icon

Co očekávat od školní schůzky pro dítě se speciálními potřebami?

26. srp 2025

Ahojte, prosím vás, na zítra máme domluvenou schůzku v ZŠ ke seznámení se s třídní učitelkou a AP. Nějak jsem automaticky brala, že mám dojít i s dítětem - je to tak? Teď nevím, už si to nějak nepamatuji, co mi bylo řečeno.. A prosím, co máme od té schůzky očekávat, jak to bude probíhat, na co se připravit?

avatar
miryp
26. srp 2025

Tyto třídní schůzky jsou bez dětí, pro děti jsou určené čtvrtletní tripartity, kdy probíhá třídní schůzka ve formátu učitel - žák - rodič. A co máš čekat? Představení pedagoga a jeho asistenta, informace, jak budou probíhat první týdny výuky, info o tom, co bude třeba pořídit či zaplatit, info o družině a případně o kroužcích, které budou probíhat na půdě školy.

autor
26. srp 2025
@miryp

Tyto třídní schůzky jsou bez dětí, pro děti jsou určené čtvrtletní tripartity, kdy probíhá třídní schůzka ve formátu učitel - žák - rodič. A co máš čekat? Představení pedagoga a jeho asistenta, informace, jak budou probíhat první týdny výuky, info o tom, co bude třeba pořídit či zaplatit, info o družině a případně o kroužcích, které budou probíhat na půdě školy.

@miryp Toto je individuální schůzka, nebudou tam ostatní rodiče.. I tak je to bez dítěte? Myslela jsem, že schůzka je pro seznámení se dítěte s učitelem a AP, která mu je přidělená, aby se na to lépe připravilo, lépe zvládalo start ve škole, protože nejde o běžné dítě, ale jak jsem již psala o dítě se speciálními potřebami.. Mýlím se?

avatar
miryp
26. srp 2025
@anonym_autor

@miryp Toto je individuální schůzka, nebudou tam ostatní rodiče.. I tak je to bez dítěte? Myslela jsem, že schůzka je pro seznámení se dítěte s učitelem a AP, která mu je přidělená, aby se na to lépe připravilo, lépe zvládalo start ve škole, protože nejde o běžné dítě, ale jak jsem již psala o dítě se speciálními potřebami.. Mýlím se?

@anonym_autor promiň, já si nevšimla toho konce nadpisu. V takovém případě bych určitě vzala dítě s sebou a počítala bych s tím, že se budou řešit primárně ty specifické potřeby dítěte, aby měly učitelka s asistentkou základní představu, na co se budou muset zaměřit, byť řadu informací určitě již získaly v rámci zápisu...

avatar
konidana
26. srp 2025

@anonym_autor ja jsem si sjednala schuzku s tridni pred nastupem dcery kvuli jejim zdravotnim problemum. Sla jsem bez ditete. Tridni jsem seznamila se zdravotnim stavem ditete a vyjasnily jsme si s tridni ruzne prakticke veci a dohodly se na dalsi spolupraci/komunikaci.

avatar
dashyyy
26. srp 2025

Zavolala bych a zeptala se pro jistotu.. mám dítě se speciálníma potřebama a někdy to není úplně vhodné, aby na té schůzce dítko poslouchalo, že je takové a makové.. třeba zprávy z PPP chodím do školy řešit zásadně sama, kde se vlastně řeší diagnózy, pracovní postupy apod. .. pokud by šlo pouze o seznámení, dítě bych vzala

avatar
moudivlacek
26. srp 2025

zavolala bych, je přípravný týden a ověřila si to

autor
26. srp 2025

Určitě říkali, že to bude seznámení se s třídní učitelkou a AP. Proto jsem myslela že se synem..

avatar
zuzkasim
26. srp 2025

Ověř si to. Umím si představit obě možnosti.

avatar
hanka_12345
26. srp 2025
@anonym_autor

Určitě říkali, že to bude seznámení se s třídní učitelkou a AP. Proto jsem myslela že se synem..

@anonym_autor ja bych ho vzala,at vi kdo s nim bude pracovat . Ja jsem syna vzala na seznameni

Tam nepujde o orgsnizacni veci ale o to "ahoj ja jsem Xx a budu ti pomahat ve tride"
Ja bych ho vzala 🙂

avatar
tyname
26. srp 2025

@anonym_autor My šli s dítětem (jednalo se tedy o MŠ)

avatar
andelka
26. srp 2025

Já jsem s dítětem nikdy nešla, ani k nám s dětmi rodiče nechodí. Míváme seznamovací schůzku, ale jen s rodiči, a spíš se vyptáme na věci kolem dítěte. AP není osobní asistent, ale učitele. Bude to nová situace pro všechny děti ve třídě. Dítko už ve škole asi párkrát bylo předtím.

avatar
andelka
26. srp 2025

Pokud už proběhlo podepsaní doporučení Ppp, bylo vám vysvětleno co a jak budou s dítětem dělat, jaké bude mít úpravy, jaký je režim, v čem je dítě specifické podle vás, jak budete komunikovat s učitelem, s AP a o čem, kdo se bude dítěti věnovat ( zda má PSPP a kdo ho povede), seznámila jste se se spec. ped., výchovným poradcem.. tak pak půjde o okoukaní dítěte a školy, podpora adaptace. Pokud ne, tak dítě neberte. Já byla dnes v MŠ, sama a trvalo to 1,5h.

avatar
lachipie
27. srp 2025

My jsme na tu schůzku šli oba s manželem i se synem, pak manžel se synem odešli, abych se mohla s učitelkou a asistentkou v klidu pobavit o tom, jak syn na co reaguje, na co si dát pozor, co u něj funguje... Syn tedy má těžší postižení a hodně špatnou paměť, my chodíme na schůzku s učitelkou každý rok během přípravného týdne, zrovna včera jsme byli, na tu už chodíme vždy se synem a spíš je to na to, aby syn okouknul znovu třídu, svoje místo, věci, co se eventuálně ve třídě změnily...

avatar
veruuu_kubesovic
27. srp 2025

Kdysi jsem šla se synem, jednalo se teda o školku, seznámit jej s AP.
Loni dcera přestupovala na jinou ZŠ, měla jsem schůzku s paní učitelkou třídní a s paní speciální pedagožkou, dcera teda nemá k sobě AP, ale PO3.
Zkusila bych tam zavolat, ať víš která ta možnost je správná, jestli s dítětem nebo bez?