icon

Nevyřízené SJM. Manžel si chce něco odvézt, já odmítám

maka410
15. zář 2017

Ahoj holky, potřebuju poradit jestli máte některá zkušenost.Jsem rozvedená,ale nemáme vyřešeno SJM.Bydlim v domě kde je vlastník i bývalý manžel.Ustni dohoda ó vypořádání SJM byla,ale nikde neni sepsána.Byla jsem u právníka ten vše sepsal a odeslal bývalému.Ted si chce něco odvezt já jsem to odmítla,dokud nebude dohoda nebo konečné vypořádání.Vim že už bych tu věc nikdy neviděla a hlavně pak nemám jak prokázat, že vůbec byla.Jde mi ó to jak se dá postupovat jestli když zavolam policii a nebudu mu to chtít vydat jestli vůbec mají takovou pravomoc.Stacilo by aby udělali nějaký zapis ó co se jedná vyfotili a to už se da použít u soudu u vypořádání SJM.Moc děkuju za nějaké info

dominikaromanova
•
16. zář 2017

Ahoj @maka410,

jestli to dobře chápu, vlastníky nemovitosti jste oba, ale manžel bydlí jinde. Je to tak?
Klidně policii zavolat můžeš, ale nepomůže Ti, protože nemáte vypořádání SJM, pomohla by Ti jen v případě, když bys prokázala, že daná věc nespadá do SJM, tudíž byla pořízena ještě před uzavřením sňatku. Dokud nebudeš mít vypořádání, vlastníky všech věcí v dané nemovitosti (včetně) jste oba. Jestli si chce manžel něco vzít, Ty mu v tom bohužel bránit nemůžeš. Takže má rada zní, domluv se s ním. Vypořádání SJM se dá vyřešit za jeden den, na to nepotřebuješ ani právníka, ale když to je již sepsané, stačí podepsat a máš to v klidu. U tohoto se nemusí čekat na PM, tedy pokud to nepůjde přes soud.

maka410
autor
•
16. zář 2017