Studentka VŠ, brigáda na DPČ. Mám nárok na mateřskou?

ebisugao
31. pro 2014

Zdravím =o),

brouzdala jsem snad všude a nenarazila jsem nikde na pořádnou odpověď. Vzhledem k tomu, jak se pořád podmínky mění, tak je nejspíš otázka zaměřená na těhotné či maminky s malými miminky. Jsem studentka denního studia na VŠ, od loňského září mám brigádu na DPČ, tedy nějakých 16 měsíců, z toho tak max 2 jsem mohla mít výplatu pod 2500kč, tudíž těch 14 se to pohybovalo 3000-5000kč měsičně, což znamená, že se mi těch 14 měsíců strhávalo zdravotní i sociální pojištění. Mám nárok na PPM? Délku placení sociálního splňuji, ale jedná se o nízké výdělky, takže při výpočtu to vychází jako opravdu nízká částka. Netuším, jak se v takových případech postupuje, když žena dle doby placení sociálního narok na mateřskou má, ale výdělek je nízky.

Děkuji za reakce

bobisek90
31. pro 2014

Ahoj. Bere se, že v posledních 2 letech musíš do soc. systému přispívat 270 dní. Takže tuhle podmínku splňuješ. Klidně si zavolej na bezplatnou linku správy soc. zabezpečení, a tam ti to potvrdí. Problém je v tom, že to jsou opravdu nízké výdělky, a nevím, jak velkou ti vypočítají. Nic závratného nečekej. Já se bohužel do té podmínky nevešla, chybělo mi 10 dní! Takže mateřskou nemám vůbec, ikdyž jsem měla výdělky kolem 20.tis...takže směšné. Jsem teda na 12ti týdení nemocenské, po které nastupuju na rodičák. Ty na rodičák nastoupíš po mateřské. Útěchou ti může být, že výši rodičáku si můžeš určit, ale zase by to nemělo přesáhnout 70% měsíčního příjmu...

xpila
31. pro 2014

@ebisugao Od data porodu si můžeš zažádat o dorovnání z rodičovského příspěvku.
Popsáno je to např. zde http://www.aperio.cz/poradna/28608.

ebisugao
autor
31. pro 2014

bobisek: no to je opravdu směšné... děkuji

xpila: děkuji za odkaz, tudíž, kdybych například měla mateřskou 3000-3500kč, tak to by bylo před po porodem a po porodu by mi to dorovnávali do výše rodičáku než by nastoupil samotný rodičák.