icon
avatar
haniplanetka
Zpráva byla změněna    15. říj 2018    

Ahoj ženy, já tu dnes dopoledne měla trochu thriller. Sousedka z vedlejšího bytu má dítě, tak rok a půl, Laurinku. Totálně ji nezvládá, šíleně po ní řve, kolikrát i hodně sprostě, dítě vyděšeně řve celou dobu strachy (pochopitelně) a ona na něj hystericky křičí, ať už ta kráva drží hubu, ať už ji nesere atd. Je mi z té "matky" na blití. To dítě ještě neumí říct nic než mami a ona s ní takto jedná. Slyším jen zoufalý pláč "mami, mami" a to matčino šílené hysterické řvaní. Teď byl delší dobu klid, tak jsem byla ráda, jenže dnes to tu bylo znovu, hodinu v kuse. Bylo mi té maličké strašně líto. Sama vím, že dítě umí zlobit tak, že mi rupnou nervy a zařvu na ni, ale tohle mi přijde už víc než přes čáru. Na chodbě jsem potkala paní, která u nás vytírá chodby a bylo jí z toho stejně úzko jako mně a řekly jsme si, že to tak dál nejde. Když se to po dvou hodinách opakovalo, slyšela jsem další řev na téma "já ti tu hubu už zavřu, sklapni, mrcho", už jsem to nevydržela a zazvonila na ně. Slečna mi otevřela (je to hodně mladá holka) evidentně slušně rozpumpovaná vztekem. Zachovala jsem milý a ledový klid a vysvětlila jsem jí, že jestli se tohle jen jednou zopakuje, okamžitě volám policii a sociálku, že tohle není normální a nejsem jediná, kdo to vidí. Řekla jsem jí, že mám ty její záchvaty sprostých slovních útoků na batole nahrané a to bylo naposled, co je snáším já i její dítě. Zeptala jsem se jí, zda si uvědomila, co tomu dítěti působí a že i moje dítě za zdí je z toho vystrašené. Její reakce byla, že jak ji můžu soudit, když ji vůbec neznám. Odpověděla jsem jí, že ji znát nemusím, nejsem typ, který se stará o životy svého okolí, ale nenechám trápit dítě jen proto, že je rodič agresivní. Vedle ní stála maličká celá rudá od pláče, měla jsem chuť ji obejmout. Řekla jsem slečně, že je to na ní, ale ať je připravená na možné důsledky. Slečna pokývala hlavou a já se vrátila vedle k sobě, kde na mě dolehly nervy a byla jsem z toho vyklepaná. Ať žije relax před porodem. Napadlo mě nabídnout slečně pomoc, ale nebyla ve stavu, kdy by to nebrala jako útok. Pořád jsem si říkala, jestli jsem udělala dobře, že jsem do té situace zasáhla, ale když jsem slyšela z bytu vedle (u nás je všechno slyšet někdy i přes dvoje dveře), jak je tam klid a ona se s dcerkou normálně baví, zahřálo mě u srdce, že jsem Laurinku alespoň jednou ušetřila toho, co se na ni sypalo. Ach jo.

avatar
Komentář byl odstraněný
avatar

Jsi skvělá. Takhle s klidem. Příště, když ji potkáš, zkus to pomoc třeba nabídnout 🙂

Odpověz
15. říj 2018
avatar

Udělala si dobře. Někdy stačí málo... Já bych asi zaklepala znova a řekla jí, ať se nezlobí, že si se nechtěla starat, ale nedalo ti to a že když by chtěla poklábosit, upustit páru, ať se staví na kafe. Ale reagovala bych stejně, nic si nevyčítej. Myslím, že v takových případech nemá lhostejnost vůči ostatním místo🌹

Odpověz
15. říj 2018
avatar
Komentář byl odstraněný
avatar

@hahebu
@zuzineckah děkuji moc za reakce, já to dlouho odkládala, strašně nerada takhle někomu něco takového říkám a pletu se do cizích věcí i když kolikrát v duchu člověka na ulici napadne, když vidí cizí dítě s rodiči "bože, obleč to dítě pořádně" apod., ale to asi napadá každou a vždy si to nechávám pro sebe, jen tentokrát to už nešlo.

Odpověz
15. říj 2018
avatar

Urcitě je dobře, že si to nenechala být a sebrala si odvahu na ní zazvonit. Úplně mi to vehnalo slzy do očí. Tak snad se ta holčina vzpamatuje a bude na malou hodná.

Odpověz
15. říj 2018
avatar

Je strašně dobře, že jsi to udělala. Já před lety slyšela z pánských záchodů řvát chlapa na svého synka. Bála jsem se ho i já a nešla jsem tam. A nikdy si to nepřestanu vyčítat. A nikdy se za to nepřestanu stydět.

Odpověz
15. říj 2018
avatar

@cicorecka ono to není nic jednoduchého, někdy tu odvahu sebrat a jít do toho "prsama", jak říká kamarádka. Příště asi člověk bude průbojnější...

Odpověz
15. říj 2018
avatar

Udelala jsi moc dobre.Konecne mame docvakne ze to prehani a ze se ma trosku drzet a pokud je trochu rozumna.Vezme si to k srdci a bude se stydet-

Odpověz
15. říj 2018
avatar

@zalando děkuji, moc doufám, že to tak bude, že se nad tím zamyslí a zkusí si najít k holčičce cestu, to bych byla moc ráda, kéž by.

Odpověz
15. říj 2018
avatar

Mě se z toho chce brečet....jak já bych si přála ke klukům holčičku a někdy jí nebudu mít a takový krávy ☹️

Odpověz
15. říj 2018
avatar

@petamaskova asi tak, lidi si neváží toho, co mají... Přitom dítě, navíc zdravé, je ten největší dar.

Odpověz
15. říj 2018
avatar

Jsi skvělá a myslím že jsi udělala to, co by udělal každý člověk. Proč se proboha k té holčičce takhle chová??

Odpověz
15. říj 2018
avatar

@petamaskova to pak člověka napadají myšlenky typu: pojď k nám, my tě vychováme s láskou a nějak další dítě taky uživíme... Že jo.

Odpověz
15. říj 2018
avatar

@haniplanetka asi tak...ani neví jak moc té dusičce ubližuje... jaké následky to může mít

Odpověz
15. říj 2018
avatar

@petamaskova následky to má už teď, nejsem psycholog a nesleduju je, ale zdá se, že malá reaguje pláčem už na všechno a je preventivně vyděšená. Kdo by nebyl... 😢

Odpověz
15. říj 2018
avatar

@petrufa86 dítě si udělat dokáže hodně lidí, ale ne každý je na to zralý, bohužel. A pak to odnášejí ti nejbezbranější. Netuším v tomto případě příčinu chování té matky, ale minimálně by potřebovala pomoc psychologa. 😔

Odpověz
15. říj 2018
avatar

@haniplanetka doufám, že to co jsi ji řekla ji otevře oči.

Odpověz
15. říj 2018
avatar

jste skvělá.....třeba je to krok k lepším zítřkům...... 🙏🙏😘

Odpověz
15. říj 2018
avatar

Haničko, Ty jsi mě totálně dostala. Panebože to je tak strašně dobře, že jsi tam šla. Jak jsi psala, děti umí zlobit a každému z nás rupnou nervy a zařve, ale nepoužívá tak hrozné výrazy a neřve hodinu v kuse. Toto je hrozné, mě je taky z toho úzko, a to jde v uvozovkách jen o řvaní, nedej bože něco horšího.
Opravdu strašně moc Tě obdivuju a jestli to jen trochu půjde, třeba ta holka není ještě stracený případ, může chodit do psychologickopedagogické poradny, když si neví rady, tam jí pomohou i formou různých sezení s holčičkou vycházet a najdou společnou řeč. Přeci na ni nebude furt řvát, aby se to stupňovalo a došlo k horšímu. A co pak asi z holčičky vyroste, ustrašené nebo naopak agresivní dítě, které svým dětem předá tento vzor. Vždyť ty děti potřebuji ze všeho nejvíc pohladit a povídat. Panebože jak toto nemůže nějaká maminka cítit, to je hrozné fakt.
Jsi borka největší Hani!!!!

Odpověz
15. říj 2018
avatar

@haniplanetka
@petamaskova Holky, a proč si hned myslíte, že to musí být kráva, která si to dítě "nezaslouží"? Já bych vše neviděla jen tak černobíle. Určitě neobhajuju nikoho, že řve na dítě. Ale nenapadlo vás třeba, že ta máma není v pohodě? Třeba nemá hlídání, v noci se nevyspí, doma na ní taky křičeli, partner jí s ničím nepomůže a malá má třeba období vzdoru? Já si myslím, že 99% matek neřve na děti, protože je nechtějí nebo se jich chtějí zbavit, ale porotože už nemůžou. Dnešní doba v ČR rodinám moc nepřeje. Člověk je mentálně uzpůsobený na to, aby žil dohromady s více lidmi a ne aby byl tři roky sociálně odloučený. Dříve byly rodiny rozvětvené, ženy nechodily do práce, a tak pomáhala babička, sestra, atd. A co dnes? Řada žen se musí se vším vypořádat sama. Často má doma chlapa, kterého jeho matka vychovala tak, že jde do práce a pak se stará akorát tak o sebe. Zato ženská musí zvládnout tři směny (práce, domácnost, dítě). Někdo to zvládá lépe a někdo hůře. Není to vždy jednoduché a všechno přímočaré. Dřív než bych někoho odsuzovala, tak bych se snažila zamyslet nad tím, PROČ jedná tak, jak jedná. A možná více než výhružky policií a sociálkou a vynuceným studem bych se snažila v takovém případě nabídnout pomoc.

Odpověz
15. říj 2018
avatar

@madrilena na jednu stranu souhlasím, na druhou stranu mám dva dny před porodem a nemůžu řešit za holku její (ne)zodpovědnost. Už je dospělá a je rodič. Když potřebuje pomoc, protože se z toho skládá tak, že útočí na batole, je to už hodně špatně a je na ní vyhledat pomoc, já za ni její problémy řešit nemůžu, nejsem matka Tereza. Lidem se dá pomoci až když pochopí, že pomoc potřebují a začnou situaci aktivně řešit. Asi to zní chladně. Já bych jí ráda pomohla, ale jednou jsem takové holce pomoc nabídka. Dovedla mi ročního synka, že si skočí do obchodu a já ho ráda přijala na hlídání. Mademoiselle se opila do němoty a na dítě si vzpomněla skoro za 3 dny, takže už mám vypěstovanou jistou opatrnost. Nemusí mě "napadat", že má dotyčná maminka problémy, to je víc než zřejmé. Ale jednat s ní v rukavičkách, když slyšíte podobné věci a bojíte se o dítě, v ten moment nelze. Stálo mě hodně úsilí jednat s ní klidně a v pohodě a podobná situace si žádá, abych slečně řekla něco, co ji probere z jejího vzteku natolik, že bude mít možnost projít si katarzi tak, že pochopí, že tohle je trestné a přes čáru. Pokud se situace zlepší, ráda jí nabídnu své přátelství a pomoc, ale už nejsem naivní sluníčkář. Mám svou rodinu, své starosti a nemůžu žehlit problémy labilní sousedky, která už vyžaduje spíš odbornou pomoc. A, nalijme si čistého vína, slečna je mi volná, jen chci mít klid tak, aby se moje dcera nebála křiku za zdí, který zní jako by tam někoho vraždili a aby se zbavilo malé batole takových úzkostí. Matka najde pomoc psychologa snadno, bude-li chtít, ale kam si má dojít pro pomoc to maličké? I já si prošla v mateřství krizí, ale to neznamená, že budu všechno obracet proti batoleti, proboha. Navíc, já slečnu rozhodně nenutila si potomstvo pořizovat.

Odpověz
15. říj 2018
avatar

@madrilena ta osamelost je tezka, v tom s vami souhlasim, taky mam rodinu hodinu cesty autem a navic mamku uz na tom neni zdravotne nejlip, o tchyni ani nemluvim, ta je od podzimu do jara zavrena doma, nesmi nic chytit, jen blba viroza by ji polozila, ma spatnou imunitu, manzel porad v praci, kamaradka ma stejne jako ja stale nemocne ditko, ale ikdyz mi nekdy ujedou nervy, tak bych dceri nerikala mrcho nebo kravo, to se nedela a nemlatim ji...

Odpověz
16. říj 2018
avatar

@madrilena ten kdo ma dite je podle me povinnen hledat reseni popripade pomoc ! ... Takze to ze se nekdo k diteti chova jako by to byla pritez a vyleva si vsechny svoje zlosti je pres caru... A myslim ze je uplbe jedno vsechno okolo...

To ze nekdo rekne vlastnimu diteti mrcho drz uz hubu mluvi za vsechno ...

Dnesni doba v cr moc nepreje ? Jako v cem v tom ze se neora pole s ditetem na zadech...

Vsechny zenske by chtely byt 3 roky doma ...a pak fnukaji ze nemaji penize ...

Ja si myslim ze kdo neco chce umi si to zaridit ... 😉

At da takova zenska dite radsi na par dni v tydnu do jesli a jde pracovat...kdyz ji to dite stejne prekazi....

Odpověz
16. říj 2018
avatar

@haniplanetka
@bylinka36
@veronicka89 Holky, přála bych Vám, abyste vždy v životě věděly, co kdy máte přesně dělat. Já se učím.... neustále. A kdyby mi někdo před deseti lety řekl, že na dítě zvýším hlas a ještě na vlastní, tak bych si ťukala asi na čelo. Je spousta věcí, které člověk neovlivní, a to jsou zejména náhlé reakce, podmíněné dřívějšími zkušenostmi. Lze na tom pracovat, jistě. Třeba ta máma má strach, že příští měsíc nebude mít na nájem. Představte si, že byste nebyly hezky doma v teplíčku zajištěné manželem a celý den budete mít v hlavě co si jen počnete, jak zajistíte domov pro dítě? Myslíte si, že se to nepromítne do toho, jak se chováte?
K tomu vyhrožování policií a sociálkou... Nažene to strach a není to nic jiného než to, co dělá matka s dcerou. Když bude mít na starosti na sociálce případ ženská, která nemá děti nebo se jí nenarodila holčička a ona se stím nedokázala vyrovnat, tak je možné, že jí dítě seberou, aniž by se s ní snažili situaci vůbec řešit. Na sociálce je bohužel spousta zvrhlých lidí, kteří si léčí svoje komplexy. Nechceme dopadnout jako v Norsku, že ne? Myslíte si, že když taková sociální pracovnice zařídí pro dítě dětský domov, že pro dítě udělá to nejlepší?
Daleko lepší je nabídnout pomoc než zruinovat dítěti celý život. Je moc dobře známo, že děti z dětského domova se často stávají bezdomovci a kriminálníky. Opravdu je toto, co chcete? Já neříkám, aby člověk zavrtal hlavu do písku a dělal , že se ho to netýká.
A k tomu, že matka řekla dceři mrcha. Uvažovali jste nad tím, že třeba to bylo v afektu a že by to v životě nikdy neřekla, kdyby nebyla situaci jaké je?
Jinak ne všude jsou dostupné jesle a ne vždy si matka může z výplaty jesle dovolit. V ČR to není pro rodiny s dětmi přívětivé.... Kolik z Vás má zkrácený úvazek? Jak se k dětem chovají lidé (obecně)? Můžete se s dětmi ubytovat ve všech hotelích a jít do každé restaurace? Myslíte si, že je ve všech zemích normální, aby dítě nesmělo na veřejnosti v podstatě ani ceknout, radovat se, jet do kteréhokoliv hotelu? Stačí vyjet do sousedního Rakousku a všechno je jinak.

Odpověz
16. říj 2018
avatar

@madrilena tak ja taky vybouchnu, ne ze ne, ale sproste ji nenadavam a trva to max 2 nebo 3 minuty, urcite ne hodinu jak psala pani a fakt jen obcas, ted treba vecer vlezla do kyblu s vodou co jsem mela na splachovani a trosku jsem zakricela neco ve stylu hergot zenska nepridelavej mi praci, placla ji jemne po prcce, poslala ji preslict a spat. Byt takhle agresivni na dite jdu se lecit, to fakt normalni neni a rozhodne neni spravne si na diteti vylevat svoji frustraci. Znam nekolik maminek samozivitelek a vsechny bez vyjimky by snesly svym detem modre z nebe, protoze to je to jedine co maji a za co bojuji, tohle uz je pres caru a melo by se to resit nez tu malou zmrzaci...

Odpověz
16. říj 2018
avatar

@madrilena vidíš život jak Hurvínek válku "Představte si, že byste nebyly hezky doma v teplíčku zajištěné manželem a celý den budete mít v hlavě co si jen počnete, jak zajistíte domov pro dítě?" nejsem nanynka, co se nechá živit a jestli si myslíš, že vdané ženy nemají starosti a celý den lakují nehty, vypni telenovely a rozhlédni se mimo svůj běžný píseček. A lidi, co mají zajištěný domov to tak nečekaně zpravidla mají proto, že se na to napracovali a něco v životě dokázali i třeba zapli mozek a pořídili si dítě do stabilnější situace. Potkat na mohou nejrůznější problémy a smutky, ale nikdy to není důvod se takto chovat k dětem.

Odpověz
16. říj 2018
avatar

Ach jo. Nepíšu tady o tom, že někdy člověk vstane levou nohou, že jsi nikdy nic nedělala atd. Někdy se v životě můžeš třeba i nechtěně dostat do takovýho průšvihu, že už nevíš jak dál. A třeba ani nemá jak vyhledat pomoc. Tu matku neznám, moc si ji tady krom permanentního řvaní nepopsala. Tudíž nevím, jestli je závsilák nebo povaleč nebo něco takového. Po zádech Tě tady jako ostatní plácat nebudu, protože to, co jsi udělala problémy oné matky potažmo dcery nevyřeší.

Odpověz
16. říj 2018
avatar
Komentář byl odstraněný
avatar

@madrilena jasně nevyřeší, ale chytne se za frňák a třeba s tím něco udělá. Každý křičíme na děti, ale neřveme na ně furt tak, že nám rupne cévka a sousedům zdi. A nemám ráda být laxní k ostatním. Neříkám plést do života jiných,ale podat pomocnou ruku a to Hanka udělala a to pro tu malou.

Odpověz
16. říj 2018
avatar

@madrilena moje maminka byla bez peněz, v domě topila jen v obyváku, aby se vyšlo celou zimu. Atd. Nebudu to popisovat,ale lehké to nebylo,ale vše vybudovala a nikdy na mě neřvala a sprostě mi nenadávala jen proto, že neměla dost peněz. Na chování paní k té holčičce není omluva. Místo toho, aby si s ní činila láskyplný vztah, tak jen to ničí.

Odpověz
16. říj 2018
avatar
Komentář byl odstraněný
avatar
Komentář byl odstraněný
avatar

Nebudu to dál pitvat, jen dodám, že je od té doby klid, když Laurinku slyším zaplakat, je to normální chvilkový pláč a bez hysteráků okolo a mám z toho radost.
@madrilena ještě bych jen řekla, že fakt těžko napíšu něco o slečně víc, když o ní kromě toho řevu nic nevím - proč bych se jí montovala do života, nebýt těch šílených scén, vůbec netuším, kdo vedle mě bydlí. Soukromí je za běžných podmínek super věc.

Odpověz
16. říj 2018
avatar
Komentář byl odstraněný
avatar

@madrilena ne, tohle v porodnici vážně řešit nebudu, dík fakt. Užijte si své soužití se sousedy a pěkný den.

Odpověz
17. říj 2018
avatar

Tak toto je snad už trochu moc, ne? Škoda, že se tady nedá nadávat. Jak to můžeš házet na Hanku, zda si ta paní něco udělá? Ta matka to má řešit! Ne řvát a ne si něco dělat! Pokud má problém, za který dítě nemůže a řve na něj, protože je neschopná a neví,co a jak, tak naopak takový kopanec upozornění by měl zabrat a být vykřičnikem, že dělá něco zle. A pokud je závislá na alkoholu nebo feťačka, tím spíš by tam měla být sociálka.
Spíš to bude jen nervačka, které vadí, že dítě vyžaduje více pozornosti. Závislák furt neřve.

Odpověz
17. říj 2018
avatar

@madrilena potřebuješ mít za každou cenu poslední slovo?? I když to vůbec není žádoucí, rozumné a nic to neřeší?? Hrotíš to. Zbytečně a moc.

Odpověz
17. říj 2018
avatar
Komentář byl odstraněný
avatar
Komentář byl odstraněný
avatar

@haniplanetka Jo se sousedy si klidně užiju, aspoň vím, kdo vedle mě bydlí :-/

Odpověz
17. říj 2018
avatar

@madrilena klidně jí pomoz, já ti přece nebráním, však ji určitě znáš, ne... Všichni tví sousedé a lidi na planetě na jistě to čekají. Třeba tě to přiměje jít si honit ego na jiný blog, opustit můj, já kupodivu všechny znát nepotřebuji a nevidím v tom žádný benefit. A už vůbec nestojím o to, znát tebe, když ti přijde v pořádku psát takové věci někomu do porodnice.

Odpověz
17. říj 2018
avatar

@haniplanetka Vidíš, já jsem v porodnici rodila a neřešila na mateřském fóru :-/

Odpověz
17. říj 2018
avatar
Odpověz
17. říj 2018
avatar
Odpověz
17. říj 2018
avatar

Čtu hodně pozdě, ale koukám, že máme úplně stejné sousedy 🙄 Tady akorát "tatínek" s "maminkou" takhle vychovávají dva kluky. Ti to ale mají na salámu a rostou z nich prvotřídní fracci (měla jsem tu čest potkat v obchodě).

Odpověz
24. únor 2019