Porodné, započítává se i příjem rodičů? Bydlíme s nimi

terezkl
11. bře 2015

Ahojky všem 🙂
Chtěla jsem se zeptat, jestli někdo z vás je v podobné situaci, má s tím zkušenost? Bydlíme ve 2 generačním baráčku s manželovi rodiči, ale na katastru je to vedené jako 1 bytová jednotka. Domácnost máme ale každý svoji, rodiče nám nijak nepřispívají, jsme tedy finančně oddělení. Já ještě studuji a s manželovým platem podmínky pro porodné splníme, jde mi jen o to, jestli se do příjmu rodiny započítává i příjem rodičů, když s nimi bydlíme v jednom baráku,ale odděleně? Máme nárok na porodné?
Jestli nám to kvůli tomu nedají,tak se asi zblázním..chtěli jsme za to nakoupit pá věcí pro prcka... ☹

anetadr
11. bře 2015

já jsem bydlela s manželem u rodičů, žádali jsme o příspěvky na děti (tehdy jsme ještě studovali a bylo nám méně než 26) a bez problému jsme je dostaly. Pokud se nic nezměnilo, tak není potřeba, aby měl dům dvě bytové jednotky. Prostě žijete odděleně a je to.

evcann
11. bře 2015

@terezkl já myslela, ze porodné se vyplaci jen podle prijmu a ne podle vydaju nebo toho kde bydlis

novina
11. bře 2015

@terezkl V případě, že je v rodném listě uveden otec dítěte se jako rodina počítáte vy dva, pokud uveden není počítá se příjem všech členů domácnosti, tzn., že pokud bydlíš u rodičů, tak i jejich příjem.

evcann
11. bře 2015

@novina jo aha, uz to chapu, nejde o vydaje, ale pocet lidi ve spolecne domacnosti, to mi hned nedoslo 🙂

eldrag
11. bře 2015

mě řekla úřednice, že pokud mají na stejné adrese trvalé bydliště i další rodinn příslušníci, tak se i jejich příjem započítává... tím pádem jsme bohatý a žádný dávky nepotřebujem, ikdyž nám spolubydlící nedavaj nic.

novina
11. bře 2015

@eldrag Pokud je v rodném listě uveden o otec dítěte, tak se počítají přijmy pouze matky a otce, i kdyby vás bydlelo v jednou domě deset. Pokud v rodném listě otec uveden není, tak se počítají příjmy všech členů domácnosti.

cabo
11. bře 2015