icon

jeden starší článek
Kdybych byl ženou, vybral bych si císařský řez, říká lékař z pražského Podolí
Zdroj: https://www.lidovky.cz/domov/cisarsky-rez-jako-...

avatar

Tak to je hlod roku toto. Mám za sebou 2 sekce a nechápu, že si někdo tohle kuchání může zvolit dobrovolně.

Odpověz
14. lis 2018
avatar

Jezisi, to je idiot! A to jsem mela cisare naprosto luxusniho, kdy jsem uz za nejakych osm hodin po nem “behala jak lanka”, ale proste prirozenemu porodu se to nevyrovna.

Odpověz
14. lis 2018
avatar

Krofta je pablb (slusne receno). To je podobny hlod jako steh navic pro manzela (pri nastrihu)

Odpověz
14. lis 2018
avatar

Už jen zvolená slova vaginálně vedený porod......porod není třeba vést, porod je třeba akorát ohlídat. Kdyby spousta doktorů nebyla hrr, tak si spousta ženských těl poradí s porodem samo. Stačilo by, aby si žena vlezla do takové polohy, která je jí pohodlná, aby poslouchala, co jí tělo říká. Netvrdím, že to tak je vždy, samozřejmě můžou nastat komplikace, samozřejmě císařský řez může zachránit životy......

Odpověz
14. lis 2018
avatar

Já bych si zase nikdy dobrovolně nevybrala žádnou operaci, pokud by to nebylo nutné 😎

Odpověz
14. lis 2018
avatar

A ja se 2 h po obou porodech zvedla a dosla do sprchy a o patro vys na pokoj...po druhem dokonce po 20h zcela domu...nevidela jsem zenu po cisari, ale predpokladam, ze takto nefunguje.

Odpověz
14. lis 2018
avatar

@kamiska nefunguje. den po operaci jsem se s pomocí sestry doplazila do sprchy, kde jsem měla pouze za úkol stát a držet se a hlásit, kdyby se mi udělalo zle 🙂 domů jsem šla vždy až pátý pooperační den a věř, že vylézt do čtvrtého patra byl nadlidský výkon. Tedy nahoru to ještě celkem šlo, ale dolů to bylo peklo.

Odpověz
14. lis 2018
avatar

Já zas mám za sebou takový psycho, že bych bývala císař klidně brala. Ale to je věc názoru, jen chci říct, že by člověk asi fakt měl mít na vybranou. no ne?

Odpověz
14. lis 2018
avatar
Odpověz
14. lis 2018
avatar

@swetlusska a četla sis někdy rizika spojené s císařským řezem? Jak pro matku, tak pro dítě? Věděla si například, že ti můžou u císaře dítě pořezat?

Odpověz
14. lis 2018
avatar

Podle mě by nikdo neměl mít právo, nutit ženu rodit tak, nebo tak. V této moderní době by mělo být normální, že se žena po zvážení veškerých pro a proti sama rozhodne.

Odpověz
14. lis 2018
avatar

@lleennttiillkkaa jo, malou mi fikli pres tvaricku - vypadala jak de Peyrac z Angeliky 😂.

Odpověz
14. lis 2018
avatar

@mary.jane nám malýho naštěstí jenom přes záda, jizvička je vidět jenom v létě, když je opálený. Je pravda, že se nám hned omlouvali a byli překvapení, že víme, že se to může stát. No rval se na svět. Mojí macechy neteř má velmi ošklivou jizvu na obličeji, díky tomu, že jí řízli při císaři.

Odpověz
14. lis 2018
avatar

@fly80 ja nevim... ale porad je to velka brisni operace... a moc si ji vybrat jak chlebicek v lahudkach... nevim. Taky mi asi jen tak neudelaji treba operaci zlucniku, ze bych ho chtela nechat vyndat, nez me zacne zlobit...

Odpověz
14. lis 2018
avatar

@fly80 "nutit zenu rodit tak nebo tak"? Zena rodi pouze jedinym zpusobem - vaginalne. SC by tu mel byt jakozto operace az jako posledni moznost zachrany, kdyz se neco po*ere. Tady neni zadna debata. V jake dobe zijeme, aby si zeny domlouvaly vyrezani ditete na objednavku? BTW videla jste nekdy zabery skutecneho cisarskeho rezu? Kdyz tedy pominu nasledky pro matku, ktera by si dle vas tuto moznost sama zvolila, pro dite je to neskutecne brutalni zakrok, s vaginalnim porodem nesrovnatelny.

Odpověz
14. lis 2018
avatar

@lleennttiillkkaa no prave si to myslim.

Odpověz
14. lis 2018
avatar

Super, takové reakce jsem čekala. 🙂
Dala jsem to sem jen proto, že jsem ráda, že i některý oborník říká, že by si ženy měly mít právo vybrat. Když je tolik bojovnic za přirozené vedení porodu bez jakéhokoli zásahu (na zahradě, doma, v porodních domech atd.), když je možnost použít vanu, bazének, balón a nevím co ještě, proč by nemohla být volba sekce? Jak je řečeno v článku - velké procento žen by to nejspíš neudělalo, ale pořád je tu skupina, která ano (včetně mě, samozřejmě) a nemá možnost volby.
@lleennttiillkkaa Já necelý den po operaci chodila a normálně seděla. Zato mám v blízkém okolí hodně žen, které při "přirozeném" porodu málem vykrvácely, sedět nemohly několik dní a mají doživotní problémy s inkontinencí. A rizika při sekci pro dítě jsou mnohem menší, než při klasickém porodu. Může být jen větší riziko komplikací pro matku, ale o tom by kažná rodička měla být informována.
@krupka1 Nesouhlasím. Často je už v průběhu těhotenství jasné, že vaginální porod není pro některého ze zúčastněných vhodný. Záběry ze sekce jsem viděla a nic brutálního na tom nevidím. Když se rve ven hlavička z několikacentimetrovýho otvoru, to mi nepřijde o nic lepší. 🙂 Jaké jsou podle tebe ty následky sekce pro matku?

Odpověz
14. lis 2018
avatar

@soleilll víš co mi řekla sestra, když mi dala podepsat souhlas s operaci? To ani nečtěte a tady to podepište.....stojím si za tím, že většina sekcí je zbytečná a měl by to být až krajní případ.

Odpověz
14. lis 2018
avatar

@lleennttiillkkaa Je mi líto, že máš tak špatnou zkušenost. Pro mě to bylo super, ikdyž jsem po prvním měla komplikace, neměnila bych. Přístup personálu byl výborný, všechno jsem věděla, i proto, že jsem si to zjistila dopředu - průběh, všechna rizika a spoustu zkušeností jiných.

Odpověz
14. lis 2018
avatar

@soleilll ano já si naštěstí taky pozjišťovala dopředu a i přes chytrou radu sestry jsem si souhlas s operací přečetla.

Odpověz
14. lis 2018
avatar

@soleilll opravdu budeme banalizovat mozne nasledky velke brisni operace a srovnavat je s fyziologickym porodem? To snad neee 🙂 A ano, cisarsky rez je pro dite opravdu brutalni zakrok, spousta lekaru se o nem vyjadruje tak, ze ho velmi neradi delaji, protoze je narocny a nebezpecny. Zrovna mam jednu takovou znamou. Sama rada popisuje takovym zastankynim SC, jak se dite nasilne musi z delohy vyrvat, a to otvorem temer mensim nez je ten vaginalni pri roztazeni. Nemluve napr.o tom, ze deti po SC vykazuji znatelne vyssi nemocnost uz kvuli tomu, ze pri porodu prijdou o moznost osidleni strev mikrobiomem matky, ktereho se jim bezne dostava behem vaginalniho porodu. Tudiz velmi narusena imunita, celozivotne. Take napr. bonding, u nejz jiz bylo prokazano, ze je prospesny zdravi matky i ditete, a ktery vetsina nasich porodnic po SC neumoznuje. A to ani nezminuji, jak velke mnozstvi matek neni schopno se po cisari minimalne prvnich 12 hod o sve dite postarat, tedy probiha nemocnicni separace. To, ze tady udate dva nebo tri priklady svych znamych, ktere zrovna tohle nebo ono mely jinak jeste neutvari kompetentni vzorek obyvatelstva. Jsem rada, ze je u nas SC na pozadani nelegalni, znacne mene rada jsem, ze staci nekterym lekarum zamavat pred nosem bankovkou a na zdravi ditete uz dal nehledi nikdo.

Odpověz
14. lis 2018
avatar

@soleilll a uplne nejsmutnejsi ze vseho je, ze na jednu rovinu davate "bojovnice za prirozeny porod" a "moznost dobrovolneho SC". Jedno je (jak sama zminujete) prirozene, tedy bezne, normalni, zato to druhe naprosto neprirozene, mnohem nebezpecnejsi a nezdravejsi. Profitovat z toho muze tak maximalne nemocnice, ktera dostane od pojistovny vice penez. Vetsina deti ale urcite ne.

Odpověz
14. lis 2018
avatar

Mam 3 cs-deti maji obvyklou nemocnost,zadne alergie,ekzemy-kojeny do 2.5 let (nejmladsi 1.5 stale kojena). Bondning nemely-dobu,kdy jsem lezela na jipce se mnou nebyly, zato od druheho dne byly neustale se mnou-nosici,spici (zadna postylka 🙂)) ja po cs v pohode,treti cs a rekonvalescence po nem byla nejrychlejsi a nejmene bolestivejsi 🙂)) prvni jsem si nevybrala,dalsi dva (ac mi byly nabizeny prirozene porody) ano 🙂)))

Odpověz
14. lis 2018
avatar

@drzticka81 Ja jsem kourila a nemam rakovinu. Znamena to tedy, ze nikdo, kdo kouri ravinou nikdy neonemocni? Anebo je to jeden vzorek z milionu, ktery sam o sobe nema vypovidajici hodnotu? Tohle vse jsou veci prokazane studiemi, ktere zkoumaly skupiny se skutecnou vypovidajici hodnotou.

Odpověz
14. lis 2018
avatar

@krupka1 Nemá smysl reagovat na tvoje příspěvky, protože máš evidentně jasný a neměnný názor a každý jiný je totálně špatný.
Pořád mi přijde lepší zvolit si plánovanou sekci než rodit doma na zahradě a jíst potom placentu. Ale je to každého věc, nejdůležitější je možnost volby.
Já mám 2 sekce, nekojila jsem ani jedno dítě, nenosila jsem, bonding nebyl a děti jsou kupodivu zdravé, bez alergií, psychicky vyrovnané, od svých vrstevníků se nijak neliší a zcela určitě ani v dospělosti nebudou. Během života prožijeme tolik různých situací, že kdyby měl z těch, kdo si neklestil cestu na svět porodními cestami, vyrůst zdravotně a psychicky narušený jedinec, tak by společnost vypadala úplně jinak. 🙂
Btw - umělé početí taky není přirozené, takže to znamená, že si mě příroda vybrala, že bych se něměla množit a podstupovat asistovanou reprodukci? Takže bavit se o tom, že to, co není přirozené se nemá dělat, je nesmysl.

Odpověz
15. lis 2018
avatar

Mě se libi jeho názory, ze by si člověk měl vybrat.. pokud se na přirozený porod necítí. Moje mama i obe babicky přišli o dite vinou špatne vedeného vaginalniho porodu.. a z těch jejich vyprávění mi vždy běhá mráz po zádech! Proto mě když se v Podoli zeptali jak chci rodit, měla jsem jasno. Ještě neznam nikoho (osobně), kdo by po císaři přišel o dite.. a bude se na mě někdo zlobit, když to máme v rodine? 😢

Odpověz
30. lis 2018