Mám nárok na mateřskou a RD? Student a následně pracák

medinka13
15. čer 2016

Ahoj holky, prosím vás o rady.. Jsem studentka na denním studiu VŠ, ale studium budu v srpnu ukončovat (bude mi 26) a hned nastupuji na pracák.. Když jsem zběžně nakoukla do zákonů, nárok na mateřskou a rodičovskou bych teoreticky měla mít, ale nikde nebyla zmíněna tato situace.. Do toho mám od března brigádu - vztahuje se na příspěvky i výdělky z brigády? TP mám na konci září.
Děkuji za rady. 🙂

lajla
15. čer 2016

Řekla bych že máte nárok pouze na rodicak ode dne porodu dítěte na 4 roky, pokud neprohodite s manželem, pochybují té jste odváděla zdravotní a sociální po danou dobu potřebnou pro výpočet mateřské,takze pokud ne na mateřskou nárok nemate

astyna
15. čer 2016

Pokud vím, tak PPM náleží jen zaměstnaným matkám, takže musíte být prostě v zaměstnání, jinak od narození dítěte nastupujete na 4R variantu RP.

Ještě je možnost to vztáhnout na otce dítěte, ale to už nevím, jak je to s PPM, kamarádka má rodičák přes partnera a má to na 3 roky, jinak by dostala hned 4 roky. Porodila 2 měsíce poté, co dokončila střední.

Před tuším že 5 lety byla ještě možnost, že když jsi porodila do XXX dní po úspěšném ukončení střední/vysoké, tak se dávala PPM, poté to ale zrušili. Tenkrát to využilo dost mých spolužaček 🙂

konekokira
15. čer 2016

Ne 🙂 až RP, a tam nemusíš mít 4letou variantu, pokud otec splňuje 🙂 PPM na otce je pro nás blbost (řešíme stejnou situaci jako ty), musel by odejít z práce a peníze by dostal až po porodu, takže je lepší, aby prostě chodil do práce

lajla
15. čer 2016

@konekokira nemusel by odejít z práce...doma byste zůstala Vy...jen by se k výpočtu rodicaku použily finance manžela, na UP poradi😉

konekokira
15. čer 2016

@lajla na PPM se ale váže mateřská dovolená

somalicats
15. čer 2016