Jdu si spis jen tak ulevit... Je to takovy vykrik do tmy... Pred Vanocema jsem byla na revizi, doma mam 6letaka.. Vzdycky jsem s nim jednala narovinu, tudiz kdyz jsem otehotnela a nasledne sla na revizi, vsechno jsem mu vysvetlila.. On se zacal bat, ze bych mohla v nemocnici umrit a od te doby ma strach, ze bysme mohli umrit... A dneska jsem se od svagrovy dozvedela, ze pry jsem to nemela malymu vubec rikat, ze jsem mu nemela ani rikat, ze cekame mimi alespon do doby, nez to na me bude videt.. A nemeli jsme to pry rikat ani nikomu jinemu.... Pry kdybysme to synovi nerekli, nevyptaval by se vic a tim by byl klidnejsi!! Asi jsem debil, kdyz se svym ditetem jednam narovinu a neskryvam nic, protoze vim, ze se bude stejne vyptavat, proc jdu do nemocnice, jak mi to budou delat, atd... Omlouvam se, ale nejak nemam kde se jinde vykricet 😤😤😤

      já mám doma to samé, nebojte. Před rokem jsem se řízla do prstu, musel mne chlap vézt na šití a dcera, která je schopna normálně být doma hodinu dvě sama, dostala takovej hysterák, že vykrvácím a umřu tam, že jsem ji musela dát k sousedům 😀 No, když jsem jela na revizi, tak jsme to vzali přes noc, takže to ani nezaregistrovala. Momentální těhotenství jsme jí řekli až po 3m. Jsem pro, aby se s dětmi mluvilop na rovinu. O všem. Jen zvážit, zda třeba nepočkat chvilku. Třeba až se vám zase zadaří, tak vydržet, aby byla jistota, že už to bude ok a pak to sdělit. Já vím, že kdybych to dceři řekla před rokem hjned na začáítku, tak by hrozně brečela, že to nevyšlo a to by mi na rekonvalescenci moc nepřidalo. Ale takhle zpětně to všechno hned pochopila. Alespoň v rozumné míře osmileté slečny.

      5. bře 2019

      za sebe - přijde mi fakt zbytečný vysvětlovat tak malýmu děcku, proč jde matka na gynekologickej zákrok do nemocnice. Nevim jestli jsi mu detailně popisovala, jak ti budou čistit dělohu, možná ne... ale to trauma nemá z toho, žes byla pryč, ale protože ví, že do nemocnice choděj nemocní lidé. Proto se o tebe bojí. Osobně bych holkám řekla, že tam jdu třeba na 3 dny do lázní, protože mě bolí kyčle 🙂))) Chápu, že budou mnozí namítat jaké jsem hova*o, že lžu svému děcku a nepodělím se s ním o skvělej zážitek čištění dělohy po potratu, ale nevidím opravdu jedinej logickej a rozumnej důvod proč mu to říkat 🙂))

      5. bře 2019

      Udělala si to podle svého uvážení, myslím, že by sis neměla nic vyčítat. To, že na to má někdo jiný odlišný názor je jasný, každý jsme jiný.
      Je skvelé, že jednáš narovinu a jako s parťákem. Taky se o to s dcerkou snažím!
      Strach k tomu bohužel asi patří a chtělo by to ještě malýmu nějak vysvětlit, že teď neumřete... a co vlastně smrt je.

      5. bře 2019

      no popravdě mě příjde že se z dětí někdy dělají zbytečně dospěláci,jednat s dětmi na rovinu ano ale zrovna u takových věcí?nevím no já bych asi taky dětem neříkala uplně pravdu a něco si vymyslela ale každý to má jinak no

      5. bře 2019

      Je dobře ze jsi mu výše řekla, jak těhotenství tak nasledné trable.. určitě dítě chce jiný způsob podání než detailní popis, ale věřím zes mu vše popsala dle svého nejlepšího svědomí, ty ho znáš nejlépe a víš jak s ním jednat a jak co muže pochopit. Na obhajovani se ostatnim se vyprdni... malymu vysvětli jak vše je a ze se kdykoliv muže stát cokoliv-komukoliv, ale ze teď nemusí mít strach..

      5. bře 2019

      @tinaprofi mě příjde že někdy už se dětem říká vše jen proto aby se jim nelhalo,někdo už ani neříká že je ježíšek protože aby nelhal prostě jsou to děti at si užijou dětství ,dospělí budou dost dlouho

      5. bře 2019

      Malá se mnou byla na potvrzení těhotenství a také jsem byla smířená s tím, že když to nevyjde, budu ji to muset říct a to jí je 3,5. Když se zeptala, popravdě jsme jí řekli, jak děti vznikají i jak se narodí. Ví i že před ní jedno umřelo. Myslim, že každá máma ví a pozná co její dítě zkousne a co ne. Já s vámi souhlasím a ze švagrové si nic nedělejte. Já si třeba nedokážu představit jak by to chtěla například 4 měsíce schovávat, když mě bylo permanentně špatně a pořád jsem spala.

      5. bře 2019

      Ty jsi matka svého syna, ty děláš to nejlepší co umíš. Ty nejlépe víš, jak s ním komunikuješ a jaký s ním chceš mít vztah. Děti prostě otázku smrti řeší, někdy dříve, někdy později, ale přibližně kolem tohoto věku.
      Můžeš zkusit knížku Když dinosaurům někdo umře, je psána psychology a dotýká se právě této problematiky.

      5. bře 2019

      Pokud jsi mu to řekla reálně k věku, nevidím na tom nic špatného.Určitě jsi mu nepopisovala všechny detaily. Možná si teď víc uv3fomil smrt, jako definitivní a je potřeba mu dovysvětlit, že teď určitě neumřeš.Já se také snažím s holkama jednat narovinu a musím říct, že děti to berou úplně přirozeně.

      5. bře 2019

      @bara88 ať si každej se svejma dětma dělá co chce, naštěstí to nejsem já, kdo pak musí klukovi vysvětlovat, že neumřu. Jsou lidi, který trpí mylným dojmem a tím jest, že děcka jsou jejich parťáci a kamarádi, pro mě není, mám za něj zodpovědnost a očekává se ode mě, že budu chytřejší než on 🙂)))) pamatuju si jako malá jak jsem byla totálně v prdeli z toho když šla babička do nemocnice a tejden jsem nespala, protože jsem se bála že umře. Prostě bych to svejm dětem nikdy neudělala. A ostatní matky ať si dělaj co chtěj, jenom to nechápu 🙂))

      5. bře 2019

      Je fajn, že mu hodně věcí vysvětluješ,ale asi bych to přizpůsobila věku, takže třeba tu revizi bych mu fakt nevysvětlovala,na to je dost malý.Nerozumi všemu a některé věci můžou spíš uškodit,jako treba tohle.Pamatuju si,jak jsem v5letech dostsla strach, že naši zemřou a fakt nic příjemného.

      5. bře 2019

      Nevím, asi jsem v menšině, ale já říkám vše na rovinu i svému synovi a to má teprve 2,5, samozřejmě podrobnosti úměrně věku. Nikdy zatím žádný problém nebyl. Nemáme nemocnici a doktory jako strašáky, ale pomocníky, když je člověku špatně. Jinak téma umírání, smrt a strach z toho, že umře nebo jeho blízcí, si prožije v různém věku velká část dětí, je třeba o tom s nimi mluvit a vysvětlovat, co a jak, a oni si to v těch svých hlavičkách poberou a přeberou a zase bude vše v pohodě. Myslím si, že neděláte nic špatně, jen s ním o tom mluvte, když bude chtít, pomozte mu tohle i pro mnoho dospěláků nelehké téma uchopit. Vždyť nemoc, strach o blízké i smrt patří k životu, jen v dnešní moderní době se snažíme nejen před dětma tvářit, že všichni budeme mladí, zdraví a žít věčně.

      5. bře 2019
      Komentář byl odstraněný • Zobraz

      Strach ze smrti by pravděpodobně dřív nebo později stejně přišel. Mluvte s ním o tom, vysvětlujte, uklidňujte, ono se to časem poddá. Kdybyste byli v koncích, zkuste na tohle téma pohledat knížky pro děti (vím, že nějaké jsou, ale názvy netuším).
      Moje ségra třeba ležela dva měsíce v nemocnici na udržování těhotenství a neteř otázku smrti taky řešila. Kdyby jí o těhotenství neřekli, jak by jí to asi vysvětlili?

      5. bře 2019

      @tinaprofi možná jen stačilo aby k tobě tenkrát někdo sednul a vysvětlil ti co babičce je a že bude v pořádku..

      5. bře 2019

      Myslim ze je dulezity s detma mluvit o pozitivnich i negativnich vecech, o narozeni i smrti. Samozrejme s ohledem na vek. Deti jsou prirozene zvidave. Spis jde o to jak se jim to poda.

      5. bře 2019

      Souhlasím se švagrovou.

      5. bře 2019
      pegynka
      autor

      Samozrejmw, ze jsem to rekla tak, aby to pochopil.. Rekla jsem mu, ze naopak, kdyby tam to nemocme miminko zustalo, tak bych mohla mit veliky problemy...
      Nedokazal abych mu rict, ze jedu nekam na vylet, tak by byl akorat smutny, ze nejede se mnou, protoze se mnou jezdi skoro vsude...
      Jsem rada, ze nejsem sama, kdo ma nazor jako ja..
      Hlavne on je mazanek, miluje, kdyz ho chovam, vali se po me, chova se a to jsem mu mela rict, ze ho chovat nemuzu.. a kdyz se zepta proc, co mu mam rict??? Jen tak?!
      On, bohuzel ke takovej dospelak v malym tele.. Ucitelka sama rikala, ze kolikrat ma otazky jak dospelak, az sama nevi, jak odpovedet...
      Moc dekuji za vsechny odpovedi, i za ty, co se se mnou rozchazi 😉

      5. bře 2019

      @nikykiky samozřejmě že mi všichni říkali že to bude v pořádku, copak se děcka přestanou na povel bát? 🙂)))) jasně že se nepřestanou bát, ani poté když jim začnou dospěláci od malinka tlouct do hlavy jak je smrt přirozená 🙂)))

      5. bře 2019

      Ja zastávám názor, že se a dětmi má jednat na rovinu. Naši z nás dělali mimina hrozně dlouho a výsledek je ten, že jsem byla vždy za blbce...Spíš je potřeba ještě mluvit o tom, co se stalo, hlavně o pocitech, o tom jak se cítí, ukázat mu, že to chápeš.. Nevím jak to napsat 🙂

      5. bře 2019

      Dcerka taky vi o mem tehotenstvi uplne od zacatku, vsude za mnou chodi jako ocasek a kdyz si delam test a ona se pta co to delam, tak ji to umerne veku vysvetlim, pak byla se mnou na vsech vysetrenich, vsechno jsem ji primerene vysvetlila a i doktorka obcas pridala nejakou poznamku , ja spis nechapu jak bych ji to mela utajit? Zvlast, kdyz mi bylo zle a ona o me mela strach...

      5. bře 2019

      já teda nevím jak ostatní, ale osobně cejtím docela rozdíl v tom vyprávět děcku jak mám uvnitř mrtvý mimino a musej to po něm vyčistit, nebo to, jak si počůrám těhotenskej test a vysvětluju mu, že to mimino budeme mít 🙂))) Tohle zase nechápu já, vždyť je to o voze a koze... 🙂))))

      5. bře 2019

      @tinaprofi někdo v tobě ten strach o babičku musel vyvolat a to správně není, pokud by podali adekvátně věku a situaci, dítě tomu uvěří, takže tebe někdo musel strašit, nebo si to slyšela, když se o tom bavili a to správně není

      5. bře 2019

      @kackakastanka tak strach asi vyvolala zakladatelka kz ve svém synovi jak je zde vidět

      5. bře 2019

      @tinaprofi tvl, kdybys to takhle drsně a hnusně podala mě, tak bych z toho měla noční můry ještě dnes. I ošklivý věci se daj podat s citem a tak, aby to i dítě pochopilo...

      5. bře 2019

      @pegynka nic si z těch některých komentářů nedělej, nakonec ses nikoho na názor neptala.😊 Strach ze smrti je přirozený a každý si tím projde. Ty jsi jeho máma, ty ho vychováváš a když uznáš za vhodné mu tu pravdu říct, je to jen a jen tvoje věc. Však se nikdo tebou řídit nemusí a svému dítěti o tom říkat nemusí,třeba do dvaceti.

      5. bře 2019

      @bara88 tak asi bohužel ano, pokud byla zmínka o smrti miminka v bříšku, což nemůže úplně chápat, ale vedelli, ze tam bylo, je dobře to vysvětlit, a co nejvíce ho ujistit, ze on i maminka jsou úplně zdraví

      5. bře 2019
      pegynka
      autor

      @bara88 a ja zase radsi reknu svymu diteti pravdu, nez mu lhat, vymyslet si, ze jedu na vylet a pak mu vysvetlovat, proc on nejede se mnou, a proc pro me jeli do nemocnice (deda hlidal, manzel byl v praci a nemel me kdo jiny vyzvednout)..
      Nechci diskuzi dal rozvijet, jak jsem napsala, slo jen o vykrik do tmy.. Nechtela jsem o tom diskutovat 🤔
      Hezky vecer vsem 😉

      5. bře 2019

      však v pohodě a já zase radši neřeknu dítěti uplně celou pravdu aby prostě neměl takové můry a strach

      5. bře 2019

      Kdyz jsem otehotnela a pak musela v 9tt na revizi..byla jsem rada, ze jsem to klukum nerekla a take jinym lidem...starsi by se stale vyptaval atd...nejde o to ze je to spatne jednat narovinu..jen nektere veci proste nepoberou. Ted kdyz jsem tehotna a sla jsem na plodovku..tak se stale vyptaval a rikal..ze doufa..ze miminko je zdrave a fakt to hodne resil..a to je mu 10 let...ja se o mamku take vzdy strasne bala..a to ji nikdy nic nebylo...

      5. bře 2019

      @pegynka Nechápu ten argument s výletem, na který by on chtěl taky (dokonce 2krát zmíněno). Někdo radil vymluvit se na kyčle, co jsem tak viděla.

      5. bře 2019

      Nekdo bohuzel prijde o dite i v pozdejsim stadiu a co pak ma clovek jako rikat? Kdyz je bricho davno videt a uz se starsimu rika x mesicu, ze je v brise mimino, pak konec... taky bych jednala narovinu. Zivot neni ruzovej plnej lentilek a poniku

      5. bře 2019
      pegynka
      autor

      @hankaviki dobre, tak si pojedu do lazni, jak tu tedy bylo receno. Jenze kam do lazni pojedu na dopoledne?? A kdyz se me zepta, co mi tam delali, ja mu reknu, ze jsem se treba koupala, aby me ty kycle nebolely, bude to zase brat tak, ze ja si nekde uzivala a bez nej.. Take jsem zmonovala, ze neni zvykly byt beze me (krom skolky)... A take jsem se zminila o tom, ze me potom vyzvedavali s dedou v nemocnici... Tak co jsem mu mela rict, jedu si do lazni uzivat, ale vyzvedli jste me v nemocnici, kde jsem vypadala jak zombie, protoze jsem si uzivala cely dopoledne lazne.. Mela jsem pak problemy, jak jsem mela vysvetlit, ze me boli bricho a na Vanoce si jedu zase uzivat lazne, ale jen na chvilku (kdyz jsem byla na pohotovosti).. Ja jsem proste zvykla jednat narovinu, takhle jsem byla vychovavana.. Mavic moje dite si hodne veci pamatuje, kdyz se me zepta za rok treba, jak jsem byla v laznich, budu si zase vymyslet dalsi a dalsi, protoze se do toho zamotam??

      6. bře 2019
      pegynka
      autor

      @hankaviki a navic, kdyz nekdo v okoli zemre, mam mu rict co?? On se odstehoval a nikdy uz ho neuvidis?? Podle me proste k zivotu smrt patri a driv nebo pozdeji si to to dite zacne uvedomovat.. Moje teta sla taky na operaci, malyho nikdy nestrasili nemocnici a mel skoro to same...
      Nekde jsem cetla krasnej citat: Vzdycky rikej pravdu, nebudes si tak muset apmatovat, co jsi kde rekl... A moje dite se chyta slova a pokud mu reknu neco jinak, bude to hrozne resit a pitvat..
      Treba vcera vecer se me ptal, jestli mame v rukach malinky srdicko, ze kdyz si lehne na ruku, slysi ho, rekla jsem mu, ze je to od toho jednoho srdicka, a zacal kolobeh otazek, az jsem mu defacto musela vysvetlit, jak to v tom tele funguje s tim srdickem... Neni uplne jednoduchy pred nim mlzit, navic kdyz jsem den predtim brecela, kdyz jsem se dozvedela, ze miminko uz nebude...

      6. bře 2019

      Buď v pohode, udělala si to správně, tam kde se v rodinách o ničem nemluví, se potom v dospělosti každý trápí sám a společně se všichni slunickove usmivaji, co považuji vůči dětské duši za základ, podat to tak, aby se nebál o sebe, o tebe, tam bych to odlehcila, obsahové upravila

      6. bře 2019
      pegynka
      autor

      @kackakastanka prave jsem mu to rekla tak, aby se snazil pochopit, ze do nemocnice nechodi clovek umrit, ale vylecit se... Ze naopak, pokud do te nemocnice v urcitych chvilich nepujde, muze byt problem..

      6. bře 2019

      @pegynka hele,jako lázně bych si asi nevymyslela,ale třeba kontrola u dr je o.k.jako asi by se taky vyptával,ale na to už se dá říct spoustu věcí,i třeba to, že chcete mít miminko,tak jdeš na kontrolu,aby jste ho mohly mít.Jako možností je spousta.Ale je to každého věc,jak si to řeší.Ja si nedovedu představit,jak toto vykládám dítěti a on to potom vykládá ve školce učitelce.A jako že by fakt vykládal,ono si spousta maminek neuvědomuje,co dítě ve školce napraska,i když tomu nevěří,tak by se asi divily😂.Ale tím ti to nijak nevymlouvam,je to pouze můj názor 😉

      6. bře 2019