Sportovní kočárek do 4 tisíc Kč na vesnici i do města - Joie Litetrax nebo Mytrax? Nebo máte tip na jiný?

Zodpovězené
26. led 2022

Dobrý den,

moc zdravím. Pomalu se blíží doba, kdy i naše druhé dítko přejde s korby do sporťáku a já přemýšlím, jaký vybrat. Starší dcerku jsem odvozila ve sporťáku z dvojkombinace, v jejíž korbě teď jezdí syn (Dorjan Basic comfort). To už ale nyní nechci, popravdě jsem na ten kočárek po 2,5 letech alergická. Je moc těžký a každý přesun autem je pro mě náročný. Jezdím s dětmi většinou sama, takže skládám i rozkládám já.
Vzhledem k tomu, že další dítko už neplánujeme, tak spíše přemýšlím nad koupí bazarového kočárku v ceně okolo 4 tisíc Kč. Bydlíme na vesnici , ale často také jezdíme do města. Do úplného terénu moc často nechodíme.

Můj původní favorit, když jsem čekala starší dcerku, byl Thule Urban Glide 1, ale tenkrát jsme ještě bydleli v bytě a nevešel se nám do výtahu. Nyní je pro mě cenově mimo ☹.

Poslední dobou pokukuji po kočárcích Joie, ale stále nevím, jestli model Litetrax nebo Mytrax.

Který je lepší?

Případně nějaký kočárek od Britax?

Určitě od Vás uvítám i jiné rady, na které kočárky se zaměřit.

Přeji krásný den.

Monika

Ahoj Moniko,

Joie, ani Britax nejsou špatnou volnou. Jsou to kvalitní kočárky, s minimem reklamací, takže i bazarové budou stále v super stavu.

Když si řeknu Britax, automaticky se mi vybaví model Britax B-Motion 4 Plus. Je to jeden z nejoblíbenějších kočárků a to právem. Má opravdu dlouhou ložnou plochu - 100 cm, takže se do kočárku vejde pohodlně i větší dítě. Nechybí ani polohování zad i nohou, dlouhá prodloužitelná stříška a jednoduché skládání. Nosnost kočárku (sedadla) je 22 kg, ale celkově kočárek uveze až 28 kg (jen nákupní košík uveze 4 kg). Díky kloubové rukojeti si výšku plně přizpůsobíš. Projetí terénu je fajn díky odpružení a materiálu kol, která jsou gumová a mají pěnovou výplň. Váha je bohužel trochu těžší, a to 11,5 kg, každodenní skládání do auta tedy nebude úplně komfortní.

Joie má oba modely povedené, lehce se skládají a ovládají - zvládneš to jednou rukou, mají dlouhou prodlužovací stříšku, polohování zad i nohou, a k tomu dobře vypadají 🙂. Podíváme se na jejich rozdíly.

Joie Litetrax 4 má mnohem příjemnější hmotnost v případě skládání, a to 9,7 kg. Nosnost kočárku je nižší - 15 kg, stejně tak i rozměry (ložná plocha má 82 cm na délku). Kola jsou pěnová a všechna odpružená, pro městský terén plně dostačující. Ačkoliv je rukojeť na pevno, tak je dlouhá a manipulace s kočárkem je příjemná.

Joie Mytrax je prostornější (94 cm dlouhá ložná plocha), s nafukovacími koly vzadu a bezúdržbovými koly vepředu, takže s přehledem projedeš i vesnickým terénem. Dále má nastavitelnou rukojeť, ale nevýhodou je jeho vyšší váha - 11,8 kg.

Další variantou může být Recaro Citylife. Má 95 cm dlouhou ložnou plochu, 10,2 kg a celkově patří spíše k těm prostornějším. Najdeš u něj také nastavitelnou rukojeť, prostorný košík, lehké skládání a odpružení všech 4 kol, která jsou bezúdržbová.

Nebo Lionelo Bell, s 90 cm dlouhou a 38 cm širokou ložnou plochou, hmotností 10,6 kg a nafukovacími koly, které však nemají odpružení (stejně jako Valco).

Z lehčích kočárků doporučuji Valco Baby Snap 4, který patří k nejlehčím kočárkům ve své kategorii - 6,2 kg. Pokud bys chtěla vyrážet občas i do terénu, dá se pořídit verze s nafukovacími koly (označení Sport). Ložnou plochu má dlouhou 89 cm. Chybí mu odpružení, tak je trochu tvrdší při jízdě.


Dále pak TFK Dot 2, který je krásně odpružený a po složení je velice kompaktní - lze ho využít jako příruční zavazadlo. Co se týká parametrů, tak má 82 cm dlouhou ložnou plochu a hmotnost 8,9 kg.

Lehký, prostorný a s pěkným designem je i Cybex Eezy S+², s 7,6 kg a 86 cm dlouhou ložnou plochou. Kola má gumová a všechna odpružená. Stříšku má prodlužovací, ale bohužel bez náhledového okénka.

Ať si vybereš jakýkoliv z těchto uvedených kočárků, neuděláš chybu! 🙂 Držím palce při výběru a kdybys měla ještě nějaký dotaz, neváhej mi napsat.


Přeji krásný den a pohodové kočárkování.
Katka
kočárková poradkyně Modrého koníka
Kočárkopedie
Blog: kočárkopedie