Manželovi rodiče nám dělají ze života peklo

marukm
29. říj 2013

Zdravím, dámy,

ještě nejsem maminka (a se stresem, který v poslední době prožívám, asi ještě dlouho nebudu), ale nevím, komu se momentálně svěřit.

Všechno to začalo naší svatbou. Manželovi rodiče nedokázali vystát, že chceme svatbu jen v nejužším kruhu (tj. nejbližší rodina a přátelé), chtěli všem ukazovat, že žení jediného syna. Seřvali nás jak malé děti s tím, že pokud to nezměníme, nepřijdou tam. A taky se spoustou urážek na mojí adresu (jsem studentka, takže ohledně toho, proč se bereme, jak se k tomu staví moje rodina apod.). Rozhodli jsme se to udělat bez rodiny. Nakonec to byla úplně utajená svatba jen my a svědci. Byla to nádhera a neměnila bych.

Nicméně tím to skončilo jen zdánlivě. Někdo to manželovým rodičům "vyslepičil" dřív než my a oheň byl opět na střeše. Přestali jsme to zvládat (hlavně manžel ty jejich vyčítavé e-maily, SMSky a telefonáty) a rozhodli jsme se odstěhovat (momentálně totiž bydlíme v bytě, který patří jeho máti) a začínat sami znovu. Jenže! Původně to bylo tak, že až se jednou odstěhujeme, byt se prodá a manžel dostane to, co jsme do bytu nacpali (dělali jsme nová okna, koupelnu, záchod + nábytek). Nyní samozřejmě neuvidí nic (s tím jsem tak nějak počítala), je nevděčný a neměli bychom se ani opovážit odvézt si nábytek, který jsme si koupili. Hlava mi jde kolem. Ze všech stran jen posloucháme, jak za všechno můžu já a moje rodina. Že oni si to o mně mysleli už od začátku. A že se manžel úplně odstřihne, že už se k nim nikdy nebude moct vrátit a že celá rodina souhlasí s nima, že ta špatná jsem já.

Jsem zoufalá. Manžela nedevšechno miluju a vím, že se to asi nedá nijak vyřešit. Ale žít s pocitem, že kvůli mě ho celá rodina zatracuje..nevím..citím se hrozně.

Nepotřebuji stoprocentní rady, jak to vyřešit. Asi jen vědět, jestli je tohle normální? Stalo se vám to někomu? Vyřešil to čas?

Díky za všechny názory!

M.

laurital
29. říj 2013