Problémy s řešením hloupostí. Máte to někdo podobně? Co by pomohlo?

20. dub 2021

Ahoj,

Předně se omlouvám, za dvě věci - za možná špatně zařazenou diskuzi, ale jde vlastně tak nějak o mé psychické zdraví 🙂 a za to, že dotaz je anonymní, ale mám tu několik známých a ač to není nijak extra choulostivé, nerada bych, aby zjistily, s čím bojuju ve své hlavě.

Ráda bych požádala o radu s mým malým "problémem". Vím o sobě, že jsem řešič všech možný problémů a situací. Ale bohužel mi přijde, že se můj problém stupňuje a zhoršuje. Trápím se spoustou věcí, co jsem v minulosti udělala, co jsem řekla, co mělo být jinak... Ale často to nejsou ani žádné podstatné věci (třeba že svatba nebyla úplně podle mých představ - najala jsem si levnějšího fotografa a bylo to znát, neházela jsem kyticí, protože jsem si ji chtěla nechat, nehráli jsme žádné hry,...; nebo se trápím tím, co jsem kdysi řekla na jedné poradě v práci, což už podle mě dávno nikdo nepamatuje, že jsem se ztrapnila při zkoušce ve škole, že jsem se víc bavila na pracovním večírku, než bych asi měla). Rozumově si vždycky rozeberu tu věc/vzpomínku a dojdu samozřejmě k tomu, že už je to zapomenuté (některé věci se staly třeba před 15 lety) nebo že to nic není a že na tom už nezáleží, ale neumím na to zapomenout. Vždycky, když se dostanu do nějaké situace, která mi třeba i jen vzdáleně připomene nějakou tu "bolestivou" věc, hned se mi udělá zle a musím se zas uklidnit, že to nesmím řešit a že jsou daleko důležitější věci. Navíc, takových věcí je samozřejmě spousta, takže přibývají... :((

Nevím, jestli to jak to popisuju, dává smysl, ale prostě nevím, jak už se s temi věcmi vyrovnat, abych je jednou provždy hodila za hlavu. Nemáte to někdo podobně, neznáte třeba nějakou "kouzelnou formulku", která by mi na to pomohla?
Věřím, že spoustě z Vás to bude připadat jako neuvěřitelná hloupost, kterou není třeba řešit, i mně to tak připadá, ale to bohužel nezabrání mé hlavě se tím trápit a užírat:((