icon

Děti šly dnes po 2 týdnech nemoci do školky, kde jsme zjistili, že mají zítra karneval. Sakra, to je takový problém, poslat rodičům email???

avatar

Tak aspon ze ho neměli dnes.

Odpověz
19. únor 2018
avatar

@aklora a co by všechno ještě měli ty učitelky dělat?

Odpověz
19. únor 2018
avatar

Meli jsme situaci podobnou, decka prisli a druhej den meli mit doma vyrobenej hudebni nastroj ... Davaji na net jidelnicek, kdy se maji platit obedy, ale ze budou mit divadlo za penize (nenosim u sebe z 99% ani korunu) a co je potreba donest, to uz tam nedaj ☹

Odpověz
19. únor 2018
avatar

@danunkam pořádně svoji práci
@aklora vůbec bych se nedivila, kdyby tam zítra přišly děti bez masky, protože se to rodiče nedozvěděli

Odpověz
19. únor 2018
avatar
Komentář byl odstraněný
avatar

@suzanna123 jejich práce je informovat rodiče nemocných dětí že bude karneval? Jak mohli vědět že pujdete do školky? Práce učitelek Mš spočívá v tom starat se, učit atd.. o naše děti ne sedět u pc a rozesílat mail o tom co se bude dít, když má každý rodič možnost informovat se sám...

Odpověz
19. únor 2018
avatar

U nás teda nerozesílají taky nerozesílají maily, ani by mě nenapadlo to vyžadovat 😅

Odpověz
19. únor 2018
avatar

Ja třeba když mám nemocné děti tak než jdou do školky volám učitelce, v odpoledním klidu a informuji se o tom co je třeba donést do školky, zda se bude něco platit atd a hlavně informuji učitelky o tom že děti přijdou následující pracovní den do školky..

Odpověz
19. únor 2018
avatar

@danunkam píšete nesmysly. Nikdo po nich nechce, aby vysedávaly u počítače. Rozeslat jednou za čas(cca. 4x do roka) hromadný informační email, že je potřeba se na něco připravit, snad není takový problém. Navíc v té školce nejsou jen učitelky, víme?
A jasně, když jsou děti nemocné, budu se chodit do školky koukat, jestli náhodou nemají na dveřích vyvěšené nějaké info 😀

Odpověz
19. únor 2018
avatar

@lvicek2000 ani u nás ne, ataké by mě to nenapadlo a už vubec bych to nepovažovala za napln práce učitelky v Mš..

Odpověz
19. únor 2018
avatar

A to nemá ta školka webové stránky? U nás mají webovky všechny školky v okolí a tam zveřejňují plán akcí

Odpověz
19. únor 2018
avatar

@suzanna123 vy píšete nesmysly mužete zavolat napsat ten email taky.. učitelky nejsou povinné vás informovat o akcích školky to vy jste povinna si to zjištovat...

Odpověz
19. únor 2018
avatar

@adousek2 má. Akorát, že tam kulové je. Ale kdyby to tam bylo, tak to samozřejmě beru jako plnohodnotný zdroj informací

Odpověz
19. únor 2018
avatar

Píšu to pouze proto že kdyz je zítra tak se kostým dá sehnat. Kdyby byl dnes a nebyl kostým, to by dítě zamrzelo... info v emailech myslim že možná funguje v soukromých školkách, kde si za vse rodiče platí. O karnevalech a jinych akcích ucitelky vyvěsi info(nastenky,dveře atd) myslim dost v předstihu. To že he dítě dlouho nemocné a rodice si to nepřečtou, za to přeci učitelky nemůžou.

Odpověz
19. únor 2018
avatar

@suzanna123 a na net to nedávají? A jinak se opravdu chodím do školky podívat po dlouhodobější absenci, co je nového. Asi jsem divná 😀

Odpověz
19. únor 2018
avatar

U nás je ta informovanost taky slabší 😀 Ve středu odpoledne jsem se dozvěděla že ve čtvrtek mají děti karneval 😀 Takže dvě maminky šly na rychlo shánět kostými...

Odpověz
19. únor 2018
avatar

@danunkam jasně, to bude určitě pro učitelky a administrativní pracovníky daleko lepší - když budou muset odpovídat jednotlivě na emaily a telefonáty rodičů 😀

Odpověz
19. únor 2018
avatar

@lvicek2000 no, evidentně je to dobrý nápad 🙂 Ale bohužel na to fakt nemám kapacity

Odpověz
19. únor 2018
avatar

Tak u nas web stranky hruza-ale vsechny tyto akce jsou planovane na zacatku roku-pri schuzce s rodici v zari o tom informuji-kdo chce,prijde 🙂)))) a vi o vsem.......jinak to mame vyvesene vzdy mesic dopredu na hlavni nastence.....totez penize-na nastence pred kazdou tridou maji na kazdy mesic plan-co se bude dit a co se ma zaplatit 🙂)))

Odpověz
19. únor 2018
avatar

U nas to funguje. Na zacatku mesice prijde email s informacemi o akcich na dany mesic.
Myslim, ze poslat jednou mesicne hromadny email o trech vetach by nemusel byt pro ucitelky takovy problem.

Odpověz
19. únor 2018
avatar

@aklora já nechápu, proč bych měla řešit, kdo za to může nebo nemůže. Jaký je problém udělat si hromadný adresář s dětmi ve třídě a 4x do roka rozeslat email: "příští týden je divadlo, karneval, besídka...". To je naprosto srovnatelné úsilí jako vytisknout to a pověsit na dveře. A osobně bych ani jako učitelka nechtěla mít ve třídě děti, které přišly bez kostýmu, protože nevěděly nebo jim třída ujela ze stejného důvodu do divadla. A to je to, co mě taky vytáčí -že jim je to naprosto jedno.

Odpověz
19. únor 2018
avatar

@lvicek2000 u nás je naprosto samozřejmě, ze začátkem měsíce přijde mail od ředitelky, kde jsou vypsané všechny akce plánované na daný měsíc. Nechápu v čem by to měl být problém.

Odpověz
19. únor 2018
avatar

@suzanna123 ja myslím že tolik rodiču nevolá nebo se neinformuje stejně jako vy a pak se jen rozčilují nad svou hloupostí, kterou svádí na zaměstnance Mš... U nás to funguje tak že my rodiče dáváme učitelkám vědět dopředu kdy se děti vrátí po nemoci do školky a ptám se automaticky co se bude dít to je takový problém? neni! ale ono už jde o to jaký postoj jako rodič mám k zaměstnancum Mš

Odpověz
19. únor 2018
avatar

@suzanna123 Já myslim, že jim to jedno není, ale leckteré akce se prostě čtvrt roku dopředu neplánují. Mně to prostě problém nedělá si ty informace zjistit, zajít do školky, zavolat, tak proto mě tohle nenapadlo

Odpověz
19. únor 2018
avatar

Bacha tady je to samá učitelka ze školky a základky a jak víme nejvíce práce na světě mají paní učitelky a jsou za ní nejhůř placené...🙂🙂🙂.

Jinak to, že nevím, že nemají karneval by mi až tak nevadilo...vadí mi třeba, že děti mají být na focení ve školce v půl 8 a pak jdou na řadu v 10 a paní učitelky nestihnou ani jim třeba srovnat sukni nebo sundat mikinu...o přečísnití už vůbec nemluvím....Vážím si práce některých jednotlivců, kteří jí dělají rády a váží si výhod...ale učitelek = holek co by namely na jinou vysokou a proto šly na pajdák (nejlechčí vysokou) a teď mají ze všeho problem a proto si stěžují místo , aby šly dělat jinou práci, kterou by nezvládly 🙂.

Jak se ukazuje v komentářích výše, když tu práci dělají schopní lidé jde vše🙂

Odpověz
19. únor 2018
avatar

Ja se treba ptam maminek spoluzaku kdyz je mala delsi dobu nemocná.potom vetsi akce maji napsane na netu a zbytek vyvesene na dverich skolky.podle me to je ukol rodicu a ne učitelu se informovat.

Odpověz
19. únor 2018
avatar

@pisisvori tipuju, že ty pajdák nemáš, viď? 😀

Odpověz
19. únor 2018
avatar
Komentář byl odstraněný
avatar
Komentář byl odstraněný
avatar

@lvicek2000 ne to fakt nemám (mám medicínu 🙂 ) a informuji se sama 😝.

Odpověz
19. únor 2018
avatar

@pisisvori já nevím, jestli samá učitelka (tu, co neovládá shodu podnětu s přísudkem bych z toho asi nepodezírala 😀), ale tohle omlouvání něčí lhostejnosti a lemplovství nechápu. Já jsem sama zvyklá, dělat svou práci na 100% a ne jen to, co musím a "však se nikdo nepo...", tak holt totéž očekávám od ostatních.

Odpověz
19. únor 2018
avatar

@pisisvori a ještě mě fascinuje "to tak v soukromých školkách". Tak proč tam to jde a ve veřejných ne??

Odpověz
19. únor 2018
avatar

@suzanna123 protože tam mají pančelky dvojnásobný plat a půlku dětí 😉

Odpověz
19. únor 2018
avatar

@suzanna123 jojo to já taky jen jsem si už zvykla nečekat to od ostatních 🙂. Jinak já třeba úíšu take hodně překlepů...jednak mám defaultně na služebním notebook angličtinu a přepisuje mi to spoustu slov (problémmy = problem) a jednak prostě napíšu I ve shodě podnětu s přísudkem špatné i/y a vidím to až to odešlu a přečtu. A to se teda paní učitelky hnedka chytají 🙂.

Odpověz
19. únor 2018
avatar

@suzanna123 ono je to i o moznostech dane skolky. Pokud o tuto vec mate zajem, proc tuhle pripominku nereknete pani ucitelce nebo pani reditelce. Urcite by to melo vetsi ucinek nez ta diskuze tady.

Odpověz
19. únor 2018
avatar

A takový hloupý dotaz: Proč do takové školky chodíte, když tam nejste spokojeni? Jinak u nás taky informovanost předem nefunguje. Většinou se vyvěsí info par dní předem. A když jsme nemocní nebo se do školky nejde, tak se informuji o chystaných akcích u maminek spolužáků. Ani by mne teda nenapadlo po nich chtít, aby vše dávali každému zvlášť vědět. Otázka je, co mají skutečně v popisu práce takové učitelky v mš a zda je to od nich skutečně ,,lemplárna”, jak píšete. Řekla bych, že tohle je spíš o domluvě a vlastní iniciativitě.

Odpověz
19. únor 2018
avatar

@lvicek2000 jasně dělám jen do výše svého platu ne jak je správné a jak nejlépe umím 🙂. ale já mám štěstí na lidi okolo naštěstí 🙂

Odpověz
19. únor 2018
avatar

@misfitka
@danfal
@lvicek2000 holky , ale tady přece nejde o maminky, ale o ty smutné a brečící děti, které nemají masku.... proboha ne...a to není práce paní učitelek??????????
@danunkam

Odpověz
19. únor 2018
avatar

@pisisvori to je na jinou diskusi, co je v povolání učitelky správné

Odpověz
19. únor 2018
avatar

@lvicek2000 o tom to nebude. Syn je ve státní a funguje to perfektně. Máme báječné a moc šikovné učitelky. Je to jen o přístupu.

Odpověz
19. únor 2018
avatar

@pisisvori ano o to jde a jde i o to že rodiče si nejsou schopni si zjistit informace o tom co se bude dít ve školce po návratu dětí do Mš po nemoci...

Odpověz
19. únor 2018
avatar

@pisisvori ja jen napsala, ze si myslim, ze tohle mela pani resit ve skolce a ne tady. Treba je to ani nenapadlo, ze by o to rodice meli zajem.

Odpověz
19. únor 2018
avatar

@pisisvori já se fakt nechci zastávat učitelek, neznám, co přesně tyhle dělají a nedělají, ale prostě si myslím, že je to víc věc rodičů tohle hlídat, učitelky nemusí mít přehled, které dítě se kdy vrací do školky apod...

Odpověz
19. únor 2018
avatar

@suzanna123 tak to zkus ve školce nadhodit, jestli by nemohli lépe informovat, aspon formou webu, třeba by to problém nebyl

Odpověz
19. únor 2018
avatar

@danfal no právě to je ten problem, že je nenapadne, že by měly zájem, aby jejich děti neplakaly 🙂...já se dívám na stránky školky, kde vetší akce jsou ...maminky třeba momentálně u male, která chodí první rok neznám a nemám na ně telefon, tak jak se budu ptát....nemyslím, že by učitelky měly psát email a jednotlivě hlásit, ale měly by být webové stránky, kde je možné dohledat a informace delší dobu dopředu než třeba 2 dny...jako u nás ve školce....

je to prostě jen o lidech a přístupu🙂

Odpověz
19. únor 2018
avatar

@danunkam
@lvicek2000 rodiče většinou do školky volají a dítě omlouvají a informují, kdy asi přijde...já to tak dělám...buď telefonem nebo mailem ředitelce, tak snad není problem do telefonu říct, že bude karneval a nebo to a to....

Odpověz
19. únor 2018
avatar

@suzanna123 Chovat se zjevně neumíte. Podruhých chete zázraky?.. Pokud máte s mým psaným textem problém proč to nenapíšete rovnou mě.. Ano mám s českým jazykem problém mám na to i mnoho papíru.. Každý neni tak dokonalý jako vy..

Odpověz
19. únor 2018
avatar

@pisisvori kolikrát i když se to těm rodičům připomene, tak nakonec stejně můžou zapomenout a děti jsou zklamané. Takže by učitelky musely leda tak den předem každého obejít a vtlouct to rodičům do hlavy.

Odpověz
19. únor 2018
avatar

@misfitka ale to už je snad něco jiného ne ...to je prostě chyba rodiče a jeho věc....to sem vůbec nepatří 🙂

Odpověz
19. únor 2018
avatar

@pisisvori Ano pokud to neřeknou do telefonu pak je to blbé ale paní nevolala to je ten problém.. ja tedy volám i kdy děti přijdou na 100% do školky.. Hazí se tu vina na učitelky, ale proč se rodič neinformuje jde přeci o jeho dítě...

Odpověz
19. únor 2018
avatar

@lvicek2000 tak určitě... A je tak adekvátní plat, abych od nich mohla očekávat, že 3x kliknou a pošlou email?

Odpověz
19. únor 2018
avatar

@pisisvori a učitelka nejsem, jen vidím naše uitelky, které dělaji milion věcí nad rámec svých povinnosti a chtít po nich aby mě informovali o tom co se bude dít ve školce i jinak než že to napíšou na tabuli v šatně to by mě fakt nenapadlo...

Odpověz
19. únor 2018
avatar

@suzanna123 místo vztekání se tady bych zašla nebo zajela do obchodáku koupila kostým a byla ráda že jde dítě na maškarní

Odpověz
19. únor 2018
avatar

@danfal však řekneme. Ovšem po předchozích zkušenostech vím, že je to házení hrachu na zeď

Odpověz
19. únor 2018
avatar

@danunkam no jo proč to nehodit na jiného...jak víš, že paní nevolala a neupřesňovala vrácení se dítěte do školky????Já vidím jak fungují učitelky a učitelky a ty co si stěžují většinou nejhůře...ty co svojí práci mají rádi i za svoje peníze , většinou dělají hodně nad rámec toho co musejí a ještě by jim dětí bylo líto a rychle udělaly nějakou masku ráno sami....a o tom to je o lidech a přístupu....

Odpověz
19. únor 2018
avatar

@misfitka ano, je to hloupá otázka - hádám, že i vy znáte odpověď. A já nechci, aby to dávali vědět každému zvlášť. Slyšela jste už o hromadném mailu? 😉 A webovky mají taky...

Odpověz
19. únor 2018
avatar

@danunkam evidentně 🙂

Odpověz
19. únor 2018
avatar

@suzanna123 až se k lidem začnete chovat s úctou, nenadřazeně, pak možná se změní i jejich chování k vám 🙂 Hezký večer

Odpověz
19. únor 2018
avatar

@suzanna123 syn byl.doma mesic.. vim, ze je obdobi karnevalu, takze jsem minuly tyden naklusla do.skolky a pekne se podivala na.nastenku jestli ten karneval nemaji.. to je moje povinnost jako matky. Rozhodne ne ucitelek.

Odpověz
19. únor 2018
avatar

@bara88 ano, jsem moc ráda, že když dorazím v šest večer z práce, můžu shodit tašky, zamávat na děti a letět do obchoďáku shánět kostým 😀 Co víc si můžu přát?

Odpověz
19. únor 2018
avatar

@leniczka23 😀 😀 😀

Odpověz
19. únor 2018
avatar

@leniczka23 ale paní nepíše, že je to jejich povinnost jí osoběn informovat, ale že by to mohlo na sebových stránkách třeba 🙂, takže by nemusela letět do školky, ale mohla se kouknout nemusela by do školky volat a učitelky rušit , když je tam 1 při příchodů dětí třeba ráno atd atd...Ale pro někoho je to asi těžké pochopit....

Odpověz
19. únor 2018
avatar

A že by přijely učitelky rovnou k vám domů? Ježíš to je tak šílená tragédie toto...Víc takových rodičů a v těch školkách žádné učitelky nebudou...šílený...

Odpověz
19. únor 2018
avatar

@suzanna123 někdo ji do školky vedl ne ?tak ten kdo ji vedl tak to měl obstarat nebo ti to aspoň nahlásit,nemusela by si letět domů ale stavit se rovnou z práce

Odpověz
19. únor 2018
avatar

@leniczka23
@leniczka23 přesně tak každý ví že je období karnevalů tak pokud má zájem tak se stará

Odpověz
19. únor 2018
avatar

@sarihy budou, ale uz nikdy neudelaji tu blbost, ze by poradaly karneval ☺☺☺☺

Odpověz
19. únor 2018
avatar

@pisisvori chapu ze ses rozjeta, ale mozna bys mohla trosku ubrat. Rozcilovat se nad tim, ze by ucitelky neco mohly a ja sama pro to neudelam nic je trosku divny no. A hlavne pani vedela ze se takove maily neposilaji, ze jsou v tomhle na nic, webovky nefunguji tak trosku vykrik do tmy ne?
Ale s tebou jsem jaksi nemluvila a nemam asi ani zajem. Vubec mi nesedi tvuj zpusob komunikace.

Odpověz
19. únor 2018
avatar

@leniczka23 kdyz už to napsaly a vytiskly na tu nástěnku, pak je opravdu nepochopitelné, proč by měl být problém, aby ten stejný dokument připojily jako přílohu do mailu a jedním kliknutím poslaly všem rodičům🤦‍♀️Já opravdu nechápu co je na tak náročného. Nejspíš to nechápu proto, ze na tom nic náročného není. Vždyť i těm samotným pančelkám by to zjednodušila práci a komunikaci...

Odpověz
19. únor 2018
avatar

@danfal Dcera šla do školky po nemoci a ten den bylo focení...a co no, vyfotila se ve školkovém...no problem...Vyčítat ti učitelkám mě fakt nenapadlo...

Odpověz
19. únor 2018
avatar

@zuzineckah a představ si že u nás se takové věci píšou na nástěnku RUČNĚ🙂

Odpověz
19. únor 2018
avatar

@bara88 to je možné. Já jsem reagovala na příspěvek zakladatelky, která píše, ze jejich školka má i vlastní webovky😉

Odpověz
19. únor 2018
avatar

@zuzineckah TO MÁ SNAD KAŽDÁ🙂

Odpověz
19. únor 2018
avatar

OK, tak já bych to za sebe uzavřela. Poslední dobou tu moc nepobývám, tak už jsem zapomněla, jaká slepičárna tu je a jakou odezvu může takovýhle příspěvek vyvolat 🙂
Dámy, které běháte v průběhu nemoci dětí do školky, máte můj obdiv, já na to nemám - ani čas a upřímně by mě to ani nenapadlo. Navíc opravdu hádám, že je mnohem pohodlnější pro personál školky rozeslat HROMADNÝ (ne mně speciálně 😉) email nebo dát informaci na web než abych já klusala před prací nebo po práci do cca kilometr vzdálené školky a zpět, jestli náhodou něco nevisí na nástěnce.
K povinnostem učitelek - netuším, kde jsou hranice povinností učitelek a vy taky ne. Už proto, že v každé školce je to jinak. A vida - někde to funguje, tak to asi takový nadstandard nebude, hmmm? Školka je služba jako každá jiná, platíme si ji - jako všechno a nevidím důvod, proč bych neměla mít v dnešní době naprosto běžná očekávání. Nevím, jak vy, ale já svou práci dělám, jak nejlépe umím a zřejmě i proto totéž očekávám i od svého okolí.
Teď se s dovolením (nebo bez) vzdálím, diskuzi o tom, jaká jsem kráva, co šikanuje učitelky jistě zvládnete i bez mé asistence. Enjoy 🙂

Odpověz
19. únor 2018
avatar

@zuzineckah a nemusely by ani dávat do toho emaily, stačilo by na stránky školky 🙂

Odpověz
19. únor 2018
avatar

@leniczka23 tak ho nečti a neodepisuj, paní zase nesedí způsob fungování školky v informování a jak se na ní slétly nářky 🙂.

Odpověz
19. únor 2018
avatar

@suzanna123 krásně napsané 🙂.

Odpověz
19. únor 2018
avatar

@pisisvori Nenavážej se tu do učitelek, prosím. Pravda, máme hodně výhod, ale taky je to spousta práce, kterou nikdo nevidí a která zaplacená opravdu není, tohle se fakt musí dělat z lásky k dětem a z touhy jim něco předat... Nestěžuji si, ale kdo to nedělal, tak prostě neví, o čem mluví 😉
Mimochodem, studovala jsem medicínu, z vlastní vůle odešla, nenaplňovalo mě to, našla jsem se v práci s dětmi. Studuji pedagogickou fakultu, o její kvalitě si nedělám iluze, je to brnkačka a docela sranda to studovat. Ale ty děláš, jak kdyby snad učitelky byly něco méně.
Každopádně každý týden měly moje děti na webu týdenní plán a po práci jsem trávila i hodinu odpovídáním na maily rodičů, přičemž v některých mi jedna maminka vždy za něco vynadala, třeba že její holčička ztratila tužku a že ji JÁ musím najít; v jiných jsem odpovídala, proč jsem jejich chlapečkovi nedovolila kopat do spolužáka (učím na 1.stupni, teď jsem doma s malou).
Není problém napsat email, takže souhlasím s autorkou, v dnešní době se ta infomace měla objevit třeba na webu. Na druhou stranu bych vám některým opravdu přála zažít, jaké pitominy si občas rodiče vymyslí a chudák učitelka to odnese.. Víc tolerance z obou stran je prostě fajn 🙂

Odpověz
19. únor 2018
avatar

@suzanna123 Zda se mi, že máte poměrně problém s komunikací, možná v tom je zakopaný pes. Vůbec nehodnotim, kdo se měl informovat nebo být informován. Jen jako námět k zamyšlení, že arogance a vulgarita nejsou správné komunikační prostředky.

Odpověz
19. únor 2018
avatar

@ttm neumim byt tolerantni k lenosti a hlouposti... kterou nekdo zakryva svou prepracovanosti a tim, ze to neni jeho povinnost ... a naopak ceka, zeza nej budou delat veci ti co jsou vychovani delatna 200% procent. Myslim si, ze neni dobre takove chovani tolerovat, kdyz ho budeme tolerovat muze se nam stat, ze bude brano jako norma :(. Vazim di lidi jak vy a vazim si i lidi, kteri umi rict ja to neumim, nezvladam nemam rad, nechci... nebo omlouvam se spletl jsem se. Sloh a psani nepatri k mym silnym stranka a proto formulace tady v tychlosti a nekdy i emocich jsou trichu nadnesene... i po tak dlouhe dobře co tady jsem mi vadi, ze jsou tady skupinky, ktere sni rict cokoli a vsichni je lituji a poplacavaji po zadech a pak si jedna maminka chce je postezovat nemysli to spate a sletne se na ni hejno kritiky.,, a nejak mi to neda se nezastat.
Mam okolo sebe ucitelky.,.. jedna ma 2 deti, bez babicek, manzel porad v praci, vse stiha a chvali jak je to prima, ze ma na holky cas, prazdniny...je chytra sikovna...Druha ma jedno dite skvele fungujici baicku, mazela co pomaha a je ve3 doma , dela na na 3/4 uvazku a porad si stezuje jak je toho moc a jak je to narocne povilani s co ti hrozni rodice by jeste nechteli...a to je ten druh o kterem jsem psala vyse ( je to trochu drsne pojmenovana realita ne navazebi se ) bohuzel tech druhych je vzohe povolai vic :(:(.

Odpověz
19. únor 2018
avatar
Komentář byl odstraněný
avatar

@ttm nebylo to asi na mě, ale já opravdu učitelkami neopovrhuji (a ani od @pisisvori jsem nic takového nezaregistrovala - ale je fakt, že já jsem tu diskuzi radši jen přelétla, tak nevylučuji, že mi to uniklo).Mně vadí ty, co to mají na háku, ale to u lidí obecně, nejen u učitelek. Navíc já o učitelkách nenapsala vůbec nic -pokud vím, tak ve školce funguje i nějaká administrativa, pokud by byl tenhle úkol nad možnosti učitelek (což si tedy -
pravda - nemyslím). A souhlasím, je to oboustranné. Jsou rodiče, co si myslí, že tam jsou učitelky jen pro ně a jejich děti a řeší každou kravinu, ale nechtít po nich nic a omlouvat je, že toho mají hodně, je to blbě placené, nemají to v popisu práce... je zase druhý extrém. Co já s tím - no tak ať to nedělají.
A to, co se tu strhlo za shitstorm je něco neuvěřitelného. Nezúčastněný divák by z reakcí usoudil, že chci, aby mi učitelky vodily děti domů a ráno je vyzvedávaly. Nepochopím.

Odpověz
19. únor 2018
avatar

Na úvodních třídních schůzkách se zpravidla nastavují takovéto zakladni veci- např. jak děti omlouvat, jak zjistit, co se ve školce bude dít apod.. Je to pouze o domluvě. Pokud víte, že u vás ve školce taková domluva nefunguje, resp.vite, že jediná šance informovat se, je přečíst si nástěnku, potom nechápu to rozčilování.
P.S. ve školce neucim, ale jinak se mně jako učitelky zs tato diskuse celkem dotkla 😉

Odpověz
19. únor 2018
avatar

U nas treba ucitelky nemaji pocitac, vse pisou rucne, veskere zaznamove knihy maji taky rucne psane. Jasny, ze vedouci ucitelka ten pocitac ma nekde k dispozici. Ale ostatni ucitelky aktivity na pc (vkladani fotek) delaji ve svym volnym case z domu... vzdycky pri nemoci mam moznost se zeptat x maminek, co se v MS deje a bude dit, pripadne si to telefonicky nebo osobne zjistit primo ve skolce. Taky jsem zvykla makat na plno. A to, ze by moje dite prislo o karneval, tim, ze by nemelo masku, bych brala jako svoje selhani a ne selhani ucitelky. Kdyz mela mala 14 dni nestovice, tak prave karneval jsem intenzivne hlidala a to se kvuli nemocem s terminem hybalo. Fakt bych si neodpustila, kdyby prisla bez masky a nikdy by me nenapadlo schazovat to na "podradnou" praci ucitelek. No hold sem asi matka slepice 😀

Odpověz
19. únor 2018
avatar

@pisisvori Ale ono opravdu není povinností učitelky psát maily apod. Neříkám, že to učitelku zabije a že to nemůže dělat, jsem rozhodně pro, že komunikace s rodiči je důležitá. Ale obviňovat ji z lenosti jen proto, že nedělá věci nad rámec svých povinností, mi nepřijde fér.
Naprosto s tebou souhlasím, že jsou učitelky dobré a špatné. Upřímně, když občas vidím, co studuje u nás na fakultě, je mi z toho trochu úzko a moc si přeju, aby moje děti měly štěstí. Ale to je ve všech profesích. Ještě jsem se na úřadě nepotkala s milou úředníci, která by mi odpověděla nebo snad dokonce poradila. Stejně tak znám skvělé doktory, ale i takové, od kterých už bych nevzala ani paralen a které obtěžuje i to, co je jejich prací, totiž pacient. Znám pošťáky, co se neobtěžují zazvonit, ale i takové, co se k dopisu usmějí. Prodavačky, kadeřnice, zdravotníky, uklízečky, ředitele... Jen málokdo dělá něco navíc, něco, co mu nikdo nezaplatí, co není jeho povinností. Ale my máme přece prázdniny a směšnou pracovní dobu, tak co si jako dovolujeme neskákat, jak rodiče pískájí (trochu to přeháním, ale jistě se chápeme). Nemyslím si o sobě, že jsem dobrá učitelka, mám do ní ještě hodně daleko...a dělám chyby, jako každý jiný. A ano, vím, že jsou fakt učitelky, které bych vyházela. U nás ve škole jsou takové tak dvě..zbytek jsou skvělé ženské (i chlapi) na svém místě, tak snad to nebude všude tak zlé..
Naprosto chápu, že ses autorky zastala. Jen mě prostě mrzí, když se haní učitelky a třeba ne vždy právem, pak se ozývám,nu 🙂
@suzanna123 Reagovala jsem na to, že pisisvori psala, že učitelky často dělají holky, co se na jinou školu nedostaly a jinou práci by nezvládly. Takže to nebylo na tebe, omlouvám se, jestli jsi to tak pochopila. Znovu opakuji, že souhlasím, že by to učitelky nezabilo a že to může viset na webu. Chápu, na co si stěžuješ, taky by mě to štvalo. Pořád ale prosím, abyste se i na nás učitelky dívali jako na lidi.

Odpověz
19. únor 2018
avatar

Zlatá naše školka. Posílají mail s informacemi o akcích (kromě divadýlek), odkazy na rajče s fotkami, potvrzení na daně a ještě se perfektně starají o děti. Tenhle týden pro ně dělají na zahradě olympiádu. Vždy je to jen o tom chtít a ten jeden mail poslat. A bývá to i o modernisti učitelek.

Odpověz
19. únor 2018
avatar

@ttm už v prvním komentáři jsem napsala, že jsou I tací co to mají za poslání, co to dělají proto, že je to baví atd atd a že jsou I dobří a že mám štěstí, že se u svých dětí setkávám spíše s těmi dobrými. Nevím proč t tak zobecňuješ a tohle nečetš. Ano jsou u čitelé jako ty a těch si vážím a taky jsme to psala....Ale ty co šly na školu, proto, že na jinou nemají a proto, aby měly prázdniny ateď se hroutí, protože se od nich chce víc 🙂...a sama píšeš, že takové na škole jsou.... Také nikde nepíšu , že je lenost nenapsat osobní email a osobně informovat....A dělat něco nad rámec povinnosti? To jako, když jsme na OČR vyjímečne 1x za půl roku neudálm něco urgentního a hodím to kolegyni, protože to není moje povinnost a nejsem za to placená? To nechám práci být, presto,že porpásneme termín, protiže mi padla? Nebo nepomlžu kolegyni, protože co je mi do toho? Kde je psáno co je moje povinnost? Ve smlouvě? V job description? A víc nehnu brvou? Ano I pšťák je špatný a dobrý I prodavačka....ale poštáci ani prodavačky si neustále všude nestěžují jak toho mají moooc a jak jsou podhodnoceni ata atd

Odpověz
19. únor 2018
avatar

@pisisvori ja vas text pochopila stejne jako @ttm.

Odpověz
19. únor 2018
avatar

@ttm moc hezky napsano.

Odpověz
19. únor 2018
avatar
Komentář byl odstraněný
avatar

@ttm nepochopila, jen bych nerada budila ten dojem 🙂
A co se rámce povinností a toho, co je nad týče, jsou školky, kde se dělá pro děti spousta akcí typu přespávání ve školce, odpoledne s rodiči apod.. To považuji za nadstandard, ale někde jsou prostě tak iniciativní učitelky nebo je to prostě tak baví a chtějí, aby měly děti na školku bezva vzpomínky, že to udělají. Nebo to tam táhne ředitelka, která chce, aby ta školka měla nějakou prestiž. To je něco, co obdivuju a před čím smekám. A pak jsou školky a učitelky, které udělají leda jednou za rok karneval, aby se neřeklo a nenapadne ani ředitelku té školky, že by takové akce mohla dát na web nebo to pro jistotu před vytištěním a připíchnutím na nástěnku ještě rozeslat všem rodičům, aby se nestalo, že tam nějaké dítě dorazí bez kostýmu a bude smutné. Nebo že mu rodiče budou shánět kostým na poslední chvíli a nebude si moct ani vybrat, za co půjde, protože bude rádo, že vůbec něco má.
A pro mě je opravdu absolutně nepochopitelný přístup "nevadí mi, že něco nefunguje, já mám svoje splněno a tohle není moje povinnost". Já takhle opravdu nefunguju a prostě to vnímám jako lemplovství.

Odpověz
19. únor 2018
avatar

@pisisvori To je nevýhoda psaného textu, třeba jsi to tak nemyslela. A třeba jsem já natvrdlá.
A představ si, že opravdu je spousta lidí, kteří po pracovní době nehnou prstem, kteří práci navíc dělat odmítají, kteří mají problém udělat navíc cokoli. A všichni si stěžují, i ten pošťák a prodavačka, to si piš, že jo. Doktoři si taky pořád stěžují, pokud se nepletu 😀 Ono kdyby ta učitelská práce nebyla placená, jak je, kdyby nebyla považována naší společností za téměř méněcennou, možná by ji chtělo dělat víc kvalitních lidí. Víc těch, kteří mají i na jinou školu. Ale to už to tu plevelím, za což se autorce omlouvám a radši jdu spát, já když se rozjedu, tak pak nevím, kdy přestat 🙂

Jinak píšeš, že "jak víme, nejhorší práci mají učitelky a jsou za ni nejhůř placené". Považuji se za docela inteligentní, tu narážku a lehký výsměch jsem tam našla 🙂

Odpověz
19. únor 2018
avatar

@danfal neumím psát tak hezky jako @ttm , ale někdy stačí přečíst podruhé a nebýt neobjektivní 🙂 což@ttm není.
Patří k těm rodičům co nehází odpovědnost na druhé, co chce od dětí respekt nejen k učiteli, co udělá I to co není jeho "povinoost" 🙂 a co když dítě donese poznámku vynadá dítěti a nejde nadávat učiteli jak si to dovolila....Ale na @suzanna123 jste se tady všichni vrhli jak na zločince, přitom nikde nepsala, že jí má někdo napsat osobní email a že je to jejich povinnost.

Odpověz
19. únor 2018
avatar

@ttm ano je tam lehký výsměch a ironie a nadsázka....to jsem prostě já a už se nezměním 🙂 a no nemám to tak psát, když vím, že tací nejsou všichni a nemám tak zobecňovat....ale v diskuzích se bohužel hlavně tady právě s takovými setkávám... které uráží, za překlep a neustále si stěžují....Věř, že je málo takových jako ty.

Odpověz
19. únor 2018
avatar

@suzanna123 Já taky takhle nefunguji a pak to očekávám i od ostatních. Bohužel, většinou to očekávám marně, tak už jsem se naučila se radši nechávat mile překvapit 🙂

Odpověz
19. únor 2018
avatar

@pisisvori No a přesně na ten jsem reagovala. Já si pořád naivně myslím, že učitelů, kteří to dělají rádi a dobře, je dost. Mám jich kolem sebe dost. Tak mě tohle odsuzování pak trochu mrzí, taková jsem zase já, mám tendence si to brát osobně 😉

Odpověz
19. únor 2018
avatar

@ttm já taky neočekávám, ty noční akce apod. - i když by to bylo fajn a být já tam ředitelkou, tak to takhle určitě vedu (učitelkou bych nebyla, protože mi bohatě stačí mé 2 děti 😀). Ale tohle žádný nadstandard není. Pokud si někdo myslí, že ano, tak zaspal někde v době komunismu a měl by se hodně rychle probrat. Bohužel, tam zaspala i spousta učitelek, ředitelek a celkově pracovníků státních institucí ☹

Odpověz
19. únor 2018
avatar

@pisisvori Jinak tak jako pro odlehčení - ony ty prázdniny jsou jeden z důvodů, proč jsem na peďáku 😀 Do našich plánů, jakou bych chtěli rodinu a jak se věnovat dětem, mi to sedělo tak nějak nejvíc 😀 (Ale jinak teda od 15 dělám s dětmi a medicínu považuji za omyl, který do dnes nechápu...po gymplu mi peďák nebyl dost dobrý, právě z těch důvodů, které tu píšeš - tam jdou přeci ti, co se jinam nedostanou. No s nástupem na ZŠ se můj názor dost radikálně otočil a fakt upřímně obdivuju učitelky, které to po dvaceti letech ještě nevzdaly a dělají svou práci dobře a s láskou. Tady fakt platí, že kdo to nezažil, netuší - sama jsem dřív měla názory v něčem podobné těm tvým).

Odpověz
19. únor 2018
avatar

@suzanna123 U nás bohužel zaspalo celé školství...

Odpověz
19. únor 2018
avatar

@ttm kdyby jen školství ☹

Odpověz
19. únor 2018
avatar

Tak to naše školka je asi rarita,nám posílá paní ředitelka odpoledne před akcí sms i email.Zejména upozorňuje do kdy mají být děti ráno ve školce a pokud se jede na výlet,tak co mají mít s sebou.

Odpověz
19. únor 2018
avatar

@ttm v necem nas urcite pravdu...a muj nazor je asi dost ovlivneny prave tim dnesnim skolstvim, ktere podle me jde s urovni niz nez uz jde :(

Odpověz
20. únor 2018
avatar

@ttm a taky jsem k tomu navazeni se napsala hned, ze nejsou taci vsichni a jsou tam i dobri ve vire, ze bude pochopeno, ze je to trichu nadsazka a ze ti nemyslim vseobecne..., ale holt psany text je nekdy zavadejici a sloh a cestina nebyla moje nejsilnejsi stranka , to byla matematika, biologie, fyzika 🙂, proto jsem sla na medicinu 🙂.

Odpověz
20. únor 2018
avatar

@suzanna123 noční akce bude v naší státní školce asi za měsíc 😉jsou divné ty naše státní učitelky, zřejmě vydělávají 50 tisíc, když jsou tak akční a nápadité👍 Akorát tedy nevím, kdo by jim je platil🤟Proste jsou učitelky a učitelky (učitelé detto), s platem ani počtem dětí to nemá co dělat.
O školství jako takovém škoda mluvit, základní a v mnoha případech i střední jede jak za socialismu. Stejná byrokracie, stejně nesmyslné osnovy, které vyprodukují kvanta studentů bez cíle. Propojenost s praxí tristní. Bohužel.

Odpověz
20. únor 2018