Proč nedávat do myčky obyčejnou kuchyňskou sůl?

mariti
1. čer 2015

Hospodyńky, poradíte mi? Vrtá mi hlavou, jaký je rozdíl mezi speciální solí do myčky (za 50 - 60 Kč) a obyčejnou solí (za cca 10 - 15 Kč). Proč se nemá používat obyčejná kuchyńská sůl? Ničí to myčku? Co je v té speciální tak speciálního? Máme u nás hodně tvrdou vodu, tak je sůl nutností. Ale i když to nejsou zas tak vysoké položky, fakt by mě zajímalo, zda má ta speciální skutečně smysl. Prosím pouze o ověřené informace nebo Vaše vlastní zkušenosti. Děkuji moc.

kimby
1. čer 2015

neznám odpověď, ale též mne zajímá...snad někdo bude vědět

mandala
2. čer 2015

Nejsem odborník, ale podle mne každá sůl má jiné složení, sůl do myčky má změkčovat vodu, to asi obyčejná kuchynská nedokáže. 😉

anetka1701
2. čer 2015

Já se o to taky docela zajímala. Vlastně jsem na moc věcí nepřišla, ale před půl rokem jsme instalovali čističku vody a tam se dává sůl taky :o) Je tabletová a je úplně jiná. Díky tomu jsem zjistila, že sůl se dává do myčky proto, že jednou za čas pouští samočistící program, kdy se vlastně některé části myčky tou solí propláchnou. Ta tabletová co máme v čističce se nerozpouští!! Ani po x týdnech ve vodě - je prostě jiná a funguje na podobném principu jako ta do myčky. Ani není tolik slaná (jo, jsem zvědavá) a prostě celkově vypadá a působí jinak... Takže si myslím, že má úplně jiné složení a úplně jinou funkci než ta co se používá v domácnostech :o)

mercedesse
2. čer 2015

Obyčejná sůl sežere útroby myčky a všechna těsnění

kitinka76
2. čer 2015

@mandala @mercedesse Podle chemického složení je oboje Chlorid sodny 😅 takže složení je stejné jak u kuchyňské soli, tak u soli do myčky.

bledulka84
2. čer 2015

A proč tam nedat rovnou posypovou sůl? 🙂

ajny123
2. čer 2015

http://ekolist.cz/cz/zelena-domacnost/dotazy-a-...

Takže obyčejná sůl nic v myčce nesežere, ale zanese ji případnými nečistotami (přičemž ta s jódem je zcela nevhodná) nebo vlastními nerozpuštěnými zrnky.

abecedka
3. čer 2015