kocarkopedie
17. pro 2021
4899 

Recenze kočárku Cybex Balios S

Ahoj,

dnes jsem vyzpovídala svoji slovenskou kolegyňku Ľudku, která velmi důkladně otestovala svůj kočárek Cybex Balios S. A já mám radost, že ho tak můžu představit i tady u nás, na českém koníkovi! 🙂

Ľudka dlouho řešila, jaký model kočárku koupit, aby byl určený na rychlý přesun autem do města, na nákupy, procházky, pochůzky po úřadech nebo cestu k doktorovi, ale zároveň měla spoustu požadavků. Jako ostřílená kočárková poradkyně se totiž nespokojí jen tak s něčím, což naprosto chápu! 🙂

Podle množících se dotazů v kočárkové poradně u nás i na Slovensku, hledá takový kočárek ne jedna z vás! Dítě zkrátka povyrostlo a zjišťuješ, že sporťák z dvojkombinace už Ti úplně nevyhovuje - je zbytečně těžký a velký. Chce to zkrátka něco skladnějšího a lehčího, přesto však stejně pohodlného! Pokud je to tedy i u Tebe aktuální téma nebo se právě nad koupí Balios-u S rozmýšlíš, uvař si šálek kávy či čaje, nachystej si případně i něco sladkého, pohodlně se usaď a začti se.


Cybex Balios S


Ahoj Ľudko, jaké všechny požadavky musel sportovní kočárek splňovat?

Ahoj, Katko, no na rovinu řeknu, že to pro mě nebyl vůbec lehký výběr. Na začátku jsem si napsala dlouhý seznam vlastností a funkcí, které od sportovního kočárku do města očekávám. Jako kočárková poradkyně jsem zkrátka náročná a věř mi, že kdybych vypsala všechna má kritéria, četla bys nekonečný seznam! 😆

Má kritéria pro výběr sportovního kočárku byl:

  • otočný sportovní model
  • maximální nosnost 17 - 22 kg
  • úplný leh - předtím jsem měla korýtkový leh, ale syn začal rád spávat na bříšku
  • odpružení kol
  • rozměry kol nad 19 cm - kvůli blížícímu se zimnímu období
  • XXL stříška
  • náhledové okénko ve stříšce
  • délka ložné plochy nad 95 cm
  • madlo pro dítě
  • lehko přístupný a velký nákupní košík
  • brzda typu stlač/stisk
  • teleskopická rukojeť
  • možnost složit a rozložit jednou rukou byla podmínkou
  • možnost samostatného stání po složení byla podmínkou
  • skládání spolu se sportovní částí v obou směrech byla podmínkou
  • ručka na přenos kočárku
  • váha kočárku do max. 12 kg
  • hliníková konstrukce
  • 5 bodové bezpečnostní pásy
  • podmínkou bylo i stupátko pro dítě


Byl Balios S jediný favorit nebo ses rozhodovala ještě mezi jiným kočárkem?

Rozhodovala jsem se mezi modely Cybex Balios S a Cybex Eezy S+².

Cybex Eezy S+²


Povíš mi něco o technických parametrech?

Balios S je sportovní kočárek s otočným sedadlem a s možností úplného prostorného lehu, o čemž svědčí i jeho vnitřní šířka sedací části 30,5 cm, délka 53 cm a celková ložná plocha pro dítě je 97 cm. K Balios-u S si můžeš dokoupit vaničku Cot S, kterou spolu s autosedačkou dokoupíš samostatně a můžeš si tak vytvořit dvoj- či trojkombinaci. Hmotnost má 11,2 kg a nosnost sedadla je 17 kg. Jeho rozměry ve složeném stavu jsou 75 × 60 × 41, takže se vejde i do menšího kufru auta. Průměr předních kol je 18 cm a zadních kol 27 cm, přitom jsou všechna odpružena. Výšku rukojeti můžeš nastavit mezi 99 a 110 cm, takže je vhodný i pro vyšší rodiče. Nechybí ani bezpečnostní 5 bodové pásy a snímatelné pratelné potahy.


Jaké vajíčko bys doporučila v případě trojkombinace? Já osobně nedám dopustit na Cybex, doporučila bys ho i ty?

Ano, i já bych určitě sáhla po vajíčku značky Cybex, a to modelu Aton M, pro jeho ergonomický tvar a vysoké bezpečnostní skóre dosažené při testování.

Autosedačka Cybex Aton M

Autosedačka Cybex Aton M patří do řady Cybex Gold. Je to lehká autosedačka, která se zakoupením isofixové základny Base M a následně autosedačkou Cybex Sirona M2 tvoří "rodinný systém", tedy jednu základnu pro dvě autosedačky. Možnost dokoupit letní potah, pláštěnku, moskytiéru a fusak. Autosedačku lze díky adaptérům nasadit na spousty kočárků od různých značek.


Co sedadlo a stříška sportovní části, jak jsi spokojená? Je dostatečně dlouhá? Jaké jsou její materiály? Našla jsi nějaké mínusy?

Sedadlo sportovní části má pětibodové bezpečnostní zapínání, jeho výšku nastavuješ z vnitřní části potahu. Sedadlo je umístěné na konstrukci výš k rodiči, takže máš dítě blíže a můžeš ho zároveň využít i jako stoličku jen tak při krátké přestávce na lavičce, na obědě v restauraci či kavárně.

Co se týká stříšky, jsem spokojená moc! Stříška sportovní části Balios S se řadí k modelům, které mají jednu z největších rozměrů stříšek na trhu. Nechybí ani zabudované náhledové okénko, to je ukryté, ale najdeš ho hned po rozepnutí stříšky do největšího xxl rozměru.

Na stříšku, jako i na celý kočárek, byly použité prémiové materiály, které jsou voděodolné a s UV ochranou. Nechybí ani možnost úplného odnětí stříšky.

Prvním mínusem z mé strany je chybějící zapínání náhledového okénka magnetem či suchým zipem - bez něj si jen tak věje ve větru.
Druhým mínusem je střet rukojeti a stříšky při nastavování polohy sedáku - na pololeh a polosed. Tehdy musím rukojeť vytáhnout výš do 2. pozice, nastavit polohu sedáku a znova přepnout výšku rukojeti zpátky do nižší pozice.


Co říkáš na kolečka a jejich odpružení?

Kolečka Balios-u S jsou plněná pěnou, tedy jsou plně bezúdržbová. Hodně maminek se domnívá, že se přední pěnová kolečka rychle opotřebovávají, že kočárek už po drobných nerovnostech v podobě dlažebních kostek hrká a vrže, ale to já nemůžu potvrdit, i když mám bazarový model kočárku. Balios S jsem testovala v městském prostředí - plném dlažebních kostek, chodníků, obrubníků, výmolů na silnici a také v lehčím terénu - štěrk, tráva, vyšlapaná polní těsta. Baliosová kola s odpružením si hravě poradila s každým z městských terénů, bez jakéhokoli náznaku zničení a opotřebování.

Tento model má všechna 4 kolečka měkce odpružená, a proto zvládnou pohodlnou jízdu i horším městským terénem. Přední kola jsou otočná s možností aretace, pro vysvětlení - můžeš si je pohodlně po stlačení tlačítka přepnout na otáčení nebo na přímo rovnou jízdu.

Ve videu můžeš slyšet, jak znějí kola při jízdě městským povrchem. Já tam tedy žádné bouchání, pískání či hlučné chrastění neslyším. A co ty?

Podotýkám však, že pokud s ním plánuješ chodit pravidelně štěrkovými, polními a nezpevněnými lesními cestami - NENÍ TO MODEL PRO TEBE! Poohlédni se raději po jiném modelu sportovního kočárku. Na takový terén si raději pořiď jeho kolegu Cybex Talos S , který je vybaven koly s nafukovacími pneumatikami.

Cybex Talos S 2in1


Já myslím, že si s takovým terénem poradil na jedničku! Pojďme k nákupnímu košíku, je dostatečně prostorný?

Nákupní košík je prostorný a snadno dostupný, ať už je sportovní část v sedě nebo v úplném lehu. A s jeho nemalou nosností 5 kg hravě zvládneš odvézt i větší nákup.


Řekneš nám něco k rodičovské rukojeti, dětskému madlu a stupínku?

Typ rodičovské rukojeti je teleskopický, lze jej nastavit do 3 poloh, ve výšce 99 – 110 cm. Já osobně ji mám nastavenou v nejnižší pozici - 99 cm, no a můj manžel podle toho, jak mu to kdy vyhovuje a jak se kdy vyspí? 😆 Rukojeť je pokryta na dotek příjemnou tvrzenou pěnou. Kočárek se snadno ovládá jednou rukou, rukojeť nevrže, nehrká, neklape.

Dětské madlo je celoplastové s logem Cybex, lze jej zcela odejmout nebo otevřít z každé strany, pro pohodlné vystupování většího již samostatně chodícího dítěte z kočárku. Je položeno níže na konstrukci, což je vidět jen při úplném lehu, ale na jeho funkcionalitě to vůbec neubírá, protože při pozici sedu ho má děťátko v dostatečné výšce - řekla bych, že v takové akorát.

Nechybí ani stupínek pro nastupování a vystupování samostatně chodícího dítěte, výrobce zvolil kvalitní materiál z tvrzeného protiskluzového plastu. Údržba stupínku je jednoduchá, ale co je důležitější, má protiskluzovou úpravu a ta zabraňuje uklouznutí dítěte, když má mokrou podrážku na botičkách!


Z čeho je vyrobena konstrukce? Můžeš si vybrat barevné provedení?

Konstrukce Balios-u S je vyrobena z lehkého hliníku. Vybíráš si ze dvou barevných provedení - matné černé nebo stříbrné. Já jsem zvolila kontrast matné černé konstrukce a výrazné barvy červené sportovní části. Kočárek po nasazení sportovní části váží 11,2 kg. Upřímně, tuto váhu ani necítím, ať už nakládám nebo vykládám kočárek z kufru auta. Samotná konstrukce je pevná a odolná. Při sjíždění či vyjíždění na obrubníky jsme necítili žádné otřesy, vrzání či praskání. Celkově je manipulace s kočárkem a jeho ovládání jednou rukou lehké a jednoduché. S jeho šířkou konstrukce mezi zadními koly - 60 cm, lehce zdolá a proklouzne nejen mezi úzkými regalovými uličkami v nákupním centru, ale také úzkými mezerazi mezi kamennými květináči ve městě! 🙂


Jak se sporťák polohuje? Lze napolohovat i opěrku nohou?

Zádovou opěrku hravě nastavíš jednou rukou pomocí páčky, ta je umístěna na její zadní straně a dá se nastavit do 3 poloh (sed, polosed/pololeh, úplný leh). Opěrku nohou nastavuješ současným stiskem knoflíků umístěných po jejích bocích, dá se nastavit do 3 pozic.


Jaký typ brzdy má kočárek?

Typ centrální brzdy je stlač/stisk, vyhovuje mi hlavně proto, abych si nešpinila svršek boty a zároveň si ji neničila. Brzda je vyrobena z pevného protiskluzového plastu, její ovládání je jednoduché - stlačení nohou do dolní pozice = zabrzdění kol, stlačení nohou do horní vodorovné pozice = odbrzdění. Protiskluzová úprava je výhodou při mokré podrážce obuvi, zabrzdíš hned, bez skluzu podrážky po brzdě. Její středové umístění znamená, že ani vyšší rodič (manžel měří 190cm) o ni při chůzi nezakopává. Zároveň se snadno udržuje v čistotě, stačí vlhký hadr a je zase jako nová!


Jak se Ti kočárek skládá? Zvládneš to opravdu jednou rukou, jak výrobce tvrdí? A jaké jsou jeho rozměry po složení?

Skládání je jednoduché, zvládneš ho opravdu jednou rukou. Po složení můžeš Balios S jednoduše chytit za rukojeť a odnést ho či ho nechat stát na místě. Jeho následné rozložení zvládneš po uvolnění centrální páčky též jednou rukou.

Malým mínusem je, že při rozkládání se mi občas zachytila opěrka nohou o nákupní košík.

Kočárek nepatří rozměrově k nejmenším, ale ani velkým. Po složení jsou jeho rozměry následující (vך×d v cm): 75 × 60 × 41 cm. Rozměry příručního zavazadla od něj tedy nečekej. Po naložení do kufru našeho auta však zabral minimum místa. A to podotýkám - byl složen se zimním fusakem uvnitř!


Co se Ti na kočárku líbí nejvíc, co se týká designu?

Design kočárku je na pohled příjemný a tedy alespoň mému oku lahodící. Má rovné a čisté linie hliníkové konstrukce, ať už v černé nebo stříbrné barvě, obě ladí s více možnostmi barev potahů. Detaily šití na stříšce jsou jemné, ale precizně vypracované a dotváří celkový design kočárku. Na stříšce sportovní části kočárku je logo vytištěno formou potisku, ale uvnitř je již logo detailně a kvalitně vyšité. Celkový dojem z kočárku je pro mě příjemně nevtíravý.


Jak kočárek celkově hodnotíš? Kolik by jsi mu dala bodů z 10-ti možných?

Plusy:

+ pevná konstrukce
+ XXL stříška s náhledovým okénkem
+ vnitřní rozměry
+ snadná manipulace jednou rukou
+ složení jednou rukou
+ skladnost + samostatné stání po složení + složení spolu se sportovní částí ve směru i proti směru jízdy + odpružení

Mínusy:

  • chybějící magnety na překrytí náhledového okénka stříšky
  • střet stříšky s rukojetí
  • nastavování bezpečnostních pásů z vnitřní části potahu
  • nastavování opěrky nohou oběma rukama - zachycení opěrky nohou o nákupní košík při rozkládání

Celkově bych dala Balios S - 7 bodů z 10-ti možných. Body strhávám za ne zcela přijatelné nastavování bezpečnostních pásů z vnitřní strany sedadla - za mě jsou neergonomicky řešeny, hlavně střet stříšky a rodičovské rukojeti. A další bod strhávám za občasné zachycení opěrky nohou o nákupní košík při rozkládání kočárku. Jinak jsem s mým bazarovým modelem Balios S nadmíru spokojená 🙂.

V recenzi jsem se maximálně snažila o vylíčení všech vlastností kočárku, co nejnestranněji a co nejvíce zohlednit jeho výhody, ale i nevýhody. Mým cílem je skutečně jen snaha ukázat každé mamince, která o tomto modelu kočárku uvažuje, jeho reálně silné i slabé stránky.


Děkuji moc Ľudce za poskytnutí rozhovoru, věřím, že tato recenze bude velkým přínosem a pomůže nám, maminkám, v rozhodování při výběru kočárku! 🙂


Těším se na Tebe v kočárkopedii, kde najdeš spoustu dalších článků, zajímavostí a recenzí kočárků od maminek. Zároveň Tě zvu do naší kočárkové poradny, kde s radostí a péčí zodpovídám všechny otázky ohledně kočárků a vše kolem nich!

Přeji krásný den a pohodové kočárkování.
Katka
Kočárková poradkyně Modrého koníka

#redakcni_recenze

Začni psát komentář...

Odešli