icon

Jak zvládnout ztrátu dcery?

monikapos
1. srp 2025

Prosím pomozte, je to 10dni co mi zemřela dcera 25, léčila se na epilepsii poslední 2 měsíce se její stav hodně stabilizoval. A pak najednou ráno nebyla 😭😭😭 Je mi strašně zle, propadám šíleným stavům, strašně se mi po ní stýská, beru antidepresiva ale moc nepomáhají, byla jsem 3× u psychologa a bylo to úplně k ničemu. Cítím že to nemohu zvládnout, mám skvělou rodinu hlavně sestru, nemůžu být sama, mám panicky strach z ticha.
Jsem na nemocenské, syn i manžel šli už po 5dnech do práce, já pracuji jako servírka a nevím kdy dostanu odvahu se tam vrátit.

krisstina93
1. srp 2025

To je mi moc líto, můžu popřát jen hodně sil. Vubec si tu bolest nedokážu představit. Tohle chce čas, spoustu času. 10 dni je strašně málo na vyrovnání se s čímkoliv. Tohle zabere měsíce možná i roky, než se s tím člověk vypořádá a zvládne zase nějak fungovat. Zkusit jiného psychologa, mozna i psychiatra, každý nesedne každému.
Je to boj na dlouhou dobu. Skvělé, ze máš podporu v rodině, to udělá hrozně moc. Meli uz jste nějaké oficiální rozloučení? To taky trochu pomůže tu skutečnost zpracovat.

1pomnenka
1. srp 2025

Je to hrozné, já bych musela do práce, doma bych se zbláznila.

ninive211
1. srp 2025

Upřímnou soustrast. Je mi to líto, je to však ještě opravdu velmi krátká doba na to to zpracovat, ten šok. Je to všechno čerstvé. Psychologovi dej čas, to samé AD, může trvat, než zaberou (pokud nezaberou ani za další týden, tak si nechat napsat, ne každému sednou hned ty první a je třeba zkoušet).
Návrat do práce a do "normálního" režimu někdy může pomoct, v tom, že člověk přijde mezi lidi, není a zavřený doma mezi čtyřma stěnama, nemá tolik času přemýšlet...jo, jedeš jak robot, ale zaměstnáš mysl.

monikapos
autor
1. srp 2025
@krisstina93