icon

Lékař s lidským přístupem https://www.respekt.cz/rozhovor/kdyz-male-dite-... Bravo!

avatar

Canibal je bozi ❤😍 a pak je tu takova reakce od hyeny, co je pravdepodobne zdravotni sestra a matka 😭
Zajímavá reakce na můj rozhovor pro Respekt.
Jen k zamyšlení....
Bojím se, že tento názor není ojedinělý. Argumenty typu.. dítě musí něco vydržet, tohle vede k jeho rozmazlování, rodič musí poslouchat lékaře a do nemocnice nepatří..... Jsme v menšině? Myslím, že ne!

Co je to za výmysl? Dítě se chová tak, jak ho vychovají rodiče. Blbá, hysterická, nevychovaná matka, kterých je dnes 90%, vychová hysterické dítko. Jako dítě jsem měla velké zdravotní potíže a téměř celou školní docházku jsem strávila v nemocnicích. Nikdy jsem neměla žádné trauma z pobytu, z personálu, z výkonů. Byla jsem vedená tak, že je to důležité a personál mi pomůže. Tak jsem to brala a bylo vše v pohodě. Jako sestra bych nesnesla, aby mi nějaká matka stála za zadkem a dirigovala, nemá tam co dělat. Kdyby bylo moje dítě hysterické, seřežu mu prdel do modra. Co je to za výmysly, aby rodiče diktovali personálu, co má dělat a jak to má dělat. Dnešní děťátka jsou jen rozmazlení, nevychovaní, drzí, hloupí fakani, kteří mají pocit, že si mohou vše dovolit. Jejich tupí rodiče je v tom navíc podporují! Pan primář bude nejspíš na hlavu. Do nemocnice patří nemocní, nikoli celá famílie, která tam bude překážet, dirigovat, určovat, co se má dělat. NE! Rodiče pěkně doma, na dětském zákaz návštěv - tak to bylo vždy a byl klid. Vychované dítě to bez rodičů zvládne! To nevychované a rozpatlané se postaví do latě, tečka, konec!

Ma to Canibal na fb.

Odpověz
3. říj 2020
avatar

Nesouhlasim 100% ani s jednim, protoze pravde je jak to byva nekde uprostred NE v tech extremnich nazorech ( sestricka to vyjadruje hodne moc drsne a je maximalne nasr..., ale i ona ma trochu pravdy v tom co rika, podle me, zazila jsem jednu takkvou maminu v nemocnici) ... kdzy si treba vezmete lyzovani.... vetsina rodicu dnes dava dite do lyzarske skoly, protoze tam dite cizihi poslechne i v pripade kdy se mu neco nevhce , nejde a rodice by neposlechlo... je to zjednoduseni, ale podstata je podobna.

Odpověz
3. říj 2020
avatar

@aglaja13 pravda podle ceskeho zakona je ta, co pise Canibal a ja bych nikdy nenechala dite opustene v nemocnici ani na minutu...

Odpověz
3. říj 2020
avatar

@roseinka vubec jsi to nepochopila, nepsala jsem o tom, ze maji byt deti v nemocnici sami... spise o uzkostnych matkach🙂.... ale diskuze je zbytecna 🙂

Odpověz
3. říj 2020
avatar

@roseinka ja reagovala, kdyz jsi tam mela jednu vetu

Odpověz
3. říj 2020
avatar

@aglaja13 takhle (snad nevadí že označuji) dítě bych sama v nemocnici nenechala... Ale zase bych nekecala doktorů do práce (pokud by se chovali normálně)

Odpověz
3. říj 2020
avatar

@aglaja13 a promin, srovnavat to s lyzarskou skolou... 😂 v nemocnici nejde o poslouchani, ale o psychickou a fyzickou podporu
@luciealex samozrejme, souhlasim, nechat doktory delat svou praci s informovanym souhlasem 🙂

Odpověz
3. říj 2020
avatar

@roseinka tak já dr nejsem ale samozřejmě bych nenechala dítě někde samotné a já na chodbě... Mě stačilo když jsem byla já dítě a musela jsem být v nemocnici (asi izolace bo rodiče jen přes okno....) horší je že matka mě tam prý nechala co nejdéle ať má prý klid... 🙄 Naštěstí trauma z toho nemám i když vzpomínky ano a nechci aby něco takového zažil syn....

Odpověz
3. říj 2020
avatar

@luciealex jojo přesně tak jsem to myslela, dceru , tehdy 3,5 mi chtěli nechat s podezřením na slepák samotnou v nemocnici, že mě nevezmou, že nemají místo...nedala jsem se, ale viděla jsem jen tam jednu maminku, co fakt byla na zabití a jednu , která dítě jen zbytečně stresovalala...
@roseinka ale ano můžu,když totiž dítě budeš učit sama naučíš ho půlku než ten instruktor...a také spoustě dětí je smustno, nechtějí s cizím člověkem atd atdStejně je to v nemocnici...některé děti bez rodičů se prostě trochu bojí , ale sestřičky ho zabaví zklidní odvedou pozornost a ani neví, že se něco udělalo...maminka, která se třepe strachy na dítě přenáší tu úzkost a ve výsledku je to pro dítě mnohem náročnější...jiná maminak zase dítěti vše milionkrát vysvětluje, když to není potřeba a v tom dítěti ten popis také vyvolá strachu víc....takže podle mě nelze zobecňovat...rodiče s malými dětmi v nemocnic ano 100%, ale za nějakých pravidel, pro práci lékařů

Odpověz
3. říj 2020
avatar
Autor komentář smazal
avatar

@aglaja13 rocnimu diteti nevysvetlis nic, ani dvourocni to jeste tak chapat nebude... a ani jakkoli starsi bych nenechala... vsak tam Canibal pise, ze je ukol lekare takove rodice uklidnit, ono mnohdy tihle vystresovani rodice jsou takovi kvuli sestram ci doktorum, co se neumi chovat, odmitaji informovat a davaji najevo, jak tam rodic prekazi... samozrejme jsou i rodice na facku, ale tak vse ma dve strany mince... tady jde obecne o to, ze v CR je v tomhle stale odporny komunismus, tj. pacient neni klient, dite patri nemocnici a ne rodici, doktor se musi poslouchat apod. A jen takovy pristup jaky ma Canibal to tu muze zmenit. Ale asi musime pockat hlavne na generaci nasich deti.

Odpověz
3. říj 2020
avatar

Víc takových profesionálů, lékařů s lidským přístupem 👍 vždycky můžou být obě strany spokojené, když se chce a jsou k tomu možnosti.

Odpověz
3. říj 2020
avatar

Úžasný doktor, tohle je opravdu profesionální přístup 🤗

Odpověz
3. říj 2020
avatar

@roseinka Ježíš tyhle názory jsou fakt úplně mimo. Mám tři děti, dvě jsou dvouvaječná dvojčata holky. Jedna je při ošetření v klidu, strach zvládá dobře, paradoxně jí přitom v roce a půl selhaly ledviny a zažila dost nepříjemných odběrů ap. Personál českolipské nemocnice byl tedy většinově fajn a dceru u mě nechali a většina vyšetření se zvládla, když jsem ji měla na klíně, kromě jednoho odběru jsem byla pořád s ní. Snad jen jedna doktorka měla problém s vyšetřením na mě, byla mladá bezdětná, ale i sestry pak říkali, že doktorky s dětmi jsou většinou víc empatické. Dcera si z toho odnesla syndrom bílého pláště na sál JIP, kde ji vycházely moc vysoké tlaky, jiné části nemocnice jí nevadily.

Úplně hysterická už od 1,5 roku je při ošetření je její dvojče, které se nic zvláštního nestalo. Přitom jsem v klidu, ale ona se prostě hrozně bojí. Vlastní ošetření jí ani tak nebolí, nejhorší je ten strach předem. Pomáhá dát jí čas a přijmout, že se k úkonu potřebuje propracovat po malých kouscích. Nepomůže jí tvrdit, že to nic není, ani vysvětlení, že to je nepříjemné, ale vydržet se to dá, ani odvolání na to, že strach je potřeba překonat. Přitom je jí už sedm, takže celkem velká. Aby si nechala na očním rozkapat oči, museli jsme týden před tím trénovat s očními kapkami a od kapání na zavřené víčko jsme se propracovali až ke kápnutí do oka, na očním pak držela téměř ukázkově. S ní bych potřebovala právě takový přístup jako ve článku. Bohužel ve chvíli, kdy doktor nemá dost času nebo trpělivosti na pomalý postup, vše to jen eskaluje, pro mě je těžké ji rychle zklidnit a ten tlak, ať už je to rychle hotové mě pak stresuje a nedokážu dceru zklidnit tak dobře, jako kdybych věděla, že je času dost. Přesto všechno mi přijde nespravedlivé tvrdit, že dceru stresuji a že je to rodiči. Pro mě je těžké třeba i na ošetření dcery spolupracovat i doma s manželem, který je okamžitě naštvaný, když banální ošetření nejde hned, takže vlastně uklidňuji dceru i muže a je to pro mě dvakrát tak náročné.

Jsem prostě řada, že jsou i lidé, co se snaží k dětem a ošetření přistupovat takhle, kéž by jich bylo víc.

Odpověz
3. říj 2020
avatar

@hafika vid, kez by... a jak pises, kazde dite je jine a individualni pristup je zasadni, ovsem dockat se ho vsude je vyjimka, diky za tyhle osvicene ❤

Odpověz
3. říj 2020