icon

Úspěch v administrativě. Jaké dovednosti zlepšit?

11. bře 2025

Žiju v Praze, dálkové studuji a pracuji v sociálních službách. Plat je ale mizerný a co tak koukám na pracovní portály, tak téměř všude je to plus minus stejné platově. Pokud neděláte nějakou odbornou práci.
Chtěla bych zkusit administrativu. Můžete mi poradit, na čem bych měla zapracovat abych byla žádanější?
Můj profil:
- vdaná, bez dětí
- vzdělaní Obchodní akademie s maturitou, aktuálně studuji voš sociální práci
- umím anglicky, úroveň B1
- Word, Excel, psaní všemi deseti
- aktivni řidič

Vím, že tohle má kde-kdo a je to snad minimum v dnešní době, ale stejně bych prosila radu, jestli dodělat nějaké kurzy nebo na co se zaměřit.

Děkuji

avatar
sigyn
11. bře 2025

Nejvíc se získá praxí, to je prakticky to hlavní, co zaměstnavatelé zajímá.

avatar
lv
11. bře 2025

Mě mrzí, že jsem se nedala - se stejnou školou - cestou účetnictví, mzdového, HR apod., s tím bych měla lepší uplatnění a určitě lepší plat

avatar
antoinet
11. bře 2025

První, co mě zarazilo, je ta angličtina, B1 je na dnešní dobu hodně málo. Zapracovala bych na ní a přidala druhý jazyk. Budeš tomu věnovat hodně času, ale lze to s minimem peněz.
No a potom ta branže, v sociálních službách ani v administrativě to na zbohatnutí není a nebude. Jestli se chceš mít lépe, zkusila bych třeba bankovnictví nebo hledala obor, ve kterém bys po zdokonalení (jako zaměstnanec) mohla sama podnikat.
Znám šikovné holky, co uspěly v marketingu, jako tlumočnice, svatební koordinátorky, samostatné účetní, co mají svoji firmu a stálé klienty...ale je za tím spousta dřiny, odhodlání a chyb, není to práce 8-16 a s čistou hlavou domů.

avatar
felis
11. bře 2025

Ahoj, jestli Ti můžu doporučit, tak hledej práci na pozicich: fakturantka, recepční s pokladnou, asistentka vedení, back office manager, asistentka ucetniho/ekonomického/personalniho odddelenk, koordinátor (administrativy, pronájmů, ...), asistentka týmu, obchodní asistentka, asistetnka zakaznickeho servisu, atd. To jsou pozice, které jsou super startovní pozice v administrativě.
Dal si vypis, jaké činnosti v administrativě děláš nyní. Můžeš to rozdělit do sloupců, např.: co Te baví a co by nemělo chybět na dalsi pozici, co je pro Tebe neutrální a co bereš jako takové nutné zlo. Taky to muzes rozdělit podle toho, co Ti nejvíc jde a kde by ses mohla zlepšit.
Doporučuju se podívat na web jsemvkurzu.cz a najít si podle výše uvedeného kurz. Většina kurzu proplaci Uřad práce bud plne anebo nějakou část. Jsou tam admin kurzy, PC kurzy, kurzy pro získání profesní kvalifikace,... Úřad práce Te muze i nasměrovat. Nejsou tam jen pro nezaměstnané a málokdo to ví.
To že studuješ, ber jako přednost. Pracovat a studovat - to vždycky chce: pili, organizační schopnosti, vytrvalost, ... - to jsou Tve silné stránky.
Napiš si taky, jestli a jak daleko jsi ochotná dojíždět, jestli chces pracovat víkendy anebo jestli jen pracovni dny, jaká pracovni doba Ti vyhovuje (hodne recepci jsou 12tky anebo na směny).
Odpovídej i na inzeráty, kde si nebudeš na 100% jista, jestli by Te vzali... potřebuješ se dostat na pohovor a každý pohovor je zkušenost.
K praxi v sociálních službách: co Te baví? Je to kontakt s lidmi, pomoc ostatnim nebo něco jiného? Najdi spolecne jmenovatele s prací, kterou děláš teď a to co bys chtěla dělat.
Mrkni se na CV a uprav ho podle vyse napsaného. Máš tam fotku a jaká je? Na většinu admin pozici je to must have. Bohuzel, taková je realita.
Když bys potřebovala, tak napiš IP. Tohle je takovy nástřel, jak a kde začít pri změně kariéry.

avatar
reeeza
12. bře 2025

A co hr?