Přeřazení na jinou práci kvůli těhotenství

vencass
19. srp 2015

Dobrý den, pracuji jako prodavačka. Otěhotněla jsem a řeším, co teď s prácí. Jak fo funguje, pokud chci přeřadit na jinou, lehčí, práci? Stačí, když požádám mého gynekologa o vystavení posudku, že současná práce pro mne není vhodná?
A co se stane, pokud pro mě zaměstnavatel žádnou jinou práci nemá? Momentálně mě přesvědčuje, abych šla na rizikové těhotenství.

welbloudek
19. srp 2015

@vencass budeš na neschopence, do doby než přejdeš na mateřskou 🙂

welbloudek
19. srp 2015

@vencass pokud máš težkou práci, tak si myslím, že je to lepší než riskovat, že se něco přihodí miminku 🙂

brokovich
19. srp 2015

Pokud ti to lékař napíše, musí te zaměstnavatel přepadit na práci, kterou dělat můžeš, pokud ji nemá, budeš doma tzv. na překážkách a zaměstnavatel ti bude platit náhradu mzdy, což je rozhodne více peněz, než nemocenská a nebudeš omezena vycházkami apod.

karlajasmine
19. srp 2015

@vencass Na nemocenskou rozhodne nechod.
Zamestnaval te musi preradit na jinou lehci praci, pokud ti gynekolog napise, ze soucasna prace je pro tebe nevyhovujici. Pokud pro tebe jinou praci nema, budes doma za 100% mzdy a nebudes omezena vychazkami jako u nemocenske. Nemocenska je na rizikove tehotenstvi.. pokud rizikove tehotenstvi nemas, na neschopenku nechod'.

xpila
19. srp 2015

@welbloudek Proč by měla být na neschopence, když jí nic není???

ireniq
19. srp 2015

Pokud tvoje práce není výslovně na zakázaném seznamu (chemikálie atd., před pár dny tu někdo dával odkaz, teď to nemůžu najít), tak musí tvou práci posoudit "závodní lékař" nebo jak se to teď jmenuje, který by měl znát podmínky na pracovišti atd., a individuálně rozhodnout, že to není vhodné pro těhuli.
Gynekolog o tom pracovišti nic neví (jasně že mu to můžeš popsat, ale nemůže to ofiko posoudit).

xpila
19. srp 2015

@ireniq Jenže ne všude je závodní lékař, pak stačí posudek tvého gynekologa.

vencass
autor
19. srp 2015