sobist
8. bře 2020
883 

Máma vs. domácnost: Seventh Generation

Jen těžko se dnes vyhýbá diskuzím o ekologii, bio potravinách nebo praktikování zero waste. Chtě nechtě tahle vlna zasáhla i mě a se mnou i celou domácnost.  Když se ohlédnu zpět, vidím, kolik chemikálií jsem bez rozmyslu používala – a nebudu lhát, stále používám. Troufám si ale říct, že dnes tak činím už s větší rozvahou a hlavně odhodláním lecco změnit.

Úplně nejlepším řešením by bylo přejít na sodu, sůl a ocet, a na praní nejspíš mýdlové vločky, ale přiznám se, že pro mě je to také řešení velmi extrémní. Nedokážu to. Potřebuji mezikroky a tak se testování značky Seventh Generation zdálo jako vhodná příležitost zase něco málo změnit. 

Jak to dopadlo? Rozhodně nad očekávání.

Od testování jsem si mnoho neslibovala. Na trhu je mnoho druhů více či méně ekologické drogerie a vybrat si je obtížné, neboť co vyhovuje jednomu, nemusí sedět druhému. Už na začátku testování mi ale bylo jasné, že přišlo nakopnutí správným směrem.

Jako první tady máme:

Přípravek na mytí nádobí Fresh Citrus & Ginger Scent

Nádobí obstaráváme hezky po staru ručně, takže mít na dosah pěnivého pomocníka je základ.  S přípravkem byla jsem byla spokojená, mytí nádobí probíhalo takřka standardně, jen silnější nánosy mastnoty (miska od oleje, talíř od kostí z polévky) jsem musela mýt na dvakrát. Se vším ostatním si poradil dobře  a v tomto ohledu bych asi nepoznala, že používám nový produkt.

Co se konzistence týče, prostředek na nádobí je tekutější, ale ne vodový, na houbičce hezky pění. Na první přičichnutí mi jeho vůně přišla silná a nezvyklá, nelíbila se mi, ale následně jsem byla velmi mile překvapena (a pobavena) jak příjemně mi po dřině u dřezu voní ruce. V rámci očichávání takřka bonbónového odéru mě ale zarazilo, jak suché ruce najednou mám.

Jako druhý je:

Prací gel Free & Clear 

Největší překvapení byl určitě prací gel, a bylo to překvapení velmi příjemné. Vzala jsem to poctivě, bez aviváže a jakýchkoliv jiných produktů na skvrny. Ručníky, utěrky, dětské prádlo, naše běžné oblečení - to byly první čtyři vzorky. Prádlo se mi rozhodně zdá měkčí, skvrny zmizely a to dokonce i takové, u kterých jsem předpokládala, že s nimi bude problém, ale nejvíc mě zarazilo jedno: syn má asi dvoje tepláky, které když uschnou (a je jedno jestli na vzduchu nebo rychleji na topení) tak kolem horní gumičky stejně smrdí zatuchlinou. Už jsem se s tím smířila, je to drobnost, ale najednou byl zápach pryč. Takže jsou dvě možnosti –  je to náhoda :o) a nebo je v mém dosavadním pracím prostředku/aviváži něco, co se dostatečně nevypláchne.

Gel sám o sobě velmi slabě voní „čistotou“, z prádla není cítit vůbec nic. Dávkování je pohodlné a jediný problém, který s přípravkem mám, je jeho vyšší cena, ale o tom níž. 

Do třetice:

Sprej na koupelnu Free & Clear 

Ohohó, tak tady se něco nepovedlo. Vůně by měla být podle označení „Free & Clear“ stejná, jako u pracího gelu, ale můj nos říká něco jiného. Už při první aplikaci mě ten smrad zarazil a vůbec se mi do čištění koupelny nechtělo, ale přesvědčila jsem sama sebe o tom, že na první čichnutí mi z produktů Seventh Generation nevonělo nic a určitě se to poddá. Při druhém úklidu mi došlo, že mi vůně spreje připomíná doby, kdy jsem si barvila vlasy.  A já nechci strávit, i kdyby deset minut, v prostoru, který páchne jako barva na vlasy, byť ne tak agresivně.

Plusové body za příjemný tvar lahve, střička je taky super – do dálky se produkt hezky rozptýlí, z blízka jej díky poměrně velkému tlaku lze nastříkat/směrovat i do obtížněji dostupných míst. Čistí dobře. Zkrátka a dobře v oblasti funkčnosti nemám co vytknout.

A poslední:

WC čistič Pine & Sage 

Zní to vtipně, ale záchod myju fakt ráda. Jak jsem už psala v krátkém příspěvku, je to pro mě hodně radosti za málo vynaložené snahy. S výrobkem jsem byla velmi spokojená. Umyje co má a k tomu překvapivě dlouho z mísy voní. Ani tuhle vůni jsem si ale na první přičichnutí neoblíbila, vlastně ani na druhé. Nezvyklá kombinace vonných složek mi dala zabrat (cítím cosi mezi bylinkami a lékárnou), jenže se mi opravdu líbil „vonný výkon“ po mytí, takže jsem vytrvala a dnes je ze mě spokojená toaletářka. :o)

Je jasné, že produkty jsou dražší – rozhodně jsou tedy cenově jinde, než jsem zvyklá ze své domácnosti. Zatímco prášek mě na jedno praní vyjde na 4,12Kč, tento testovaný pak na 7,95Kč (ceny jsou samozřejmě přibližné: záleží za jakou cenu je produkt koupen). A podobně je to i u ostatních produktů. V rámci šetřivosti totiž nakupuju v akcích, takže se u pracího gelu, WC čističe i prostředku na nádobí dostávám na poloviční rozdíl ceny za lahev. Levnější ovšem v mém případě rozhodně neznamená ekologičtější.

Upřímně, nedělám si produktech Seventh Generation iluze. Stačí nakouknout k ostatním testerkám, některé z nich vypichují ze složení látky, které se nezdají tak docela nevinné a přátelské. Jsem ale přesvědčena, že jde o lepší volbu, než jsou klasické mycí a prací prostředky.

Produkty Seventh Generation bych tedy doporučila těm, kteří chtějí být víc ekologičtí, ale zároveň chtějí vidět výsledky a nestrávit úklidem víc času, než je nutné. Sama minimálně na nějaký čas zůstanu u pracího gelu, u ostatních výrobků se rozhodnu, až dojdou. Odhadem: WC gel ano, prostředek na nádobí spíš ne. Čistič koupelen s díky vynechám, v tom mám jasno už teď. :o)

#test_seventhgeneration #recenze #zkusenosti_seventhgeneration

Hezky napsáno a nafoceno ☺

11. bře 2020
sobist
autor

@wikki07 Děkuju. 🙂

11. bře 2020

Začni psát komentář...

Odešli