redakce
    23. srp 2023    Čtené 1228x

    Od přebalování k marketingovým strategiím. Aneb jak jsem na mateřské změnila svůj obor

    Vstup do mateřství je jako prudký skok do neznáma. Tvá každodenní rutina, dříve plná pracovních úkolů a společenských setkání, je náhle nahrazena nikdy nekončícím kolotočem plenek, kojení a hledáním ztracených dudlíků. Mozek, který dříve pracoval na složitých úkolech, se nyní místo toho omezí na dvouslabičná slova a paci-paci. Přesto (anebo právě proto) se někdy tajně těšíme na okamžiky, kdy budeme moci znovu vstoupit do pracovního koloběhu. Očekávání, že budeme moci znovu nasadit své pracovní schopnosti, se stává hnacím motorem našeho nadcházejícího návratu do pracovního prostředí.

    Mateřská dovolená přináší mnoho nových výzev a zážitků. Devět měsíců těšení se a příprav se završí příchodem nového života. To znamená začátek nové kapitoly, ve které se tvé priority obrací vzhůru nohama. Spánek se stává vzácným pokladem a tvůj osobní život se proměňuje v nekonečnou péči o to drobné stvoření, které ti s úsměvem a občasnými výbuchy pláče zcela změní život.

    Vítej ve světě matek, kde analytické debaty ustupují místem pro diskuse o jídle a spánku dětí. Najednou zjišťuješ, že tvůj někdejší rychlý a efektivní mozek se občas mění v nesmělé zvuky jako gugu-gaga a první kroky tvého dítěte se stanou důležitějšími než jakýkoliv pracovní úkol.

    A pak přichází okamžik, kdy si uvědomíš, že toužíš po návratu k produktivní činnosti. Nedávno jsem stála před podobným rozhodnutím. Po několika letech na mateřské dovolené jsem začala vnímat potřebu něčeho více. A tak jsem se rozhodla pro radikální změnu - vrátit se do pracovního koloběhu, ale zároveň jsem se odhodlala k velkému kroku. Začít se studiem marketingu.

    Vstoupit do světa marketingu byla výzva. Našla jsem si ale místo, kde jsem tak nějak přirozeně zapadla. Místo, kde přestože jsem k marketingu nikdy dříve nepřičichla, neměla jsem pocit méněcennosti. Místo, kde mě světem marketingu provedli zkušení lektoři a to ve společnosti skvělých dam. Ano, čteš správně. Juniorní akademie jsme se účastnily pouze holky, aby se z nás jednoho dne staly také #holkyzmarketingu. Ne všechny studijní programy jsou ale určeny pouze holkám, markeťáky se zde mohou stát i naše drsnější polovičky.

    Ale zpět k Akademii. Setkáváte se (online) dvakrát týdně a díky hodně interaktivním workshopům a práci v týmech, se z nich stanou v podstatě tvé kamarádky. A to nemluvím o možnosti live networkingu. V podstatě se v průběhu kurzu z nás stala taková přátelská komunita a v rámci spolupráce na našem závěrečném projektu jsme s holkami v mém týmu vytvořily skvělou partu.

    A co mi studium na Akademii dalo? Dokonalý vhled do toho, co všechno je marketing, kde začíná a kde jsou jeho hranice. Naučila jsem se z ničeho udělat hotovou marketingovou strategii. A jak je to možné? Jak mohu říci, že díky kurzu už vím, jak to v marketingu chodí? Snadno! Měla jsem totiž možnost v rámci kurzu pracovat na marketingové strategii skutečného klienta a vše si vyzkoušet v praxi. Ale upřímně, nebylo to vždy jen růžové.

    Bylo to jako balancování na tenké hraně, podobné prvním krokům dítěte, které se učí chodit. S každým novým dnem jsem však nabývala jistoty a sebevědomí. A to hlavně díky naší holčičí komunitě. A člověk se, díky podpoře, najednou cítí jako superhrdina. Objevila jsem svou superschopnost analyzovat trhy, chápat potřeby spotřebitelů a navrhovat strategie, které by mohly změnit hru.

    Proč právě marketing? Představte si to jako skládanku. Máte před sebou různé kousky, které musíte složit dohromady, aby vytvořily úplný obrázek. Stejně tak je marketingem propojeno mnoho prvků - nápady, produkty a komunikace. Vaším úkolem je vytvořit něco úchvatného, něco, co osloví lidi a přesvědčí je, že právě tohle potřebují.

    Moje rozhodnutí studovat marketing bylo správné. Kombinuje vlastně mateřské dovednosti - trpělivost, organizaci a multitasking - s mojí novou vášní pro marketing. I když jsou některé dny stále plné nečekaných výbuchů (tentokrát emocionálních spíše než dětských), cítím, že jsem na správné cestě. Změna pracovního směřování během mateřské dovolené byla pro mě nejen o práci a kariéře. Bylo to o hledání rovnováhy mezi vlastními potřebami a tím, co mohu přinést do světa kolem sebe. A kdo ví, možná právě mateřská dovolená, je prostorem pro změnu - období plné cenných změn a nových začátků, a to ve všech směrech.

    Tento článek vyšel s podporou Holek z Marketingu

    Zdroj fotografií: Redakce