Používáme cookies. Více informací zde.
Zavři

Domácí rodinné učetnictví

tabbinka
4. led 2018

Ahoj holky,
za měsíc čekám prvního prcka a mám trošku strach jak to budeme dávat finančně, tak si říkám, že by bylo na čase konečně zavést rodinné učetnictví aby jsme viděli za co vše utrácíme a kolik, no prostě mít přehled. Tak se Vás ptám kdo z Vás něco podobného používá a jaké programy jsou nejlepší - nejjednodušší - co prostě můžete doporučit - pokud možno program zdarma. jsem počítačový analfabet a nechci tomu věnovat moc času Moc děkuji 🙂

lv
4. led 2018

My používali RQ Money

mariti
4. led 2018

Můj názor je, že to není o programu, ale o Vás. Klidně excelovská tabulka. Aspoň si to uděláte po svém a nebudete se muset vejít do nějakých kategorií. Ale samozřejmě záleží, co všechno od toho očekáváte.

betelgeuzz
4. led 2018

já si dělala excel, sloupce na potraviny, drogérii, poplatky na bydlení (elektřina, plyn, nájem apod.), oblečení, zábavu. člověk pak pěkně viděl, za co moc utrácí.

betelgeuzz
4. led 2018

A dle mě je důležité psát si úplně všechno. Ne si říct, že to je za pár korun, to psát nebudu. Ono v těch položkách za 20 - 30 kč se toho nasbírá nejvíc a člověk se až v součtu diví, za co toho tolik utratí.

biedronka10
4. led 2018

Ja si to pisu rucne do diare. Delam si sloupce, ktere nadepisu na jednotlive kategorie jako potraviny, PHM (pohonne hmoty), drogerie atd...a vedle toho castky. Je to nejlespi a uplne to staci. Na konci mesice vzdy sectu a pak zacnu hodnotit, co je zbytecne atd. Ceho se mam vyvarovat.

tabbinka
autor
6. led 2018

@lv Děkuji za Vše odpovědi, jsem tu nová a nevěděla jsem jak odpovědět, tak snad jsem na to přišla. Stáhla jsem si ten program a mrknu na něj. Zatím mě nejde otevřít, tak si schranuji lístečky za co utrácíme aby jsem to pak doplnila do toho prográmku či excelu - kamarádka mě s tím snad pomůže , je zvyklá používat excell.

daasqua
6. led 2018

My doma na účetnictví používáme normální excel, dělíme si daným výpočtem příjmy a potom zadáváme výdaje... máme něco jako "cost centra", že něco je společné, něco jen každého z nás a ať si s tím dělá, co chce... dělíme do typů, za co jsme to dali... pak se za nějakou dobu udělá vyúčtování, aby třeba ten, kdo víc platil, dostal zpět. Máme tam i něco jako odpisy. Oba zatím vyděláváme, s pěnezmi nebyl nikdy problém, takže bychom takovou přesnou evidenci ani nepotřebovali, ale aspoň máme přehled. Pracuji ve financích, takže jsem nastavila základní výpočty a tabulky a manžel pak jen doplňuje (účtovat v práci a ještě doma by mě zabilo 😀 ).