Může zaměstnanec odmítnout služební cestu do zahraničí?

prostenika85
8. srp 2016

Dobrý den,
prosím vás, vyzná se tady někdo v pracovně právních vztazích nejen ohledně mateřské dovolené apod.?
Zajímalo by mne, jestli zaměstnanec může odmítnout služební cestu do zahraničí. A za jakých podmínek?
Děkuji za reakce 🙂

pkolin
8. srp 2016

Podle mě záježí, jak je uvedeno v pracovní smlouvě, pokud tam je uvedeno, že bude jezdit na služební cesty do zahraničí, pak bohužel ☹ pokud to tam není, můžete odmítnout. Ale nejsem odborník...

j.a.n.i
8. srp 2016

@prostenika85 Pokud má dítě do 8 let, o které pečuje, tak odmítnout může, jinak nevím, že by v ZP něco takového bylo.

§ 240
(1) Těhotné zaměstnankyně a zaměstnankyně a zaměstnanci pečující o děti do věku 8 let smějí být vysíláni na pracovní cestu mimo obvod obce svého pracoviště nebo bydliště jen se svým souhlasem; přeložit je může zaměstnavatel jen na jejich žádost.
(2) Ustanovení odstavce 1 platí i pro osamělou zaměstnankyni a osamělého zaměstnance, kteří pečují o dítě, dokud dítě nedosáhlo věku 15 let, jakož i pro zaměstnance, který prokáže, že převážně sám dlouhodobě pečuje o osobu, která se podle zvláštního právního předpisu považuje za osobu závislou na pomoci jiné fyzické osoby ve stupni II (středně těžká závislost), ve stupni III (těžká závislost) nebo stupni IV (úplná závislost)77a).

prostenika85
autor
8. srp 2016

@j.a.n.i Děkuji za odpověď. Jedná se o manžela, takže osoba pečující o dítě neprojde... Nevíš ještě o nějaké výjimce?

linee
8. srp 2016