Status studenta, má vliv na rodičovský příspěvek?

broucinek17
3. dub 2017

Zdravím 🙂
Chci se zeptat na několik věcí.
Jsem studentka VŠ, v červnu bych měla státnicovat a 18.8 mám termín porodu. V případě, kdy bych musela studium prodloužit (například do února příštího roku), měla bych nárok na rodičovský příspěvek i se statusem studenta (studuji prezenčně), nebo to nemá na příspěvek vliv? Pokud ano, mohu si zvolit jeho délku? Manžel pracuje a má odpracovaný požadovaný počet dní, ale já ne, tak nevím, jestli se to odvíjí od něj nebo ode mě. Četla jsem hodně fór, jenže byla staršího data, tyhle věci se často mění a taky bych ráda slyšela zkušenosti ostatních.

bbubble
3. dub 2017

podla mojich info to ci si student nema vliv.. a ked manzel splnuje podmienky pre volbu delky, tak si mozes volit. 🙂 mame to podobne.

broucinek17
autor
3. dub 2017

@bbubble Moc děkuju za odpověď 🙂

vila_z_lesa
3. dub 2017

@broucinek17 Ahoj, já přerušila a vzala si rp přes otce dítěte a zvolila si délku na 3 roky 🙂 jako studentka bych neměla právo na nic, automaticky baych dostala na 4 roky, po porodu přítel dostal nějaký papír o výměřovacím základu, ten dostal na pracáku, pak mu to potvrdili v práci, zanesl na ossz a já to dodala na pracák s zádostí o rp a mohla si tak zvolit délku. Kdyby cokoliv, ptej se 🙂 rodila jsem září 2016, taks e to ´ho asi moc nezměnilo 🙂

xpila
3. dub 2017

@broucinek17 To, že studuješ, je úplně jedno, nárok na RP máš. Ty sama automaticky na 4 roky, ale přes manžela si můžeš výši RP zvolit, pokud k tomu splňuje podmínky.

soda365
3. dub 2017