Používáme cookies. Více informací zde.
Zavři
    luthien.k
    10. srp 2013    
    Delší dobu jsem tu nebyla a koukám, měsíc s Nutrilonem a odborné rady typu UM do předškolního věku, kaše na noc, aspoň 500 ml mléčných produktů za den... Ach jéééééé :-p 😞 😕

      To nikdo nemůže brát vážně 🙂 Neboj.

      10. srp 2013

      já tyhle rady nečtu. Synek pije sunar ještě ve 3letech, ale je to jediný mléčný výrobek co do něj nacpu tak jen ať mu to vydrží.

      10. srp 2013

      Jo. A sedmiměsíčnímu alergikovi pudink, ať si dá do trumpety, co furt jenom mlíko chudinka malej 😀 🙄
      @nelina_ Já se naopak obávám, že to bere vážně celkem dost lidí.

      10. srp 2013

      Taky mě vstávají vlasy hrůzou když to omylem přečtu :( a bohužel též si myslím,že pořád to lidi berou vážně a že je to opravdu tolik prospěšný :(

      10. srp 2013

      lepší nekomentovat a hlavně nečíst 🙂

      10. srp 2013

      a 7 měsíčnímu alergikovi na BkM klidně občas pudink ze škrobu a AC Nutrilonu ☹

      10. srp 2013

      a nedočetla jsem, @romcovaklarka už to napsala ... tak aspoň, že nejlíp se dá zjistit, jestli kojené dítě vypije dost mléka vážením, no a pak rady, že dítě neuspávat, nechat brečet, že většina dětí časme brečet přestane

      10. srp 2013

      a další perla - 8 měsíční MUSÍ k snídani mlíko (UM, samozřejmě), pokud nechce, nic nedat dokud nevyhládne a pak zkusit znovu mlíko

      10. srp 2013

      @fram prej nutriční expert, zajímá se o zdravou stravu ... leda kulový, nechápu, že jí to ty maminky žerou i s nabijákem, když je evidentní, že jediný o co jde, je prodat co nejvíc UM, kaší a "vychovat" si budoucího zákazníka Danona (p)otravin

      11. srp 2013

      Já se právě taky obávám, že takoví "experti" mají dost velký vliv a že si řada maminek nespočítá 1 plus 1 a věří těm marketingovým řečem bez toho, aniž by si o výživě a spol. něco nastudovala i z jiných zdrojů 😖 Tady je řada maminek dost poučených, viz vy tady co píšete ty příspěvky 🙂, nicméně z reálného života kolem mě potkávám naprostou většinu těch, co takové rady a marketing opravdu baští i s navijákem a košíky plné instantních slazených kaší, na které je zrovna slevový kupon, vídám třeba v DMku pořád. A když potkám maminu s batoletem v lékárně, tak na 80% jde pro instantní kaši nebo UM, místo aby uvařila kaši z vloček či přímo z celých zrn a zajímala se, že vápník a vitamíny a minerály, které jsou navíc do UM přidány hlavně uměle, najde v semínkách, luštěninách, zmiňovaných vločkách atd. atd.

      11. srp 2013

      @evcounek pokud jí dítě jinak pestrou a vyváženou stravu, bohatou na celozrnné obiloviny (samozřejmě částečně, klidně s převahou bezlepkových), semínka, ořechy luštěniny, zelené natě, zeleninu (čerstvou, vařenou i fermentovanou), kvalitní maso, ryby atd., tak se dokonce obejde bez mléčných výrobků zcela. Celé národy a etnika nekonzumují vůbec mléčné produkty a jsou zdraví, nejspíš ještě víc, než naše slavná západní civilizace.

      11. srp 2013

      @luthien.k můžu se zeptat na ty celozrnné obiloviny? všude čtu, že by takto malé děti celozrnné výrobky konzumovat neměly, protože je neumějí strávit.....co je na tom tedy pravdy? ořechy jsem si malému dát ještě netroufla, stejně tak fermentovanou zeleninu a na luštěniny se teprve chystáme

      1. zář 2013

      @ptjj určitě je třeba dávat přednost bezlepkovým obilovinám (které jsou také "celozrnné" - jáhly, pohanka, quinoa, amarant..., ale zároveň dobře stravitelné) a ty celozrnné s lepkem zařazovat jen v kombinaci s "vymletými" - čili na pečení kombinovat mouky, přidávat celozrnnou v menších dávkách atd. Také pozorovat, jak na to dítko reaguje, dítko nesmí mít ani zácpu ani průjem (moje děti mají řídkou stolici, když to s celozrnným přeženu). Z fermentované zeleniny mohou dostávat nejprve jen tu šťávu a přímo zeleninu také pomalu, postupně. Luštěniny - tam v tomto věku už bez problémů červená čočka, ostatní také postupně zařazovat, výborná je třeba cizrna (důležité je dlouho máčet a poté vařit bez poklice, pro ty malé prcky doporučuju z vařené cizrny odstranit ty slupky). Čím dřív se dítko s těmi chutěmi setká, tím je menší pravděpodobnost, že je bude později odmítat.

      1. zář 2013

      Ok, díky, červenou čočku dávám, to jsem si neuvědomila. Zkusím zařadit i další potraviny. Celozrnnou mouku přidávám někdy do chleba, buď žitnou nebo i grahamovou, tak jsem ráda, že je to tak dobře. Nicméně musím říct, že chuťově u syna stále vede bílé pečivo, takže mu dávám střídavě obojí.

      1. zář 2013