icon

Je mi zle, lepšosvět, pozlátko...
A přitom naprostá prázdnota...
Mám tři psy, přijala jsem za jejich životy zodpovědnost, jsou s námi v dobrém i zlém.

https://medium.seznam.cz/clanek/alena-vachtova-...

avatar

Síla,co? To jsem snad ani nepotřebovala číst,že má na tohle někdo pajšl, když tady vidím tu svojí chlupatou, na mě absolutně závislou kouli 🙄

Odpověz
12. bře 2026
avatar

Je mi z té představy zle, ale když si představím, že jediná možnost, jak dostat děti z bombardovaného území, je letadlem, kam mě se zvířetem nepustí, těžko se mi odsuzuje.

Odpověz
12. bře 2026
avatar

Ja bych byla opatrna se slovy lepsosvet, pozlatko. Tohle se bude dit vsude, kde nastane podobna situace. V momente, kdy se odtamtud da dostat jedine bez zvirete, co udelate? Kdyz budu jen sama se psy a event. s manzelem, je volba zustat lehci. Kdyz tam budu mit deti, co udelam? Poslu je pryc samotne? V diskusi davaji za priklad Ukrajinu. Jenze tam lidi prchali pesky, v autech, autobusech... Do auta psa narvete. Ale zase, kdyz vam reknou, pes ne, zabira misto pro dalsiho cloveka...
Nemam psa a nelitaji mi nad hlavou drony, takze se do te situace nemusim vcitovat, mam stesti.
BTW, Cesko neni zadna VIP destinace s pozlacenymi klikami a WC prkynky, ani se tu nestrili, a tech vyhozenych zvirat po Vanocich, psi uvazani v lese, kocky v popelnici... Nehrajme si na lepsi, nejsme lepsi.

Odpověz
12. bře 2026
avatar

Priznam se, ze mi Dubaj asi neprijde jako nebezpecna krajina zatim (tim nerikam, ze je super bezpecna), takze bych asi vyckavala, co bude dal, nebo bych poslala treba manzela se synem pryc a ja zustala se psem. A cekala, az pujde odletet i se psem. A je fakt, ze jak pise jasekd - po vanocich to je u nas stejny..

Odpověz
12. bře 2026
avatar

My jsme doma pár dní ,kolega tam žije většinu roku, i teď tam je a o ničem takovém nemluvil. Tam má většina tzn sluhy,kteří se starají o domácnost i zvířata . Je to služba v rámci "svj"... A taky nevím kde všechny zvířata jsou ,psa jsem za celých 14 dní neviděla, jen pár koček.

Odpověz
12. bře 2026
avatar

Já zvířata miluji, pohybuji se kolem nich celý život, ale takto silné řeči bych nevedla. Také mám své zvířata na urovni rodiny, měsíčně nás stojí hodně peněz a vše kolem nic prožívám. Hlavně na kočky jsem hodně měkkosrdcatá a zachraňuji každého placatého nalezance.
Ale mám i děti a rodinu a lidi prostě mají přednost. Pamatujete, jak na začátku války na Ukrajině maminky nechávali na Ukrajině na vlakáči i kočárky, aby se do vlaku vešlo více lidí? A třeba to tak mají i se zvířaty, máme hodně zvířat, ale i dětí a chápu, že místa pro evakuaci jsou omezená.

Odpověz
12. bře 2026
avatar

Nikdy tohle nepochopím...je mi z lidí zle .
Cítím to stejně jako ty. A pokud by nešlo se psy vycestovat, poslala bych zbytek rodiny, zůstala s nima a zkousela to vyřešit jakkoliv jinak . Nikdy bych je neopustila.

Odpověz
12. bře 2026
avatar
@jasekd

Ja bych byla opatrna se slovy lepsosvet, pozlatko. Tohle se bude dit vsude, kde nastane podobna situace. V momente, kdy se odtamtud da dostat jedine bez zvirete, co udelate? Kdyz budu jen sama se psy a event. s manzelem, je volba zustat lehci. Kdyz tam budu mit deti, co udelam? Poslu je pryc samotne? V diskusi davaji za priklad Ukrajinu. Jenze tam lidi prchali pesky, v autech, autobusech... Do auta psa narvete. Ale zase, kdyz vam reknou, pes ne, zabira misto pro dalsiho cloveka...
Nemam psa a nelitaji mi nad hlavou drony, takze se do te situace nemusim vcitovat, mam stesti.
BTW, Cesko neni zadna VIP destinace s pozlacenymi klikami a WC prkynky, ani se tu nestrili, a tech vyhozenych zvirat po Vanocich, psi uvazani v lese, kocky v popelnici... Nehrajme si na lepsi, nejsme lepsi.

@jasekd souhlasím s tebou, z teplíčka z gauče se soudí snadno ☝️
Navíc já teda stavení domácích mazlicku na úroveň lidí nechápu 🤔 Jedině bych si pořídila psa k domu jako hlidače, tak jak ke to běžné např. v jižní Evropě, tam pes často na úrovni ostatních domácích zvířat, má svoji úlohu. Kdo výmyslel, že kráva je na mliko a pes je něco víc? Když v Indii je to naopak.

Odpověz
13. bře 2026
avatar
@vercabetty

Nikdy tohle nepochopím...je mi z lidí zle .
Cítím to stejně jako ty. A pokud by nešlo se psy vycestovat, poslala bych zbytek rodiny, zůstala s nima a zkousela to vyřešit jakkoliv jinak . Nikdy bych je neopustila.

@vercabetty Máš děti?
Protože jestli ano, tak za prvé si myslím, že to jsou jen silné řeči a odcestovala bys s dětma.
A pokud bys nechala odcestovat jen děti kvuli zvířectvu, tak teda promiň , ale jako fakt bys radši z dětí udělala sirotky abys zachránila zvířectvo? Pokud ani, tak jsi spíš máma pro to zvířectvo než pro své děti. A to je něco, co nikdy nepochopím já.

A ještě jednou opakuji, že svoje zvířectvo miluji a nejen svoje, zachraňuji kdejaké placaté zvíře, kvuli zvířectvu i rodinu dost omezuji, ale pořád to jsou "jen" zvířata a lidi mají v takových situacích vždy přednost.

Odpověz
13. bře 2026
avatar
@martinka_33

@jasekd souhlasím s tebou, z teplíčka z gauče se soudí snadno ☝️
Navíc já teda stavení domácích mazlicku na úroveň lidí nechápu 🤔 Jedině bych si pořídila psa k domu jako hlidače, tak jak ke to běžné např. v jižní Evropě, tam pes často na úrovni ostatních domácích zvířat, má svoji úlohu. Kdo výmyslel, že kráva je na mliko a pes je něco víc? Když v Indii je to naopak.

@martinka_33 ja mam psa jako druhé dítě. 🙂

Odpověz
13. bře 2026
avatar
@evaviki

@martinka_33 ja mam psa jako druhé dítě. 🙂

@evaviki tak dokud s tim neprudis okolí a neporusujes pravidla tim ze si psa bereš do supermarketu na nákup apod., tak je to jedno. Horsi jsou ti nesoudni, kteří na to zapomenou, že je to zvíře.
To že některý lidi smrdí a jsou spinavejsi nez jorksir v kabelce je teda vec druhá...

Odpověz
13. bře 2026
avatar

Zůstat se psem a poslat pryč manžela a děti? To je asi nad moje chápání a myslím, že děti by to taky asi jen těžko pochopily. Aspoň ty naše teda.

Odpověz
13. bře 2026
avatar

Ono se to z bezpečí na gauči dobře posuzuje, viď?

Odpověz
13. bře 2026
avatar

Upřímně? Psa máme, je to člen rodiny. V momentě, kdy bych musela volit, volím děti. Takový vztah k němu nemám. I když v této situaci nejsem a doufám nebudu, volit budu vždycky stejně. Když s ním bude chtít zůstat manžel, jeho volba.

Odpověz
13. bře 2026
avatar
@evaviki

@martinka_33 ja mam psa jako druhé dítě. 🙂

@evaviki chapu, a verim, ze kdybych psa mela, taky to bude milacek. Ale prece jen to tvoje jedno dite bude o dost dulezitejsi...🙂 Chapu silny vztah ke zvireti, ale kdyz ma clovek volit dite x zvire, je snad proboha volba jasna...

Odpověz
13. bře 2026
avatar
@martinka_33

@evaviki tak dokud s tim neprudis okolí a neporusujes pravidla tim ze si psa bereš do supermarketu na nákup apod., tak je to jedno. Horsi jsou ti nesoudni, kteří na to zapomenou, že je to zvíře.
To že některý lidi smrdí a jsou spinavejsi nez jorksir v kabelce je teda vec druhá...

@martinka_33 ne, to opravdu nedelam, mam rozum 😀 Navic, ani ona by se tam necitila dobre, zbytecne bych ji stresovala

Odpověz
13. bře 2026
avatar
@jasekd

@evaviki chapu, a verim, ze kdybych psa mela, taky to bude milacek. Ale prece jen to tvoje jedno dite bude o dost dulezitejsi...🙂 Chapu silny vztah ke zvireti, ale kdyz ma clovek volit dite x zvire, je snad proboha volba jasna...

@jasekd být v Dubaji, zvire tam nenecham, jak pisu, nepovazuji to zatim za nebezpecnou krajinu. Pokud bych stresovala, poslu pryc manzela se synem. Urcite bychom tam neostali oba rodice. Navic, ja to hodnotim ze sveho pohledu, kdy uz ma dite 17, finance uz ted vim, ze o nej postarano bude, i kdyby se nam neco stalo. Blby je, ze doprava po zemi neni moc realna, coz je skoda. Ale teda za sebe - bydlet v Dubaji,tak asi psa ani nemam, prijde mi jako tyrani mit zvire, ktere nemuzu normalne vyvencit, protoze tam je extremni teplo. Kvuli pejskove jsem domu poridila klimatizaci, protoze na ni bylo videt, jak ji je v tom vedru blbe (nenavidim klimu, roky jsem se ji branila)

Odpověz
13. bře 2026
avatar
wahu
autor
@evaviki

@jasekd být v Dubaji, zvire tam nenecham, jak pisu, nepovazuji to zatim za nebezpecnou krajinu. Pokud bych stresovala, poslu pryc manzela se synem. Urcite bychom tam neostali oba rodice. Navic, ja to hodnotim ze sveho pohledu, kdy uz ma dite 17, finance uz ted vim, ze o nej postarano bude, i kdyby se nam neco stalo. Blby je, ze doprava po zemi neni moc realna, coz je skoda. Ale teda za sebe - bydlet v Dubaji,tak asi psa ani nemam, prijde mi jako tyrani mit zvire, ktere nemuzu normalne vyvencit, protoze tam je extremni teplo. Kvuli pejskove jsem domu poridila klimatizaci, protoze na ni bylo videt, jak ji je v tom vedru blbe (nenavidim klimu, roky jsem se ji branila)

@evaviki já to vidím úplně stejně... Prostě bydlet v takové oblasti, tak psa nemám, protože co si budem, podmínky nic moc... Písek, beton, sklo...
Další věc je ta, že situace se stále popisuje jako "bezpečná", tak potom nechápu, proč tedy všichni prchají.
Nesoudím z gauče, kdyby šlo mé rodině o holý život, nebudu váhat ani minutu. Ale psa bych raději milosrdně zastřelila, než abych ho nechala trpět.
Já v tom celém spíš vidím kus povrchnosti, nedomyšlenost důsledků vlastních rozhodnutí...

Odpověz
13. bře 2026
avatar
wahu
autor
@jasekd

@evaviki chapu, a verim, ze kdybych psa mela, taky to bude milacek. Ale prece jen to tvoje jedno dite bude o dost dulezitejsi...🙂 Chapu silny vztah ke zvireti, ale kdyz ma clovek volit dite x zvire, je snad proboha volba jasna...

@jasekd dítě/zvíře - ano, volba zcela jasná... Ale jak se píše v článku, psí uvázání u lampy, ponechaní v zamčeném bytě... To bych toho psa řešení milosrdně zastřelila.

Odpověz
13. bře 2026
avatar
@wahu

@evaviki já to vidím úplně stejně... Prostě bydlet v takové oblasti, tak psa nemám, protože co si budem, podmínky nic moc... Písek, beton, sklo...
Další věc je ta, že situace se stále popisuje jako "bezpečná", tak potom nechápu, proč tedy všichni prchají.
Nesoudím z gauče, kdyby šlo mé rodině o holý život, nebudu váhat ani minutu. Ale psa bych raději milosrdně zastřelila, než abych ho nechala trpět.
Já v tom celém spíš vidím kus povrchnosti, nedomyšlenost důsledků vlastních rozhodnutí...

@evaviki
@wahu to je holky rozumny pohled, nemit psa za kazdou cenu👍. Ja na prvni pohled vypadam, ze nemam rada zvirata. Nemam potrebu na ne sahat, natoz se s nimi mazlit, spat s nimi v posteli atd. Na druhou stranu si myslim, ze mam slusne vyvinutou empatii a soucit se vsim zivym, takze jeden z duvodu, proc nechci zkouset mit zvire (treba pro deti) je, aby u nas netrpelo. Me stresovaly i rybicky😝 Kytku snad aspon neboli, kdyz u me chcipne.
Nechat psa chcipnout v zamcenem byte je hnus. U te lampy asi doufaji, ze se ho nekdo ujme...
Co se tyka nebezpecnosti Dubaje. Nevim, nikdy mi nelitaly drony a rakety nad hlavou, nikdy jsem nebyla v primem ohrozeni zivota ani valkou ani nehodou, povodni, napadenim... Takze nedokazu posoudit, jak bych se citila. Ale vzhledem k tomu, jaky strach mam treba kdyz nas nekde chytne bourka, asi bych nebyla v klidu😝

Odpověz
13. bře 2026
avatar
@alianan

@vercabetty Máš děti?
Protože jestli ano, tak za prvé si myslím, že to jsou jen silné řeči a odcestovala bys s dětma.
A pokud bys nechala odcestovat jen děti kvuli zvířectvu, tak teda promiň , ale jako fakt bys radši z dětí udělala sirotky abys zachránila zvířectvo? Pokud ani, tak jsi spíš máma pro to zvířectvo než pro své děti. A to je něco, co nikdy nepochopím já.

A ještě jednou opakuji, že svoje zvířectvo miluji a nejen svoje, zachraňuji kdejaké placaté zvíře, kvuli zvířectvu i rodinu dost omezuji, ale pořád to jsou "jen" zvířata a lidi mají v takových situacích vždy přednost.

@alianan ty si snad úplně hloupá ne ? Jakože bych nechala odcestovat samotné děti??? To nemůžeš myslet vážně ne ? Mám dítě jedno a odcestovalo by s manzelem a zbytkem rodiny... takže sirotek by rozhodně nebyl , to bych nedopustila. A stejně jako bych nenechala napospas NIKOHO z rodiny, nenechala bych ani ty psy. Ano, i oni jsou moje rodina, me žádný hlidaci u boudy. A ne, nemám je radsi nez zbytek rodiny . Kdo mě zná, ví že bych to tak udelala. To e to vysvetlovat nemusím, ty to nepochopíš,jako většina lidí, s tím žít dokážu a vůbec mě netrápí že opět vybocuju z davu 😊

Odpověz
13. bře 2026
avatar
@evaviki

@jasekd být v Dubaji, zvire tam nenecham, jak pisu, nepovazuji to zatim za nebezpecnou krajinu. Pokud bych stresovala, poslu pryc manzela se synem. Urcite bychom tam neostali oba rodice. Navic, ja to hodnotim ze sveho pohledu, kdy uz ma dite 17, finance uz ted vim, ze o nej postarano bude, i kdyby se nam neco stalo. Blby je, ze doprava po zemi neni moc realna, coz je skoda. Ale teda za sebe - bydlet v Dubaji,tak asi psa ani nemam, prijde mi jako tyrani mit zvire, ktere nemuzu normalne vyvencit, protoze tam je extremni teplo. Kvuli pejskove jsem domu poridila klimatizaci, protoze na ni bylo videt, jak ji je v tom vedru blbe (nenavidim klimu, roky jsem se ji branila)

@evaviki
A přesně jak píšeš.... Dubaj je zatim dle mě relativně v pohodě...rozhodne ne na to co je v tom článku a souhlasim i s tím že nevim co bych v Dubaji se psem dělala. Ale tohle o čem článek je je za mě naprosto neodpustilne ....a to at jsem ma gauči nebo kdekoliv jinde .

Odpověz
13. bře 2026
avatar
@vercabetty

@alianan ty si snad úplně hloupá ne ? Jakože bych nechala odcestovat samotné děti??? To nemůžeš myslet vážně ne ? Mám dítě jedno a odcestovalo by s manzelem a zbytkem rodiny... takže sirotek by rozhodně nebyl , to bych nedopustila. A stejně jako bych nenechala napospas NIKOHO z rodiny, nenechala bych ani ty psy. Ano, i oni jsou moje rodina, me žádný hlidaci u boudy. A ne, nemám je radsi nez zbytek rodiny . Kdo mě zná, ví že bych to tak udelala. To e to vysvetlovat nemusím, ty to nepochopíš,jako většina lidí, s tím žít dokážu a vůbec mě netrápí že opět vybocuju z davu 😊

@vercabetty V tomto mi teda přijdeš neskutečná ty, je jedno, jestli bys s dětí udělala sirotky nebo polosirotky, prostě na dětech by se to podepsalo, toto snad žádná matka neudělá a věřím že kdyby šlo do tuhého, zvířectvo bys nechala osudu a odjela s rodinou.
Chápala bych to, kdyby se jednalo o třeba osamělého seniora, který má psa jako jediného člena rodiny, ale od matky je to šílenost.

Odpověz
13. bře 2026
avatar
@alianan

@vercabetty V tomto mi teda přijdeš neskutečná ty, je jedno, jestli bys s dětí udělala sirotky nebo polosirotky, prostě na dětech by se to podepsalo, toto snad žádná matka neudělá a věřím že kdyby šlo do tuhého, zvířectvo bys nechala osudu a odjela s rodinou.
Chápala bych to, kdyby se jednalo o třeba osamělého seniora, který má psa jako jediného člena rodiny, ale od matky je to šílenost.

@alianan syn není mimino, je už velký, rozumny, chápající a predstav si ze empaticky a že NAŠE psy taky bere jako členy rodiny a jak ho tak znám taky by je tam nenechal.Tskze věř že by to tak prostě bylo at se ti to líbí nebo ne. Samozřejmě bych delala vše pro to aby se nic nestalo, ale NIKDY bych tsm NIKOHO z rodiny nenechala svému osudu ...ani tedy psy. Nehledě na to že horší ukázku hyenismu než to že se vykasles na člena rodiny bych mu do života nemohla abi dát..mluvim o synovi.Nejdůležitější by pro mě bylo to, že on by byl v bezpečí a ne sám.a nehledě na to že na 90 procent by se zem lidem ( ted aktuálně ) v dubaji nic nestalo ani kdyby tam zůstali. Takže znovu opakuji, tvůj názor na mě ten můj absolutně nezmění at se ti to líbí nebo ne. Ja za svou rodinou stojím a NIKDY bych ve štychu žádné člena z mojí rodiny nenechala....a to NIKDY☝️ . Konec diskuze, pěkný večer 🫡

Odpověz
13. bře 2026
avatar

@alianan A pozor ☝️ hlavně nikdy nesedej do auta!!!! A nedelej vůbec nic nebezpečného at z dětí neuděláš sirotky ...to by se na nich tsky podepsalo a řekla bych ze aktuálně tam je zo riziko vcelku podobné jako zůstat v Dubaji. Proboha jen ziram co to mezi náma žije za lidi 🫣
To je opravdu nádherný příklad dětem ukazovat jin že vykašlat se PREVENTIVNĚ na živou bytost co s náma žije s kterou tím že sis vzal tak ses ,, upsal,, že se o ně ho budeš starat a chránit ho ... že to je v pořádku takto. Opravdu nemám slov.
A netoužím po tvém chápání....asi stejně jako ty po mém protože ja toto tve chování taky nikdy nepochopím, pokud máš psy .

Odpověz
13. bře 2026
avatar
wahu
autor
@vercabetty

@alianan A pozor ☝️ hlavně nikdy nesedej do auta!!!! A nedelej vůbec nic nebezpečného at z dětí neuděláš sirotky ...to by se na nich tsky podepsalo a řekla bych ze aktuálně tam je zo riziko vcelku podobné jako zůstat v Dubaji. Proboha jen ziram co to mezi náma žije za lidi 🫣
To je opravdu nádherný příklad dětem ukazovat jin že vykašlat se PREVENTIVNĚ na živou bytost co s náma žije s kterou tím že sis vzal tak ses ,, upsal,, že se o ně ho budeš starat a chránit ho ... že to je v pořádku takto. Opravdu nemám slov.
A netoužím po tvém chápání....asi stejně jako ty po mém protože ja toto tve chování taky nikdy nepochopím, pokud máš psy .

@vercabetty nerozčiluj se... 😉
Tenhle příspěvek vůbec neměl být o tom, jestli by někdo upřednostnil rodinu před psem...
Spíš mě to vedlo k zamyšlení, že to super lepšomísto na světě se může mávnutím proutku změnit v ne tolik komfortní místo a pak se celý ten načančaný svět zhroutí jako domeček z karet.
Navíc žít v zemi, kde za žádných okolností nemůžeš být aspoň trochu potravinově soběstačný za mě fakt ne.
Ale já se na svět dívám jinou optikou a jiné věci pro mě mají hodnotu.

Odpověz
13. bře 2026
avatar
@wahu

@vercabetty nerozčiluj se... 😉
Tenhle příspěvek vůbec neměl být o tom, jestli by někdo upřednostnil rodinu před psem...
Spíš mě to vedlo k zamyšlení, že to super lepšomísto na světě se může mávnutím proutku změnit v ne tolik komfortní místo a pak se celý ten načančaný svět zhroutí jako domeček z karet.
Navíc žít v zemi, kde za žádných okolností nemůžeš být aspoň trochu potravinově soběstačný za mě fakt ne.
Ale já se na svět dívám jinou optikou a jiné věci pro mě mají hodnotu.

@wahu hele ja uz jsem bohužel z takovych lidí dost znechucená obecně. Pohybuju se dlouho v ,, záchranářine,, psů a denně prostě vidím to zlo a pak už ma člověk pocit že svět se v prdel obrátil. Pardon za to 😊....kdo mě zná, ví že široko daleko snad není člověk co by měl větší smysl pro spravedlnost a více empatie. Mám ji i s lidma ... Co si to ale zaslouží. Strašně bych si přála aby na světě bylo jen dobro a hezky , ale prostě s takovou to nejde a ano pak penim a jelikož jsem hodně upřímný člověk řeknu to co si o takovych myslim a to bez pozlatek 😅🫣. Kéž by bylo více lidí jako třeba ty.
Chtela bych je vidět co by delali kdyby doma meli třeba ležící maminku o kterou se starají.....jestli by ji taky opustili a prostě odjeli 🤷 ja ne. Prostě to tak mám. Důležité by bylo zajistit bezpečí synovi a pak bych prostě zůstala. A je mi jedno že si tu někdo bude myslet že zo píšu z gauče a pak byvh zdrhla. Já i moji blízcí vědí že ne a víc nepotřebuju ☺️

Odpověz
13. bře 2026
avatar
@wahu

@vercabetty nerozčiluj se... 😉
Tenhle příspěvek vůbec neměl být o tom, jestli by někdo upřednostnil rodinu před psem...
Spíš mě to vedlo k zamyšlení, že to super lepšomísto na světě se může mávnutím proutku změnit v ne tolik komfortní místo a pak se celý ten načančaný svět zhroutí jako domeček z karet.
Navíc žít v zemi, kde za žádných okolností nemůžeš být aspoň trochu potravinově soběstačný za mě fakt ne.
Ale já se na svět dívám jinou optikou a jiné věci pro mě mají hodnotu.

K tomu, ze se tam celkem nic nedeje, bych jen poznamenala, ze to je valka. Neni to treba snehova kalamita, kdy lze pocitat, ze pluh k vam sice nedojede dneska, ale zitra ci pozitri uz ano. Jestli se to tam jeste vic posere, bude cim dal obtiznejsi se odtamtud dostat, at uz se psem nebo bez nej.
@wahu zatim bych nerekla, ze se to tam hrouti, podle toho, co pise Odula, ktera tam zije. Obrana jim funguje a system taky. I o ta zvirata se podle clanku snazi postarat. Taky to neni muj salek caje, radeji budu zit tady v domecku u lesa a topit v kamnech a odklizet snih. Ale zatim se opravdu nehroutej. Akorat nekterym lidem nevydrzely nervy a odchazeji. Kdyby ty rakety prilitly k nam, nedelam si iluze, ze to tu bude plne funkcni. Valka neni komfortni pro zadnou spolecnost.

Odpověz
13. bře 2026
avatar
wahu
autor
@jasekd

K tomu, ze se tam celkem nic nedeje, bych jen poznamenala, ze to je valka. Neni to treba snehova kalamita, kdy lze pocitat, ze pluh k vam sice nedojede dneska, ale zitra ci pozitri uz ano. Jestli se to tam jeste vic posere, bude cim dal obtiznejsi se odtamtud dostat, at uz se psem nebo bez nej.
@wahu zatim bych nerekla, ze se to tam hrouti, podle toho, co pise Odula, ktera tam zije. Obrana jim funguje a system taky. I o ta zvirata se podle clanku snazi postarat. Taky to neni muj salek caje, radeji budu zit tady v domecku u lesa a topit v kamnech a odklizet snih. Ale zatim se opravdu nehroutej. Akorat nekterym lidem nevydrzely nervy a odchazeji. Kdyby ty rakety prilitly k nam, nedelam si iluze, ze to tu bude plne funkcni. Valka neni komfortni pro zadnou spolecnost.

@jasekd nemyslím si, že se hroutí jejích systém... Za mě to mají celkem dobře zorganizované.
Ale hroutí se ta iluze přistěhovalců.

Odpověz
13. bře 2026
avatar
wahu
autor
@jasekd

K tomu, ze se tam celkem nic nedeje, bych jen poznamenala, ze to je valka. Neni to treba snehova kalamita, kdy lze pocitat, ze pluh k vam sice nedojede dneska, ale zitra ci pozitri uz ano. Jestli se to tam jeste vic posere, bude cim dal obtiznejsi se odtamtud dostat, at uz se psem nebo bez nej.
@wahu zatim bych nerekla, ze se to tam hrouti, podle toho, co pise Odula, ktera tam zije. Obrana jim funguje a system taky. I o ta zvirata se podle clanku snazi postarat. Taky to neni muj salek caje, radeji budu zit tady v domecku u lesa a topit v kamnech a odklizet snih. Ale zatim se opravdu nehroutej. Akorat nekterym lidem nevydrzely nervy a odchazeji. Kdyby ty rakety prilitly k nam, nedelam si iluze, ze to tu bude plne funkcni. Valka neni komfortni pro zadnou spolecnost.

@jasekd jinak ano, taky radši na vesnici hrabu sníh a topím v kamnech

Odpověz
13. bře 2026