Paragrafy
kjajule
22. lis 2010

Je zaměstnavatel povinen vám oznámit, že firmu prodal?

Chtěla bych se zeptat zda je zaměstnavatel povinnen vám oznámit že firmu ve které jste zaměstnaná prodal a vlastníkem je někdo jiný.
andy80
22. lis 2010
Mě se stalo to samé, když jsem byla na mateřské se synem, tak mi volala šéfová, že mám jít podepsat výpověď, že končí a přebírá si nás jiná firma. Tak jsem podepsala výpověď a hned na to novou smlouvu s novou firmou a bylo. Takže bych řekla, že je to asi důležité, aby to firma zaměstnancům i když jsou na mateřské oznámila.
j.a.n.i
22. lis 2010
Já si myslím, že není povinen to oznamovat, pokud nový majitel přebírá všechny závazky, tj. zaměstnanci nepodepisují nové smlouvy, ale mají stále původní.
kjajuleautor
22. lis 2010
Můj zaměstnavatel prodal firmu když jsem byla na rodičovské dovolené nedal mi vědět vubec o niček když jsem mu ted psala o zněně bydlište napsal že s tim nemá nic společného at si to řeším s novým majitelem formy...a to je někdo.....z Tuniska s tuniským jménem a virtuálním sídlem firmy v Praze... 😞 Nevím na koho se obrátit měla jsem nevybranou dovolenou a ráda bych po skončení rodičáku dala výpověd ale hlavně ráda bych viděla zápočták...
yamdena
22. lis 2010
@kjajule Ahoj, Tvůj zaměstnavatel nejspíš prodal svou firmu v rámci smlouvy o prodeji podniku, nicméně variant může být více. Tato se řídí obchodním zákoníkem a pracovněprávní vztahy řeší jeho zvláštní ustanovení § 480. Podle tohoto ustanovení přecházejí práva a povinnosti vyplývající z pracovněprávních vztahů k zaměstnancům podniku z prodávajícího na kupujícího. Pokud váš pracovní poměr skončil před účinností smlouvy o prodeji podniku a máte nějaké nedořešené nároky, pak byste se s nimi musely obrátit na původního zaměstnavatele.

Obecně (§ 338 zákoníku práce) může dojít k přechodu práv a povinností z pracovněprávních vztahů jen v případech stanovených zákoníkem práce nebo tzv. zvláštním právním předpisem, kterým je v našem případě právě ten obchodní zákoník a jeho související ustanovení. Od těchto ustanovení se nelze odchýlit, což znamená, že původní zaměstnavatel a nový zaměstnavatel toto musí respektovat a nemohou se na tom dohodnout jinak.

S nároky týkající se nevybrané dovolené a ostatním se tedy budeš muset obrátit na nového zaměstnavatele. Zkus se podívat do obchodního rejstříku, měly by tam být nějaké informace, hlavně jednatel, který by ti mohl pomoct a se kterým by mělo jít jednání snadněji. Jestli budeš posílat něco písemně, což doporučuji, posílej to na doručenku a na adresu sídla firmy uvedené v obch. rejstříku.

Ale k té hlavní otáce, zda je zaměstnavatel povinen to oznámit zaměstnanci, jsem toho názoru, že je, z vícero morálních i právních důvodů.

Snad jsem se vyjádřila tak nějak srozumitelně =-)



kjajuleautor
22. lis 2010
@yamdena Děkuju, moc tomu tedy nerozumím ale jsem zvědavá jak to z nového majitele dostanu.. 😞
Protože novým jednatelem firmy je ...
Khaled Driss, dat. nar. 26.02.1972
Tunis, 3 Rue des Abassides elmenzah 5, PSČ 1004
Tuniská republika
A sídlo firmy je psané na Prahu na Vynohrady k jedné firmě co pronajímá virtuální sídlo( jakoby schránku) ostatním firmám... 😢
Sem z toho uplně neštastná... 😞
Měla bych poslat novému zaměstnavateli kopii oddacího listu a okopírovanou občanku kvuli změne trvalého bydliště a vůbec se mi nechce posílat tyto osobní doklady nějakýmu Tunisanovi.... 😢