Veru a jak to bral Eli? Jemu to nevadilo že nemá známky? Ondra se totiž na znamky mooc těší a myslim ze ze slovniho by byl spíš zklamaný 🤷
A mjinak z druheho ( učitelského ) pohledu ...tem učitelkam teda toto vůbec nezávidím 🙏😁
@vercabetty hele Veru, pro nej je tohle proste úplně normální, nic jiného nezná. O známkách jen slyší u kamarádů a říká, ze je rad, ze to má takhle … Ale ty děti jsou tvárné, přizpůsobí se prostě tomu, co mají.
Já jsem moc pro své děti slovní hodnocení chtěla..bohužel jsem v dojezdové vzdálenosti žádnou takovou školu nenašla..ale na naší malé malotřídce děti mají klasické známky + paní učitelka píše takové malé slovní hodnocení..kéž by za 4 roky bylo slovní hodnocení povinné 🙂 Daleko víc to o schopnostech,dovednostech a píli vypovídá...
U nás mají děti známky, naše škola bohužel moc pokroková není. Ale vím, že ačkoliv mám dvě děti spolu v jedné třídě a mají téměř identická vysvědčení, za známkami je u každého něco jiného.
Ale slovní hodnocení jsem zažila sama cca v roce 1994, na základce, kam jsem tehdy chodila, hodnotili slovně výchovy. Bohužel někteří učitelé se k tomu postavili tak, že jen opakovali třeba 5-6 různých hodnocení. Ale pokud se slovní hodnocení uchopí zodpovědně, připadá mi to velmi přínosné.
u nás je 1.-2. třída, což mi přijde super, v tomto věku známky moc nemají smysl - horší než 2 se skoro nedává, když, tak všichni nadávají (aby prvňák dostal čtyřku!), takže výpovědní a informační hodnota nulová. A existence známky pro babičky, že kluk dostal jedničku... no...to asi cítíme jako zbytečné všechny.
Ja mela slovni hodnoceni v prvni tride(rok 1993,bezna ZS,Praha). Manzel je muj spoluzak,takze ho mel taky. A mame kazdy jiny hodnoceni,opravdu tam mame popsano,co a jak nam jde,kde mame pridat atd...Je to moc hezke cist. Ani jsem asi v te prvni tride nevnimala,ze bych mela mit znamky. A misto znamek jsme meli razitka. Od vcelicky az po prasatko 😀 Takze se mi zda hezke.
@vercabetty Já ti to řeknu z pohledu dítěte. Měla jsem slovní hodnocení 1.-3.trida a vůbec se mi to nelíbilo. Pořádně jsem tomu nerozuměla a zatímco se všichni chlubili samými 1, tak já nevěděla co říkat.
Ale nebyla jsem nikdy tvárná 😀 Takže jsem od 4.třídy přestoupila na klasickou školu.
Myslím, že to může být super pro děti, které potřebují individuální přístup.
Ale já bych to svým dětem (po mé zkušenosti) neudělala 😀
Nás to čeká od září. Dcera jde do první třídy a poprvé na této škole nebude známkování. Děti budou hodnotit sami sebe a pak učitelka je. (Ale zná to už že školky - po "práci" si sednou do kruhu a říkají si, co jim šlo a nešlo a proč, co zlepšovat. Učí se ohodnotit, vyřešit co se nepovedlo a mluvit před ostatními). Jsem na to strašně zvědavá, ale ze třídy se s tím ztotožňujeme jen dvě maminy. 🤷
@vercabetty no jo, ale to musí mít od někoho, sám na ty jednicky nepřijde 😊 buď z rodiny, ze skolky, od kamarádů,…
@tanaku tak ono nikdy nic nebude vyhovovat všem, tak to proste je. My kolem sebe máme hodně kamarádů na této škole, tak jim to přijde jsko norma. Jednou spolu takhle povídali a litovali kamarády se znamkama 😉 nejdůležitější je najít si to, co vyhovuje rodičům i dětem - dnes je super, ze ty možnosti máme ❤️
@vercabetty já to taky nepovažuji za špatný Veru, to vůbec ne. Jen proste, ze kdyby měl slovní hodnocení, tak by si určitě časem v pohodě zvyknul
@apacheee Jasný,to je naprosto v pořádku. Jen přidávám vhled z druhé strany,tedy ne jako rodič. Ale já jsem silně racionální člověk, takže už to sezení v kruhu a povídání si pro mě bylo za trest.
Já potřebovala řád. Sedět v lavici a ne na koberci, učit se a ne si povídat a vydrželo mi to až na VŠ.
Takže s tím, že si dítě v pohodě zvykne nesouhlasím. Já si za 3 roky nezvykla. Prostě to nebyl systém pro mě. Takže ne každé dítě se na to hodí.
@vercabetty tak víš, jak to u Eliho ve škole chodí, tam jsou proste srdcari ❤️
Moc se mi na tom líbí, jak děti to vysvědčení berou jako svoje, tedy že je pro ně. Prostě si ho vezmou, přečtou, schovají. Vůbec jim nedochází, že by ho mohli i někomu ukázat, že by to mohlo někoho zajímat. A já pak pokaždé slzím, jak jejich učitelé dokáží na každém z nich vidět to dobré, nejen co jim jde při školní práci, ale i jací jsou jako lidé a kamarádi.
U nás taky je slovní hodnocení. Aktuálně 5.a6.třída. letos se opravdu povedlo.
@veronicka89 u nás se babička kdysi ptala, kolik mají na vysvědčení jedniček a dcera všechny jedničky pečlivě spočítala - jenomže to byly jedničky v rodných číslech, datech a adresách 🤣
@kakba mám dvojčata, tak mohu potvrdit, že se to nekopíruje. Každý je jiný a každého v tom vysvědčení vidím...
Jeee ❤️ Any měla loni slovní hodnocení na 1,5 stránky A4, v 2 třídě už má slovní hodnocení z českého jazyka, z matematiky a z prvouky + známky a tak to hrdě četla co umí...
Naše škola má známky, ale mě to úplně nevyhovuje a tak používám i slovní hodnocení, které mi přijde smysluplnější, protože přesně popíše, co dětem jde a co třeba ne.
Všichni píšou, že se jejich děti těší na jedničky, ale co když na ty jedničky už od první třídy prostě nedosáhnou? To je pro děti pak obrovské zklamání a demotivace. Kamarád měl kdysi na prvním vysvědčení jednu velkou dvojku a říkal, že tu školu od první třídy nenáviděl, protože tu jedničku prostě nikdy nedostal. Kombinace známek a slovního hodnocení je pro mě přijatelnější, všechny si přijdou na své, ale já známky osobně nepotřebuju.
Co se týče kopírování odstavců, jasně že jsou pasáže, které se u všech dětí opakují, většinou se liší ty části, kde paní učitelka popisuje, co přesně jim nejde, případně úvodní a závěrečná část, kam se píše chování, přístup k učení, vztahy ve třídě, tam jsem se vždycky snažila, aby to měl každý originální a šité na míru.
@jamborka slovní hodnocení má právě tu výhodu, že se dá napsat citlivé, vždycky se najde něco, co tomu dítěti jde a díky tomu se vždycky dá pochválit a pak vyjádřit podporu v tom,co nejde a povzbudit ho, že mu s tím pomůžete. Ale trojka zůstane vždycky jen trojkou, která nic moc nevypovídá.
u nás je také jen slovní a velmi propracované a individuálně psané, určitě ne všem stejné, a prospěl s vyznamenáním, tedy ofiko má samé jedničky, a přesto tam jde krásně vyčíst, co mu nejde, kde je potřeba máknout a jedná se i o komunikaci a prezentaci v rámci třídy, za mě naprosto skvělé a pro děti mnohem lepší, než nic neříkající známky, naopak lze je takto nasměrovat k těm zlepšením, k těm slabinám, a to by při známkách vůbec nešlo... takže já tomu tleskám a děkuji za čas, který tomu paní učitelka musí věnovat, ovlivňuje tím duši těch prcků a vlastně je pro ně prvním zrcadlem nebo zpětnou vazbou jinou než rodiče
U nás je slovní hodnocení, nikdo z něj není nadšený. Syn v podstatě neví, co na tom vysvědčení má, nezajímalo ho to. Ale naše škola to dělá celé velmi špatně. Někdo se tu ptal, jak se to pak dělá u přijímaček - podobně jako při přestupu na jinou školu, která má klasifikaci. Ta původní škola musí prostě vysvědčení přepsat na známky. Někteří jsou pak velmi překvapeni...
Jinak jedna moje známá učitelka, která slovní hodnocení ve škole má a dělá vše opravdu velmi pečlivě, strávila jen psaním vysvědčení pro 15 dětí 40 hodin, to mi přijde jako slušná šílenost.
@angelinie bohuzel ucitele v dnesni dobe stravi mnohem vic casu u PC nez drive. Ale je to jako "nepedagogicka" cinnost, takze za mnohem, mnohem min penez nebo dokonce zadarmo, protoze prescasy se neproplaci. Mama musi delat i o vikendech, aby vsechno papirovani stihla. Nebo nemusi, ale pak je ve skole denne do 6 do vecera. Silenost


Jen jako doplněk "klasiky", ale paní učitelka si dala záležet a je toho celá stránka 🙂