icon

Interpunkce v textu. Pojďme se nad tím zamyslet a používat čárky v souvětí. Co myslíte?

neomenia
28. zář 2019

Toto není diskuse, jen taková prosba. Maminky, prosím prosím prosím, snažte se o psaní s interpunkcí, tj. s čárkami v souvětí. Ne, nejsem učitelka ČJ, ale fakt je ten, že psaný text bez háčků a čárek je sice děs, ale budiž, někdy píšeme všichni narychlo z mobilu. Ovšem text bez interpunkce je prostě nesrozumitelný, těžko se v něm orientuje a čtenářský zážitek je strašný. Takže apel na všechny, pojďme se snažit to napravit. Základní školou jsme snad prošly všechny.... Kdo se nad tím zamyslí a bude používat čárky v souvětí, tomu děkuji 🙂

Strana
z4
betelgeuzz
28. zář 2019

Jezte, děti.
Jezte děti.
- piště čárky, zachráníte životy 😀

Taky to nemám ráda, když se píše bez čárek. Všechno namaštěné dohromady, někdy si to musím přečíst 2x, abych zjistila smysl věty.

martiniquest
28. zář 2019

@neomenia Nejde jen o interpunkci. Spousta lidi pise jak naprosti ignoranti (napriklad "poraTte mY"). Takove prispevky ani nectu, protoze me to akorat rozcili. S absenci diakritiky problem nemam. Pisu temer vzdy z mobilu a nedokazu si predstavit neustale cvakat hacky a carky. Text je pochopitelny i tak a ostatni pravidla dodrzuji, takze to, dle meho nazoru, ani nemuze nikoho pohorsovat.

sudylichozrout
28. zář 2019

@neomenia Interpunkce je jen zlomek problemu. Opravdu kvetu z vet typu "holky co by jste mi poradili" 😀 A takhle tu pise kazda druha.

betelgeuzz
28. zář 2019

@martiniquest mě zase až tak nevadí hrubky - ne každý česky umí a i s něma je text srozumitelný. Však o háčcích a čárcích nad písmena ten první příspěvek není, ale o čárkách mezi větama.

martiniquest
28. zář 2019

@betelgeuzz Precti si to poradne. Autorka zminuje i diakritiku.

lenoulinkaa
28. zář 2019

Já to taky občas mastim. Ale když někdo píše "by jste" - správně BYSTE, tak je to jak angličtina. Jinak se to píše a jinak vyslovuje.

jituli84
28. zář 2019