querty
    Zpráva byla změněna    28. čer 2019

Jedna láska a svět... ♥️ DNEŠNÍM DNEM SYNOVI ZAČÍNAJÍ DVA MĚSÍCE PRÁZDNIN, KDY JSEM SE ROZHODLA BÝT TAKTEZ DOMA. Nebylo to úplně jednoduchý, ale obešlo se to bez výpovědi a my si můžeme naplno užívat! Jaké máte plány na #prazdniny ?

lullaby87
    12. srp 2017    Čtené 495x

WELCOME BACK- VYSOKÉ TATRY

V den, kdy jsme odjížděli z Moravy směr Poprad, jsem se v duchu modlila, aby předpovědi počasí tak nějak nevyšly. V aplikaci jsem totiž hleděla na pěkných pár dnů deště, což úplně nenaplňovalo moji představu procházek po krásách slovenských hor.

V plánu byla větší přestávka v Rožnově, ale zrovinka v té chvíli spali obě děti, tak jsme prosvištěli dál a zastavili se na procházku a pozdní oběd v Žilině.

Nikdy předtím jsem tam nebyla a celkem příjemně mě centrum potěšilo. Na procházku ideální, malé náměstíčko a několik dobrých restaurací kolem. A to bylo taky na delší dobu, co jsem se dobře najedla...

Začalo poprchávat a bohužel, podobný ráz počasí vydržel i po příjezdu na hotel. Po tom, co Emča nanosil těch 20 tašek do pokoje, jsme si na chvilku sedli a koukli se na možnosi, kam s dětmi, když prší a naplánovali další den.

V hloubi duše jsem se modlila, aby bylo krásně, jenomže ve chvíli, kdy jsem v 7 otevřela oči, mi bylo jasné, že moje motlitby rozhodně vyslyšeny nebyly 😀

Venku pršelo a pršelo- slušně řečeno.

Nakonec jsme našli nějakou dětskou hernu v okolí, která tedy byla docela masakr a to hned z několika důvodů 😀

Za prvé herna byla situována v blízké vesnici v zemědělské oblasti. Kdyby tam nebyla cedulka herna, řekla bych, že jdeme do kravína.

Za druhé, jelikož pršelo, dojeli tam snad všichni z okolí, takže si umíte představit, kolik dětí a dospělých tam bylo. Našli jsme sice kousek místa na sezení, ale to nám stejně bylo na dvě věci, jelikož jsme se museli střídat u Filipa, který se střemhlav vrhal úplně všude.

Stihla jsem ještě rezervovat místo do Tricklandie (pokud se budete chtít podívat, doporučuji rezervaci MINIMÁLNĚ den předem, je pořád vyprodáno), kam jsem se chtěla moc podívat a zbytek dne jsme tak nějak řešili dle nálady.

Nejlepší den nás tedy čekal až ve středu, kdy jsme stejně odpoledne odjížděli směr Košice. Dopoledne jsme se natěšeně vybrali vláčkem na Štrbské pleso. Zaparkovali jsme auto ve Starém Smokovci a s vidinou velkého zážitku pro děti, koupili jízdenky. Problém nastal už ve chvíli, kdy nám ujel první spoj, jelikož jsme se do něj prostě nevešli. Čekali jsme tedy půl hodinu na další vlak. Cesta na pleso trvala 3/4 hodiny a my už v hlavě začali propočítávat, kdy nejpozději musíme odjet, abychom stihli Tricklandii. Fajn, na procházku by to ještě stačilo.

No, jenomže to bychom museli mít více štěstí. Po pár krocích Laura začala mrnčet, že jí bolí nožičky a chce na krk. Odmítala udělat jakýkoliv další pohyb, dokud si ji Emča nevzal. Tak jsme pokračovali dál a já se začala kochat okolím a horami, které byly konečně vidět.

Bohužel ve chvíli, kdy jsme dorazili ke krásnému molu a chtěla jsem fotku, začalo to pravé ořechové. Laura odmítla slézt dolů. Začala vřískat, kopat a brečet. Nepomáhalo přemlouvání, domlouvání, prosby, nic. Prostě se zasekla. Nakonec jsme ji nějakým způsoběm dostali dolů, ale to začalo ještě větší divadlo. Oba jsme v šoku stáli a koukali na holčičku, která měla být naše hodná Laurinka- NIKDY nic podobného nepředvedla. Cítila jsem, jak mi po zádech stékají kapky potu, a viděla, jak na nás kouká celé osazenstvo Štrbského plesa.

Rychle jsme se tedy obrátili na patě, ukončili náš super výlet a vlakem se odvezli zpátky do Smokovce 😀

Moje vysvětlení situace? Jelikož Laura něco podobného předvedla v průběhu dovolené ještě jednou- bylo to určitě kvůli tatínkovi, který prostě svoji holčičku bezmezně miluje, vše jí dovolí, nedokáže ji potrestat (ano, ta "zlá" v rodině jsem já), k tomu ho dlouho neviděla a když se to tak nějak vše nakumulovalo, vypálilo to jak atomovka 😀

Naštěstí cestou se Laura uklidnila a v Tricklandii už bylo dobře. Moc jsme si to užili, jak iluze, tak třeba zrcadlové bludiště nebo obrácenou komnatu. A nejvíc byly pokoje ve stavu beztíže 🙂 Slabší jedinci si přibalí s sebou do tašky pytlík na zvracení 😀

Tak a příště zase trochu o Košicích 🙂

Jak zvládáte tyto hysterické záchvaty dětí vy? Máte vůbec s něčím takovým zkušenost nebo se vám podobné případy úspěšně vyhýbá?

www.recipefor30s.cz

denikzaslouzilemamy
    9. zář 2016    Čtené 73x

Prázdninový deník, Provence a Mág Merlin

Je to neuvěřitelné, ale prázdniny jsou  za námi, že to ale uteklo! Jaké byly ty Vaše? Naše cestovatelské, byli jsme ve Vranově, kde jsme strávili příjemný týden a s holkama si do sytosti užily koupání a snědli tuny zmrzliny  🙂 Byli jsme ubytovaní přímo na Vranovské pláži a protože velká parta (Kája a Terka) - ano máme děti rozdělené podle MP=malé party a VP=velké party 😀, takže VP byla na táboře a my jsme tak byli jen se třemi menšími dcerkami ubytovaní v moc pěkném Mobilheimu. Pokud někdy zavítáte na prázdniny právě na Vranovskou pláž a nebude Vás víc jak pět, určitě doporučuji tyto malé, plně klimatizované domky. Bylo to moc pohodlné ubytování, vše krásně čisté, paráda 🙂

Měli tam hodně atrakcí pro děti od klouzaček po houpačky a hrozně rádi jsme chodili do jedné pizzerie, kde před vchodem měli postavičky Mickey Mousse a víly Ariel, kam děti mohly strčit hlavu a tak jsme nelenili a fotili 🙂

Protože je Vranovská pláž velmi dobře položená, přímo vybízí k návštěvám do okolí. Několikrát denně z ní jezdí vláček až na Vranovský Zámek a protože všechny děti vláček milují, ani my jsme nemohli odolat a jeden den si výlet udělali. Já jsem čas  aspoň využila k poslání pohledů a dopisů velké partě na tábor 🙂

RAKOUSKO A SLANÁ LAGUNA

Co ale nás nadchlo, myslím, úplně všechny, byla návštěva Rakouska a Termálních Lázní Laa, jak to tam vypadá, můžete mrknout tady ,  kde jsme s holkama pluli divokou řekou i slanou lagunou. Pro takto malé děti to tam moc není, všechny bazény jsou hodně hluboké, takže jsme stejně povětšinou byli uvnitř v dětském bazénku, ale i tak si to, myslím, holky užily a my s nimi. Rozhodně to stojí za návštěvu, jen se připravte na větší částky za jídlo a pití. Třeba ledová káva nás vyšla téměř na 5 euro.

OÁZA V LA FAMILIA

Unavení po celodenním koupání jsme druhý den odpočívali na pláži, stavěli hrady z písku a cpali se zmrzkou. A protože nejsme rodina, která by vydržela celý den nic nedělat, rozhodli jsme se navečer udělat výlet do Znojma a spojit to s večeří. I když nejsem moc organizační typ, vždycky dopředu plánuji kam pojedeme, vyhledávám si weby, adresy a všechno pečlivě plánuji. Tehdy mi padla do oka restaurace La Familia , kterou rozhodně stojí za to navštívit! Hned o vstupu mě zarazilo jak malinká je, ale okamžitě na mě dýchla stará francouzská atmosféra. Všude bylo spousta svíček, cupcaků a makronek, připadala jsem si jako v ráji. Když jsme vystoupali po schodišti do patra, minuli jsme na každém schodu jednu svíčku, kouzelné.

Nahoře byli dvě místnosti, v jedné z nich byl malý dětský koutek. Nebyly tam typické "české hračky", ale francouzské napodobeniny dospělých pomůcek při vaření, malá slánka a pepřenka,  metlička i malý tác s dortíky apod. Nábytek ve všech místnostech byl nádherně bílý, všude byly polštáře a typické znaky Vintage a Provence. Ve vzduchu byla cítit levandule a stoly osvětlovaly malé svíčky.. Úplně jsem si to tam zamilovala. Bohužel Vás tam nemohu vzít, ale alespoň jsem pořídila pár fotografií. Báječné těstoviny s houbami a sýrem zakončené lahodným latté s příchutí jablečného koláče, mě na chvíli vrhli do labužnického ráje. Tartaletka s vanilkovým krémem a lesním ovocem už byla jen výbornou tečkou za gurmánským zážitkem. Pokud budete mít někdy cestu do Znojma, zajeďte si do této restaurace, alespoň na výbornou kávu a zákusek a nadýchnout se svěží vůně Provence.

V ŘÍŠI MÁGA MERLINA

Naší pozornosti vzhledem k věku našich dětí nemohl samozřejmě uniknout ani velký zábavní park Mága Merlina . Všude se tyčí draci a mocně plivají oheň. Dokonce i cesta na běžný záchod se díky loučím a přítmí stala nezapomenutelným zážitkem. Uvnitř parku jsou výměnné automaty, kde vyměníte buď  eura nebo české koruny za tzv. tokeny.

Těmi pak platíte za všechny atrakce, před každou z nich je malý automat, kam vhodíte příslušný počet tokenů a projdete k atrakci. Některé jsou zdarma, jako velký strom s klouzačkami a houpačkami a pak další menší herní centra pro děti. My jsme vyzkoušeli s holkama housenkovou horskou dráhu, a hodně jsme se u toho nasmáli 🙂

Většina atrakcí, ale je  děti nebo dospělé s váhou max 50-60 kg, takže povětšinu času jsme přihlíželi, ale i tak to bylo moc príma. Celý komplex je rozdělen na venkovní a vnitřní část, uvnitř čekaly na holky další atrakce jako kolotoče, jezdící zvířátka apod.

I při konávání potřeby se myslí na děti, takže kromě zábavných zrcadel, kde se uvidíte jako trpaslíka nebo naopak lichotivě jako dlouhonohou krásku (tohle bych ráda měla doma, nevíte, kde se dá pořídit? 🙂), i záchody byly pro děti dalším dobrodružstvím. Zatímco můj drahý odešel do země pirátů a mořských příšer (na pánský záchod), já s holkama jsem se ocitla ve světě princezen  a to doslova! Odpadkový koš ve tvaru pelikána nebo zrcadlo s mochomůrkou byl zážitkem i pro mě.  Ale obyčejný záchod tu nehledejte, tady se sedí na trůnech!

Vzhledem k tomu, že tento zábavní park je samozřejmě situován blízko Rakouska, očekávejte i tady vysoké ceny jídel a poměrně nezdravých. Typický Schnitzel (tedy řízek přes půlku talíře a smažený pěkně na másle) tam i s bramborami vyšel na cca 270 kč.

Tak to byla naše dovolená, kterou jsme si pořádně užili. A doufám, že i Vy jste měli krásné léto, plné odpočinku, dobrého jídla a období, které je před námi si všichni užijeme také na maximum!