Vyplatí se koupit nové auto na úvěr?

pajaadamec
11. kvě 2015

Přemýšlíme, že si po letech koupíme nové auto. Naše 12 stará Felicia už vyžaduje větší finanční investice, která se nevyplatí - přesahuje cenu ojetého auta...
Vyplatí se podle vás koupit si nové auto na úvěr nebo raději starší z bazaru? Díky moc za rady... Kdyby bylo ojeté, 2-3 roky staré, nemusíme si brát úvěr... To nové navíc ztratí v den koupě na ceně. co myslíte?

maly_piskotek
11. kvě 2015

@pajaadamec Já osobně bych asi šla do chvíli jetého, třeba ty dva roky, cenová úspora bude asi znatelná. Na druhou stranu, někteří prodejci nabízejí prý větší slevy při koupi nového auta třeba pro podnikatele a podobně. Zase u nového auta si přesně můžeš říct, co tam chceš a co ne, u bazarového už to dostaneš s určitou výbavou , která asi nebude vyhovovat úplně na 100%, ale teoreticky by to auto mělo být servisované v autorizovaném servisu, pokud by to byly opravdu jen ty 2-3 roky. Nejsem ale odborník, moc do toho nevidím, tak snad se v tom, co píšu nepletu, snad poradí ještě i zkušenejší 🙂

anetka1701
11. kvě 2015

Kupujeme vždycky co 2-3 roky auto, co bývá tak 2-4 roky staré :o) Finanční úspora je tam velká - to nové auto, jakmile "sjede z výrobního pásu" vlastně ztratí víc jak 20% svojí ceny. Navíc se musí servisovat častěji a v autorizovaném servise, takže to stojí celkem dost peněz. Chce to tedy chvíli hledat, ale auta kupujeme třebas vrácené leasingy, od soukromníků nebo i jsme měli dva roky staré služební auto - sice mělo najeto víc, ale bylo super servisované a za dobrou cenu. Asi bych nešla do klasického autobazaru - to nemáme dobré zkušenosti - ale od soukromníků nebo těch leasingovek je to docela OK :o)

barborka09
11. kvě 2015

@pajaadamec Tak jestli by nebylo starší tří let, šla bych do toho ojetého. Taky jsme si doma říkali že když budeme řešit další auto, tak cca 3 roky staré. Když jsem jednou byla v prodejně aut tak jsem tam ty mírně jeté auta okukovala. Většinou to byly vozy, kde majitel neplatil leasing, tak mu bylo zabaveno. Jeden kousek co byl rok starý se mi líbil - fakt vypadal jak nový, najeto necelých 5000 km. No a rozdíl v ceně kdybych to samé koupila nové byl 100 000,-Kč. Takže za mě starší vůz.

blondynka400
11. kvě 2015

@pajaadamec to je otázka pohledu. Nové je prostě nové a máš 100% jistotu, že je to nebourané auto, což jinde nemáš (max kdyby to bylo od nějakého opravdu dobrého známého). Za mne je rozhodně lepší varianta nové auto, nejlépe skladový vůz, tam ta úspora může být klidně i 25% oproti katalogu a nebo pak předváděcí vozidlo, které má najeto do cca tisíce kilometrů.
To, že je provoz nového auta drahý není vůbec pravda. Ano, obvykle se jezdí do autorizovaného servisu (ale to dnes není 100% podmínky záruky), ale cenově to není nic tragického. Mění se akorát olej a filrty, což není nic, co by člověk zruinovalo. To, že jsou autorizovné servisy dražši než neutorizované už dávno neplatí, jsou to jenom předsudky. Musíš umět hledat, protože ceny se hodně liší u různých servisů (nap.ř u mého auta od 5tis do 12 tis 😝 )

elvira
11. kvě 2015

Do nového na úvěr bych nešla.
Kamarádka se takto nechala zlanařit na leasing na novou fabii - dokázali jim nakecat aj nemožné, oni se nechali - a ve finále je vyjde fabia na půl milionu a než ji splatí, tak to bude stará herka...
To už raději ojeté z nějakých ověřených zdrojů...
Sami máme koupené dva roky staré - už ho máme několik let - a spokojenost.

mysonek
11. kvě 2015

Já mám tedy podobný názor jako @blondynka400. Také jsme kupovali nový vůz, byl to skladový vůz, sleva na něm byla velká oproti normálně koupenému autu. Jen to chce hledat. Já bych u starého auta měla strach zda není bourané a zda opravdu odpovídá počet najetých km. Nebo starší auto od známých či příbuzných, kde víš co se s autem dělo. Také samozřejmě záleží jaké máte finanční možnosti. Dají se najít i výhodné úvěry. Třeba 50% hned a zbytek splácet, případně zbytek doplatit za rok.

sannnya
11. kvě 2015

Souhlasím s většinou, do nového auta bych nešla. Kupuju si vždycky auta tak 2-3 roky starý a nikdy jsem do nich nevrážela žádný horentní sumy, pouze za pravidelný servis. Zatímco nové auto musí stále na ty svý prohlídky, aby člověk nepřišel o záruku a ty samy o sobě stojí majlant. Stočenýho tacháče nebo bouračky bych se nebála, dneska je možný dojet i na technickou a pokud máte o auto opravdu zájem, je možný ho nechat komplet prohlídnout a otestovat i zda souhlasí tachometr. Protože bazarům a jejich slavným osvědčením bych rozhodně nevěřila. Když jsem v áčkách dávala na protiúčet auto, zjistila jsem, že to auto co jsem jim prodala mělo jako zázrakem servisku 🙂 takže ani to už dneska není zárukou ničeho 🙂

kacca11
11. kvě 2015

Záleží samozřejmě na výhodnosti úvěrů, na konkrétním autě, ale já bych šla do nového. Sama mám auto ojeté, bylo čtyři roky staré, sice jako nové, ale každý rok mi v něm skončí dost peněz, mnohé díly jsou již na výměnu a to se nevyplatí. Podle mě je ideál koupit nové auto a vždy po čtyřech letech prodat a koupit zase nové. Tak může absolvovat jen garanční prohlídky a nesypoú se do něj tisíce jako do ojetého.

veri0007
11. kvě 2015

souhlasím s @kacca11, osobně do staršího auta již nikdy více. A taky záleží, jak jste nároční. Nedávno jsme kupovali auto. Nové. Téměř za dvě nové dacie by jsi měla jednoho dva roky jetého passata🙂 My máme půl roku starou Dacii Logan MCV na plyn za 250.000Kč a jsme velmi spokojeni. Není to žihadlo na časté dlouhé dálnicové trasy, ale na víkendové rodinné popojížděčky naprosto vyhovující😉 A co si budeme namlouvat, auta jsou jen spotřební zboží... Nejlépe po 4-5letech prodat a jít do nového...

tanak
11. kvě 2015

Hodně záleží co od auta očekáváte. My se loni rozhodli pro koupi nového auta. Dva roky je v záruce, poté dojedete do servisu na kontrolu a výměnu oleje (záleží kolik člověk najede, buď se olej vymění po 30tis kilometrech nebo 2 letech), zde vám vše zkontrolují a člověk má zase klid. Tím že jsme si vybrali auto již vyrobené, které stálo v autosalonu kde ho mohli lidé okukovat, tak bylo o dost levnější než kdybychom si vymýšleli barvu, výbavu atd...ale museli jsme počítat s tím, že nemělo např. parkovací senzory, zadní stěrač..., ale zase mělo navíc ztmavené zadní skla a nějaké lepší přední sedačky atd...to financování chce hodně zvážit, do leasingu bych asi nešla, fyzicky vám auto totiž nepatří, ale je majetkem leasingové společnosti = nějaký předčasný prodej a jiné problémy by mohly být komplikované...

pajaadamec
autor
12. kvě 2015

Osobně si myslím, čík dál víc, že jediná možnost je koupit vůz v osvědčeném bazaru. odpadne tolik rizik spojovaných s jákupem třeba od soukromníka. bratr zrovna včera zjistil, že u jeho nissana, který kupoval od soukromníka (jakop druhého majitele) byl již 4x dělaný výbrus... zadřel se mu motor, praskla hřídel... což jsou věci, které jde ve větším bazaru reklamovat. v těch malých bazarech mají auta jen v komisním prodeji, takže taky smůla🙂

78marcela
12. kvě 2015

@pajaadamec já bych už do žádného autobazaru nesla. Když jsem kupovala předtím auta, vždy pres známého a bylo to v pohodě. Ted mám fabii koupelnou v bazaru, za necelých stotisíc. Není to možná horentni suma, ale pro me to není malo. Jak jsem to koupila, jeli jsme do servisu, tam nám řekli, ze už se mnohdy pretocene kilometry nedají zjistit, ze už to dnes dělají tak vymakane, ze to prostě v servisu ani kolikrát nelze zjistit. Nic jim to neukázalo. Krátce potom jsem jeli do autorizovaného servisu, tam zjistili, ze to auto bylo před tremi lety naposledy na servisní prohlidce a melo uz tehdy najeto vice než ma ted. V bazaru jsme nevyhadali nic, smlouvy maji udělané tak, ze prakticky za nic neručí a na nic nemám nárok.
No a před dvěma měsíci v servisu zjistilii, když začal zlobit motor, ze je tam motor z vrakace ze seata ibizi.
Takže teď bych opravdu do bazaru už nevkrocila, bud nové nebo od dobrého známého.

hojda
12. kvě 2015

Manžel vybíral bazarové auto minulý rok a bylo to tedy docela hustý, jsou v tom hrozně čachry a podvody, pokud máte možnost koupit ojeté přímo od nějakého majitele, tak by to bylo fajn, přes bazar už tam jistota není, kolikrát nám doložili servisní knížku, že auto bylo servisované někde v servisu v Německu a když jsem tam psala, tak to auto nikdy neviděli, razítko falešné........

78marcela
12. kvě 2015

@hojda no to je taky sila..já už bazarum ted taky nevěřím..a úplně poslední zkušenost, teta si šla koupit do bazaru auto, bylo snad rok dva staré, to přesně nevím, no a koupili, zaplatili 300 tisíc, svoje staré tam nechali na protiucet a majitel ze jim vyřídí všechny papíry, teta se strejdoi jeli ještě na dovolenou, byli domluveni, ze po dovolené to budou mít vše vytížené a auto si vyzvednou. No a po dovolené zjistili, ze majitel bazaru to auto prodal ještě dalším sedmi lidem. Ted nemají nic, ani auto, ani to staré ani penize a čekají na soud. Museli si vzít na úvěr jiné auto, to už vzali nové, ted maji na stara kolena leda dluhy.

reenaataa
9. srp 2015

My máme tedy s bazary jen dobré zkušenosti. První auto jsme měli z nějakého u Olomouce, který už není, další nové a to manžel nadával, že nikdy víc, protože jejich cena rapidně klesá s každým kilometrem, takže se vůbec nevyplatí, potom jsem měli z Áček oktávku, ta sloužila dobře a dlouho. Bazarů, se nebojte, vybrat se tam dá, jen vybírejte pečlivě a s odborníkem.