Rodičovský příspěvek - kdy zajít na sociálku?

dadinka1997
22. črc 2016

Ahoj potřebuju poradit jsem těhotná bohužel sem nepracovala jsem studentka, ve škole jsem vedena do konce prázdnin pak studium přeruším (chci se do školy vrátit na dálkovou formu vzdělání) a chci se zeptat kdy mám dojít na sociálku kvůli vyplnění rodičovského příspěvku na dítě , termín porodu mám začátkem září a nevím jestli tam mám dojít ještě před porodem nebo po porodu jde mi o to abych si pak nemusela platit sociální a zdravotní když už vlastně nebudu vedena ve škole . Předem moc děkuji za odpovědi 🙂

j.a.n.i
22. črc 2016

@dadinka1997 Na rodicak mas narok az kdyz mas dite, takze az po porodu.

handous
22. črc 2016

A rodičovský příspěvek řeší pracák, takže pak tam.

babuna
22. črc 2016

@dadinka1997 - Takže v momentě kdy přerušíš školu - zajdi si ihned na pracák kam by si se měla nahlásit (donést všechny doklady o ukončení/přerušení studia ze studijního a těh. průkaz) - jelikož přestáváš být studentem a musela by si platit zdravotní (to je 1337Kč měsíčně) to se platit musí - sociální ne.

Na UP si tě zaregistrují, pozor je nutné tam dojít co nejdříve (8 nebo 14 pracovních dní od přerušení studia!), ty se pak nahlásíš na pojišťovně - s průkazem z UP (opět do 8mi pr. dní), kde si ofotí tvou průkazku z UP a budou vědět, že UP (stát) za tebe platí zdravotní - jinak by jej po tobě vymáhali.

Je možné, že stejně jako po mě budou požadovat, aby si se dostavila na schůzky jako, že kdyby ti našli práci - bez ohledu na to, že budeš mít těsně před porodem (v mém případě jsem ještě na rizikovce, ovšem paní to nezajímalo) 😀 ... po narození prcka máš opět oznamovací povinnost - takže doložíš všechny dokumenty ÚP, sociálka, pojišťovna atd.... a zpětně se žádá pak o rodičák .... je to hrozná papírová válka ...

Uf snad sem na nic nezapomněla ... 🙂

j.a.n.i
22. črc 2016