icon

Věříte, že HA mléko ochrání vaše dítě před alergiemi? Není to bohužel tak docela pravda, ba může to být zcela naopak, viz: http://www.tribune.cz/clanek/25679-umela-vyziva...

avatar

Já nevím, ale nemají děti krmené HA mléky vyšší ekzematické, astmatické atd projevy hlavně kvůli tomu, že mají v rodině tuto anamnézu? Proto se jim to HA mléko přece dává. Nevěřím, že za to může HA mléko.

Odpověz
10. led 2013
avatar

@knobloska výňatek z textu: Tisíci tři sta šedesáti třem kojencům ve věku 0 až 4 měsíce, s rodinným výskytem alergického onemocnění, bylo na základě randomizace doporučeno jedno ze čtyř zvolených mlék. Šlo o parciální lyzát syrovátky Beba HA nebo extenzivní lyzát syrovátky HIPP (odpovídající v době studie Nutrilon pepti) či dnes již neexistující extenzivní lyzát kaseinu Nutramigen, který byl speciálním dietetikem bez indikace pro zdravé děti. Pro kontrolní skupinu bylo určeno standardní kojenecké mléko Nutrilon Premium.

Odpověz
10. led 2013
avatar

Všechny děti z té studie měly genetické dispozice k alergiím.

Odpověz
10. led 2013
avatar

tohle vsechno vedet tak pred 18 mesici:((ted uz budu mudrejsi!!

Odpověz
10. led 2013
avatar

@leedak bohužel, takové věci se dostávají pomalu do povědomí lékařů, natož laiků.

Odpověz
10. led 2013
avatar

moje dvojčátka už v porodnici dostávali nutrilon HA ( bohužel mi kojení nešlo ☹ Doma jsem ho koupili asi jen 2x ( dětem nechutnalo, je takové hořčí). Přešli jsme na hamilon a skončili na sunaru. Myslím si, že nějaké HA mléko nepomůže, aby děťátko nějakou tu alergii nezdědilo ( je to dědičné) jen to pročistí peněženky!

Odpověz
10. led 2013
avatar

@luthien.k no to snad ne??? My za to mleko utratili tisice korun! ☹ Ted je mi z toho zle. Katko, myslis, ze i u nas je to zbytecne? Kdyz maly mel tak zly atopicky ekzem? ☹

Odpověz
10. led 2013
avatar

nemyslím, že ochrání před alergiemi /ostatně dispozice k ní je vrozená/, ale může oddálit její nástup. Když HA mlíčkem nahradím normální nehydrolizované UM nebo přímo kravské mléko, tak eliminuji jeden z možných spouštěčů alergie.

Odpověz
10. led 2013
avatar

@nasekuratko zbytečné je mléko částečně hydrolyzované (to, kterému se říká HA), to tvrdím pořád, tvrdí to Věra Zíková, tvrdí to studie. Smysl samozřejmě má plně štěpené mléko, pokud existuje vliv BKM na ekzém, zažívání, na cokoli. Pokud ten vliv není, není důvod se BKM vyhýbat, je možné ji umírněně konzumovat.

Odpověz
10. led 2013
avatar

tak teď čtu odstavec: zavádění nemléčné stravy do výživy kojence. Píší tady, jaké nemléčné příkrmy by se dítěti mezi 4-6m věku měly zavádět do jídelníčku, aby se s alergeny seznámilo. Musím říct, že jsem zděšená - dát dítěti ve 4m rybu? nebo oves? To je alergen jako hrom! Stejně tak slepičí vejce?! Mouku z obilí, tj. lepek? No, nevím, ale myslím, že ten kdo psal tenhle článek se asi zbláznil??
Navíc, nevím jak vaše děti, ale moje dcerka ve 4m nechtěla o příkrmu ani slyšet, jediné co jí zajímalo bylo moje mateřské mléko. Pravda, já jedla všechno, takže se jí vše přes MM do těla dostávalo, ale že bych jí dávala cíleně výše zmiňované příkrmy, tak to ani náhodou. První příkm - dušenou mrkev - vzala na milost v 8m, to už ho neplivala a taky ho dokázala jíst přes lžičku. To jsme asi dost opoždění a zaostalí podle tohodle textu.

Odpověz
10. led 2013
avatar

... A dále, zavádění lepku v mírných a středních dávkách a zvláště v době kojení mezi čtyřmi a šesti měsíci života může snížit riziko celiakie... není náhodou celiakie vrozená vada střev, laicky řečeno? Tu přeci stravou nevyléčím, můžu se jen vyhýbáním lepku ve stravě vyhnout zdravotním problémům, ale bezlepkovou stravou celiakii fakt neodstraním. Nebo se mýlím?

Odpověz
10. led 2013
avatar

@eyael nemáš pravdu. Běžně se pod HA mléken (tak, jak ho prodávají výrobci) myslí takové, které je jen částečně štěpené a správně se mu říká hypoantigenní) a pokud alergie je, tak se toto mléko konzumovat nesmí, pokud alergie není, tak před ničím neochrání a nic nevyeliminuje, je zbytečné ho podávat (podle těch nových studií vůbec, podle těch dřívějších neúplných jindy, než do 4 měsíců věku).

Odpověz
10. led 2013
avatar

@eyael ne, celiakie není vrozenou vadou střev, je to autoimunitní problém a dá se jí předcházet 😉 Tím zaváděním příkrmů 4 - 6 měsíců se rozumí malé zkušební množství, třeba jen ta jedna lžička, ne začít plně přikrmovat. Já Tě do ničeho nenutím, ani autoři studií ne, ale jsou to fakta. Jak myslíš, že to probíhalo dříve? Dítě prostě dostávalo ochutnávat, co jedli rodiče, nikdo neřešil nějaké tabulky a ukončený 6. měsíc a kdovíco. Imunita se s těmi potravinami seznamovala přirozeně, až když do toho začali s prominutím kecat doktoři, tak se to teprve začalo mohutně (a zřejmě zbytečně) řešit. Mně to celé připadá jako návrat k tomu, co historicky bylo přirozené, že dítě, jakmile projeví zájem o jídlo, tak dostane od všeho něco, kamarádka, co je nutriční terapeutkou, se tím více zabývala a od ní vím, že dříve se to tak skutečně dělo, žádné tabulky, poučky, co odkdy.

Odpověz
10. led 2013
avatar

@luthien.k nesouhlasím. Starší dceři jsem dávala HA mlíčka, příkmy zaváděla po 8m (taky je dřív nechtěla jako ta mladší), lepek po roce, rybu a další později atd a zdá se, že ve 4 letech má po mě jen spící atopický ekzém (tj. korigovaný, bez projevů), dokáže již tolerovat například rajčata nebo citrusy (ne samozřejmě na kila) atd. Astma (díky bohu) nemá.
HA mlíčko je lépe stravitelné, takže pro nezralý organizmus dítěte lépe zpracovatelné.

Odpověz
10. led 2013
avatar

@luthien.k no tak je to správně, až dítě chce. Moje obě děti nechtěly dřív, než v 8m. A to mi pediatra tvrdila, že když nechce, že jí mám nutit přes sílu.
jo a k té celiakii - ano s tím co píšeš souhlasím, je to autoimunitní, ale vrozené. Tím, že zavedu lepek dřív se celiakie nezbavím. Nikdy se jí nezbavím, ta je na celý život.

Odpověz
10. led 2013
avatar

@eyael je to nepřirozené, HA mléko Ti příroda nevyprodukuje, jen člověk, a co je nepřirozené a není nutné to dávat, tak to nedávám, ale každého věc. Já v tom nevidím žádný přínos. Že starší nemá potíže, je skvělé, roli hraje víc faktorů, ne jen čas toho zavádění příkrmů, to je jisté. Nicméně je už dost důkazů, nejen ta studie, co je uváděna v tom článku, že pozdní zavádění příkrmů nepřináší ten efekt, jak si dříve lékaři mysleli.

Odpověz
10. led 2013
avatar

heheh, vtipný hned další odstavec, ten docela odporuje tomu, co ty sama doporučuješ v poradně - probiotika a prebiotika : Preventivní účinek proti vývoji alergie nebyl řádně prokázán u žádných z umělých doplňků výživy... Uměle připravované prostředky totiž někdy nejenže nejeví stejné účinky, ale v některých případech mohou působit dokonce opačně... A to jste se mi divily, že malá má po nich ještě větší průjem...
Dok

Odpověz
10. led 2013
avatar

víš jaký z toho mám závěr ? nic proti ničemu, ono za pár let zas přijdou s nějakým jiným super objevem. Nejlepší je dát na selský rozum, poslouchat svoje tělo, vnímat svoje dítě, jeho potřeby a reakce na potraviny, být empatická a člověk sám pozná, co mu škodí a co ne.

Odpověz
10. led 2013
avatar

@luthien.k ano, kravské mléko je primárně určeno pro telata, takže i když je zpravované do UM tak je to pořád z kravského mléka. Je to nepřirozené. Ale jinou lepší náhražku nemáme. Leda kojnou, ale kde jí v dnešní době sehnat? 😉

Odpověz
10. led 2013
avatar

@eyael jestli myslíš, že jsi v ohledu celiakie a její prevence znalejší, než špičky české alergologie a gastroenterologie, tak jak myslíš 😉 Genetický základ je jasný, ale onemocnění se nemusí rozvinout, viz třeba http://zdravi.e15.cz/clanek/sestra/staronova-do... nebo http://www.maminka.cz/clanek/vyziva/lepek-patri... (tam o tom hovoří špička české alergologie v potr. alergiích, dr. Martin Fuchs)

Odpověz
10. led 2013
avatar

ano, žádná alergie se nemusí rozvinout 😉 Opravdu tedy můžu celiakii vyléčit tím, že dítěti budu podávat lepek, který mu zdravotně škodí a je spouštěčem jeho nemoci? Že bych to vyřídila kamarádčině dcerce, školou povinné, která celiakií trpí.

Odpověz
10. led 2013
avatar

Pozitivní vliv probiotik prokazuje na mnoha případech například dr. Cambell-McBride ve své knize Syndrom trávenia a psychológie - jak navrátit špatnou stravou a životním stylem zničenou střevní flóru do normálu. A věř, že u většiny to funguje dobře, i z mých zkušeností.
Co se týče toho mléka, tak já UM přestala dávat ihned, jakmile byli kluci na dostatečně pestré stravě a bylo to brzy po roce věku (ta doba byla jen krátká, protože naštěstí byli kojeni do téměř roku věku oba). Chápu, že ne každé dítě může být kojené a kojné jaksi nejsou, tak je UM nutnost, do určité doby a to beru, ale nedávala bych ho zbytečně a navíc štěpené, když to není třeba. To mi říká zase můj selský rozum 🙂
´´

Odpověz
10. led 2013
avatar

pardon, vypadlo mi část z první věty: ano, žádná alergie se nemusí rozvinout, když nedojde k jejímu spuštění alergenem 😉

Odpověz
10. led 2013
avatar

@eyael pokud se lepek zavede šetrně a včas, tak k žádnému rozvinutí nemoci patrně dojít nemusí, ale dohadujeme se tu naprosto zbytečně, já mám své zkušenosti a své autority, kterým důvěřuju, Ty zase své 😉

Odpověz
10. led 2013
avatar

@luthien.k překvapuje mě tedy, proč nám předevčírem na gastru HA mlíčko doporučili, když je to vlastně zbytečné (drahé, zdravotně nepřínosné). Doktor Fruhauf, kapacita v oboru. Tak teda nevím.

Odpověz
10. led 2013
avatar

@luthien.k no já mám s celiakií jen zkušenost (NAŠTĚSTͨ) zprostředkovanou před dcerku kamarádky

Odpověz
10. led 2013
avatar

Jako nechci do tebe zbytečně rýt, se spoustou věcí kolem BKM jsi mi perfektně poradila, ale v tom článku, na který se tak odvoláváš píší, že probio-prebio jsou taky na nic. TAk proč se jich tak držíš?

Odpověz
10. led 2013
avatar

@eyael tak to jsi mě dostala 🙂 Fuchs by ho myslím nedoporučil, podle toho, co on zastává za názory a které vycházejí z těch posledních poznatků (a taky jak se vždy všude psalo v odborných článcích, co jsem četla, že indikace HA mléka jindy, než jako prevence alergií do uk. 4. měsíce či do prvních příkrmů, je ničím nepodložená). Jak vidíš, neshodnou se odborníci, natož my 😉

Odpověz
10. led 2013
avatar

@eyael protože mám i jiné zdroje informací a taky s nimi mám dobré zkušenosti a výsledky, tak proto probiotika 🙂 A když nechceš rýt, tak nerej 😀

Odpověz
10. led 2013
avatar

😉 dva odstavce ze tří 😉 heheh 😀
tak mír jo? 😉

Odpověz
10. led 2013
avatar
Komentář byl odstraněný
avatar

😀 Ještě k těm probiotikům, ono u atopiků je těžký, aby je do sebe dostali jinak, protože obvykle mléčné kvašené výrobky nemůžou a jiné taky většinou ne, protože produkty kvašení obecně obsahují hodně histaminu, což atopikům vadí, takže ty tabletky jsou holt někdy jediná cesta...

Odpověz
10. led 2013
avatar
Komentář byl odstraněný
avatar

A pestrá a zdravá přirozená strava probiotika v nějaké formě vždycky obsahuje...

Odpověz
10. led 2013
avatar

Tak ja se taky priklanim k HA,vlastni zkusenost,po nasazeni normalniho UM se dcerce objevila vyrazka kolem ocicka nasledne kolem pusinky,hodne jsem to resila s p.V.Zikovou a lekarem homeopatem,po znovunasazeni HA to uplne vymizelo,zadny ekzem to nebyl. A tedka moje otazka:proc je tak spatne,co se deje v organismu,cim dcerce ublizuji. Nyni je ji 21 mesicu a pije ho rano a vecer,proste ho vyzaduje a obavam se,ze vsechny mineraly a stop.prvky ji dam jen v pevne strave i presto ze hodne pouzivam nori vlocky i morskou rasu.

Odpověz
11. led 2013
avatar

Oprava:nedam v pevne strave 🙂

Odpověz
11. led 2013
avatar
Komentář byl odstraněný
avatar
Komentář byl odstraněný
avatar

Nikdo neříká, že dceři ubližuješ, jen výsledky této konkrétní uvedené studie nepotvrzují, že by HA mléko snižovalo rozvoj alergických onemocnění. Toť vše emoticon Jinak osobně si nemyslím, že dceři ubližuješ tím, že jí dávám HA mléko. Jí už i jiné mléčné výrobky?

Odpověz
11. led 2013
avatar
Odpověz
11. led 2013
avatar

@luthien.k jí akorat pribinaky,jinak jogurty moc nechce a dle homeopata se jim mame vyhybat,jeste ji obcas tvrdy syry a miluje lucinu,tavenaky nedavam,vyhybamese jim obloukem.my to HA ani snad nemame kvuli alergiim,ale znova jsem ho nasadila kvuli te reakci kdyz jsme presli na normalni UM,tak myslis ze ho mohu nechat,nemusim si delat starosti,ze by to skodilo,vzdycky me je na nic kdyz se vynori zase nejaka studie a zjisti se ze by se to tak delat nemelo a pak je treba zas pozde,nejdriv tvrdi to a pak zas ono,tak jako to je s ockovanim,ach jo. Ja fakt myslela,ze HA je setrnejsi.

Odpověz
11. led 2013
avatar
Komentář byl odstraněný
avatar

@lusyy upřímně - já jsem proti podávání UM, pokud to není vyloženě nutné (pokud dítě není kojeno a není jiná možnost), jinak jsem proti podávání jakéhokoli UM, protože jsem přesvědčená, že nejlepší cesta je v co nejkvalitnější, pestré stravě bez jakýchkoli průmyslově zpracovaných potravin. Navíc pokud dáváš BKM v plné palbě, což v mléčných výrobcích je, nevidím už vůbec důvod, dávat HA mléko, když jiné mléčné výrobky stejně konzumuje.

Odpověz
11. led 2013
avatar

@luthien.k jaky je denni pridel mlecnych vyrobku,ona jich tolik nesni,nektery den proste zadny nema,takze se to asi nepokryje,kort kdyz je treba nachlazena,tak mlecne vyrobky krome mleka nedavam,jelikoz zahlenuji.
@luthien.k

Odpověz
11. led 2013
avatar

@lusyy jsou národy a etnika, která nekonzumují mléko a mléčné výrobky vůbec a jsou zdraví a netrpí osteoporózou ani jinými civilizačními chorobami, kterými trpí západní civilizace 🙂 Proto já neuznávám, že je nutná nějaká denní mléčná dávka a aby se "splnila", je třeba to dohánět umělým mlékem. Podle mého názoru stačí, když se obden sní nějaká porce mléčného výrobku a preferuji bio a v zakysané nebo jinak fermentované formě (jogurty, zákysy, kefíry, tvrdé sýry), protože obsahují málo mléčného cukru. Pokud jinak dítě jí luštěniny, celozrnné obiloviny, ořechy, semínka (obojí pro menší děti samozřejmě ve formě pasty, velmi jemně mleté), ryby, zeleninu čerstvou, vařenou i kvašenou, maso, vejce, kvalitní rostinné tuky (za studena lisované oleje), kvalitní živ. tuky (ideálně bio máslo z kraviček pasených venku, klidně i vepřové nebo drůbeží sádlo), a ze sladkostí dostává zejména sušené ovoce - není důvod k dohánění nějaké mléčné dávky, protože taková kvalitní strava je i bohatá na minerály, včetně vápníku a taky na látky, které jsou nutné k jeho vstřebání (vit. D, vit. K, fosfor, hořčík atd.) Samozřejmě pokud dítě snídá snídaňové "cereálie", svačí Brumíky nebo piškoty, obědvá knedlík s omáčkou a večeří pizzu, tak nemůže být o vyvážené stravě řeč, ale to se tady doufám nikoho netýká 🙂

Odpověz
11. led 2013