icon
avatar
antoinet
Zpráva byla změněna    12. lis 2020    

Dnes jsem na internetu zaznamenala rozsáhlou kauzu, kdy Notino čelí nařčení z podvodů, zejména s parfémy. Koho by to zajímalo, mrkněte na IG Denisy Sládkové, která se tomu věnuje a sbírá důkazy. Nevím, jestli je vše pravda, ale nechci, abyste některá těžké peníze utratila za něco, co bude vonět málo, špatně nebo vůbec :(

avatar

Ja jsem na Notino uz daaaavno slysela dost negativnich recenzi, takze super ze se tomu nekdo venuje

Odpověz
12. lis 2020
avatar

Já měla zrovna dobrou zkušenost, ale slyšela jsem hodně negativ... parfém jsem si pak už objednávala jinde a voněl a vydržel stejně

Odpověz
12. lis 2020
avatar

jo jo o tom jsem slyšela už jakože třeba před rokem... ani tam proto nenakupuju a zrovna nedávno mi ségra psala, že si ocuchali parfémy, vybrali pak koupili na notino a bylo to uplně jiný

Odpověz
12. lis 2020
avatar

Jojo, už se to řešilo tak před dvěma lety, možná dyl... každopádně, já tam nakupuju často a nikdy jsem neměla žádný problém. A zrovna v nedávnem videu o tom chvilicku mluvila u petralovelyhair, ale ne negativně

Odpověz
12. lis 2020
avatar
apacheee
AMBASADORKA

Kdysi jsem si od Notino koupila parfém, který si kupuju běžně. A řekla bych, že byl naprosto jiné kvality. Vůbec nebyl po chvíli cítit a tak, takže já bych tomu věřila. Už jsem si tam nikdy nic nekoupila a dala jsem zákaz i muži mi tam kupovat dárky

Odpověz
12. lis 2020
avatar

Tak ono se stačí podívat na ceny... Když v parfumerii stojí parfém dvakrát tolik co na Notinu, v něčem být problém musí. ☹

Odpověz
12. lis 2020
avatar

Můj názor je, že pančují jen něco. Ale jak se jednou prolomí ta důvěra u zákazníků, je to průšvih.
Ale mezi těmi důkazy je zboží, které prodávají bez souhlasu výrobce a další špeky, si počtu večer, až bude čas.

Odpověz
12. lis 2020
avatar
apacheee
AMBASADORKA

@antoinet jak má prosím přesně ten ig?

Odpověz
12. lis 2020
avatar

@apacheee
@panihk Preeesne i ty ceny, ja chtela ted k vanocum pro manzela diora vsude cca dejme tomu kolem 2000,- a vys a tam levnejsi a o dost....Ale rikam ja uz o Notinu cetla nekolikrat takze neobjednavam

Odpověz
12. lis 2020
avatar

kurna ja si ig smazala ale tohle by me i zajimalo

Odpověz
12. lis 2020
avatar
Odpověz
12. lis 2020
avatar
apacheee
AMBASADORKA

@antoinet proto jsem ji nemohla najít 😁 máš ve zprávě překlep v příjmení. Děkuju ❤️

Odpověz
12. lis 2020
avatar

@apacheee jeee, opravím 🙂

Odpověz
12. lis 2020
avatar

Notino prodává i Mary Kay, což nesmí... A mk vede soudní spor...

Odpověz
12. lis 2020
avatar

@levandulovy_caj zrovna MK tam nakupuji a když jsem jednou vznesla dotaz, jaktože to mohou prodávat, jestli je to vůbec originál, tak jsem nedostala odpověď 😀

Odpověz
12. lis 2020
avatar

IG nemám, ale zrovna tohle mě zajímá. Slyšela jsem to už mockrát, ale myslela jsem, že to jsou jen kecy. Parfémy nakupuju většinou jen online, takže porovnání s kamennou prodejnou nemám.

Odpověz
12. lis 2020
avatar

Ono to není jen notino, jde o prodej u tzn šedého trhu a je to mazec. Bohužel v ČR jsme fakt odpad všeho, jelikož chceme vše a za nízkou cenu.

Odpověz
12. lis 2020
avatar

@irmamala a myslíš že je ?

Odpověz
12. lis 2020
avatar

Já tam koupila parfém chlapovi před měsícem pod stromeček a jsem teď z toho docela nesvá☹(

Odpověz
12. lis 2020
avatar

@antoinet já tam tedy nekoupila parfém, ale sadu dětské kosmetiky. A když přišla, už jsem věděla, ze je něco špatně. Voněla úplně jinak, krém se vůbec nechtěl vsaknout do kůže. Takže jsem psala e-mail, ale bez odpovědi. 🙈

Odpověz
12. lis 2020
avatar

Já si třeba nemůžu vůbec stěžovat na nákup u nich. Ralph lauren, Chanel i Marc Jacobs voní stejně jako v Douglas.

Odpověz
12. lis 2020
avatar

@veinnna mají 90 dní na vrácení

Odpověz
12. lis 2020
avatar

Tak jsem si dala tu práci a nastudovala to celé, když už to tu sdílím. Nejčastější výtky vůči Notinu od spotřebitelů:
- část parfémů jsou úplně fejky
- část má přelepené štítky z důvodu falešného prodloužení trvanlivosti
- nejčastější výtka: prodávají zboží firem, se kterými vůbec nemají uzavřenou smlouvu, tedy pochybný původ, kvalita, obal, skladování... konkrétně tam byl třeba Chanel nebo Esthee Lauder, doloženo komunikací s centrálou značek
- mazání kritických příspěvků na internetu, zastrašování, žaloby a následně jejich stažení, když se paní nenechala

Závěr pro mě - ztráta důvěryhodnosti značky jako takové, proč jim dávat vydělat? Radši si připlatím.

Odpověz
12. lis 2020
avatar

@margaritta1987 konkrétně Chanel prodávají Chanelu za zády, tedy šedý trh, měla jsi štěstí

Odpověz
12. lis 2020
avatar

Stalo se mi to u parfému pro muže Boss. Když ho měl přítel z parfumerie, odpoledne ještě voněl a ten z notina vydrží sotva dvě hodiny. Příště už nakupuji pouze v parfumerkach a nenechám se zlákat cenou. Když toho na sebe musím naplácat 2x více.

Odpověz
12. lis 2020
avatar

Tak já nemůžu nic říct. Mám od nich lancome idola a stejná jak v parfumerce. Teď mi tam chalp objednal parfém který mi dosel jako vzorecek od nich (notina) a jako pecka vůně tak doufám že Teda bude i ta velká vůně kterou mi chlap koupil cena kolem 2000-3000kc a já tam objednala taky k vánocům chlapovi tak snad 🙏 a máti jsem tam objednala taky lancome idole a voní stejně a i vydrží.

Odpověz
12. lis 2020
avatar

@antoinet To je jedna vec, protoze nektere prestizni znacky maji smlouvne umoznenou distribuci jen napr. v Sephore. Na stranu druhou, takovy Douglas napr. distribuuje svoje parfemy dal, s cilem zvysit obrat, proc ne. Odkud by jinak Mall, Alza, Lekarna, Pilulka atd meli ty parfemy... Dalsi vec je to, ze nektere eshopy maji distributora ze zahranici, asi obvykle Polsko ale i Nemecko, nebo vychod. Evropa. Coz je take v poradku, jen je otazka, nakolik je pak pravne v poradku s tim, co si predstavuje konkretni znacka. Sama mohu potvrdit, ze je rozdil mezi nekterymi lepsimi znackami parfemu zakoupenych na notino a v Sephore. Sephora je ma proste lepsi a trvanlivejsi a drazsi.

Odpověz
12. lis 2020
avatar

@jelenice_zavodnice pro mě jsou tohle všechno nové informace, díky za vysvětlení. Já si chci právě po letech piplání miminek koupit zase Alien, který je hodně silný a výrazný a trefilo by mě, kdyby nevoněl, jak má. Tak si počkám na otevření obchodů radši 🙂

Odpověz
12. lis 2020
avatar

Toto ale není nic nového to se říká uz od te doby co začaly když to byl ještě parfums .

Odpověz
12. lis 2020
avatar

Já zase ráda objednávám z El Nina. Co říkáte prosím na tento obchod.

Odpověz
12. lis 2020
avatar

Mám špatnou zkušenost i s Douglas. Parfém Aqua di Gioa ( Armani) za 2000,- .. slabý, že ho ani na době necítím.

Odpověz
12. lis 2020
avatar

@antoinet Ja treba mam porad nejake slevy u Sephory, nakupuji tam porad uz vic nez 15 let. Min. 10%, parkrat v roce i 25% na cely nakup, ted i pres net. To uz pak je i ta cena parfemu prijatelna.
@barale Ono to neni ani tak obchodem, jako konkretni znackou. Treba Chanel nema v CR s nikym uzavrenou smlouvu o elektronickem prodeji. Treba na tom neco zmeni corona casem ale Chanel na eshopu je bud padelek nebo nejaky odepsany Chanel odnekud, kdovi odkud. Treba Chanel nekoupim ani v eshopu Sephora, proste nesmeji to prodavat, maji je jenom na prodejnach. Chanel ve svete kvuli tomu vede i nekolik soudnich sporu. U levnejsich parfemu, nevim treba pod 1000 kc bych se nebala koupit to pres tyto overene eshopy. Chanel nikoliv.

Odpověz
12. lis 2020
avatar

Musim se pridat! Dior kupovany 3 roky zpatky vonel jako z parfumerky, loni mi ho muz koupil na notinu znovu a voni jinak. Furt jsem koumala, jestli mi uz nehrablo, ale koukam, ze ve mne chyba nebude...

Odpověz
12. lis 2020
avatar

@jelenice_zavodnice no a nevíš prosím, co konkrétně Dior a Mugler? Počkat na otevření parfumerií nebo to někde risknout?

Odpověz
12. lis 2020
avatar

Já koupila cca před 2 lety manželovi v Douglas Dior Sauvage,pak jsem ho zkusila objednat levněji z Notino a výdrž a vůně byly úplně stejne jako z Douglas...pak i já mám od Lancome z Notino a taky srovnatelné s parfumerií...

Odpověz
12. lis 2020
avatar

@antoinet Mam Dior EDP z prodejparfemu.cz a je uz nekolik let otevreny a v poradku. Voni porad stejne intenzivne. Popravde nevim, Muglera jsem nemela, nedokazu posoudit. Z notina nemam takhle drahy parfem, mam jen dve levnejsi toaletky. Ty informace co mam, mam od lidi co s tim delaji. Oni tyto drahe parfemy kupuji jen v prodejnach.🤔

Odpověz
12. lis 2020
avatar

@vss taky mám lancome z notina

Odpověz
12. lis 2020
avatar

Tak tam ještě přibylo vyjádření z Mary Kay, že nesouhlasí s tím, že prodávají jejich zboží a nemůžou zaručit originalitu, skladování apod.
A ještě se ozvala nějaká kadeřnice, že i vlasová kosmetika je tam levná a ředěná, má srovnání se zbožím přímo ze salónu.

Odpověz
12. lis 2020
avatar

@antoinet Ahoj, omlouvám se, že přispívám do ne úplně aktuální diskuze, ale objevila jsem to náhodou až teď a protože jsme si celkem názorově blízké (aspoň já mám ten pocit 😀 ), tak mám potřebu sem napsat pár vět. Můj manžel v Notinu pracuje už nějaký ten rok. Je na pozici, kdy může zodpovědně říct, že fejky fakt neprodávají. Kosmetika a zvlášť parfémy jsou dost velká alchymie, parfémy třeba mohou vonět jinak v různých ročních obdobích. Nevím, jestli to platí ještě teď, ale majitel Notina kdysi psal, že kdokoli má pocit, že mu z Notina přišel fake, ať ho dá na rozbor. Když se prokáže, že jde skutečně o fake, Notino zaplatí veškeré výdaje a tomu člověku zaplatí desetinásobek ceny, kterou dal za fake. Prý se nikdo nikdy neozval.
Co vím, tak jsou nastaveni hodně prozákaznicky. Když vrátíš nebo reklamuješ výrobek, vždy je to vyřízeno ke spokojenosti zákazníka. Nehádají se s tebou, že nemáš pravdu, ale vrátí peníze a ještě dostaneš nějaký kupón, že jsi nebyla spokojena.
S tou Mary Kay je to tak, že Notino tyto výrobky zcela legálně nakupuje od prodejkyň MK (nevím, jestli se jedná o jednu nebo o více). Takže vedení MK se může vztekat jak chce, ale problém je na jejich straně, že nemají podchycené vlastní lidi. Přece když si něco koupím, tak si s tím můžu dělat, co chci, ne? Klidně to prodat dál.
Člověk, který Notino vybudoval, je ročník 1983. Začal v 18 letech prodejem v garáži a dnes má firmu, která prodává v x zemích po celém světě a její roční obrat, který každým rokem stoupá, je nyní 9 miliard Kč. Takováhle firma se nedá vybudovat na tom, že prodávám fejky.

Odpověz
26. lis 2020
avatar
Autor komentář smazal
avatar

@jajulin díky za názor, jsem ráda, že napíše i někdo z druhé strany, snažím se vytvořit si objektivní pohled na věc. Můžu pár dotazů:
- proč je zbozi.cz, vinted a další servery plní kritiky, ale na oficiálních stránkách negativní zkušenosti mažou?
- proč, když někdo napíše negativní zkušenost, dostane se mu vyhrožování od právníka, plného chybných informací?
- existuje šedý trh s parfémy? Tzn. ne fejky, ale zboží horší kvality (zrovna včera tam byla fotka se štítkem od výrobce 2nd quality, kterou zapomněli umýt), může se stát, že byla kosmetika poškozená mrazem, teplem apod.?
- proč lidem a alergickými reakcemi místo vrácení peněz napíšou, že každá kůže reaguje jinak dle pH?
- proč parfémy z notina nevydrží nebo voní jinak (konkrétní zkušenost mojí maminky, jen jednou koupila Burberry na notinu a myslela, jestli nemá Covid či co, prostě nevoní), přesvědčuju ji k reklamaci
- ne, nemůžou prodávat jakoukoliv kosmetiku, kterou někde pochybně skoupí, tratná na tom je pak značka výrobce, který si nemůže ohlídat kvalitu, vyjádřilo se takto více značek (šampony, kosmetika nebo parfémy jako Chanel), oni taky musí chránit svou značku a ne že někdo nechá jejich zboží zkazit a pak prodává

Nevím, kde přesně je pravda, nejsem chemik apod., ale těch důkazů je strašně moc (doufám, že to půjde k soudu) a to chování na internetu je velice zarážejícící. Proč se třeba manažer Notina vydává na IG za manažera Loreálu a chválí Notino? Celé to dost smrdí.

Odpověz
27. lis 2020
avatar

@antoinet Omlouvám se za pozdní reakci, v posledních dnech nebylo moc času se trochu rozepsat. Odpovědi na Tvé otázky bohužel nevím, já v Notinu nepracuji, ani jsem s nimi nic neřešila. Zkusím napsat pár vět, jak to vidím já spíš z pohledu vlastní dedukce a selského rozumu. Nedělám si nárok na pravdu. Popravdě řečeno, já "kauzy" Notina na diskuzních webech vůbec nesleduji, netuším, co všechno se tam probírá. Ale téma padělků se nejen s tímto kosmetickým eshopem prolíná v článcích starých x let. Přece kdyby to mělo nějaký základ, dávno by bylo celé Notino rozneseno na kopytech velkých právníků a nemohlo by vyrůst do dnešní podoby. Jestli existují nějaké kauzy, existují jen v diskuzích anonymních uživatelů internetu, ale četla jsi někdy nějaký článek o tom, že někde probíhá soud s Notinem, protože Notino prodává fejky nebo dělá něco protiprávního? Když jsem se zeptala manžela, jestli se aktuálně ve firmě řeší nějaké soudní spory, tak prý ani ne, jen se nějak dohadují se Chanelem. Chanel prodává své výrobky do Asie a Notino to kupuje v té Asii místo v Evropě. Nevím, nakolik je to křišťálově čisté, možná ne. Mary Kay se vzteká už několik let, ale soud žádný, jen diskuze na netu.
Další věc je i úhel pohledu. Psala jsi, že důkazů je strašně moc. Co je "strašně moc"? Aktuálně ve špičce přijímá Notino 140 tis. objednávek denně (samozřejmě jedna objednávka většinou obsahuje víc než jeden výrobek), sklad v Rajhradě denně chrlí 100 tis. zásilek do celého světa. Kdyby bylo nespokojených lidí jen pár procent, jsou to tisíce a tisíce zákazníků. Nevěřím, že by to nikdo z nich za ty roky nedotáhl k soudu. Takže byť se někde na diskuzi může zdát, že nespokojených je "strašně moc", asi je to relativní.
Btw. pokud byl manažer Notina odhalen, že se vydával za někoho jiného, jakou máš jistotu, kdo se skrývá za příspěvky na opačné straně názorů? Skoro všichni jsou přece anonymní a každý si může psát, co chce.
Co vím, oficiální politika Notina je taková, že zákazník má být vždy spokojený, i když nemá pravdu. Takže veškeré reklamace a stížnosti by měly být řešeny ke spokojenosti zákazníků, peníze by měli vždy vráceny atd. Nevím, jak je to ve skutečnosti. Ty jsi s nimi něco řešila a vyhrožovali ti? Jestli maminka není spokojená, ať určitě reklamuje.
A ještě poslední úvaha. Proč má někdo potřebu stále dokola řešit, jestli ten či onen eshop prodává kvalitní či nekvalitní zboží, jestli neprodává fejky, jestli dělá to a to atd.? Když mám stín pochybnosti, tak to se tomu eshopu vyhnu a udělám objednávku jinde. Myslím, že na výběr je. Pokud mám kuráž a jsem přesvědčena o své pravdě, budu se soudit. Na svém osobním blacklistu mám dva eshopy, které mě zklamaly svým přístupem. Z principu už u nich nenakupuji, ale nestály mi ani za to, abych jim psala nějaké negativní hodnocení na heureku. Prostě je úplně ingnoruji.
Tyjo, snad to tady ode mě celé nezní jako nějaká agitace pro Notino 🙂. Mě jen trochu fascinuje chování lidí na sociálních sítích, kde se rozjede nějaká kauza, všichni si hrají na detektivy, dávají dohromady důkazy a odhalení, prostě to vypadá jako událost století, a v reálném životě to skoro vůbec neexistuje 🙂. A tohle se rozhodně netýká jen Notina 🙂 .

Odpověz
1. pro 2020
avatar

@jajulin chápu tvůj názor a má něco do sebe 🙂 Ono má to tažení někdy ale smysl prostě. Jako když třeba paní režisérka Dymáková bojovala proti šmejdům, a to se důchodci nechávali zblbnout dobrovolně. Dokonce dosáhla i nějaké změny legislativy.
Pro mě je to ohromně poučné, vracím díky tomu parfém Dior z Elnina, co jsem měla pod stromečkem. Byl o tisícovku levnější a na krabičce má arabské nápisy. Je to pro mě dost peněz a chci udělat tatínkovi radost kvalitním zbožím, ne nějakým pochybným. Dřív by mě to nenapadlo, že parfémy mají různé původy a kvalitu a vyplatí se připlatit si a zajít do kvalitní parfumerie.
A proto to podporuju. I kdyby nekvalitního zboží bylo jen 1%, jsou to konkrétní lidé, kteří byli zklamaní a okradení. A doteď by je ani nenapadlo, že mají být tvrdí při reklamaci nebo výrobek poslat na expertízu. To už se teď snad bude dít a ukáže se, kde je pravda, sama jsem zvědavá.

Odpověz
1. pro 2020
avatar

@antoinet Ano, rozhodně má smysl bojovat proti nekvalitnímu zboží a šmejdům. Ale je potřeba to opravdu nějak dotáhnout do konce a udělat závěr. Vášnivé debaty o fejkách v Notinu se táhnou xx let. Nevěřím, že nikomu to za celou dobu nestálo za to, aby zaplatil pár tisícovek a poslal výrobek na rozbor. Ale o nějakém soudním sporu nikde ani zmínka. Takže ať se opravdu ukáže, kde je pravda. Pokud vše dlouhodobě zůstává jen ve formě honu na čarodějnice na internetu, je to o ničem 🙂 .

Odpověz
1. pro 2020
avatar

@jajulin úplně souhlasím, jen jedna drobnost.
Úplně o ničem to není, lidi teď hromadně zjišťují, že když kupují kosmetiku, měli by si zjistit:
- původ zboží a pro jaký trh je určeno
- kdy bylo vyrobeno a jakou má trvanlivost
- jestli voní, funguje, vypadá...jako obvykle
- přečíst recenze e-shopu (třeba na zboží.cz)
- nevěřit zázračným slevám
- nebát se reklamovat, když něco není v pořádku
- jestli jde o oficiálního distributora, u kterého může výrobce zaručit správné nakládání se zbožím a originalitu
A to vše nemyslím, jen na Notino, ale obecně 🙂

Odpověz
1. pro 2020
avatar

@antoinet ano, chápu 🙂 . Já to myslela tak, že je o ničem, pokud se x let stále jen shromažďují důkazy, stále se jen píší ověřené informace, že ta firma opravdu podvádí a vlastně to "všichni" ví, ale nikdo s tím nic nedělá. Ať to opravdu dají k soudu. Taky jsem zvědavá, jak to dopadne 🙂 .

Odpověz
1. pro 2020
avatar

Ahoj, nevíte prosím, kde je možné ověřit parfém podle čísla? Díky

Odpověz
26. pro 2020
avatar

@marta88 ta aplikace se myslím jmenuje Checkfresh, ověří ti originál. Na zboží z šedého trhu (fejky z arabských zemí, co prodává Notino, Elnino, Vivantis...za výhodné ceny) to ale nefunguje.

Odpověz
26. pro 2020
avatar

@antoinet aha, potřebovala bych právě ověřit něco z Notina

Odpověz
26. pro 2020
avatar

@marta88 vubec se nemusite bat, parfemy z Notina a Elnina jsou 100% original, mam 10-15 lete zkusenosti s nakupem u nich Dioru i Chanelu. Dostala jsem tady na koni parfem, kde pani tvrdila, ze neni original, ja jsem zkontrolovala podle internetu kazdy milimetr flakonu a krabicky a i cislo a on to original byl 🙂 Naopak jsem kupovala v parfumerii v centru Prahy Na Prikopech parfem, ale nic moc...

Odpověz
20. pro 2021
avatar

@antoinet opravdu to nejsou fake, kupuji u nich uz 10-15 let

Odpověz
20. pro 2021
avatar

@missbufy o tom ale přece diskuze není, nikdo nezpochybňuje originalitu, ale kvalitu

Odpověz
20. pro 2021