Jak může dárek obnovit rodinné vztahy?
Nikdy bych nevěřila, že se někdy budu dělit o svůj příběh. Ale teď cítím, že bych měla. Abych něco z toho prostě vrátila na oplátku. Protože některé dárky nezmění jen den… ale celé vztahy. Možná i životy.
Když se nám narodil syn, byla to ta nejkrásnější chvíle. A přesto tam chyběl někdo, koho jsem si vždycky přála mít u sebe – můj táta. Neviděli jsme se roky. Bylo mezi námi ticho. Dlouhé a tvrdé. Pár vět, co zazněly kdysi dávno, a od té doby nic. Ani gratulace k těhotenství. Ani zpráva že ví, že existuje jeho vnuk.
A pak jednoho dne přišel e-mail. Žádné vysvětlování, žádné omluvy. Jen přeposlaná zpráva s předmětem: „Víno do vínku.“ Zařídil pro naše miminko 18 lahví vína. Každou s datem narození, jménem a malým věnováním: „Až vyrosteš, ať víš, že jsem na tebe myslel. Tvůj děda.“
Zůstala jsem mlčky sedět. Bulela jsem a v hlavě se mi míchalo všechno – hněv, dojetí, úleva, otázky. A pak se stalo něco zvláštního a já jsem zjistila, že se nedokážu zlobit. Tenhle dárek pro mého maličkého synka, který přivezl kurýr. To byl dárek plný naděje co prolomil zeď, kterou jsme roky stavěli.
Netrvalo dlouho a seděl u našeho stolu. V náručí držel vnoučka. A mezi námi bylo ticho. Tentokrát ne to těžké, ale to klidné, smířené. Začali jsme spolu znovu mluvit. Pomalu, a opatrně.
Některé dárky nejsou o tom, co se zabalí do papíru, ale o tom, co se mohou otevřít.
Srdce, dveře, vztahy.
Tak to jsem chtěla říct a vrátit do prostoru. P.
A kde prosím ty vína nechal udělat ? Mě by se to také líbilo pro malého 🙏
To jsem si pak vygooglila a asi tady. Vypadá to stejně. https://www.vinovin.cz/vino-pro-narozene-dite/ Příjde mi to dobrý nápad 🙂
Působivý příběh. Vůbec není poznat, že je to reklama 😀
@gruyerre Ach jo. Taková je doba teď. Morální autority chybí, lež se stala normou a lidé si nevěří. Ale chápu.
@petrakucharikova díky i kdyby to byla reklama tak mi využijeme 🙏
Čerstvě registrovaná, vydařený reklamní článek, můžeš se tím živit. Opravdu poutavě napsané.
Hrozný kýč. Vlastní táta, s kterým se nebavíš místo omluvy/snahy o nápravu pošle flašky pro kojence. Když sis ho vždy přála u sebe, proč jsi se nesnažila smířit ty?
Často přemýšlím, kde se to v lidech bere. Proč primárně hledají na všem to špatné. Proč nevidí na světě hlavně ty hezké věci. Vždyť je kolem nás tolik krásy. Je to každého volba, co chce vidět. Vlastně se jen usmívám, ale je mi líto, když se někdo usmívat nechce. Každý si tlačíme před sebou tu svou kuličku.
@petrakucharikova kdybys napsala, že jste si vysvětlili staré křivdy, otočili list, že čas běží a máš tím pádem i otce i dědu pro syna, to by bylo fajn a hezké.. Že ti přeposlal email a koupil flašky..
Mozna kdyby koupil misto toho zlatou cihlicku na ceskamincovna.cz, melo by to za 18 let vetsi hodnotu 🙂 vino je super ale nechat ho zrat 18 let, pokud nebude skladovane v chladu a temnu (bila vina do 8 stupnu celsia max), tak degraduji a bude z toho jen kysela voda. Moc vam preji, ze jste se dokazali usmirit, nekdy se ty osudy divne pomotaji…
Nechtěla jsem být první tady kyselá, ale vidím, že to vidí většina stejně. A když si vyhledáte "víno do vínku", hádejte, co vám to najde?
Od déle působícího uživatele by se tomu dalo věřit, ale zakladatelko, nejsi první ani poslední kdo tohle tady zkouší, proto takové reakce.
Jo, mimino alkohol opravdu ocení 🙈
@petrakucharikova
"Vlastně se jen usmívám, ale je mi líto, když se někdo usmívat nechce. Každý si tlačíme před sebou tu svou kuličku."
Kolik těch lahví si dnes vypila.😅
Taková reklama v diskuzi působí vždy odrazijícím dojmem, i kdyby to byla hodně dobrá věc, tak nekliknu a zboží si ze zásady nekoupím a myslím, že tak to má většina lidí. Nevyžádaná reklama ti obrat neudělá a firmu nerozjede.
A mezi námi, je to fakt kravina, kdyby to alespoň byla slivovice, ale uchovávat víno většina republiky neumí a kdo to umí, tak ví, co koupit a určitě to není víno z reklamy.
A navíc to kýčovité povídání okolo.
Prodejce vín by z toho vyšel daleko lépe, kdyby přestal nesmyslně obcházet podmínky MK a tu reklamu na dané víno si tu normálně zaplatil...
Jj, taky jsem si rikala: jak jsem stará, tak jsem skeptická, jako slohovka vygenerovaná za účelem propagování jednoho produktu. Asi jsem málo romantická, ale 18 lahví alkoholu k narození je za mě blbost, která by mě nijak nedojala. Kdyz uz, tak ta zlata mince by byla fajn.
Tyjo, ja jsem naivni, vubec mi nedoslo, ze je to reklama 🤣🙈
To je ale blábol. Nový profil a příběh jak z červené knihovny.
Některé znaky, které naznačují, že je text od reklamní agentury:
Silně emotivní jazyk a gradace emocí.
Styl připomínající storytelling z marketingových kampaní.
Motiv „dárek, který otevřel srdce“ – typický narativ používaný v reklamách (např. kolem Vánoc nebo Dne matek/otců).
Forma je uhlazená
„Víno do vínku – 18 lahví na každé narozeniny dítěte.“
To je reálný produkt, který nabízí některé vinařství jako originální dárek k narození dítěte. Text je napsán velmi sugestivně, používá typické prvky reklamního sdělení:
osobní příběh, který působí autenticky,
gradace emocí (od bolesti k dojetí a smíření),
silná pointa s emocionálním přesahem,
závěrečné poselství („některé dárky nejsou o tom, co se zabalí do papíru...“), které často uzavírá reklamní sdělení nebo slogan.
Takový styl je často využíván v kampaních značek, které chtějí propojit konkrétní produkt (např. víno, šperk, fotokniha) s životními momenty – narození dítěte, smíření v rodině, návrat domů apod.
Ja jsem dle nadpisu ocekavala pribeh o transplantaci organu a dekovani ceskemu zdravotnictvi 😀
@exbordelar A ona jenom reklama na chlast.😅
Jejda. Takový vynaložený energie tady 🙂 To je fakt marný. Když se mi stane, že na mě někdo v autě zatroubí, že se nechovám jak on by si představoval, tak se na něj zasměju. Někdo se uklidní někdo se ještě víc vytočí. Já včera udělala velky hrnec zelňačky a listovala si souborem sešitových vydání Knihy džunglí z roku 1968, kterou mám po tátovi. Tak snad se vám aspoň občas podaří uvidět na světě to hezký. Je to ve všem, jen záleží jak se díváte 🙂
@petrakucharikova z čeho usuzujete, že ostatní nevidí svět hezky? nějak nechápu. Že neskočej na každou kravinu, co sem kdo dá (a nemyslím tím jen reklamu).
Však buďte šťastná a spokojená s vínem i bez něj ;)
Já nemám ráda lež👀
Buď je naivní nebo propaguje reklamu. Jinak nevím 😄
Pochybuju že by někdo zahodil léta křivd za blbý lahve chlastu.
@petrakucharikova Jj, kam ten svět spěje, člověk si založí diskuzi a světe div se, chodí mu tam diskutovat lidi 🙀
Ja vidim svět krasne a ani k tomu nepotřebuji několik beden vína 😁
A náhodou, ja se tu bavím, @exbordelar uhodila hřebíček na hlavičku - jeden by čekal příběh o darování ledviny a ono je to o chlastu 😂
Děkujeme za sdílení 🙂

To je krásné ❤️