icon

Musi to jit ven 😀

V sobotu jsme po par mesicich zase dojeli do CR a kdo to nezazije neprijde mu to urcite divne ... Ale ty rozdily ve vychove a v celkovem vnimani deti jsou obrovske ...

Chtela bych rict vsem ceskym maminkam ze to ze vase dite mluvi povida zpiva kdekoliv ( skoro kdekoliv 😉 - obchod, tramvaj, urad...) je uplne normalni a neznamena to nevychovanost , spatnou vychovu nebo rozmazlene dite ...
Podle me by se melo brat v pitaz ze deti opravdu nebavi cekat v nudne tiche midtnosti bez hracek ...

Takze nejake okrikovani jako bud uz ticho, nemluv , nic nerikej je smutne okud nam dite chce neco zajimaveho sdelit apod ...

Pokud dite v obchodnim dome , urade apod chodi , diva se z oken ... Bere do rukpu letacky ... Je to opet normalni ... Dite je zdrave a zvedave ... Zajimaho vse nove ...

Zkuste se misto neustaleho okrikovani a usmernovani pri obycejnych detskych projevech zamyslrt nad tim jestli je to v tu chvili opravdu treba 😉

Nekdy mi az prijde ze se maminky za svpje deti stydi ...stydi se za to ze maji vesele a zvidave deti ... ALE budme za to rady !!!

💝💝💝

avatar
Komentář byl odstraněný
avatar

Uz jsem malem zapomnela.... pristi tyden si to asi take rychle pripomenu

Odpověz
26. črc 2017
avatar

Moje řeč. Dnes byly moje děti zvídavé a hrave na poště a na pracáku. 😍

Odpověz
26. črc 2017
avatar

Jo a ještě: odkud jste se vrátili? 🙂

Odpověz
26. črc 2017
avatar

Smutne je taky vnimani starsich lidi : u ,, nas ,, kdyz si syn lehne na zem a kouka stropni na svetla obchodni domu a zmoula pritom svoji pulku grahamu ... Chodi kolem lidi smejou se na nej a mavaji mu , nebo taky se ho ptaji jestli uz se z nakupu tak moc unavil... Proste bud jej neresi nebo se zasmejou ... On nekrici nikoho neruší nelezi uprostred hlavniho pruchodu a vse je v poradku ...

Verim ze bych si zde bud vyslechla nejake negativni komentare nebo by si je urcite vetsina aspon myslela ...

A to je taky ten rozdíl ...

Ale hl. Tady nechci mluvit o detech co nici zbozi nebo mlati do veci ... Rvou na cele kolo naráží do lidi apod ... Mluvim tady o projevech ktere v normalni mire nijak neomezuji ostatni - tzn . rychlejsi chuze , povidani , sedani na zemi , zpivani apod 😉

Odpověz
26. črc 2017
avatar

Dneska byl syn tak zvědaví, že mi vlítnul v obchodě na pánské záchody. Musela jsem poprosit jednoho Pána mi ho přivedl. Máchal rukama v mušlích 😒, takže jsem ráda, že u sebe nosím i desinfekci 🙂

Odpověz
26. črc 2017
avatar

@mishka87 😂 stanou se i takove veci

Odpověz
26. črc 2017
avatar

U nas to udelal zatim jen v kaluzich 😀

Odpověz
26. črc 2017
avatar

Já myslím, že to není jen těma maminkama... Ono když pak někde lidi reagují nevraživě, že se dítě projevuje jako normální dítě, je pro ně nevychované... Tak si myslím, že většina matek se snaží tomuto náhledu vyhnout. (I když tedy Nepochybuji, že se najdou i takové, které projevy vlastního dítěte obtěžují, bohužel😞)

Odpověz
26. črc 2017
avatar

Já si už zpívám s ni 😆

Odpověz
26. črc 2017
avatar

@monikanikolaaneta moje řeč. Naosledy se na mě nevraživě dívaly dvě ženský cca 50 let, když jse nechala syna chodit ve vlaku po vagónu. Jako udržte dvouleťáka 2,5 hodiny na jednom místě. Nebo jsem si před rokem vyslechla, že si neumím svoje dítě uklidnit a jsem matkana baterky. Odpadlo mi hlídání a já ho musela vzít sebou na lítání po Praze a byl prostě přetaženej a rval únavou. A většinou mají řeči starší ženský, co už asi zapoměly, jaké bylo vychovávat jejich dětičky. Taky se mi stalo, že jsem třeba na pojišťovně musela usměrnit syna, protože pořád něco chtěl a já zrovna byla u přepážky a neslyšela paní za ní. Ale když nedělá nic hrozného, tak se ho snažím nechat objevovat podle jeho libosti

Odpověz
26. črc 2017
avatar

@mishka87 ony ty ženský ve věku našich matek a tchýní mi přijdou nejhorší - myslím, že v tý době ta výchova taková byla, proto dneska kritizují nás, podle nich to rozmazlujeme... To ony tomu daly přes P*del, nechaly to vyřvat...😉😉

Odpověz
26. črc 2017
avatar

Presne tak, od tchyne jsem nekolikrat slysela, ze na dceru uplatnujeme prehnanou demokracii a takhle to dopada 🙄

Odpověz
26. črc 2017
avatar

Buďme rady za řev, otázky atd... Znám paní, které ani trochu nezávidím. Má dvě děti holka starší a kluk mladší. Holčička 5 let trpí poruchou, kdy je sprostá a agresivní. Minule stála ona paní s dětmi na zastávce a stála tam i jedna důchodkyně. Ta malá jí začala nadávat "co čumíš ty stará ježibabo" pak šla a kopla do té staré paní. Několikrát jsem i viděla jak napadla mladšího brášku nebo svoji maminku. Pokaždé, když s dětmi někam jde, je to šílené. Tatínek už jim utekl a maminka je na pokraji zhroucení, ale nemá nikoho kdo by jí pomohl.

Odpověz
26. črc 2017
avatar

@petanevesta mně to často přijde (nechci házet všechny do jednoho pytle, ale soudím podle matek a tchýní známých a kamarádů), že to měly tak, že prostě měly děti, protože to tak bylo normální, čekalo se to, měly splněno. A tím to haslo. Dost lidí mi třeba říká, že si nepamatujou, že by je třeba máma pomazlila a tak, nebo že by si spolu malovali, hráli a tak... Že je prostě jen "měli". Takhle třeba vzpomínají děti právě mojí tchýně. Stejně přistupuje dneska ke svým vnoučatům... Všechno je podle ní rozmazlený, nevychovaný...

Odpověz
26. črc 2017
avatar

Krasne napsane...jen bohuzel lidi okolo to tak hodne neciti a prave si to mysli, ze je nevychovane apod. Kdyz zpiva v buse ,,rusi" ostatni...ale je to opravdu prima mit takove ditko ja jednu ukacenou a blsznivou cacorku mam co nezavre na vterinu pusinu a opravdu je to nekdy narocne 😊 ale asi jsem za to opravdu rada😍

Odpověz
26. črc 2017
avatar

@nikinnna chudák ta maminka. ☹

Odpověz
26. črc 2017
avatar

Pred 3/4 rokem jsem dostala vynadano za sveho "nevychovaneho" syna - v te dobe cca 9mesicu - protoze objevil hlasivky a musel je nutne otestovat i v tramvaji.
Ted, v 1,5 roce se ho snazim usmernit jen v pripade, kdy se vzteka, protoze "neco". A nejvetsi legrace je, kdyz jsme nekde, kde je ozvena, to hned zacne vejskat a hucet a zkousi, co to bude delat. A ja ho jeste podporuju a kolikrat si vejsknu s nim.
Priklanim se k tomu, ze pokud neprekazime, nedelame neporadek, nikoho neohrozujeme atp, tak proste delame spolu lumparny. Ukazuju mu svet kolem nas, podporuju ho ve snaze pojmenovavat veci. Zacina mit sva oznaceni, takze mu to reknu "po nasem" a i "po jeho". Lidi cuci, kdyz stojime s kocarem na chodniku u silnice a ja "jede auto drrrrrn drrrrn" a malej z kocaru nadsene "drrrrrrrrrrn".

Odpověz
26. črc 2017
avatar

@monikanikolaaneta Mojí mamce je 54 a musí říct, že lepší mamku jsem mít nemohla. I když byl brácha průserář, tak si s námi aspoň o víkendu hrála, šmudlala nás a mě dokonce až do 8 let každou noc držela za ruku, dokavad jsem neusla. Můj biootec je děsnej.... no nebudu sprostá. Ale nevlastní taťka nás oba miloval, i když nejsme jeho. Sám měl už 2 odrostlé dcery. S bráchou měli v pubertě dost neshod a já blbka si na něj v pubertě taky stěžovala svému (teď už bývalému) příteli, jakej je děsnej. Ale přitom on byl ten nejlepší táta na světě. Vlastně jsem ráda za svoje rodiče, ať si říká kdo chce co chce. Tchýně (66 let) je taky suprová a nekecá mi do výchovy, pokavad ji nepoprosím o radu. Jen naposledy jsme se dost chytly, protože moderní matky hází všechny do jednoho pytle a tvrdí, že na internetu žídnou kloudnou radu ohledně rodičovství a zkušeností jiných maminek nenajdu. A jí to prostě nevysvětlím. Hold stará škola. To už mi víc vadí tchán, který o svém vnukovi všem na potkání říká, jaká je ostuda, že ještě ve 2,5 letech čůrá do pleny a není mu vše rozumět. A opět mu člověk nevysvětlí, že každé dítko je jiné. No a ten můj mě taky moc nepodpoří a srovnává svého syna se sebou, že on v jeho věku mluvil plynule ve větách a dávno chodil na nočník.

Odpověz
26. črc 2017
avatar

@panickatlamicka několikrát jsem se sní bavila a je mi jí strašně líto. Snaží se seč může, ale nic nepomáhá. Nejvíc se děsí toho, že teď ji bude muset dát do školky a pak do školy. Má strach, aby někomu neublížila. To, že její manžel utekl, ji taky dost poznamenalo.

Odpověz
26. črc 2017
avatar

@mishka87 jo jo, já nehážu všechny do jednoho pytle... A s tím internetem😂 To slýchám dost často - všechno máte načtený z internetu, proto jste tak chytrý a hysterický...!😂

Odpověz
26. črc 2017
avatar

@nikinnna od pomoci s takovými dětmi jsou dětské psychiatrie... To ani sama zvládat nemůže😞

Odpověz
26. črc 2017
avatar

@monikanikolaaneta Přesně jako bych slyšela svoji tchýni 😂. Můžu jí říkat donekonečna, že běžně používat selský rozum. Ale když si nejsem jistá, tak si nechám poradit od zkušenějších maminek. Poslední dobou chápu, proč její vlastní syn z ní má nervy, když se s ní o něčem baví 😀

Odpověz
26. črc 2017
avatar

@mishka87 a taky nejvíc miluju argumenty - já jsem vychovala 2 děti, dřív se to neřešilo a taky žijete... Dřív taky neměli tolik hraček... Hrozný moudra tyhle "DŘÍV... DŘÍV..."😂 Já nechápu, jak může prát v automatický pračce, když DŘÍV taky nebyla😃😉

Odpověz
26. črc 2017
avatar

Uplnej souhlas! !! Taky ziju v cizine a je to uplne o necem jinym! Stekal jsem se tu s nazorem, ze kdyz jeji dite zdravi jine lidi, dela kraviny, tak ze s nim radeji do restaurace nejde protoze to je pro ni zlobeni! Fakt nechapu a jsem rada ze jsi to takto napsala, snad to nektere pochopi😊

Odpověz
27. črc 2017
avatar

*setkala

Odpověz
27. črc 2017
avatar

@nikinnna @panickatlamicka Na druhou stranu - odkud má ty výrazy? Můj syn taky hodně kleje, ale protože nezná ta správná slova (nemá odkud), tak to zní spíše legračně - např. "ty lenochu!" nebo "ty čepice!" atd. Nebo řekne "máš 300 chyb" (popř. milion, když je jako fákt hodně vytočený). Nedokážu si představit, jak by to vypadalo, kdyby znal ta slova, která běžně děti v jeho věku už často znají... (např. z běžné školky). A u agresivního chování také značně rozšířil repertoár až se sourozenci - např. poté, co ho nejmladší několikrát kousl, tak taky začal kousat (do té doby ho to nenapadlo, max. bouchal rukama). Tím nechci snižovat poruchu té holčičky, musí to být peklo, ale třeba ta slova opravdu jen tak sama z hlavy nevymyslí (např. to "čumět") a dle všeho jí ještě není tolik, aby se s tím nevyhnutelně musela setkat.

Odpověz
27. črc 2017
avatar

Je fakt, ze lidem dost chybi empatie a tolerance. Dokazu pochopit, ze nekoho moje dite rusi, ale mel by si uvedomit, ze ani on neni 100% akceptovatelny pro mne, navic to dite na to ma trosku vetsi narok... A damy s odrostlymi detmi jsou opravdu nejvic - kdyz se mi teta snazi vysvetlit, ze jeji synove ve veku me dcery (v dobe rozmluvy 14 mes) na navsteve nekriceli, nezkoumali byt, nevstupovali do jejich hodinovych monologu a pomalu si otevreli knizku, byva mi smutno.

Odpověz
28. črc 2017
avatar

moje dcera je možná "hyperaktivní" což nemění na tom ,že jí miluju takovou jaká je a že je šíleně akční?...nepostojí?...neposedí?...jsem si už za skoro 3 roky zvykla 😂😀 a všude je středem pozornosti...v obchodě, na poště, u dětské doktorky a třeba i na hřišti 🙂 což možná působí nevychovaně, ale nebudu jí "napomínat" kvůli každé kravině jen proto, že se to tak má/ nebo by se to tak mělo 😉

Odpověz
28. črc 2017
avatar

Děkuju za tyto řádky....Problém je v tom, že naše společnost ráda soudí. Soudí vše a všechny. A já si např. nejsem tolik jistá sama sebou (ale pracuju na tom🙂 ), abych tyto soudy házela za hlavu. Pak to člověka staví do nepříjemné pozice, kdy své dítě ve snaze vyhnout se těmto soudům zbytečně usměrňuje v situacích, které jsou prostě pro dítě přirozené.

Odpověz
28. črc 2017
avatar

Taky jsme přijeli na prázdniny a je to hrozně vidět, zbytečně jsme na děti přísní a málo se usmivame.

Odpověz
28. črc 2017
avatar

Mám dvě holčičky, ta starší 3,5 let zbožňuje Mickeyho klubik a neustále když někde jsme (v obchode, na poste. ..) tak se postavi doprostřed a začne dramaticky a nahlas zpívat písničku z klubiku a ještě u toho šilhá a kroutí všelijak rukama :D
Neee ze bych se za ni styděla ale občas na chviličku dělam ze ji neznám :D
Ale nejčastěji se snažím odvést pozornost

Odpověz
28. črc 2017
avatar

@lucca13 jinak nenapadlo by mne ji okrikovat ať je ticho apod
Je to malý dite, má velikou fantazii a je to úžasný 🙂

Odpověz
28. črc 2017
avatar

A mě bylo vždycky divné, že když jedu v centru tramvají a metrem, že jsou ty cizinci tak ořvaní, že člověk neslyší ani vlastní kýchnutí..., neohleduplní, hrubý ...Oni jim zapomněli říct, když byly malí, že se to nedělá 🙂🙂🙂

Odpověz
28. črc 2017
avatar

Taky jde o situaci - jednou jsem totiž sama nevěděla, jak reagovat. Klaudinka nevydrží v klidu ani ty 3 minuty jízdy v MHD. Potřebuje balancovat a stát u těch tyčí. Vysvětlovala jsem jí, že když autobus jede, tak se sedí, stojí jen dospělí, kteří se pevně drží. Jednou byla ale neodbytná, tak jsem jí řekla ať tam k té tyči teda jde ale ať se opravdu pořádně drží. Autobus zabrzdil a Klaudinka se neudržela a jedna pani, co byla za ní jí chytla - no a já v tu ránu nevěděla, jestli se omluvit té pani, že jí "musela" chytnout nebo jestli poděkovat, že jí chytila .. byla jsem ráda, že se Klaudinka poučila (taky od té doby nemá problém a fakt sedí) ale co se týče ostatních spolucestujících tak jsem v tu chvíli nevěděla jak zareagovat. No hodila jsem na tu pani omluvný pohled, mávla jsem rukou, jakože dobrý, děkuju .. a Klaudince jsem pak vysvětlila, že je opravdu lepší sedět.

Odpověz
28. črc 2017
avatar

@karol89 joVendy též rada v mhd stojí, ale v pohodě zvládá i sedět. Nicméně když stojí, tak se plně soustředí na to, aby nespadla, tudíž se max ptá kam jedem a tak. Ale když sedí, ztrácí zábrany a zpívá, říká NAHLAS básničky (Vendulko, říkej básničky potiseji.
-to ale nikdo neušiší.. 🙄😍) a pokládá cestujícím různé otázky.

Odpověz
28. črc 2017
avatar

@panickatlamicka
@karol89 vaše děti bych ráda potkala v MHD 😀 Bohužel jsem zatím měla vždycky štěstí, jenom na děti drobící všude možně kolem sebe rohlík 🙄

Odpověz
28. črc 2017
avatar

@panickatlamicka jako víš co, kolikrát ten autobus zabrzdí že letí i dospělák a tohle bylo fakt hodně, tak si sedla na zadek. Taky se stalo, že tam mladej týpek chytal bábinu, když se řidič rozjel a ona ještě neseděla. Ale fakt jsem nevěděla co teď, protože i ten pohled tý ženský byl takový, že jsem nevěděla jak ho "číst". Teď má ale období, kdy si sedá úplně dozadu na tu pětisedačku, tam se jí nejlíp kouká ven 😀

Odpověz
28. črc 2017
avatar
Komentář byl odstraněný
avatar

Nečetla jsem všechny komentáře, mám dítě, které povídá/zpívá i když spí, přes den pusu nezavře. Ale řekla bych, že všechno má svou míru..Samozřejmě záleží na věku dítěte, já už mám předškolačku, a je to klidné dítě. Ohledně těch dětských projevů, asi to vnímám i vůči okolí, což vám je možná jedno.. Hlavně, že je dítko spokojené. Ale každej není odvařenej z dětí, a tak si myslím, že není důvod nechat děti vyřvávat/zpívat, kde se jim chce a kdy se jim chce, jenom proto, že je to pro ně přirozené.. Proto se tomu říká výchova, aby věděly, kde co můžou, a kde to není vhodné. Já například taky netykám paní na úřadě, i přes to, že bych třeba mohla, kdyby mě nevychovali.. Toť můj názor..

Odpověz
29. črc 2017
avatar

Tak já jsem si nevšimla, že by se v České republice někdo na mé dítě dival zle, když v obchodě mluvi nahlas, směje se, bere zboží. Lidé se smějí a mluví na něj. Na zemi v obchodním domě bych ho ležet nenechala, přece jen je tam pohyb tolika lidí a těch bacilu.

Odpověz
8. říj 2017
avatar

Taky jsem se v cr nesetkala s, tim, ze by se na neho divali zle a to je zrovna decko, co napominat je treba, vsechno bere, jeci vsude jak ho to chytne, no des. Ale lidi chodi a culi se jak cvoci. V Olomouci na namesti jak jsme se stavili, tak chytl hysterak a stal a hnout s nim neslo, ja nervy v kyblu a kolemjdouci vety typu ''ten se krasne rozciluje'' normalne mile to rikali. Asi mam stesti na lidi (nastesti).

Odpověz
1. únor 2018
avatar

@madulinka s tim souhlasim, nekteri lidi decka jednoduse nemusi. Ja to nikomu neberu, netusim co je k tomu postoji privedlo.

Odpověz
1. únor 2018
avatar

No, s tím naprosto souhlasím, že tady děti vlastně ani nesmí být pořádně děti. Musím říct, že společnost automaticky očekává, že děti se budou chovat jako dospělí, tedy, že budou potichu čekat a nebudou se na nic ptát. Česká společnost nemá děti ráda. Nechce je, jsou jí na obtíž.

Odpověz
1. únor 2018
avatar

@jess Většina Čechů děti nemusí. Nemají je rádi. Jakmile dítě křičí nebo se jinak projevuje, okamžitě nastanou přísné pohledy, eventuálně komentáře. Bohužel většina společnosti prostě nechápe, že když bude brát děti jako děti, že bude atmosféra ve spolčnosti mnohem lepší.

Odpověz
1. únor 2018
avatar

@jess Fakt? Tak to, já mám obě děti velmi akční, a dnes a denně se setkávám s "odsouzením" a nepřijemnými pohledy. Jako super příklad: jdeme do knihkupectví tady v ČR a děti velmi akčně berou knihy do ruhou, vše osahávají, neustále se na něco ptají. A ano, prodavačky zuří, vysílají směrem k dětem nenávistné pohledy. Dovedu si představit stejnou situaci v jiných částech Evropy, kdy prodavačky budou z dětí nadšené a samy se zapojí a budou s dětmi na téma knihy diskutovat. Je pravda, že v některých velkých knihkupectvích mají "dětské koutky", ale to není všechno.

Odpověz
1. únor 2018
avatar

@madrilena tak s tim se nastesti nesetkavam, ja potkavam detske nadsence. Ale pokud bych se s tim setkala, pricemz dite by zadny vylozene bordel nedelalo, tak bych se urcite ozvala, ze je to decko.

Odpověz
1. únor 2018