Výpověď ve zkušební době

janula3005
27. dub 2018

Dobrý den chtěla jsem se zeptat zda někdo nemá případně nějaké zkušenosti s výpovědí ve zkušební době. Otěhotněla jsem ve zkušební době, nejdříve jsem si myslela že mám chřipku, doktoři říkali že nemohu otěhotnět. Tak jsem si udělala test ten vyšel pozitivní a tak jsem šla k doktorovi ten my to potvrdil. Ale problém u mě je že jsem ve zkušební době a mám ranní nevolnosti takže to na mě poznali. A vyhodili.,... Nemáte někdo zkušenosti co a jak dělat dál 😪😪😪😪

vineta
14. kvě 2018

@tulikiss Právě jsem právník a evidentně ani to nepomohlo 😀

j.a.n.i
14. kvě 2018

@vineta No, ono to smysl má... žena, která mění zaměstnání už těhotná je chráněná. A ta která mění zaměstnání jako netěhotná si může po rizikovou dobu dávat pozor, takže není důvod aby měla nějakou speciální ochranu a hlavně to v našem státě musí být postaveno tak, aby to pokud možno nešlo zneužít.

vineta
14. kvě 2018

@j.a.n.i Ale pokud by zaměstnání navazovala, o jakému zneužití by se tu dalo uvažovat? Byla by přece účastná na pojištění stejně.

j.a.n.i
14. kvě 2018

@vineta Třeba se nechat fiktivně na 3 dny zaměstnat od známého za 100 tisíc a pak z toho pobírat vypočtenou nemocenskou a mateřskou.

vineta
14. kvě 2018

@j.a.n.i Výše mateřské se snad posuzuje ze zprůměrovaného platu za posledních xy měsíců, nebo ne?

ssandy
14. kvě 2018

@j.a.n.i myslim, ze by to byl evidentni podvod a pokud by ta mzda neodpovidala kvalifikaci zamestnankyne a obvykly mzde za takovou praci, tak by to socialka urcite resila.

ssandy
14. kvě 2018

@vineta ne, z posledniho zamestnani.

vineta
14. kvě 2018

@ssandy Na stránkách ČSSZ píšou, že rozhodné období je (nejčastěji) posledních 12 měsíců. No nic, asi na tohle nemám buňky.

lenoulinkaa
14. kvě 2018

@vineta normálně to je 12 měsíců zpet. Ale pokud je poslední pracovní poměr kratší, tak je to třeba jen ze tří měsíců...

michasamk
14. kvě 2018