Používáme cookies. Více informací zde. OK
Zodpovězené

Imodium v těhotenství. Může to být riziko pro plod?

MenstruaceTěhotenský testJsem těhotnáPlodTěhotenstvíLéky v těhotenství11. týden těhotenstvíZdraví a nemociCrohnova nemocPrůjemNevolnost
27. zář 2019

Dobrý den,

léčím se s dráždivým tračníkem (lékaři mají podezření na Crohnovu nemoc, v rodině se vyskytuje - k potvrzení onemocnění nedošlo, otěhotněla jsem), brala jsem duspatalin retart. S pozitivním testem jsem okamžitě vysadila a byla bez léků, před těhotenstvím jsem měla k tomu dávku loperamidu, imodia 3tbl denně. Bohužel nejsem absolutně schopná fungování bez něj, problémy se mi v těhotenství trochu zhoršily a tak mi doktor na gastru nechal tuto davku imodia i v těhotenství, prý nejsou žádné výzkumy, které by ukazovaly na špatný vliv na plod.

U mě je bohužel lepší léky brát než nebrat, bez nich mám šílené křeče, průjmy, nevolnosti od bolesti střev, opravdu nemožnost fungovat.. gynekoložka usoudila, že by sice úplně nedoporučila, ale prospěch brání léků je větší než nebrání.

Samozřejmě to ve mě hlodá, jestli to nemůže plod nějak poškodit, nebo aby miminko mělo nějakou VVV. Nyní jsem v 11. týdnu.

Jak tuto situaci vidíte vy? Mohou mít léky nějaké negativní dopady na plod? Zatím těhotenství bez problémů, miminko odpovídá na den přesně s datem poslední MS.

Děkuji za odpověď.

Dobrý den,

léky této skupiny se v těhotenství nedoporučují, i když nebyl prokázán teratogenní účinek na plod.

S jistotou vám tedy nemohu odpovědět, zda tento lék při dlouhodobém užívání je bezpečný, o jeho užívání by tedy měla rozhodnout vaše gynekoložka, zda očekávaný léčebný přínos je větší oproti možnému nebezpečí, zejména v prvním trimestru.


Přeji Vám krásný den,
Anna Kohutová