Rodičovská na manžela. Započítávají se do výše i příplatky a odměny?

denisa219
7. led 2020

Pěkný den, měla bych dotaz ohledně čerpání rodicovske. Bylo nám že stranu úřadu práce nabídnuto čerpat rodicak do výše mateřské z manželova platu(abychom vyčerpali co nejvyšší části z nového balíčku). Manžel si tedy nechal vystavit DVZ. Dnes jsem byla na úřadu práce a když mi sdělila paní kolik budu pobírat tak jsem byla v šoku z nízké částky. Manžel pracuje u PCR a ze pry se mu do výpočtu DVZ nezapocitavaji veškeré priplatky a odmeny ( rizikovy, za smennost,...). Přece vše má zahrnuté v hrubé mzdě.

drep
7. led 2020

Nejsem účetní a nevím, jestli to u služebního zákona není jinak, ale jsem doktorka a většinu mého platu tvořily přesčasy a někdy odměny za studie, základní plat mám v hrubém nižší, než jsem měla mateřskou. Takže mi to přijde jako nesmysl, mně se počítalo normálně z komplet platu

lenoulinkaa
7. led 2020

Taky netusim jak je sluzebni uakon, ale vše, co jde do vyměřovacího základu a odvadi se z toho pojisteni, tak spadá do výpočtu pro ppm. Příplatky, odměny do toho normálně jdou.

ataner88
7. led 2020

@denisa219 ja mela nekolik odmen behem roku, priplatky za smeny a kolikrat i mimoradnou odmenu i 10000,- a vse se mi pocitalo. Diky tomu jsem mela i vysokou materskou. Jaky ma DVZ?

ataner88
7. led 2020

@denisa219 a proc do vyse materske? Do vyse materske muzes cerpat normalne na sebe.

blanche12
7. led 2020

@ataner88 tak asi nárok na ppm neměla,nebo měla,ale nižší, než si myslela, že má manžel.

denisa219
autor
7. led 2020

@ataner88 Ano to jsme měli v plánu od ledna navýšit do výše mé mateřské, ale na ÚP nám paní nabídla že můžeme čerpat na manžela abychom vybraly ty 2 měsíce co máme ještě nárok (leden a únor) co nejvíc peněz.

denisa219
autor
7. led 2020

@blanche12 Mateřskou jsem pobírala měla jsem nárok. Manžel má vyšší mzdu jak jsem měla já tak asi právě proto nám paní na ÚP nabídla ty 2 zbývající měsíce čerpat na manžela.

denisa219
autor
7. led 2020