• Přihlas se
  • Registrace nového člena
  • Získej PLUSPRO
  • Doporučujeme: Beremese.czModrastrecha.cz
  • Přihlas se
  • Registrace nového člena
  • Získej PLUSPRO

Je zaměstnavatel povinen vám oznámit, že firmu prodal?

22. listopadu 2010 
Chtěla bych se zeptat zda je zaměstnavatel povinnen vám oznámit že firmu ve které jste zaměstnaná prodal a vlastníkem je někdo jiný.
22. lis 2010 ve 13:05  • Odpověz  •  To se mi líbí
Mě se stalo to samé, když jsem byla na mateřské se synem, tak mi volala šéfová, že mám jít podepsat výpověď, že končí a přebírá si nás jiná firma. Tak jsem podepsala výpověď a hned na to novou smlouvu s novou firmou a bylo. Takže bych řekla, že je to asi důležité, aby to firma zaměstnancům i když jsou na mateřské oznámila.
22. lis 2010 ve 13:10  • Odpověz  •  To se mi líbí
Já si myslím, že není povinen to oznamovat, pokud nový majitel přebírá všechny závazky, tj. zaměstnanci nepodepisují nové smlouvy, ale mají stále původní.
22. lis 2010 v 15:47  • Odpověz  •  To se mi líbí
autor
Můj zaměstnavatel prodal firmu když jsem byla na rodičovské dovolené nedal mi vědět vubec o niček když jsem mu ted psala o zněně bydlište napsal že s tim nemá nic společného at si to řeším s novým majitelem formy...a to je někdo.....z Tuniska s tuniským jménem a virtuálním sídlem firmy v Praze... :frowning2: Nevím na koho se obrátit měla jsem nevybranou dovolenou a ráda bych po skončení rodičáku dala výpověd ale hlavně ráda bych viděla zápočták...
22. lis 2010 v 16:58  • Odpověz  •  To se mi líbí
@kjajule Ahoj, Tvůj zaměstnavatel nejspíš prodal svou firmu v rámci smlouvy o prodeji podniku, nicméně variant může být více. Tato se řídí obchodním zákoníkem a pracovněprávní vztahy řeší jeho zvláštní ustanovení § 480. Podle tohoto ustanovení přecházejí práva a povinnosti vyplývající z pracovněprávních vztahů k zaměstnancům podniku z prodávajícího na kupujícího. Pokud váš pracovní poměr skončil před účinností smlouvy o prodeji podniku a máte nějaké nedořešené nároky, pak byste se s nimi musely obrátit na původního zaměstnavatele.

Obecně (§ 338 zákoníku práce) může dojít k přechodu práv a povinností z pracovněprávních vztahů jen v případech stanovených zákoníkem práce nebo tzv. zvláštním právním předpisem, kterým je v našem případě právě ten obchodní zákoník a jeho související ustanovení. Od těchto ustanovení se nelze odchýlit, což znamená, že původní zaměstnavatel a nový zaměstnavatel toto musí respektovat a nemohou se na tom dohodnout jinak.

S nároky týkající se nevybrané dovolené a ostatním se tedy budeš muset obrátit na nového zaměstnavatele. Zkus se podívat do obchodního rejstříku, měly by tam být nějaké informace, hlavně jednatel, který by ti mohl pomoct a se kterým by mělo jít jednání snadněji. Jestli budeš posílat něco písemně, což doporučuji, posílej to na doručenku a na adresu sídla firmy uvedené v obch. rejstříku.

Ale k té hlavní otáce, zda je zaměstnavatel povinen to oznámit zaměstnanci, jsem toho názoru, že je, z vícero morálních i právních důvodů.

Snad jsem se vyjádřila tak nějak srozumitelně :confused:



22. lis 2010 v 19:04  • Odpověz  •  To se mi líbí
autor
@yamdena Děkuju, moc tomu tedy nerozumím ale jsem zvědavá jak to z nového majitele dostanu.. :frowning2:
Protože novým jednatelem firmy je ...
Khaled Driss, dat. nar. 26.02.1972
Tunis, 3 Rue des Abassides elmenzah 5, PSČ 1004
Tuniská republika
A sídlo firmy je psané na Prahu na Vynohrady k jedné firmě co pronajímá virtuální sídlo( jakoby schránku) ostatním firmám... :cry:
Sem z toho uplně neštastná... :frowning2:
Měla bych poslat novému zaměstnavateli kopii oddacího listu a okopírovanou občanku kvuli změne trvalého bydliště a vůbec se mi nechce posílat tyto osobní doklady nějakýmu Tunisanovi.... :cry:
22. lis 2010 v 19:11  • Odpověz  •  To se mi líbí
Tvůj příspěvek