Používáme cookies. Více informací zde.
Zavři

Proplacení screeningu zdravotní pojišťovnou

pet359
7. únor 2017

ahoj holky, potřebovala bych radu....dne 7.12. 2016 jsem byla na prvotrimestrálním screeningu, hned toho 7.12.2016 jsem na svou pojišťovnu odnesla účet a formuláře k proplacení. Musím napsat, že od 1.1.2017 jsem přestupovala k jiné zdravotní pojišťovně a na to se ta má bývalá odkazuje. Zkrátka a prostě mi zamítli proplacení příspěvku z důvodu: " Příspěvek na zdravotní prevenci se v daném kalendářním roce neposkytne pojištěnci od okamžiku zjištění jeho přehlášení k jiné zdravotní pojišťovně bez ohledu na datum úhrady služby anebo věci a bez ohledu na datum podání žádosti o poskytnutí příspěvku, i když uvedená data předcházela ukončení pojistného vztahu u zdravotní pojišťovny. Vzhledem k tomu, že od 1.1.2017 jste pojištěncem jiné zdravotní pojišťovny, nemáte na proplacené příspěvku nárok.....a moje otázka zní, zda to smí ta pojišťovna zamítnout, když jsem v té době byla jejich pojištěncem? To by tedy znamenalo, že nemám vůbec nárok na proplacení, protože ta nová pojišťovna mi to přeci neproplatí...Moc děkuju....

sirka1
7. únor 2017

A ty jsi se odhlašovala nějak dopředu? Netuším, jaký časový interval tam proběhl, jestli se třeba musíš vyvázat např. 3 měsíce dopředu. Ale každopádně bych trvala na proplacení, protože jsi ještě byla jejich pojištěncem. Tak napiš někam na centrálu, nebo tak něco. Prostě se obrať někam výš.

pet359
autor
7. únor 2017

@sirka1 ano, musíš se vyvazovat 3 měsíce dopředu. Volala jsem na linku, tam se mi vysmáli...

verunka_korunka
7. únor 2017

@pet359 ja se musela odhlasovat do konce cervna jinak bych tam byla dalsi rok a půl... na ty podminky bych se podivala na jejich webu co se tyka odstoupení od nich. Protože jinak u těch proplacení screeningu nic takoveho urcite napsané není. Potom bych jim asi napsala mail nebo dopis na centrálu. Nebo si primo zasla na pojišťovnu. Minimálně at ti ukáží kde to je napsano to na co se odkazují. A beru to stejně jako ty do konce roku jsi byla jejich pojištěnec.

palomitacheca
7. únor 2017

@pet359 stalo se mi to same koncem roku 2014. Prehlasila jsem se nekdy pred koncem cervna 2014 k jine pojistovne, abych od ledna 2015 byla u nove pojistovny. Nejak v rijnu jsem byla na screeningu, v listopadu jsem si ho chtela nechat proplatit, ale zamitli mi to kvuli tomu prestupu. Uz si nejsem jista, jestli o tom tenkrat meli nejake info na svych strankach, ale ted to tam psane maji...

"Platnost preventivních programů
Preventivní programy pro rok 2017 je možné čerpat v období platnosti pojištění v průběhu roku 2017, tzn., že doklady o zaplacení musí být vystaveny v období od 1. 1. 2017 do 31. 12. 2017, není-li dále nebo v popisu programu stanoveno jinak. Pojištěnec musí být v době čerpání (úhrady služby či zboží) i nárokování (předložení dokladu v ČPZP) programu pojištěn u ČPZP a nesmí být pro následující období přeregistrován k jiné zdravotní pojišťovně.

Pojištěnec, který se pro následující období zaregistroval k jiné zdravotní pojišťovně, ztrácí možnost na čerpání a proplacení preventivního programu."

pet359
autor
7. únor 2017

@verunka_korunka musela jsem podat zadost o prestup nejdyl do 30.9., abych od noveho roku byla u dalsi pojistovny...nevim, jak to vylo driv... u nas je pani na pobocce jaksi....jednodussi 🙂 jinak je zajimave, ze zadne takove podminky na webu nebyly- schvalne jsem na to koukala, nez jsem to tam nesla- a ano dnes jsem tam nasla to, co mi poslali v tom dopise...🙂

pet359
autor
7. únor 2017

@palomitacheca to jsou strasny hajzli 😂 😂

pet359
autor
7. únor 2017

@palomitacheca jak pises...ja se to taky na webu nikde nedocetla, nez jsem to tam nesla a tohle extra jsem so kontrolovala, ptz.me to napadlo, ze s tim bude problem....a najednou jsem to tam nasla...podminky pres celou obrazovku....😂

palomitacheca
7. únor 2017

@pet359 klasika... 🙂 ja si tenkrat rekla, ze nejdulezitejsi je, ze nam vysledky vysly v poradku, penize jsou vedlejsi. Tak at to dobre dopadne i Vam! 😉

pet359
autor
7. únor 2017

@palomitacheca stejne na to koukam ja...prvotne jsem to vyhodila a chtela to nechat byt...ale pak do me zacala hucet kolegyne v praci a ja si rekla, ze jde o princip....ale clovek prijde o vic a jak rikas....hlavne, ze vysledky byly v poradku 🙂

absintka19
7. únor 2017

@pet359 ano, nemate narok a je to v poradku.

pet359
autor
7. únor 2017

@absintka19 ano nárok nemám, ale nemyslím si, že to je v pořádku, nýbrž že to je pěkná "vochcávka" 😂 😂 😂

verunka_korunka
7. únor 2017

@pet359 nj, jsou to svině... ja taky nevim jestli mi to proplati a to jsem u nich uz 3 roky. Screning jsem mela 22.12. potom bylo vsude zavřeno, takze mi nezbylo nic jineho nez to poslat postou 30.12. Zatim mi nic nepřišlo ☹

absintka19
7. únor 2017

@pet359 podminky mluvi jasne 🙂 takze nic neporusili, nic neudelali spatne. Ono ale kdo to dnes cte, ze ? 🙂 asi jen my, co jsme deformovani pracovne ctenim vsech podminek 🙂

pet359
autor
7. únor 2017

@verunka_korunka tak snad jo.....nevím, jak to tam mají zase s datem doručení....já už jsem z toho magor......protože co Ti říká selský rozum, to v tomhle státě prostě neplatí 😂

pet359
autor
7. únor 2017

@absintka19 nikdo neříká, že něco porušili. jen říkám, že mi to nepřijde v pořádku (morálně), ale v tomhle státě se není čemu divit....jak jsem psala před tím....extra tyhle podmínky jsem hledala a nenašla, než jsem to tam nesla....když mi přišel dopis, kde se na to odvolávali, tak jsem najednou ty podmínky na webu našla....to je zajímavé....toť vše 🙂 a ano, jsem taky profesně postižená tím, že musím pročítat kde co....

marketa2016
7. únor 2017

Co já vím, tak je to v podmínkách běžně u pojišťoven. A je to i logické, je to něco"navíc" pro pojištěnce, aby chtěli být u dané pojišťovny, případně aby tím přilákali nové pojištěnce. To máte jako s jinou službou, nikdo vám nedá něco "zdarma", když mu před tím sdělite, že už nikdy nepříjdete a půjdete ke konkurenci, proč by to dělal, když už z vás nebude mít žádný kšeft...

pet359
autor
7. únor 2017

@marketa2016 ja si zase myslim, ze mi to jen tak " zdarma" nedavaji...pojisteni si platim, nikdy jsem od nich nic nechtela....takze v dove, kdy si u nich stale to pojisteni platim, bych ocekavala, ze se to proste proplati..myslim si, ze kseftu za ty roky na me meli az az...to je muj nazor.

marketa2016
7. únor 2017

@pet359 ale toto je prostě navíc, za placení pojistného máte zdravotní péči, kterou musí pojišťovna za to hradit (samozřejmě podle úhradových vyhlášek a sazebníku SUKLu apod.). A jistě jste za svou platbu pojistného chtěla a očekávala, aby za vás doktorům, lékárně, nemocnicím zaplatili to, co jim sazebník ukládá. Příspěvky nad rámec povinných úhrad nejsou jejich povinnost, jen jejich dobrá vůle, tedy spíše obchodní záměr. U obchodníka taky platíte jen konkrétní službu nebo produkt a pokud dostanete něco navíc, tak je to benefit, který jste taky neměla v ceně té služby/produktu. To je jak kdyby člověk u kadeřníka zaplatil jen za barvení a už nečeká, že je v ceně barvení i ostříhají, ale pokud to kadeřnice udělá, tak je to něco navíc a je to z její dobré vůle v domnění, že zůstanete jejím klientem. A určitě by to nedělala, když ji při vstupu řeknete, že se jdete obarvit už naposledy, protože od příště budete chodit do jiného salonu. Nebo vy byste jako obchodník dávala benefit někomu, kdo vám řekne, že jde od příště ke konkurenci?

pet359
autor
7. únor 2017

@marketa2016 nezlobte se na me, ja na to mam proste jiny nazor. Kdyz uz to chcete prirovnavat ke kadernici, ke ktere nechodite mesicne na barveni, strihani, foukani ( nebo ja aspon ne), tak ji take neplatim mesicne "pausal" za sluzby.v nemocnici jsem byla vsehovsudy za celou tu dobu 1x, k lekarum chodim jen na prevence.a to snad se jim za ten cely rok, co si to pojisteni platim, za me " zaplatilo" ne? Kdyz uz bych te kadernici platila do konce roku pausal, tak bych ty sluzby do konce roku ocekavala....ale jak rikam, evidentne na to kazda mame jiny nazor...

caseopea
7. únor 2017

To je to čemu se pak lidi diví. Jakmile podepíšete u jiné pojišťovny, že přecházíte k nim, tak vaše stávající pojišťovna s vámi "končí", takže od toho data nemáte nárok na proplacení, ale problém je, že převedení se dělá jen dvakrát do roka, tudíž může vzniknout okno a pak má pojištěnec smůlu, protože nedostane nic tam ani tam.

pet359
autor
7. únor 2017

@caseopea ano, divila jsem se 😂 snad to neni zlocin 😂 a porad si myslim a budu si myslet, ze to je spatne a melo by se to nejak osetrit.

marketa2016
7. únor 2017

@pet359 tak to už je o modelu zdravotnictví v dané zemi. u nás platí princip solidarity, že každý přispívá dle jeho výši platu, i když třeba nemusí vyčerpat odvedenou sumu na zdravotních výkonech, tak už princip solidarity ve zdravotnictví chodí, že někdo hold platí i za léčení někoho jiného. Jinak by všeobecný zdravotní systém nefungoval. Ke kadeřnici to bylo přirovnáno, jako k obchodnímu případu (i když připouštím, že hodně zjednodušeně), kdy zaplatíte základ (cenu za službu u kadeřnici, odvody u zdravotní pojišťovny - pořád je to cena za určitou službu - u kadeřnice barvení, u pojišťovny kdykoliv dostupná standardní lékařská péče v případě potřeby) a nelze očekávat nějaký nadstandard, než to, co máte v podmínkách domluveno (i když podmínky u pojišťovny pro vás platí automaticky a nemůžete si výše úhrad a účel úhrad určit). Do konce roku samozřejmě logicky očekáváte, že pojišťovna za vás dále bude hradit, když máte zaplacené odvody, ale jen to, na co máte z hlediska zákona o veřejném zdravotním pojištění nárok (nejsou to ty benefitní programy, to je prostě motivační program nad rámec). Ale v dnešní době lidé očekávají prostě něco navíc...už tím, že je dost lidí, kteří odvedou na sociální a zdravotní systém více, než fyzicky získají zpět (ať už ve zdravotních výkonech nebo v sociálních příspěvcích). Ale hlavně, že výsledky dopadly dobře a to vám za to stojí, i když vám to pojišťovna neproplatí.

luj89
7. únor 2017

Ahoj, mě teda VZP neproplatila screening i když od nich neodcházím, takže ano, můžou to neproplatit - je to i v jejich podmínkách.

pet359
autor
7. únor 2017

@marketa2016 nemusite mi to vysvetlovat, ja to od pocatku chapu 🙂 jen jsem rekla, ze je to "vochcavka" a ze s tim proste nesouhlasim a to budu i nadale. Rozumite vy me aspon trochu? maji preventivni programy pro sve pojistence, ja v te dobe byla jejich klient...a na ten jejich nadramec sluzeb jsem mela narok...ja se tady nehadam, moc dobre vsechno chapu...ale je to proste "debilita"

pet359
autor
7. únor 2017

@luj89 to je divne.....kamaradky, co jsou u VZP dostaly vzdy proplacene screeningy...

marketa2016
7. únor 2017

@pet359 ano, chápu, že máte pocit, že byste měla dostat za své odvody více, než dostáváte, ale nechápala jsem pohled na věc, kdy si myslíte, že jste měla skutečný nárok při nesplnění podmínek. pokud jste tím myslela, že by měly být podmínky dle vašeho názoru jiné, aby jste ten nárok měla, tak to chápu, možná se chytám jen doslova napsaných vět a vaše kritika neměla být chápána jako ošizení vaší osoby tím, že vám nepřiznali oprávněný nárok, ale že mají špatné podmínky a díky těmto špatným podmínkám vám nárok nevznikl... nehádám se ,ani nehájím pojišťovny, osobně si myslím, že by měly screeningy hradit v rámci základní péče, není to nijak drahé vyšetření a snad se maminky v budoucnu tohoto dočkají.

pet359
autor
7. únor 2017

@marketa2016 ja vznesla prvotne normalni dotaz...po prvnich trech odpovedich, jsem pochopila ( a taky jsem to napsala!) ze jsem nesplnila jejich podminky...nikde jsem nenapsala, ze mam narok, i kdyz jsem ty podminky nesplnila...😉 a celou dobu pisu, ze jsem extra tyto podminky na webu hledala...no nenasla...az ted tam najednou jsou pres celou obrazovku....a kdybyste si precetla vsechny me odpovedi, tak pisu, ze nejde o penize, ale o princip a hlavne ze mame vysledky v poradku..a nikde jsem nepsala tak, ze konkretne zrovna ja jsem osizena.jen to jsou "hajzli" a melo by to byt jinak...

luj89
7. únor 2017

@pet359 Jde o to, že proplácení takovýchto ,,akcí navíc" ukončují ke konci listopadu a nově zase začínají od ledna. Takže kdo má screening v prosinci, má smůlu.

marketa2016
7. únor 2017

@pet359 ano, uznávám, celou diskuzi jsem nečetla, reagovala jsem na otázku a držela se pak konverzace mezi námi a chytla jsem se nakonec tohoto " ja v te dobe byla jejich klient...a na ten jejich nadramec sluzeb jsem mela narok". dál bych to tedy neřešila, už víme, kdo to jak myslel...

pet359
autor
7. únor 2017

@luj89 no tak to mi vubec prijde jako svinarna....to je do nebe volajici 😖

Sem začni psát odpověď...

Odešli