Odchod v 18 od rodičů. Jak to zvládnout?

valentynuska
10. pro 2019

Chci se zeptat, je mi 18, doma mám hrozné problémy, nerada chodím domů, chodím jen z nutnosti. Den co den jedna hadka za druhou. Ze školy se nechci vracet domů, jsem na nich finančně pořád závislá kvůli tomu, jak studuji. Tento rok budu dělat maturitu. Ale nervově se na ni nedokážu připravit, nemám tady vůbec energii, kde energii mám a i chuť něco dělat, kam se vracím ráda, je u přítele. Nejsme spolu dlouho, to ano, ale cítím u něj domov a u sebe doma domov necítím. Jenže když bych přišla za rodiči, zda se mohu odstěhovat, tak mě klidně i zamknou v pokoji a nikam nepustí. Začnou nadávat, bohužel i do sprostých slov, už dávno vím, že jsem hlavně u mámy píča, kráva, nána, apod... Nemohu si dovolit mít já nějaký problém, protože v tomto věku, přeci žádný problémy nejsou, je život bezstarostný apod. Nebo alespoň to říkají. Mám nervy, jako každý v určitém věku má nějaké nervy, já mám nervy ze školy, blíží se maturita, které se bojím, což je také špatně. Doma se bojím udělat chybu, každá chyba je něco. Když jsem se rozhodla skončit se sportem, tak je mi to vpalováno do obličeje i několik týdnů. Že jsem teď líná apod. Nesmířili se s tím, že mám jiné zájmy. Chci odejít, ale nevím jak. Prosím poraďte. Nejraději bych odešla před Vánoci nebo hned po Vánocíc.

lv
10. pro 2019

Do 18let a pokud tě živí mají za tebe zodpovědnost, tedy i v rozhodování, odchod k příteli vaznym rozhodnutim rozhodně je. Co prarodiče?

eithelwing
10. pro 2019

Je-li ti 18, jsi plnoletá. Pak můžeš odejít. Samozřejmě finanční samostatnost je věc druhá. Nelze příliš očekávat, že když odejdeš od rodičů v takovém stylu, že tě budou dál podporovat. Což by se do ukončení střední hodilo. :/ To bych zvážila.
Stejně tak bych asi nedoporučovala žití u přítele... Ne za takové situace, kdy bude tvým chlebodárcem. Podle mě to není úplně nejlepší základ vztahu.
Co někdo jiný v rodině?

baruniceslepice
10. pro 2019