icon

Průměr 4,33. Má dcera dostat známku 4 nebo 5?

avatar
zuzacerna
12. pro 2023

Zdravím, dcera dnes přišla domů ze školy celá nešťastná, že má průměr z ekonomiky 4,33 a bude mít tak za pololetí za 5... Ujistila jsem se ale na internetu, že by i tak měla mít stále 4... Co si o tom myslíte?... Paní učitelka není teď ve škole, takže ji ani nemůžu kontaktovat. Děkuji za odpovědi...

Strana
z2
avatar
ginnyw
13. pro 2023

Zdravím, odpovídám jako středoškolská učitelka. Jak již bylo zmíněno, průměr není vše. I tak je to dost na hraně, ale ještě by mohla 2 známky do pololetí sehnat. Já osobně řeším více faktorů. Z čeho byly které známky, jaká je aktivita, jestli se cíleně vyhýbá písemkám. Co dělá v hodině. Absence. Konzultujte s třídním, jestli tam není jiný problém (zdravotní, psychický, problémy v rodině). Ale nemám problém za 5 dát, zvláště v pololetí, jelikož to nemusí mít důsledky, ale je to jasny signál, že už to takto nepůjde.

avatar
tereza0111
13. pro 2023

@marimanta takhle, ja vubec nerikam, ze dite, ktere to objektivne umi na trojku ma dostat 1, protoze se hezky hlasi. Mluvim o tom, ze mi pak nedava smysl davat "male" jednicky, kdyz nemaji prakticky zadnou vahu. Pro to dite je to pak o to vetsi zklamani, kdyz zjisti, ze si moc nepomohlo - ty male 1 vyvolaji ocekavani.
Urcite se da argumentovat tim, ze jinak by to byla treba jasna 3 a ze je zjevne, ze 1 nejaky vliv maji. Ale zase vstupuje do hry mnozstvi usili pro ty male 1. Napr. dcera je krom toho ze tremistka, tak stydliva - takze to, ze se prihlasi a pred celou tridou jde vyresit priklad k tabuli je pro ni hodne tezke, je to pro ni vyzva, na kterou se musi hodne premahat. Chce same, takze to do toho da. Kdyz ted zjistila, ze si na 1 stejne nepomuze, tak uz nechce. Jestli bude mit 2 nebo 3 je ji vesmes uz jedno.
Nakonec uplne nesouhlasim se srovnanim se zivotem - respektive ano, ale vidim to jinak. Ja jsem ten pripad 2 - na takovouhle mravenci praci navic me moc neuzije a extra snazeni ze me dostat taky neni lehke. Cekam na stres, az me vybudi a dozenu vsechno co je potreba :D Pod stresem funguji skvele, bez nej naopak vubec - a mylsim, ze to ze me zrovna zamestnance roku nedela. Jako zamestance bych si radeji vybrala nekoho, kdo bude motivovany dlouhodobe delat potrebne ukony a pokud nebude pod tlakem bude je delat spravne. Ne v kazdem zamestnani je odolnost proti stresu nezbytna a nekdo i kdyby se rozkrajel tak stresove situace neponese dobre, nedokazene tak fungovat. Ale nemyslim si, ze by to pak obecne znamenalo, ze ma vyrazne snizenou sanci uplatneni.

Vlastne z toho pro me plyne zaver co asi vesmes pise @rebe - znamky jsou na pytel :/ Vypovidaji strasne malo o skutecnych schopnostech a jine formy jsou asi mnohem lepsi.

avatar
sebestka
13. pro 2023

@tereza0111 celkově váha známek je úplně k ničemu. Čtu Líného učitele a ten to tam potvrdil. Prý se to ani nemá o co opřít v zákoně., tak fakt nechápu, proč to školy používají.
Já to neřeším, protože holky mají celkem pěkné známky, starší se i dobře chytla na střední. Ale chápu, že to může být demotivující. Zvlášť, když učitel dá písemku s váhou 10 tak, že už není možná oprava a i když tam má 20 jedniček s váhou 4, tak to pěkně s tou výslednou známkou zamává. Fackovala bych za to.
Nicméně mladší dcera má elektronickou EduPage a tam je hned psáno, že průměrná známka je jen orientační a nemusí být dána jako výsledná známka na vysvědčení.

avatar
pupisek262014
14. pro 2023

@zuzacerna je to zatím 4 kdyby ji průměr vycházel 4.50 takže je to za 5. Zaokrouhluje se to

avatar
pajusz
16. pro 2023

Záleží jak se holka snaží. Hodně přihlíží na aktivitu, sešit, docházku, chování v hodine, taky záleží jakou mají známky váhu... pokud to má na salámu přikloni se k horší známce.

avatar
eithelwing
17. pro 2023

Učím na SŠ, používáme bakaláře, ten vyplivne vážený průměr. Většinou pro mě 0,3 je hraniční na to, abych dala známku výš. Záleží také na tom, z ceho ty horší známky jsou, jaký ma student pristup k hodině apod.
V případě známky mezi dostanou ode mě studenti moznost testu, který rozhodne.
Určitě byly konzultace, takže byla moznost se zastavit. V předvánočním týdnu bude asi ve škole shon, u nás je to samý turnaj, nekdyto zájezd.
Ale dcera určitě sama zjistí, co a jak.

avatar
pampeliska1313
17. pro 2023

Záleží asi z čeho známky. Velký pisemky, malý testy a tak. Opravdu “jen na průměr” se moc nehraje. Je fajn, když učitel vidí aktivitu, když třeba sama přijde i s tím, že tomu moc nerozumí, možnost doucka, kde a proč udelala chyby, věřím, že když ukáže aktivitu cesta se najde. Ale obecně, i když to není samozřejmě fajn, ta pětka v pololetí furt není reparát. Prostě po pololetí bude muset víc zabrat a snažit se. Já jsem třeba fakt marna v matematice, v pololetí jsem propadla. Ale učitel věděl, že doma fakt makam. Nosila jsem mu i svoje materiály z domu, viděl všechny ty popsaný sešity a že se snažím, jen zrovna tohle moc v hlavě nemám.:D . Sice mi neulevoval (díky za to) ale měla jsem možnost dostat třeba ještě nějakou rozhodovací pisemku a naštěstí se mi vždycky podařilo to nějak vytáhnout. Reparát jsem nikdy nedělala, ale na konci roku jsem tu čtyřku nejhůř měla. Možná to dcera nevidí jako tragédii a prostě zabere další pololetí. Kdyby ne, hold bude reparát. Věřím ale, že se bude snažit. Teď bych byla prostě co nejvíc v klidu, snažila se ji podpořit se nevzdavat a nedělat z toho tragédii, i když je to určitě nepříjemný.) Ještě k tomu, jestli ji to nejde a k moji matematice - záleží i na učiteli. Na střední jsme měli učitelku matematiky a já strach, že to nedám. Fakt usem s matikou bojovala od první třídy :D a probudila ve mně zápal. Dokázala to hezky vysvětlit. Najednou jsem přišla domu a dobrovolně pocitala, bavilo mě to, premyslela jsem nad tím už jinak a občas přinesla i dvojku, ne jen trojku a hůř. Zkuste to doucko, kdyby to neslo.🙂

Strana
z2