Budu mít nárok na mateřskou? Nezaměstnaná v den nástupu

matla8
6. lis 2015

Zdravím,
ráda bych se zeptala, jestli budu mít nárok na mateřskou. Popíšu situaci, ve které jsem, snad to bude srozumitelné 😀
Nyní jsem čerstvě zaměstnaná (od 1. října 2015), smlouvu na dobu určitou mám do konce března 2016. S tím, že jsem nyní v 10. týdnu těhotenství, termín porodu cca 5. 6. 2016. Myslím si, že když můj zaměstnavatel zjistí, že jsem v tom, tak buď se mnou okamžitě ukončí smlouvu (do konce prosince jsem ve zkušební době), nebo mi prostě jen pak neprodlouží smlouvu v tom březnu a já tudíž v den nástupu na mateřskou (cca konec dubna) budu nezaměstnaná (těžko někdo přijme holku v 6 měsíci těhotenství). Zároveň nyní studuji druhý rok dálkově Mgr. obor, za sebou mám tři roky bakalářského oboru. Téměř hned po bakaláři (říjen 2014) jsem nastoupila do zaměstnání, kde jsem byla do konce září 2015 a od října jsem teď v tom novym zaměstnání, takže mám odmakaný víc jak rok. Četla jsem, že existuje ochranná lhůta, kdy když jsem pracovala v posledním půl roce před nástupem na mateřskou, tak bych na ní nárok mít měla. A také, že se mateřská vypočítává i z let studií (příprava na zaměstnání). Ale chtěla bych se zeptat, jestli tedy budu nebo nebudu mít nárok na mateřskou. Děkuju moc za odpověď 😉

xpila
6. lis 2015

@matla8 Pokud v práci budeš až do konce smlouvy, tak mateřskou mít budeš. Stejně tak i pokud bys skončila ve zkušební době, jelikož budeš v ochranné lhůtě.

dpetulinka
6. lis 2015