Používáme cookies. Více informací zde.
Zavři

Pořád jím sladké😭. Co vám pomohlo?

adela1399
17. črc 2021

Ahoj holky,potrebuju nutně radu…od porodu mám nezastavitelnou chuť na sladké…vůbec nevím co s tím dělat. Nepřibírám ale cítím na sobě více tuků než třeba svalů..bříško mám takové s malým špíčkem,a štve mě to. Vždy jsem si dopřávala a zároveň cvičila,ale teď není den kdy bych třeba nesnědla celou čokoládu. Jsem z toho špatná protože to chci změnit,ale moje tělo je asi proti. Mate někdo zkušenost co vám pomohlo? Díky moc

martulka88
17. črc 2021

@adela1399 musíš se zakousnout. Cukr je jako droga.. Je potřeba vytrvat nedat si sladké alespoň 2 týdny a pak už to bude dobrý. A ty zhruba 2 týdny jsou nejkrutější. Nejlepší je doma nic nemít a na nákup jet najezená.

katy166
17. črc 2021

@adela1399 můžu sama za sebe doporučit jíst více bílkovin. Díky tomu se cítím nejen dostatečně najezená, ale nemám ani chuť na sladké. Lépe řečeno občas si dám, ale například z čokolády mi stačí třeba jen jeden řádek a víc mít nemusím. A nemám chuť na sladké každý den.

letalnica
17. črc 2021

@adela1399 Taky jsem závislák a momentálně se opět pokouším o odvykačku. Rada je jediná - nekupovat si to. Pokud doma něco mám, okamžitě to sežeru...

kevi1
17. črc 2021

Mne ziadne 2 tyzdne "odvykacky" nepomozu. Sladke a sladke pecivo by som jedla furt. Jedine, co pomaha, je nemat to doma a nekupovat to.

zelenaesmolda
17. črc 2021

@adela1399
podivej se na netu co znamena vlastne chut na jednotlive potraviny.Kdyz mas treba chut na cokoladu tak ti chybi horcik.

mamikry
17. črc 2021

@adela1399 Presne, jak pise @katy166. Vic se zamyslet nad jidelnickem, chuti na sladke si telo neco kompenzuje.

klokanka31
17. črc 2021

@adela1399 Já mám teď zas pořád nonstop šílenou chuť na colu 🙄 a nevím taky co s tím.

keksik002
17. črc 2021

@adela1399 nahradit cukr sladkym ovocem, je to lepsi nez to odstranit uplne. Takto si zvyknes na jinou chut a bude se to lip omezovat 🙂

lestoc
17. črc 2021

@adela1399 Nevím, jak dlouho po porodu jsi, ale tim sladkým si maminky obvykle kompenzují nedostatek energie z nevyspání a zvýšený výdej kvůli kojení. Kojení samo mi způsobuje vyloženě záchvaty vlčího hladu. Já se bránila tak, že jsem po kojení jedla piškoty s mlékem/bílým kafem (nebylo mi pak tak těžko jako po čokoládě a neměla jsem problémy se spánkem). A snažila se co nejvíc chodit ven. Až kolem 8 měsíců, když se malá odstavila, jsem si dala odvykačku.

alilali
17. črc 2021

Ja ti můžu že zkušenosti říct, že je opravdu potřeba změnit kompletní jídelníček a to tak aby ti nic nechybělo, pak taková nekontrolovatelná chuť na sladké bude daleko menší. Zkus si napsat do googlu něco ve smyslu - co mi chybí v jídelníčku při velké chuti na sladké.

similenka
17. črc 2021

@adela1399 Ahoj, jsem stejný závislák na sladkém, radost z toho nemám. Navíc kde jsou ty časy, co jsem mohla sníst kdeco a ani deko navíc. 😭😭 Ráno to ještě jde, ale po obědě už jedu....

rejalin
17. črc 2021

Já jsem to tak také měla, kompenzovala jsem si tím první měsíce nedostatek spánku (a kafe!). Jak začal syn trochu lépe spát ( a já přestala tolik řešit to kafe 😁), tak se to dost zlepšilo, jen někdy za čas, když je blbá noc, tak se mi to vrátí. Navíc i hodně dělalo dlouhé kojení, jak člověk třeba 40min jen seděl, tak jsem měla tendence zobat..
Asi nejlepší řešení je nemít ty věci doma, na mě osobně nic jiného nefunguje. Vždycky se držím a pak při únavě mám tendenci polevit. A připravit si nějakou zdravou alternativu (třeba malé kousíčky zeleniny nebo oříšky), abys to měla po ruce, když tě honí mlsná. 🙂

skarma007
17. črc 2021

Ja sem magor do sladkyho, kor v tehotenstvi sem byla nešťastná, jak to pořád žeru a kynu a pomohlo mi se hejbat. Proste si dat cil zhubnout, tzn. Sem zacala kazdy den chodit min. 30 min rychlou chůzí. Pak jsem se vždy cítila svěže, lehce, vysportovane a tělo se začalo formovat a tím jak sem se cítila zdrave, jsem přestala mit chut na sladke i v tehotenstvi.... Pak piji zeleny caj 4 salky denne a bezkofeinove kafe, abych utlumila tu chuť na sladké... Protože sem fakt závislák.... A jíst celkově vic zeleni a ovoce, miluju jablka a melouna a fakt to zabírá 🙂

aselluska
18. črc 2021

@adela1399 pomohly až zdravotní problémy. Trpěla jsem jako ty neutišitelnou žravostí čokolád, sladkostí, atd. Zkus to ovládnout dřív, než do sebe budeš cpát léky z následků. Navíc se mi děsně zhoršila pleť. Vlastně všude po těle mám pupínky a jsem nešťastná.

kecupka66
18. črc 2021

@adela1399 Mně se vždycky nejvíc osvědčilo vůbec nic sladkého nekupovat, upozornit třeba i návštěvy ať nic sladkého nenosí.. 😄 Je pravda, že potom člověk vezme zavděk třeba i sušenému ovoci, nebo sladké snídani/obědu/večeři v podobě chlebu s džemem, medem apod..ale určitě je to lepší, než se cpát čokoládou..😊😊

adela1399
autor
18. črc 2021

No já taky vždy říkám tak si koupim čokoladu a až ji sním tak už žádnou nekoupim. No a ejhle jdu nakoupit a už to tam hážu a pořád dokola. Večer vždy,tam kousek mám a říkám si ze to sním a že už další nekoupim. Vždycky bohužel koupim… Je naprostá pravda že špatně jim..můj jídelníček bych řekla hodně moc kolísá…špatný od začátku. Já vždy jedla strašně zdravě a cvičila jsem,teď mi stačí si přes den dát tu cokoladu a ta mě zaplácne. Jsem s dcerou 11m sama a myslim si že to mám i z nervů…je to náročný a proto jim sladké si myslim. Určitě bych měla začít s jidelnickem a věřím že to půjde samo. Zacnu se zase hýbat a budu spokojena. Nicméně taky se mi zhoršila strašně pleť,celkově mi je po tele zle. A to jsem stihla ono tam nejde o váhu ale spis že se cítím nezdravě,proto s tím chci něco dělat. Vím že to není dobré

martulka88
18. črc 2021

@adela1399 Pokud jíš sladké, tak pleť se zhoršuje. A jestli máš opravdu špatný jídelníček, tak tam je zakopaný pes. Já chápu, že být sama s dítkem není jednoduché, ale nehledej s tímto výmluvu - snad chápeš, jak to myslím a neber to jako útok. Musíš si to přenastavit v hlavě. Místo sladkostí, tak si dej ovoce. Já chápu, že je těžké nejíst sladké (jsem diabetik a např.celé těhotenství nesmím nic sladkého, což je někdy fakt těžký - když jsem čekala syna, byla to strašná muka, když jsou těhu chutě a člověk ví, že nic nesmí, aby miminku neublížil). Jinak když mě přepadla veliká chuť, tak doporučuji vysokoprocentní čokoládu a tu mít v lednici. Je velmi sytá a stačí opravdu jen kousíček. Hodně štěstí 🙂

cikitkapb
18. črc 2021

Taky jsem byla po prvním porodu závislák… A tak jsem to neřešila, dokud jsem se nevyžrala na metrák. Do toho kojení, a nejsem ten typ, co by kojením hubnul. No a po dvou letech od porodu jsem se na sebe už nemohla koukat. Koupila si knížku Sladký život bez cukru od Sarah Wilson. Prošla si odvykačkou, bylo to krutý, ale fakt mi to pomohlo.

lestoc
18. črc 2021

@adela1399 Tak to tě obdivuju, že to zvládáš sama s holčičkou a není divu, že to potřebuješ nějak kompenzovat a jídlo je nejsnáze po ruce. Nebuď na sebe přísná, to není volba mezi zeleninovým salátem a čokoládou. Klidně zkus nahradit čokoládu rohlíkem s marmeládou, i tak se Ti udělá líp a pleť nebude tolik trpět, fakt.

madbetka
18. črc 2021

Pomohlo mi mít opravdu vyvážený jídelníček. Zapisovala jsem do kalorických tabulek a hlídala dostatek živin. Tělo přestalo mít hlad a ani chuť na sladké nebyla tak veliká. Ne, že by zmizela úplně, ale úplně v pohodě jsem ji zahnala třeba oříškem. Dovolila jsem si malou kostičku vysokoprocentní čokolády za den, kolikrát jsem si nedala ani tu.

zrzinda
18. črc 2021

Mě teda pomohlo začít chodit cvičit. Pak mi bylo líto se ládovat kravinama, když sem viděla, co za úsilí mě to stálo 😄

palja
18. črc 2021

@adela1399 musíš to prostě přestat jist. Já jsem měla velkou závislost na sladkém a prožrala jsem se až k těhotenské cukrovce. Kvůli miminku jsem přestala jíst a pít všechny ty jedy z bílého cukru. Teď mám strach, že mi cukrovka už zůstane. Vím, že si za to můžu sama. Ty to utni zavcas.

kmarie81
18. črc 2021

@adela1399 ahoj, taky sem to tak měla, sladkej jogurt sem zajidala tatrankou a kazdy den padlo jedno baleni čokopiškotu (na tich sem fakt ujižděla) pomohlo mi rano snidat ovesnou kaši, "dlouhy cukry" cely dopoledne nemam vlci hlad a cukr uz nepotrebuju, teda ja nikdy nebyla na sladky to az po porodu. A navic je ovesna kase vyborna na laktaci a jako bonus, je to jedno z nejlevnejsich jidel 😆

markyxx
19. črc 2021

@adela1399 Taky se od porodu cpu sladkým víc než dřív. Držela jsem diabetickou dietu v těhotenství a teď si to vynahrazuji. A taky tím kompenzuji kojení, hubla jsem i při velkých dávkách jídla. Snažím se sladké omezit, pomáhá mi jíst víc ovoce a mlsat oříšky (přírodní nebo pečené) na ty jsem se naučila v těhotenství.

slunickovm
19. črc 2021

@adela1399 no taky tim procházím. Cely život jsem moc nejedla sladké, během tehu v pohodě po porodu jsme se hned vrátila na puvodni vahu i min. Ale jak mali rostli a ja jsem kojila, nespala, nestihala, tak jsem se cpala a cpala sladkým. Nepomahalo doma nic nemit jako coko, piškoty atd.normálně jsem do sebe cpala obyc cukr a dávala do vseho i obyc vody. A popravdě ani jsem se necítila spatně spis dobře po kazdem cukru uklidnovalo me to. No proste zavislak. Na vaze o dvacet kilo nahoře des. Zacla jsem pomalinku vysazovat ale ne uplne. Na začátku noční nájezdy na lednici. Dost pomohlo a prvních pet kilo slo docelasamo dolu. Plus vice pohybu, ale taky pomalu. No a tak postupně bojuju a nyní pi pul roce deset kilo dole. Ale chut porad je i kdyz mensi.

levandule_k
19. črc 2021

@adela1399 Co si koupit nějaký nutri drink typu mana. (Jednoduché na přípravu, zasytí tě to, vyvážené, obsahuje to vitamíny a minerály.)

Já se naučila jíst hořkou čokoládu té nemám potřebu sníst tunu na posezení.

malanoha
19. črc 2021

Vyradit ze dne na den uplne vsechny cukry je neudrzitelne, lepsi je to omezovat postupne.. A proste tu cokoladu nekupovat 🤷‍♀️ A zamyslet se nad jidelnickem celkove. Chybi ti nejspis zakladni ziviny, proto ty vlci chute na sladke.. Pridej na bilkovinach, hlavne maso a vejce.