Vrácení zboží do 14 dní. Co dělat?

monivi2001
2. zář 2023

Zdravím. Vím že to sem vůbec nepatří ale potřebuji poradit co s tím mám dělat. Koupila jsem si v datartu telefon a do 14 dnů jsem ho vracela. Posílala jsem ho přes Českou poštu 9.8. a 15.8. mi normálně přišla SMS od pošty že to bylo doručeno. Poté mi volala paní z depa Prahy, že mají balíček na depu a že byl stržen přepravní štítek a že následující den to pošle do datartu. 29. 8. mi volala zase paní z depa že ji přišlo potvrzení o převzetí zboží. Jenže na datartu mi stále tvrdí že balíček nemají. Pošta mi tvrdí že balíček doručili. Nevím co teď dělat cena telefonu byla 8000 Kč. Ale jelikož mi pošta už dvakrát potvrdila že to doručili už jsem pak vyhodila podací lístek. Dostala jsem doporučení že mám přes poštu reklamovat zásilku, to mi udělala paní na přepážce pošty ALE pak mi volala že ji přišlo to vyjádření. Ale to co jí přišlo není vyjádření pošty je to jen seznam balíku jakoby předávací protokol balíčků Datart, kde mezi nimi byl i ten můj. Prý k te reklamaci u pošty dávají ještě písemně vyjádření. Jenže paní na přepážce mi řekla že ji nic k tomu nepřišlo,ALE když jsem volala na infolinku pošty tak tam to prověřili a bylo mi řečeno že bylo odesláno písemně vyjádření na poštu k nám takže ho tu ta paní na přepážce musí mít jen mi ho nechce vydat. Už jsem z toho zoufalá poslala jsem ve 14 denní lhůtě ke vrácení telefon za 8000 a nevím kde telefon je a ani peníze nemám dá se to nějak napadnout ? Ještě mám vyjádření té pracovnice z Prahy z depa kde je napsáno kdy jsem zásilku poslala a že se to zdrželo u nich na depu a proč.
Moc děkuji za rady jsem z toho zoufalá potřebují z nich nějak dostat ty peníze a nevím na koho se obrátit ..

sigyn
2. zář 2023

Pro začátek by si to chtělo ujasnit, co přesně vyžaduje Datart, aby měl doloženo, že balíček byl doručen. To pak požadovat od pošty. Nejlepší je chtít mluvit s nadřízením - s vedoucím pobočky, případně nadřízeným pobočky. Vždy chtít písemné vyjádření, protože ať Vám řeknou cokoliv, je Vám to houby platné, pokud to není černé na bílém. Osobně bych zkusila zavolat na info linku přímo na pobočce a jejich pokyny rovnou předat paní na přepážce. Případně se obrátit na pošt. ombudsmana - https://www.ceskaposta.cz/o-ceske-poste/kontakt...