• Přihlas se
  • Registrace nového člena
  • Získej PLUSPRO
  • Doporučujeme: Beremese.czModrastrecha.cz
  • Přihlas se
  • Registrace nového člena
  • Získej PLUSPRO

Jak vybrat míč na sezení?

5. března 2014 
Potřebuji poradit jaký by měl mít průměr míč na sezení a cvičení v těhotenství?Mám 60 kg,ale průměr 65cm se mi zdá malý.Chtěla bych na něm sedět aj u stolu.Jsem v šestém měsíci a záda bolí jak čert:o(
2. srp 2008 v 17:10  • Odpověz  • To se mi líbí
jesterinko: bohuzel neznam prumer meho mice, ale priblizne to bude 65 cm. Merim 1,69 m a vazim 69 kg. Mic se da přifukovat a upouštět, po několika pokusech jsme ho přifoukli na správnou velikost - abych měla kolena v pravém úhlu, když na něm sedím.
2. srp 2008 v 17:28  • Odpověz  • To se mi líbí
autor
Dík campi,dnes jsem právě brousila po všech stránkách s míči a tak jsem koukala,ty ceny jsou šílený.Doufám,že to aspon na ty záda zabere.
2. srp 2008 v 17:38  • Odpověz  • To se mi líbí
Manžel mi poradil jednoduchou věc: abych se zeptala v okolí, jestli ten míč někdo nemá. Ze si ho spousta lidí kupuje ve svatém nadšení, jak na něm bude sedět (cvičit) a pak ho nepoužívají. A hned první člověk ho měl - můj otec v kanceláři:slight_smile:)).
2. srp 2008 v 17:49  • Odpověz  • To se mi líbí
autor
Tak to jsi měla štěstí :wink: Já už právě jeden takhle sehnala,jen je fakt mini,sedí na něm můj syn7let a je mu akorát :wink:tak sobě budu muset koupit.
2. srp 2008 v 17:58  • Odpověz  • To se mi líbí
Jesterinka, míč se líp určuje podle výšky tvé postavy. Já měřím 174 a průměr 65 opravdu stačí. Mám ho nafouklý trochu víc, ale sedí se mi na něm moc dobře. Ještě je velikost 75, ale nevím, myslím, že by byl moc velký. Jak píše Campi, když si na něj sedneš, měla bys mít kyčle i kolena v pravém úhlu nebo je možný mít kyčle o trochu výš než kolena. To pak záleží na pohodlnosti sedu. Ale nikdy by to nemělo být naopak, kolena výš než kyčle, to je pak pro tebe malý.
Ze své zkušenosti (i praktikancké) můžu říct, že míč je k nezaplacení. My ho koupily nějak kolem dvou stovek, ale vím, že se prodávají i třeba kolem sedmi. Tak pěkně pořiď a ať se ti brzo uleví :wink:
3. srp 2008 v 06:54  • Odpověz  • To se mi líbí
fitlopta sa kupuje podla vysky, myslim ze vyska v cm minus 100, alebo podla dlzky paze :wink:
inak podomnou sa jedna fitlopta rozpleskla pri sedeni (neviem preco, nebol tam kaz ani ziadna ostra prekazka, vaha bola nizsia ako nosnost lopty a aj tak praskla), takze ja by som uz v tehu sedenie na fitlopte pri stole neriskovala
3. srp 2008 ve 20:17  • Odpověz  • To se mi líbí
Emjee, to se ti opravdu stalo? Nám u návodu psali nasnost 300kg, tak snad mě to v těhu unese :grinning:
4. srp 2008 v 07:00  • Odpověz  • To se mi líbí
mám 180cm, balon jsem měla 85 - ten největší, doporučuju vyzkoušet úhel nohou při sezení, než to koupíš, jesterinko, balony se liší taky kvalitou - hustotou gumy, takže doporučuju se poradit v obchodě
4. srp 2008 v 08:26  • Odpověz  • To se mi líbí
Sice nejsem ještě v moc pokročilém těhotenství, u PC sedím v poslední poměrně dost, jak přišla energie v 2. trimestru, tak udělám zase obrovský kus práce - 6-10 hodin denně - a na míči je mi mnohem líp. Na židli mě po dvou hoďkách začne bolet v podbřišku a musím se jít natáhnout.
4. srp 2008 v 08:29  • Odpověz  • To se mi líbí
autor
Díky za rady :wink:Já jsem se zamilovala do italského duhového relaxe,tak ted pátram po netu a je potvorák pěkně mastný 600kc,ale asi tam pak bude jistota,že nepraskne...možná :grinning:
4. srp 2008 v 08:40  • Odpověz  • To se mi líbí
Já mám míč cca 6 let, tehdy stál, pokud si vzpomínám, Kč 800,--. A nedávno jsme jej pořizovali tchýni a ten samý stál okolo Kč 500,--. Je to německý Power Ball TOGU. Míče se skutečně docela dost liší, pokud vím, některé jsou - laicky řečeno - dvouplášťové a mají fungovat tak, že když dojde k jejich propíchnutí či proražení, tak by neměly prasknout a člověk z nich tak spadnout na tvrdou zem, ale měly by postupně ucházet... tj. měly by být bezpečnější. A je tam spousta jiných věcí, které hrají roli.

A co se týče velikosti, tak podle informací, které mám: Měl by být tak velký, že když se na něj posadíme, tak stehna a lýtka nesmí svírat ostrý úhel, naopak je vhodný pravý nebo lehce tupý úhel, a stejně tak je tomu i u stehen a bříška. Tj. zjednodušeně řečeno: kyčle by měly být ve stejné výšce nebo lehce výš než kolena.

Je dobré si o tom nastudovat trošku víc, protože se na míči např. nemá sedět přímo na jeho "vrcholu", ale člověk má mít zadek tak nějak jakoby "zabořen" do míče tak, aby váha těla částečně spočívala i na nohou. Těžko se to popisuje, ale když si na ten míč sednete právě na jeho vrchol a svou váhu přenesete lehce dopředu (jakobyste se maličko odkutálely dopředu), tak je to "to pravé ořechové"... a v této poloze je třeba tu velikost odzkoušet. Nedávala bych na takové ty rady, že na výšku tolik a tolik má být takový a takový míč. Každý má při stejné výšce jiné proporce těla, někdo má delší krk, páteř a krátké nohy... a naopak. Takže odkoušet je značka ideál. :slight_smile:
4. srp 2008 v 10:54  • Odpověz  • To se mi líbí
Doporucujem si najprv fit loptu vyskusat - ja mam tiez 160 cm a mam ju 65 cm-trovu. Inac podla mna by stacila pre nasu vysku i ta mensia - 55 cm. Este sa podo mnou nerozpleskla ziadna - ani teraz vo finale tehotenstva :sweat_smile: , ale akosik uz na nej neviem sediet a manzel na nej posedava viac ako ja.... :wink:
5. srp 2008 v 05:51  • Odpověz  • To se mi líbí
já jsem v těhotenství na tom nesedala od té doby, co kolegovi mičuda praskla a prý to byla docela pecka. Máme doma jen tu jednoplášťovou, tak jsem se fakt bála.
5. srp 2008 v 09:19  • Odpověz  • To se mi líbí
Ahoj @jesterinka @kacka.va @stvura @dukie @campi @binki petreva a ostatní těhulky, maminky :slight_smile:

do naší Wiki knihovničky Modrého koníka, kterou si tady všechny společně tvoříme, byl vložen nový článek na téma Cvičení na míči v těhotenství http://www.modrykonik.cz/cviceni-na-mici-v-tehotenstvi/ .

Pokud si najdete chviličku a napíšete nám všem své případné zkušenosti se cvičením na míči v těhu, pomůžete další spoustě těhulek, které si právě prochází stejným obdobím a tady na koníku hledají Vaše rady, tipy a doporučení, jak správně na míči cvičit, co to tělu přinese, jaké cviky jsou vhodné, atd.

Své příběhy můžete psát přímo pod článek do okénka " Moje zkušenosti s ...".

Mockrát Vám děkuji, že pomáháte a přeji fajn den!
Jennyska

PS: Přispět a nebo napsat nový článek do Wiki může úplně každý. Knihovnička je otevřená všem, kdykoli! A pokud toto není téma, do kterého chcete přispět, můžete si vybrat z mnoha dalších: http://www.modrykonik.cz/wiki/all
5. bře 2014 ve 12:49  • Odpověz  • To se mi líbí
Tvůj příspěvek