Používáme cookies. Více informací zde.
Zavři
agneszka88
30. led 2021
662 

Začínám cvičit :D

Vlastně v minulosti jsem začínala často, ale nikdy jsem to nevydržela déle než 14 dní. A myslím, že jsem konečně zjistila proč, proč mě nebaví chodit na lekce a cvičit doma. Protože jsem strašný salát a všechno je pro mě zezačátku hodně náročné. Tentokrát jsem to tedy pojala trochu jinak.

3.11 se mi narodilo miminko, měla jsem hodně plodové vody, velké mimčo (na jeho gestační stáří) a po porodu mi zůstal pupek jak v 6. měsíci a diastáza na celou dlaň. Možná, prostě, protože jsem měla vše vytahané a povolené po svých dcerách, které se naradily o  2 a 4 roky dříve.

10 dní jsem poctivě ležela a užívala si miminka a jen kojila, kojila, kojila. Přes diastázu jsem viděla, jak se mi hýbou střeva a bála jsem se, že to nikdy nespravím. 11. den jsem pomalu začínala cvičit na posilování pánevního dna. Nijak brutálně. Prostě když jsem ležela nebo kojila, tak jsem dělala hodiny, výtah, knihu, ale ne vždy. Když jsem stála, chodila, soustředila jsem se na správný postoj. Později jsem si ve volných chvílích dávala cviky na boku a v kočce, ale nebylo to každý den. Diastáza se začínala pomalu zavírat a začátkem ledna už byla diastáza jen na 3 prsty 🙂.

Před 14 dny jsem se nechala namotivovat a začala cvičit jógu. Každé ráno, co mi miminko a děti dovolí. Je to celkem sranda. Malého to velmi baví sledovat z lehátka. Dcery mi zvyšují náročnost. Podlézají mi pod břichem, věší se mi na nohy. Cvičení mi zabere někdy 5 minut, někdy 20. Prostě, jak se cítím a jak to mrňata vydrží. 

Myslím, že to je ten klíč k mému úspěchu (vydržet cvičit). Ani si moc nezakládám na tom, abych dělala ty polohy úplně přesně, nejdu silou, ani přes bolest. Bude to trvat déle, než to začne mít efekt, ale vytrvám. Už jsem překonala i krizi - já nechci. Právě tím, že jsem si řekla, tak aspoň "pozdrav slunci". Taky si k tomu nepouštím tu meditační hudbu, ale můj oblíbený death metal :D. Mladej ho poslouchal už v bříšku, takže myslím, že i díky tomu mi vydrží v sedátku dostatečně dlouho.

Podle mě se na těch kurzech jede tak důsledně a drsně proto, že je na lektory vyvíjen tlak, aby mělo cvičení včas dostatečný efekt. Mě to ale bohužel odrazuje. Tenhle způsob. mi vyhovuje víc. Vidím na sobě, že toho dám každý den trochu víc, cítím se líp, jsem méně neurotická a jde mi to lépe. V létě už budem na zahrádce cvičit jako profíci :D.

Diastázu už mám jen na 1,5 prstu a bříško od začátku ledna o 4cm menší 🙂. Tak co, kdo z vás začíná tenhle měsíc taky se cvičením a jak vám to jde?

Já nezačínám, pravidelně cvičím už skoro 5 let. Ale podepisuji to, co píšeš - začít pozvolna, kratšími jednoduššími cvičeními, a sama poznáš, kdy a kolik přidat. Držím palce!
U fyzioterapeuta jsi s tou diastázou nebyla?

30. led 2021

Jaké cviky jste delala po tom porodu?

30. led 2021

I já souhlasím. Už roky cvičím powerjogu. A někdy se mi prostě nechce. Tak jen dvakrát třikrát pozdrav slunci a i tak cítím, jak je tělo spokojené. Cvičit pro radost, ne se mučit.

30. led 2021

@herminka Nebyla. Už tak lítáme po doktorech na můj vkus moc. Ale cvičila jsem pánevní dno po 2. porodu, než jsem znovu otěhotněla, tak mám ještě doma úkoly.
@barunka1985 Od toho 11 dne výtah, hodiny, knihu. Po šestinedělí jsem přidala v kočce dotýkání nosu rukou, na zádech "odtlačování nohama" a na boku zvednout nohu a kolečka, osmičky a mušli. Takhle ty cviky znám pojmenované.

30. led 2021

Jinak děkuju, mám pocit, že jsem konečně objevila Ameriku :D

30. led 2021

@agneszka88 dekuju zkusím najit

30. led 2021

@agneszka88 Gratuluju, že ses do toho pustila a že jsi odhodlaná 🙂 Co je to výtah, hodiny, kniha? Vůbec nevím, co si pod tím představit.

8. únor 2021

@agneszka88 můžu poprosit podle čeho cvičíte děkuji

8. únor 2021

Nevím, kolik jsem měla diastázu po porodu, ale tak na tři prsty určitě. Sama se mi stáhla na jeden prst, aniž bych cvičila. Ale teď bych nějaké cviky potřebovala. Něco jsem našla na netu, ale zatím žádný pokrok a to už jsem od porodu dlouho.

8. únor 2021

Začala jsem v půlce ledna. Nejprve jsem si srovnala stravu. Vysadila bílou mouku a cukr. A od minulého týdne jedu domácí jumping 🙂 nikdy mě dieta a cvičení tak nedostalo, jako teď. Zapisuji si jídlo do kalorických tabulek a to mě žene kupředu ještě víc 🙂 držím palce, ať to jde dolů. Já mám po porodu 2 a kus roku a už jsem řekla dost. Letošní léto se už nebudu schovávat do oversize oblečení 💪😊

8. únor 2021

Já se taky rozhodla cvičit a jíst zdravě.. nejdřív jsem cvičila a vařila zdravě. To šlo, ale to cvičení mě děsně nebavilo, hlavně jsem zjistila, jaký jsem vemeno a neumim koukat na někoho a napodobit to :D Takže to po týdnu nebo dvou skončilo. Pak jsem si koupila Myketo dietu, ty ptlíčky. Vydržela jsem to jíst půlku dne.... a to jsem se na to tak těšila a měla pevnou vůli... No nic.. Ale nad jogou přemýšlím, ale nic o tom nevím.

8. únor 2021

@lostakova
@fouskovi
Po druhém porodu jsem absolvovala 2 kurzy na posilování pánevního dna a zavření diastázy. Vždy jsme domu dostaly cviky, které nám na hodině ukázala a podle toho teď cvičím. Nejsem lektorka, tak to určitě nebudu umět vysvětlit. Hlavně se to odehrává víc v hlavě, než že by bylo fyzicky něco vidět. Ale věřím, že na youtube to půjde dohledat od profesionála i s popisem jak na to 🙂.

9. únor 2021

@petaov Já bych doporučila najít si kurz v okolí, nebo paní, ke které jsme chodila já, dělá teď on-line kurzy. Za mě se to fakt vyplatí. Ono u mě je to určitě taky zkreslené, protože diastáza se sama od sebe po porodu zmenšuje. Kdo ví, kolik bych měla bez cvičení. Nevěřím, že by zůstala přes celou dlaň 🙂. Ale chci zpátky své ploché bříško, tak jedu jak drak :D

9. únor 2021

@leilinka1234 Tak to je dobrá motivace!!! Držím nám palce, to dáme. Ještě párkrát s dětmi na sníh a ono to dolu poleze jako nic :D. Vysadit bílou mouku a cukr považuju za to nejlepší, co člověk může udělat. U nás ještě pořád jede pečivo, ale i to se snažím aspoň celozrnné. Aspoň ten cukr doma nemáme 🙂.

9. únor 2021

@lentilka3 Jak já vám v tomhle rozumím 🙂. Pro začátek bych doporučila naučit se třeba jen pozdrav slunci (na youtube je spousta návodů). A cvičit třeba každé ráno 5-10 minut to. A až se to naučíte a budete chtít víc, tak přidat něco dalšího. To by mohlo fungovat 🙂. A když budete unavená, klidně vynechat, ale nikdy ne 2 dny po sobě. I kdyby jen 5 minut protažení, ale ten rituál udržet. Ono si tělo i mysl zvykne a pak vám to bude chybět, když to neuděláte. Podle mě jde prostě o to dělat malé krůčky a udržet to v nějaké zábavné rovině. A taky pomáhá se za to pak něčím odměnit. Třeba hrnkem kávy 🙂.

9. únor 2021

Začni psát komentář...

Odešli