Mám nárok na mateřskou jako studentka?

rutolu
7. črc 2017

Ahoj, je mi 23, jsem studentka denního studia a jsem těhotná. V době porodu mi bude zbývat ještě 1 semestr k dokončení školy. Snažila jsem se hledat, ale pořád v tom nemám jasno - budu mít nárok na mateřský příspěvek? Přes dva roky si přivydělávám na brigádě, ale nevím, zda brigáda ovlivňuje mateřskou? Manžel je pracující, ale ten na to asi vliv vůbec nemá. Někde jsem se ještě dočetla, že bych právo na mateřskou mohla mít,pokud školu přeruším... Jak to tedy je prosím? 😊

A ještě, počítá se do nároku na porodné i mnou vydelana částka na brigádě? Nebo se započítává jen HPP?

Děkuji moc!

mississka11
7. črc 2017

Započítává se jen doba, kdy si platíš nemocenské pojištění (sociální). Pokud mas jen brigádu, tak to neplatíš. Jako studentka máš nárok pouze na rodičovský příspěvek. Na ten má nárok každý. Muž muže jít na MD, ale až sest týdnů po porodu a MD je nižší, jak výdělek. To bys pak ty musela do práce

rutolu
autor
7. črc 2017

@mississka11 nene, na MD chci rozhodně já 😊 myslela jsem si to, že je to takhle. Díky! 🙂

nikki2304
7. črc 2017

Ahoj, já jsem na tom byla stejně. Mateřskoun ti nedají ale máš nárok na rodičovský příspěvek. Je to 220 000 Kč které si rozložíš do 1-4 let. Každý měsíc pak pobíráš určitou částku. Záleží jak dlouho budeš na mateřské.
Zajdi se ale raději zeptat na sociálku. Tam ti určitě řeknou víc a dají ti hned i papíry na vyplnění. 🙂

mississka11
7. črc 2017

@rutolu tak budeš od porodu na rodičovském příspěvku 😉 naštěstí nemusíš byt na 4 roky, ale klidně si ho můžeš vzít "na manžela" (doloží plat, jaký bere) a můžeš byt doma třeba jen tři roky. Do dvou let dítěte nesmíš dat dítě do školky/jeslí, ale můžeš aspoň neomezeně pracovat. Pokud budeš mít hlídání. Takže můžeš mít i k delšímu rodičovskému příspěvku privydelek 🙂

rutolu
autor
7. črc 2017