Používáme cookies. Více informací zde.
Zavři
    apacheeeAMBASADORKA
    Zpráva byla změněna    19. bře 2020    
    Tak jo, jdeme na to, právě začíná #modra_skolka 😁

    Každý den zveřejním námět na činnost se skolkovymi dětmi a pokud tu jsou i další maminky učitelky (a vlastně to nemusí být jen učitelky), bude super, když se ke mně přidáte, ať ty naše děti můžeme rozvíjet i v této situaci. Uvidíte, že děti všechny tyto činnosti milují a potřebují ty své chytré hlavičky zaměstnat.

    Portrét - žena X muž
    ---------------------------------
    Potřebujete: papíry (ideálně velikost A4) a pastelky - nic víc

    Metodika:
    ✔️ Sedněte si s dítětem naproti sobě a řekněte mu, ať vám pojmenuje části obličeje a hlavy (oči, nos, pusa, obočí, řasy, krk, uši...). Většinou vždy na něco zapomenout, takže mu na sobě ukažte části, které zapomněly a chtějte, ať je pojmenuje.
    ✔️ Teď se budete dívat vy a dítě vám ukáže na svém obličeji, kde všechny tyto části má. Tuto část můžete klidně realizovat před zrcadlem.
    ✔️ Co mají ženy a muži většinou jinak? Položte dítěti tuto otázku. Pokud nebude vědět, napovezte mu, nebo mu třeba ukažte fotky ženy a muže. Většinou děti postřehnou, že muži nemají náušnice a nemají dlouhé vlasy. I když víte, jak to je 😁
    ✔️Vezměte 2 papíry a namalujte na každý obrys hlavy a krku. Dítěti řekněte, ať na jeden papír namalujte muže a na druhý ženu. A snaží se namalovat vše, co jste si před chvílí vyjmenovali. Starší děti většinou zvládají, menším dětem bude potřeba trochu napovědět. Klidně děti nechte, ať to namaluji tak, jak umí - takže klidně místo nosu čárku, místo pusy obloucek, atd. Tady není důležitá umělecká stránka, ale uvědomění si detailů a umístění je na správné místo podle skutečnosti.
    ✔️ Koukněte na obrázek, pokud něco chybí, zeptejte se tak, aby na to dítě přišlo samo: Příklad - chybí uši : Jak paní uslyší, že na ni někdo volá?
    ✔️ Na závěr nechte dítě, aby si obrázek dozdobilo podle svého.
    ✔️ Zeptejte se, jak se ti lidé jmenují? Děti mnohdy neví. Vysvětlete jim, ať je pojmenuji a zpočátku jim klidně poraďte.
    ✔️ Na úplný závěr každé činnosti je potřeba nějak zhodnotit. Nerikejte: To je ale krásný obrázek, jsi šikulka. Buďte konkrétní a nenalepkujte. Místo toho řekněte třeba : Moc se mi líbí, jak jsi namaloval ty oči. Je skvělé, že jsi na nic důležitého nezapomněl. Atd.

    Tak a to je pro dnešek vše. Dětem jejich práci vždy někde vystavte a nezapomeňte je ukázat i dalším členům domácnosti. Třeba, až přijde taťka z práce. Atd.

    Tak ať vám jde práce od ruky a baví vás to ❤️

    Jo a pokud budete mít chuť, sdílejte své výtvory do komentářů pod zprávu 👏

    Zítra bude další úkol 😁

      Super, právě jsem taky něco přidala.

      19. bře 2020
      apacheee
      autorAMBASADORKA

      @sasbu super 👏

      19. bře 2020

      Děkuji moc. Super nápad.

      19. bře 2020

      Bajecna akce! Konecne na jine tema. Snad se taky zapojim 🙂

      19. bře 2020
      apacheee
      autorAMBASADORKA

      @wampzee budu mít jen radost, když se bude líbit a hodit. Já to s klukama dělala včera a dnes jedeme znovu. Hrozně je to baví hlavně Teda Eliho 😁

      19. bře 2020
      apacheee
      autorAMBASADORKA

      @matkakatka93 člověk musí co nejvíc žít jako normálně, nebo nám z toho všem klepne😥

      19. bře 2020

      @sasbu mohla bys to taky davat pod tento hastag, at se to dobre hleda, prosím?

      19. bře 2020

      My u nás hledáme hmyz nalepený po bytě. Taky inspirace z koníka. Hlavně jsem ráda za ten pedagogický aspekt. S tim si rady nevim. @apacheee

      19. bře 2020
      apacheee
      autorAMBASADORKA

      @matkakatka93 dobrý nápad, ať se to dobře dohledává❤️

      19. bře 2020
      apacheee
      autorAMBASADORKA

      @wampzee ono na tom kolikrát nic zase tak složitého není, ale člověk si to prostě jen neuvědomí, protože na ty činnosti neumí nahlížet tímto pohledem 😁

      19. bře 2020
      apacheee
      autorAMBASADORKA

      Ještě budeme nějakou dobu muset trénovat 😁

      19. bře 2020

      Presne tak. Na hmyz pridavam odkaz:
      https://www.kuncicka.cz/hry/jarni-aktivity-s-hm...
      A taky mam album na profilu s aktivitami a taky tu jsou skupiny s mnoho inspiraci 🙂

      19. bře 2020

      @matkakatka93 Ten hmyz je super. U nás obrovský úspěch.

      19. bře 2020

      @wampzee mam radost. U nas taky hrajem porad dokola ;)

      19. bře 2020
      19. bře 2020

      Pán se nějak zvrhnul, nevydrží dlouho nic dělat ještě..tak aspoň paní, Áďa 2r 10m😸 Díky!

      19. bře 2020
      apacheee
      autorAMBASADORKA

      @natilla ty jo, super. Ale jakože fakt v tomhle věku 👏

      19. bře 2020
      apacheee
      autorAMBASADORKA

      @matkakatka93 děkuju, ráda kouknu, ať si to doma víc užijeme 👏

      19. bře 2020
      apacheee
      autorAMBASADORKA

      @wampzee jsem zvědavá u nás, určitě to bude skvělý ❤️

      19. bře 2020

      @apacheee dík,obličej dělá dlouho,ale jinak ji nic nebaví,sama si nehraje..pořád jen "já budu kakulka ty budeš vek a sníš mě"🤦🏻‍♀️

      19. bře 2020

      Tak hotovo...😁

      19. bře 2020

      Obrázek mi okamžitě evokoval, co jsme dělaly ve škole - stejný portrét, jen otevřená pusa a dolepovali jsme tam bílé fazole jako zoubky (černé jako kazy).. Možná jako další level pro starší dětičky 😊

      19. bře 2020

      Výborný nápad! Už mám z vymýšlení občas zavařený mozek.

      19. bře 2020

      Moc dekuji za inspiraci! A budu velice vdecna, pokud takových napadu bude vic 🙏❤️

      20. bře 2020

      super nápad já teď jedu něco takového na facebooku každý den dám nějakou činnost co jsme dělali, jsem zvědavá jak dlouho mi to vydrží. Možná bych se mohla podělit i tady na Koníku a zaločit něco jako KoronaAlbum když školáci mají Koronasešity. 🙂. Já mám teď oma předškolačku co od září půjde do školy a která bohužel příjde o zápis a čtyřletého autíka, který doufám taky jednou bude chodit do normální školy s asistentkou (problém je že vybec ale absolutně nechce kreslit, takže jeho grafomotorika je asi na úrovni 1,5 let). Zato je ve školce nejdlepší ve znalosti tvarů, barev, čísel a písmen, pozná hodně stromů, rostlin a vesmírných těles takže encyklopedické znalosti má nadprůměrné, nesocializuje se a když ve školce něco dělají potřebuje neustálou podporu aby u toho vydržel a proto tam má asistentku, doma u něj taky musím sedět když chci aby něco dělal. Knihy si prohlíží rád sám kolikrát i přinese a chce abych mu v ní ukazovala, taky ho docela baví přiřazovat něco k něčemu (co jedí zvířátka, co kdo potřebuje k povolání apod.), má představu co patří do jaké skupiny a pokud je řádek kde je jedna věc jiná tak jí pozná a ukáže (např. mezi dopravními prostředky je židle), tyto věci dělá většinou když použiji motivaci. Ale kreslit nechce ani s motivací. TeĎ během karentény tedy asi 2 x přišel když jsem cvičila s Míšou asám si vzal do ruky fixu a čmárnul jí do pracovního listu (což je docela úspěch) a asi předevčírem jsme malovali na velkou čtvrtku a to se Péťa ze začátku na chvíli přidal tak snad se to zlepší

      21. bře 2020