icon
avatar
apacheee
AMBASADORKA
31. bře 2016
13654 

Manuál pro spokojené dítko školkou "povinné" - a tím také pro spokojeného rodiče

Pracuji jako učitelka v mateřská školce (což samozřejmě spousta z vás už ví) a tak mě vždy čas od času oslovují známí, zda bych jim mohla dát nějaké rady, jak co nejlépe dítě připravit na školku. Myslím, že by to třeba mohlo pomoci i někomu tady, tak jsem se to rozhodla sepsat do článku. Všechny rady vycházejí z mých zkušeností a praxe - proto se nedivte, že některé rady uslyšíte třeba vůbec poprvé. Každopádně si za nimi stojím a své dítě (popř. děti) povedu přesně podle těchto pravidel. 

Co může udělat rodič před vlastním vstupem dítěte do MŠ:

  • zjistěte si co nejvíce informací od známých či přátel, jejichž děti navštěvují MŠ, o kterou máte zájem - ptejte se na učitelky, na stravu, prostě na cokoliv vás napadne a je pro vás důležité. Počítejte s tím, že při vstupu do státní MŠ se budete muset přizpůsobit spíše vy školce - než MŠ vám, proto volte takovou MŠ, která je vám blízká svým programem, zaměřením, přístupem k dětem, ke stravě...
  • pokud váháte mezi několika školkami - zjistěte si, k jaké p. učitelce vaše dítě pravděpodobně půjde (v době zápisů už toto bývá na většině školek rozhodnuté) a opět si o paní učitelce zkuste něco zjistit - pokud se dozvíte, že je paní učitelka na děti zlá, křičí po nich a jinak si jich absolutně nevšímá, volte jinou školku. S největší pravděpodobností se totiž bude paní učitelka chovat naprosto stejně i k vašemu dítěti

  • naučte dítě co největší samostatnosti - mělo by se umět obléknout, dojít si na záchod, najíst se - ne, opravdu to nepíšu proto, abychom my učitelky měly ulehčenou práci, samozřejmě to za dítě uděláme, pokud to neumí, nicméně dítko bude muset čekat a věřte tomu, že to děti moc neumějí, z čehož pak vznikají krizové situace plné pláče
  • s otázkou sebeobsluhy opravdu strašně moc souvisí otázka sebevědomí dítěte - pokud vše umí a ví to, je to na něm opravdu znát - školka pak pro něj není tolik stresující jako pro dítě, které tyto věci neumí
  • naučte dítě, aby si umělo o "všechno" říct - paní učitelky jsou ve školce mimo jiné i od toho, aby vašemu dítku pomohly se vším, co nebude umět - těch dětí je ale v běžné třídě 26, takže někdy opravdu trvá, než si paní učitelka všimne, že je potřeba pomoct. Pokud za ní dítě dojde a řekne si, vše se vyřeší během okamžiku
  • pokud s dítětem mluvíte o školce, mluvte o ní vždy v pozitivním duchu - nikdy (ale opravdu nikdy) nepoužívejte výhrůžky typu "počkej ve školce, tam se s tebou mazat nebudou, tam si tě srovnají" - jistě si umíte představit, jak se dítě, které takové věty slýchá, do školky těší
  • když už víte, do jaké školky bude vaše dítě chodit, podívejte se na jejich jídelníček a pokud na něm spatříte potraviny, které se u vás absolutně nekonzumují, zkuste je doma zavést. Většinou bývá největší problém s pomazánkami a luštěninami - spousta dětí to z domova nezná, a pak to nechtějí jíst, a nakonec mají prostě hlad. Je naprosto jasné, že nikdo nebude jíst vše, ale takto je větší pravděpodobnost, že vaše dítě nebude ve školce hladové.
  • využijte adaptačních dnů, pokud je vaše MŠ nabízí - mnoho rodičů má často pocit, že jejich děti nic takového nepotřebují, protože jsou přece absolutně "v pohodě" , a tak na adaptační dny nejdou. Bohužel pak jejich děti většinou nějaký problém mají. Adaptační dny probíhají tak, že se v určený čas jdou děti podívat do své třídy s rodiči. V klidu se tak seznámí s paní učitelkami, novými prostory a podívají se, jaké jsou k mání hračky. Projdou si školku, kde třeba ještě nikdy nebyly, najdou svoji skříňku, vyčůrají se,... Samozřejmě že to ,že se zúčastníte adaptačních dnů, neznamená, že vaše dítě ve školce nezapláče, ale určitě pomůže snížit míru stresu pro dítě
  • pokud vaše školka nenabízí oddělený klidový režim po obědě, bude muset i vaše dítko chodit po obědě do postýlky (na lehátko, na matraci) - pokud doma už nechodí spát, zaveďte opravdu řízený odpočinek - tzn. po obědě si jděte lehnout spolu do postele, prohlížejte knížky, čtěte pohádky, poslouchejte relaxační hudbu,...prostě cokoliv tak, aby se dítko naučilo vydržet po nějakou určenou dobu v klidu v postýlce. Bez scén a hysterie.
  • zjistěte si harmonogram dne a nějakou dobu před vstupem do školky na něj zkuste "najet" i doma - vaše dítě pak bude vědět, co bude následovat a vše bude podobné, což na něj bude působit uklidňujícím dojmem
  • zajistěte, aby vaše dítě mělo kontakt s vrstevníky - choďte do kroužků, pozvěte si domů kamarády  - a učte dítě, že se hračky půjčují, kamarádům se neubližuje ,atd.
  • zkuste dítě motivovat k tomu, aby se zvládlo chvíli zabavit i samo - najít si třeba stavebnici a s tou si chvíli hrát. V mš se většinou střídají řízené aktivity s těmi volnými a věřte tomu, že opravdu existují děti, které se neumí zabavit ani na chviličku samy. Asi vám nemusím popisovat, jak je pak takové dítě nešťastné, když si ho paní učitelka nemůže třeba všímat.
  • naučte dítě, že se jí u stolu - nad tímto bodem se možná pousmějete, ale věřte, že pro mnohé děti je toto neřešitelným problémem. Z domova na to nejsou zvyklé a ve školce to pak prostě "nedávají"
  • věnujte se doma dítěti - zpívejte s ním, říkejte básničky, čtěte pohádky, prohlížejte knížky, malujte, stříhejte, cvičte - prostě dělejte cokoliv pro rozvoj vašeho dítěte. Ve školce se všechno toto bude dělat a vaše děti to budou milovat. Zde opět platí, že čím lepší základy budou mít děti z domova, tím lépe se rozvinou v kolektivu.

To by bylo pro dnešek všechno, příště zase sepíšu pár rad pro období, kdy už dítě školku navštěvuje.

Závěrem bych jen chtěla podotknout, že vstup dítěte do školky je velmi důležitým mezníkem v jeho životě, proto tuto situaci nepodceňujte a snažte se svým dětem vstup ulehčit tím, že budou na školku dostatečně připravené. A pamatujte, že i když to bude pro všechny zúčastněné náročné, zvládnete to🙂

Pokud jste dočetly až sem a chcete se podívat, jak vypadá takový jeden den v MŠ (psáno úsměvnou formou)z pohledu učitelky, koukněte sem:

https://www.modrykonik.cz/blog/apacheee/article/jeden-obycejnyden-v-materske-skole-p-mt8xny/

avatar

Moc dekuji za clanek, od pristiho tydne nastupujeme do miniskolicky, takze se tesime na adaptaci😉 samozrejme mam obavy, ale tvoje clanky me docela uklidnuji. 80% umime, zbytek doladime. Budu se tesit na pokracovani!!!

Odpověz
31. bře 2016
avatar
apacheee
autorAMBASADORKA

@caboonek jsem ráda za každého jednotlivce, kterému aspoň trošku pomůžou. Moc držím pěsti, ať to v pohodě zvládnete🙂

Odpověz
31. bře 2016
avatar

Výborný článek, většina z toho, co píšeš, by mě ani nenapadla a přitom to opravdu dítěti může hodně pomoct v tom, že bude mít ve školce spoustu věcí podobně, jako doma. A vůbec jsem nevěděla, že můžou školky dělat i adaptační dny. Už budu vědět, na co se ptát 🙂

Odpověz
31. bře 2016
avatar
apacheee
autorAMBASADORKA

@lenkalenka5 děkuju, většinu rad už praktikovali moji známí a opravdu si je pochvalují, tak snad pomohou takto více lidem🙂

Odpověz
31. bře 2016
avatar
Komentář byl odstraněný
avatar
apacheee
autorAMBASADORKA

@lutalka je to trochu dohnané do extrému, ale z vlastních zkušeností ti můžu říct, že se i takové objeví:( Ale opravdu to je myšleno hlavně tak, aby rodiče nespoléhali, že když má p. uč. šílenou pověst, tak u nich bude jiná. A řeknu ti, že z některých učitelek, co učí, mám vítr i já, natož děti:(

Odpověz
31. bře 2016
avatar

@apacheee tak pod tenhle článek bych se podepsala... zrovna zpracovávám informace, které budu dávat rodičům přijatých dětí a mám pocit, že jsi ode mě opisovala 🙂

Odpověz
31. bře 2016
avatar
apacheee
autorAMBASADORKA

@lensta 🙂🙂 holt to jako paní učitelky vidíme z jiného úhlu než maminky🙂

Odpověz
31. bře 2016
avatar

@apacheee upřímně musím říct, že chápu obě strany, jako maminka syna, který chodí do jiné MŠ, se chovám "ne jako učitelka" ač se snažím 🙂

Odpověz
31. bře 2016
avatar

@apacheee Můj syn dostal přes ruku, paní učitelka plácla i jeho kamaráda, se kterým opakovaně pouštěl v umývárce naplno vodu, která pak stříkala až na podlahu. Líbilo se jim, jak mýdlo potom pění. Nedivím se učitelce, že pak vypěnila taky.

Odpověz
31. bře 2016
avatar
apacheee
autorAMBASADORKA

@lensta tak ono to je jasne,ale zrovna pro ta pravidla to vychází pro mě nastejno. Uprimne jsem na sebe jednou zvedava
@joeyne

Odpověz
31. bře 2016
avatar
apacheee
autorAMBASADORKA

@joeyne je to složité, člověk u toho nebyl, ale dle mého si tohle učitelka prostě nesmí dovolit. Víš jak 😊

Odpověz
31. bře 2016
avatar

@apacheee joo pravidla jsou jasná, spíš mám na mysli takové to váhání mezi dveřmi, aby se mu líbilo, aby nebyl smutný atd, první dny bych nejradši volala do školky, jak to vypadá... a sama všem rodičům říkám:"nebojte, zavřete dveře a je to v pohodě" 🙂 ale to už není k článku...

Odpověz
31. bře 2016
avatar
apacheee
autorAMBASADORKA

@lensta jsi prostě správná maminka,ktere záleží na dítěti 😊

Odpověz
31. bře 2016
avatar

@apacheee tak to mám potom pocit, že budeš stejná :- ) a děkuju!

Odpověz
31. bře 2016
avatar

@apacheee Jak ho mám naučit samostatnosti, když to odmítá a jen řve: "máma, asi máma" ☹

Odpověz
31. bře 2016
avatar

Super clanek 🙂 my uz tohle obdobi mame za sebou ale kdyz to ctu tak oblikani sme neresili mohli sme mala to umi a umela ale nechce sama a pak ty zpropadene pomazanky 🙂 adaptacni dny bohuzel nase skolka nenabizi ale zjistit si prave takove info dopredu dobra vec!

Odpověz
31. bře 2016
avatar

Super clanek, Veru 😉 To si asi nekde vytisknu at pak vim! Ninunka by sla do skolky nejradsi uz ted 😀 Jak vidi venku deti na prochazce je nadsena a hned se k nim vhce pridat 😀

Odpověz
31. bře 2016
avatar

Ja bych potřebovala jeste seznam, na co vsechno se zeptat na kvetnovych tridnich schuzkach 😀

Odpověz
31. bře 2016
avatar

S pomazankama, driv je jedla, ale ted musi mit nutne jen chleba/rohlik s maslem a sunkou, bavi ji si to mazat. Snad ji to prejde 😀

Odpověz
31. bře 2016
avatar

Taky učím ve školce a v podstatě se vším souhlasím, až na odstavec dvě. Jednak si nemyslím, že v době zápisu je už jasno, k jaké učitelce bdue dítě chodit. Vždyť to ani není reálně možné, když se děti v tabulkách posouvají a ještě není vůbec jasné, kdo do dané mš nastoupí. U nás teda paní ředitelka dělá seznam až jsou definitivně vydaná rozhodnutí a je jasno, kdo do mš nastoupí. A za druhé ta část o tom, že učitelka bije děti.. být maminkou, tak mě to teda dost vyděsí. Tohle se v mš prostě nesmí stávat a pokud rodiče slyší, že se to někde děje, mělo by se to nechat prošetřit a tato "učitelka" nemá v mš co dělat. Nemyslím si, že by to bylo až tak časté, jak to na mě z odstavce vyznívá- díky Bohu! I když dle komentářů chápu, co jsi tím chtěla říct, ale v článku mě to dost vyděsilo. 🙂 Jinak za článek moc děkuji, v září jsem psala něco podobného, konkrétně o adaptaci dětí v mš.

Odpověz
31. bře 2016
avatar
apacheee
autorAMBASADORKA

@mummy88
@lutalka holky, díky za zpětnou vazbu, změnila jsem formulaci oné věty, která vás tak nadzvledla🙂 takto to asi bude lepší...

Odpověz
31. bře 2016
avatar
apacheee
autorAMBASADORKA

@mummy88 hele, školkama, kterýma jsem prošla já, se to v době zápisů už opravdu vědělo, ale samozřejmě, každá školka je jiná - kde se to neví, tak je bod bezpředmětný🙂

Odpověz
31. bře 2016
avatar

Je teď u dva roky tuším nový systém, vše jde přes počítače takže zápis trvá.. Děti se posunují podle bodu.. Tak je možné, že jsi odešla na mateřskou za původního sytému a bylo to jinak. 😉 no kdoví. U nás v Brně je to ale jak jsem psala. Díky každopádně za zprávu věty. 😉

Odpověz
31. bře 2016
avatar

A je taky možný, že v menších obcích je to jinak, ti fakt nevím, li je to celorepublikově.

Odpověz
31. bře 2016
avatar

když to čtu, tak to vyvolává úzkost i u mne...takže asi ještě nejsme zralý na školku :D

Odpověz
31. bře 2016
avatar

Veru, děkuji za článek, krásně sepsáno. A k jídlu - my jsme zrovna příklad, kdy jsem z jídla ve školce měla hrozný strach, Naty je nejedlík, takže zkoušet pomazánky doma - to jsem samozřejmě dělala, ale žádnou nikdy nevzala "na milost", luštěniny ty naopak jíme hodně a bez problému. A ve školce světe div se, jí naprosto všechny pomazánky, doma situace pořád stejná, doma je nejí, ale kolektiv ve školce dělá "divy". A měla bych dotaz - jsou u Vás smíšené třídy pro děti 3-6, nebo jsou předškoláci zvlášt? Ptám se proto že u nás jsou dvě třídy s dětmi 3-4 letými, a předškoláci jsou zvlášt v jedné třídě. TAkže Naty od září měla jít do předškolní třídy, řeší se to a možná bude změna, že budou od září smíšené třídy, a děti budou po celou docházku v jedné třídě. Jaký na to máš názor? Já upřímně nevím - pro je to, že má 2 bezva paní učitelky, které má moc ráda, je na ně zvyklá, jestli vezmou HOnzíka od května do školky, tak tam ty 2 měsíce příští rok budou spolu, a naopak proti že když jsou předškoláci zvlášt mají čas se dle mého více věnovat předškolní přípravě ....

Odpověz
31. bře 2016
avatar

Veru krásný článek a tvé rady a postřehy ze školky vřele doporučuji. pár věcí jsme dělali se starším a trochu to pomohlo. a dnes chce chodit i víkendy. 🙂 🙂 těším se na další rady.

Odpověz
1. dub 2016
avatar
apacheee
autorAMBASADORKA

@elmonda Eliáše taky děti miluje, ale i tak to bývá pro děti těžké, když zůstávají ve školce bez rodičů. Většina to zvládne dobře, ale je to prostě stres, kolikrát to hůř nesou rodiče 😊

Odpověz
1. dub 2016
avatar
apacheee
autorAMBASADORKA

@mariekulis děkuju, to je ideální stav, když si dítě školku zamiluje a pro učitelku to je jeden z největších druhů pochvaly 😊

Odpověz
1. dub 2016
avatar
apacheee
autorAMBASADORKA

@pindrusice určitě to zvládnete, až to bude potřeba 😊

Odpověz
1. dub 2016
avatar
apacheee
autorAMBASADORKA

@tajemna30 Ivi,nezlob se, ale odepíšu ti až večer, přes den jsem jen na mobilu a to se mi nechce vypisovat. Až večer uspíme Eliáška napíšu z pc🙂

Odpověz
1. dub 2016
avatar

@apacheee samozřejmě Verunko, jak budeš mít čas ....

Odpověz
1. dub 2016
avatar

Mohli bychom tvůj článek zveřejnit i na facebooku Modrého koníka? Takové rady jsou nad zlato! 🙂

Odpověz
6. dub 2016
avatar
apacheee
autorAMBASADORKA

@isoldaeva určitě, bude mi ctí 😊

Odpověz
6. dub 2016
avatar

Ty adaptacni dny jsou skvele, nevedela jsem, ze v cr uz neco takoveho je. Jak dlouho trvaji? Ja mam zkusenost se skolkou pouze ze zahranici (Nemecko, Anglie) a v obou zemich probihal nekolikatydenni adaptacni program. Nejdiv chodi rodic do skoly s ditetem, jsou tam cca hodku, dite si hraje, rodic prihlizi, ale do niceho se neplete, jen sedi a pozoruje. Pak postupne na par minut odchazi (na zachod, na kafe, atd) a intervaly se prodluzuji az je tam dite samo dve hodiny, cele dopoledne, na obed, na spinkani,... Delka adaptace je induvidualni, zalezi na diteti i rodici. U nas to trvalo priblizne tri tydny. Vsechny deti pak chodi do skolky prakticky bez place. Nicmene i s timto pristupem plati vsechny vyse uvedene body, ktere jsi pekne popsala v clanku ;)

Odpověz
6. dub 2016
avatar

Take jsem se chystala neco podpbneho napsat, ale nenapsala bych to lepe! Mluvis mi z duse...tohle by se melo povinne rozdavat u
zapisu.U nas byl nejvetsi problem tp ze deti rok od roku mene umi z domova.Vetsinou si ani nereknou a rodice nebyli schopni pochopit, ze pri 26 detech si fakt hned nevsimneme...a pak to spani/rizeny rezim.To je nejvetsi kamen urazu...rodice nepochopi,ze deti odpocinek potrebuji :-/

Odpověz
7. dub 2016
avatar
Komentář byl odstraněný
avatar
Komentář byl odstraněný
avatar

@apacheee Dííky moc.

Odpověz
8. dub 2016
avatar

Tak u nás tahle příprava před skolkou proběhla. Cele léto jsem poslouchala, kdy už tam půjde. Byl obrovsky natěšeny a první den ani ne zamával a sel s úsměvem. Připraveny byl dobre od jidla,oblékání, atd. Druhy den taky super a třetí? Přijdu pro něj a silený pláč nad polívkou. Proto ze zjistil, ze je to každý den... a začalo pro me i pro něj peklo. Musela jsem se s tim hodně srovnat sama - nic se mu neděje, má hračky, kamarády, super paní učitelky... trvalo to cca 14dni celo dopoledni pláč a pak už jen ráno. Další pláč dopo byl v prosinci tyden a od te doby bezva. Pak už zacal plac, že nechce domu 😉 Bylo to opravdu moc těžké. Domu mi chodil s rudýma očima, školka pro něj bylo peklo. Nic se mu nelíbilo, VŠE bylo špatně. Co Já doma probrečela noci a nejraději bych ho vzala domu a už ho tam nikdy nedala. Ale už je to za námi a sice ted je nějaký citlivý , ale už chodi z Vesela a rád a má tam super kámoše a je spokojeny. Opravdu mohu říct, že to přešlo a zvyknou si všichni. U nás to byl asi extrém, Kubík je citlivka (po mamince) ale zvládnu to 😉
Článek je bezva! Rada si to jednou u druhého dítka připomenu 🙂

Odpověz
8. dub 2016
avatar
apacheee
autorAMBASADORKA

@athens26 tak u vás ty adaptační dny jsou na úplně jiné úrovni, u nás to defacto teprve začíná. Třeba v MŠ, kde jsem byla před MD, jsme měly vyhrazené 2 dny, kdy děti přišly s rodiči a ti tam s nimi byli po celou dobu, ale i to těm dětem ohromně moc pomůže. Třeba 2 hodinky pobyli a šli zase domů. Bylo to ve čtvrtek a pátek před zatěžkávacím pondělím - začátkem školního roku

Odpověz
8. dub 2016
avatar
apacheee
autorAMBASADORKA

@rudolflenka já teda musím říct, že já měla na rodiče vždy ohromné štěstí, v těch základních věcech byli naprosto v pohodě a vždy jsme se na všem v klidu domluvili, ale z vyprávění vím, že občas to tak lehké nebývá:(

Odpověz
8. dub 2016
avatar
apacheee
autorAMBASADORKA

@jiitkka Ono je to strašně složité, některé děti to prostě nesou zpočátku špatně, i když jsou po všech stránkách přioraveny perfektně. V tomto případě opravdu pomůže jen čas a zvyk. jsem ráda, že jste to nakonec takto zvládli a školku má nyní rád. Děkuju moc za pochvalu a budu ráda, když třeba za čas pomůže🙂

Odpověz
8. dub 2016
avatar
apacheee
autorAMBASADORKA

@tajemna30 Ivuško, omlouvám se - pozdě, ale přece🙂 Takže - ve školce co jsem byla dříve byly jen 2 třídy, v jedné byly děti 2 roky až 5 let, a ve druhé tak od 4,5 roku do těch 7 let - s předškoláky se nejvíce pracovalo, když mladší děti měly odpočinek na lehátkách - ve speciální místnosti, měly jsme jich třeba jen 7 - 10 a bylo to úplně super, dalo se jim hezky individuelně věnovat. V té druhé školce jsme měly tříd 8 a tam byly rozdělené v podstatě všechny dle věku (jen jedna jediná byla smíšená), tam pak se ta práce s předškoláky dělala v podstatě kdykoliv, ale i k tomu se dělají všechny ostatní aktivity. Myslím, že se nedá vyloženě říct, že jedno z toho je lepší, oboje má svá pro i proti. Jinak u vás bych se absolutně nebála nechat Natálku ve třídě s Honzíkem - je moc šikovná, živá a hlavně se jí doma hodně věnujete. Předškolní příprava v MŠ je fajn věc, ale daleko důležitější pro život dítěte je to, jak se mu věnují rodiče doma. A neboj, paní učitelky si určitě i během dne najdou mnoho chvil, kdy se budou moc věnovat Natálce i v tomto směru. Klidně se ptej dál🙂

Odpověz
8. dub 2016
avatar

@apacheee také děkuji 😉 Jsem opravdu ráda, že je to ta námi. Bylo to velmi náročné obdobi. I ted v 5 letech má pár dni období "maminkovske" a byl by nejraději se mnou jen a ve školce si taky vzpomene a fnukne. Ale to jsou jen chvilky a je to v rámci možnosti. Opravdu také záleží na paní učitelce a na ty jsme měly velike štěstí.
Adaptační dny zni super. Doufám že za pár let, az to bude aktuální, tak ze to bude zavedeno již i u nás.

Odpověz
8. dub 2016
avatar

@rudolflenka souhlasim. Mam v okoli par maminek, pro které je to, že dítko usne ve školce peklo a hned by to zrušily. Me Kuba taky nespí už tento školkovy rok. Ale jsem ráda, že si v klidu odpočine. I když jim někdy da p.uc. časopis. Ale je prostě v klidu. Také jsem slyšela názor,že proc ty co nechtějí tak nespí a zbytek ano. Verim, že pak by nespalo žádné dítko. Já s tim režimem odpočinku po oběde jedině souhlasím.

Odpověz
8. dub 2016
avatar

Moc díky za tenhle super článek, jako učitelka v MŠ a maminka holčičky, která je v MŠ prvním rokem ho tedy ještě víc oceňuji, protože se mnou toto pořád ostatní maminky ze školky probírají a ty jsi to dokonale shrnula🙂

Odpověz
9. dub 2016
avatar

Také děkuji za článek. Bohužel Teda nevím, jestli stihnu všechno naučit do září. Je taková linejsi, nebo pomalejší. Mám z toho strach. Zatím je téměř ve všem nesamostatna. ☹ Uvidíme jak to zvládnete 🙂

Odpověz
10. dub 2016
avatar

Moc děkuji za článek 🙂

Odpověz
31. črc 2016
avatar

Jako učitelka v mš to můžu podepsat naprosto celé. I mě se rodiče, zvlášť kamarádky, ptají co mají dělat a co zjišťovat než jde jejich miláček do školky. A říkám jim úplně to samé. Takový článek je výborný pro všechny rodiče, kteří mají tento krok vypustit dítě do školky před sebou. Příště jim řeknu kde si ho mají najít, že je v něm vše podstatné 🙂

Odpověz
3. srp 2016
avatar

Hezký článek, podle toho by naše Emička neměla mít snad žádný problém, tak jsem zvědavá, jaká bude nakonec realita 😀 No možná jen v tom co jí a co nejí... Poslední dobou si začíná dost vymýšlet... Myslíš, že když budou ostatní děti jíst bude ona taky a nebo spíš pochytí ještě víc věcí, které jíst nebude? 😀

Odpověz
3. srp 2016
avatar

@kalkulantka No u nás se ségrou to prý bylo spíš tak, že před školkou jsme prý jedly všechno a ve školce jsme pochytily móresy od ostatních dětí a najednou si začaly vymýšlet.

Odpověz
29. srp 2016
avatar

Syn 20 měsíců, bez plínek, řekne si všechno co chce, obleče si jak co, vše chce dělat "šám", děti má rád a chová se k nim hezky (snad mu to vydrží) a nejradši by asi do školky chodil 😀. Ale až za rok 🙂 🙂. Fajn článek.

Odpověz
30. srp 2016

Začni psát komentář...

sticker
Odešli