icon

Já nevěřím vlastním očím! Ženský, to jsme fakt tak blbý? Tak sebestředný, sobecký a absolutně bez úsudku? Krucinálfixhergortlaudon ta ženská moc dobře věděla co dělá! Já ji tak dostat do ruky a k tomu speciálně dneska!

https://www.novinky.cz/clanek/krimi-porodni-asi...

avatar

Nejsem zastáncem domácích porodů, ale tenhle komentář je trošku moc. Vyslechla si rizika, které ale nemusely nastat. Já sama rodila koncem pánevním naprosto bez problému. Ona to dítě nešla vědomě zabít ani zmrzačit. A i v nemocnici jsou stále porody, které nedopadnou dobře i přes veškerou snahu. Potrestaná je až do konce života.

Odpověz
Dnes ve 14:04
avatar

Není moc. Jako porodní asistentka moc dobře věděla co dělá. Už jenom to že měla mít císaře protože " porod nelze provést přirozeně" svědčí o tom jak vážný komplikace nastaly. Byla poučena o tom, že může dojít ke smrti dítěte. Vědomě šla do rizika a ohrozila dítě. A překvapivě to dopadlo blbě.

Odpověz
Dnes ve 14:15
avatar
@yelowangel

Není moc. Jako porodní asistentka moc dobře věděla co dělá. Už jenom to že měla mít císaře protože " porod nelze provést přirozeně" svědčí o tom jak vážný komplikace nastaly. Byla poučena o tom, že může dojít ke smrti dítěte. Vědomě šla do rizika a ohrozila dítě. A překvapivě to dopadlo blbě.

@yelowangel Já se spíš divím, že jí vůbec pustili ...

Odpověz
Dnes ve 14:30
avatar

Ou. To je hrozně smutný. Já vlastně nejvíc nechápu, že s tím šla k Nejvyššímu soudu a diskutovala o tom, od kdy je dítě - plod - subjektem práv a od kdy je hodno ochrany...

Odpověz
Dnes ve 14:41
avatar
@yelowangel

Není moc. Jako porodní asistentka moc dobře věděla co dělá. Už jenom to že měla mít císaře protože " porod nelze provést přirozeně" svědčí o tom jak vážný komplikace nastaly. Byla poučena o tom, že může dojít ke smrti dítěte. Vědomě šla do rizika a ohrozila dítě. A překvapivě to dopadlo blbě.

@yelowangel ale oni ji chtěli udělat císaře jen kvůli konci pánevnímu. Ten se v mnoha porodnicich rodí vaginálně zcela běžně. A pak jsou porodnice, kde všechna KP řežou automaticky a o vaginálním porodu nechtějí ani slyšet.

Odpověz
Dnes ve 14:42
avatar
@yelowangel

Není moc. Jako porodní asistentka moc dobře věděla co dělá. Už jenom to že měla mít císaře protože " porod nelze provést přirozeně" svědčí o tom jak vážný komplikace nastaly. Byla poučena o tom, že může dojít ke smrti dítěte. Vědomě šla do rizika a ohrozila dítě. A překvapivě to dopadlo blbě.

@moudivlacek je dospela a svepravna.
@yelowangel kor dneska bys nemela takove clanky cist. Je ti smutno jeste vic nez jindy, chtela bys mit Misu u sebe a tato pani prisla o dite vlastne "svoji blbosti" a pritom ho mohla mit, kdezto vy jste tu volbu nemeli😢
Vysledkem je stejne nestastna zena, ktera nema dite a jiste by dala cokoli, aby to vratila. Jeji motivaci nechapu, ale nejsem ona a nesoudim. Jsem vdecna, ze nejsem na jejim miste. Tobe preju, at dnesni smutny den co nejdriv skonci a at ti slunicko sviti co nejjasneji a posle aspon trochu sil a lepsi nalady. Dnes cti jen hezke veci nebo si sem prijd pro objeti a ostatni odfiltruj. Je mi moc lito vasi ztraty😘

Odpověz
Dnes ve 14:44
avatar

Dělat z toho závěr o všech ženských???
Je to tragédie konkrétního rozhodnutí jedné konkrétní ženy – a ještě navíc člověka, který byl odborník a měl si být těch rizik vědom víc než kdokoliv jiný.
Tohle není „ženská logika“, ale kombinace ega, špatného rozhodnutí a ignorování rizik – což se bohužel netýká jen žen, ale lidí obecně.
Spíš bychom se měli bavit o tom, kde je hranice mezi svobodou rozhodování a odpovědností za dítě. A tu soud v tomhle případě docela jasně pojmenoval.

Odpověz
Dnes ve 14:49
avatar
@yelowangel

Není moc. Jako porodní asistentka moc dobře věděla co dělá. Už jenom to že měla mít císaře protože " porod nelze provést přirozeně" svědčí o tom jak vážný komplikace nastaly. Byla poučena o tom, že může dojít ke smrti dítěte. Vědomě šla do rizika a ohrozila dítě. A překvapivě to dopadlo blbě.

@yelowangel Tohle je strašně těžký soudit.. třeba právě proto, že byla porodní asistentka se rozhodla tak, jak se rozhodla. Řidič z povolání také ví, jaká jsou na silnicích rizika a přesto veze svoje dítě v autě.

Odpověz
Dnes ve 14:51
avatar
@basina

Ou. To je hrozně smutný. Já vlastně nejvíc nechápu, že s tím šla k Nejvyššímu soudu a diskutovala o tom, od kdy je dítě - plod - subjektem práv a od kdy je hodno ochrany...

@zmrz_lina A ty znáš přesnější detaily? V tom článku totiž nejsou. Nejsem porodník, mám někde vzadu v hlavě, že KP se spont. Rodí při normální porodní váze, nad a pod je spíš indikovaný sc, plus samozřejmě je důležitý i aktuální porodnický nález.

@sebestka Já bych tohle spíš přirovnala k profi-řidiči, který ví, jaký to na silnicích je nebezpečný a přesto veze svoje dítě bez autosedačky a má v sobě dvě pivka.

@basina To je podle mě dominantně daný tím, že přiznat si, že její špatný rozhodnutí zabilo její dítě je neslučitelný s nějakým pohledem sama na sebe, se schopností žít sama se sebou. Když jsem byla moje dcera prenatálně IUGr a řešilo, jestli bude postižená a jak bude postižená, tak jsem se v podstatě utápěla v sebevýčitkách (je to boží trest za konkrétně tu a tu chybu, kterou v životě udělala, je to proto, že jsem odsloužila těhotná dvě služby, je to proto, že jsem byla ve stresu z atestace, že jsem měla hermelínovejch chlebíček, nepasterizovanou parenici a málo jsem jedla, jsem neschopná ochránit svoje dítě než se narodilo) a regulérně mi málem přeskočilo, stálo mě dost sil tohle sebemrskačství vědomě utnout. A navíc se to vyřešilo porodem, kdy byla malá, ale v pořádku. Kdyby to mělo trval dýl, musela bych ty výčitky přenést na někoho jiného, jinak bych se musela oběsit na futru. A ta matka, aby byla schopná žít sama se sebou prostě viní všechny okolo, aby sejmula tu vinu sama ze sebe.

Odpověz
Dnes v 15:03
avatar

@drep asi máš pravdu. Díky za pohled. Jsem trochu zaujatá a mně hned cinklo v hlavě, že by bylo dobré tuto otázku prosoudit a mít to jednoznačně dané rozhodnutím NS. Ono takto bojovat 4 roky není jen tak. Musíš platit právníky, rozhodovat, řešit. Dlouhodobě si to s přestávkami opakovaně připomínat. Musí to strašně bolet. Ale jak je psáno, víme jen obecné informace bez jakýchkoliv detailů. A tím nechci psát, že s rozhodnutím domácího porodu KP souhlasím. Já bych do toho rizika nešla.

Odpověz
Dnes v 15:36
avatar
@drep

@zmrz_lina A ty znáš přesnější detaily? V tom článku totiž nejsou. Nejsem porodník, mám někde vzadu v hlavě, že KP se spont. Rodí při normální porodní váze, nad a pod je spíš indikovaný sc, plus samozřejmě je důležitý i aktuální porodnický nález.

@sebestka Já bych tohle spíš přirovnala k profi-řidiči, který ví, jaký to na silnicích je nebezpečný a přesto veze svoje dítě bez autosedačky a má v sobě dvě pivka.

@basina To je podle mě dominantně daný tím, že přiznat si, že její špatný rozhodnutí zabilo její dítě je neslučitelný s nějakým pohledem sama na sebe, se schopností žít sama se sebou. Když jsem byla moje dcera prenatálně IUGr a řešilo, jestli bude postižená a jak bude postižená, tak jsem se v podstatě utápěla v sebevýčitkách (je to boží trest za konkrétně tu a tu chybu, kterou v životě udělala, je to proto, že jsem odsloužila těhotná dvě služby, je to proto, že jsem byla ve stresu z atestace, že jsem měla hermelínovejch chlebíček, nepasterizovanou parenici a málo jsem jedla, jsem neschopná ochránit svoje dítě než se narodilo) a regulérně mi málem přeskočilo, stálo mě dost sil tohle sebemrskačství vědomě utnout. A navíc se to vyřešilo porodem, kdy byla malá, ale v pořádku. Kdyby to mělo trval dýl, musela bych ty výčitky přenést na někoho jiného, jinak bych se musela oběsit na futru. A ta matka, aby byla schopná žít sama se sebou prostě viní všechny okolo, aby sejmula tu vinu sama ze sebe.

@drep hned po té tragédii jsem četla nějaká vyjádření, že se jednalo o běžný KP. Ale samozřejmě do dokumentace nevidím.

Odpověz
Dnes v 15:54
avatar

Nemela bych odvahu rodit dobrovolne doma, uz u prvniho porodu jsem tam malem umrela. A nevzala bych si na triko zdravi ditete pri komplikaci…😵‍💫

Odpověz
Dnes v 16:00
avatar

Ta ženská už se potrestala sama,život dítěte už nic nevrátí ☹️,já bych nechtěla rodit doma a ještě koncem pánevním.Nejsme ve středověku.Jsou i ambulantní porody,kdo chce pak být doma po porodu.

Odpověz
Dnes v 16:09
avatar

pro pána krále ... proč jí to nikdo nevymluvil... nechápu.

Odpověz
Dnes v 16:28
avatar

Pojďme si říct, že k úmrtí novorozence může dojít i u nemocničního porodu a většinou nikdo není potrestaný, protože to se prostě stává. A ano, je to špatně. Pojďme si taky říct, že z tohoto případu tisk vytřískává senzaci. Ano, ta rodička se mohla rozhodnout pro ambulantní porod nebo porodnici, kde jsou vstřícný kde jaký kravině. Ta ženská je potrastaná jak nejvíc může a to, že jí zavřou jí nepotrestá tak, jak úmrtí dítěte, protože se blbě rozhodla. KP samo o sobě už dneska není automaticky pro porod sekcí, pokud tomu je přístupná porodnice a pokud je tomu situace nastavená, tak se dá porodit vaginálně.

Odpověz
Dnes v 17:00
avatar

Tak ji pravděpodobně přičetli k tíži, ze jako odbornice “vedel nebo vedet mela”, což je naprosto v pořádku.

Odpověz
Dnes v 17:04
avatar
@lleennttiillkkaa

Pojďme si říct, že k úmrtí novorozence může dojít i u nemocničního porodu a většinou nikdo není potrestaný, protože to se prostě stává. A ano, je to špatně. Pojďme si taky říct, že z tohoto případu tisk vytřískává senzaci. Ano, ta rodička se mohla rozhodnout pro ambulantní porod nebo porodnici, kde jsou vstřícný kde jaký kravině. Ta ženská je potrastaná jak nejvíc může a to, že jí zavřou jí nepotrestá tak, jak úmrtí dítěte, protože se blbě rozhodla. KP samo o sobě už dneska není automaticky pro porod sekcí, pokud tomu je přístupná porodnice a pokud je tomu situace nastavená, tak se dá porodit vaginálně.

@lleennttiillkkaa nemocnice garantuje správný postup, nikoliv správný výsledek. My musíme zajistit a zaručit, že postupujeme podle aktuálního stavu vědeckého poznání, že jsme kompetentní, že naše přístroje jsou bezpečné. Nikoliv že to dobře dopadne, to totiž na nás ne vždycky záleží. Rozdíl je, pokud dítě umře ačkoliv všechno bylo udělané správně a je to shoda nešťastných okolností, která vedla k tragédii anebo proto, že porod vedl lékař bez vzdělání v zemi EU se sanitářkou místo sestry, podle postupu, který se dvacet let nepoužívá a na porodnici nebyl ambuvak na prodechnutí dítěte, to je situace, za kterou někdo bude potrestán. Analogicky, když by v nemocnici řekli “rodíte, jdeme na to vaginálně” a ona by odmítla, byla by situace zase jiná,
Píšu to už výš, já popravdě netuším, jestli indikace k sekci byla jen poloha nebo něco další - porodní nález, kefalopelvický nepoměr atdatd. Ale pokud tam bylo něco dalšího (což asi nikdo z nás neví, neb jsme neviděli zdravotnickou dokumentaci), tak ona není v situaci laika, ona je prostě odborník a očekává se od ní hlubší pochopení rizik.

Odpověz
Dnes v 17:49
avatar

Si říkám, že když jela do porodnice 150 km, tak měla vybranou nějakou alternativám a přirozenému porodu nakloněnou a když doporučili císaře, měli k tomu i jiny důvod než pouhý KP. Asi věděla, že ani jinde by neuspěla a proto ani do jine porodnice nešla.

Odpověz
Dnes v 17:50
avatar
@drep

@lleennttiillkkaa nemocnice garantuje správný postup, nikoliv správný výsledek. My musíme zajistit a zaručit, že postupujeme podle aktuálního stavu vědeckého poznání, že jsme kompetentní, že naše přístroje jsou bezpečné. Nikoliv že to dobře dopadne, to totiž na nás ne vždycky záleží. Rozdíl je, pokud dítě umře ačkoliv všechno bylo udělané správně a je to shoda nešťastných okolností, která vedla k tragédii anebo proto, že porod vedl lékař bez vzdělání v zemi EU se sanitářkou místo sestry, podle postupu, který se dvacet let nepoužívá a na porodnici nebyl ambuvak na prodechnutí dítěte, to je situace, za kterou někdo bude potrestán. Analogicky, když by v nemocnici řekli “rodíte, jdeme na to vaginálně” a ona by odmítla, byla by situace zase jiná,
Píšu to už výš, já popravdě netuším, jestli indikace k sekci byla jen poloha nebo něco další - porodní nález, kefalopelvický nepoměr atdatd. Ale pokud tam bylo něco dalšího (což asi nikdo z nás neví, neb jsme neviděli zdravotnickou dokumentaci), tak ona není v situaci laika, ona je prostě odborník a očekává se od ní hlubší pochopení rizik.

@drep 👍🏻

Odpověz
Dnes v 20:58